Heel vervelend voor je en zeker wel overkomelijk, afhankelijk van de oorzaak en mogelijke oplossingen.
Ik heb wel een aantal tips voor je;
1.
Ik neem aan dat je het wegdek daar heel goed kent.
Als motorrijders zitten we immers vaak met onze arendsogen constant het wegdek af te scannen naar mogelijke dreigingen e.d. (zand, grit, scheuren, gaten, etc)
Als het goed is, zit er een zogenoemde verkeerslus in het wegdek?
Herkenbaar aan een groot (vaak vierkant of rechthoekig) vlak waar de randen duidelijk gladder zijn, daar zitten namelijk de draden van de detectielus in het wegdek gevreesd.
Als het goed is, zie je ook de aanvoerdraad. Die aanvoerdraad zit vaak in de rijrichting en loopt naar dat grote vierkante (of rechthoekige) vlak toe,
Ga dan met je motor op die aanvoerdraden staan.
Ga *niet* in het midden van de lus staan, je motor vaak net ff te weinig "magnetische massa" om tijdig herkent te worden.
Door over de aanvoerdraden te rijden, kan je vaak de detectie versnellen.
Zie je die aanvoerdraden niet, ga dan links of rechts *op* de draden in de rijrichting van de verkeerslus staan.
2.
Overweeg eventueel de montage van zogenoemde "verkeersmagneten". (rare earth magneten, supersterke magneten)
Dit zijn sterke magneten die je vaak via dubbelzijdige tape aan de onderkant van je motor plakt. Of op je laars/schoen.
Bijvoorbeeld op de oliefilter (niet vergeten de magneet te bewaren bij een oliefilter wissel
) of ergens op het carter.
Blijf met de magneten ver van je voor én achterwiel vandaan, aangezien daar (o.a. ABS) sensoren zitten die op dergelijke hele sterke magneten kunnen reageren.
Mocht je geen magneten beschikbaar hebben, kan je ook overwegen een zogenoemde kortsluit-lus te maken van (geïsoleerde, koperen) stroomdraad, zo groot mogelijk & horizontaal, en deze onder je motorblok monteren.
Meer over detectielussen e.d.;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Detectielus
3.
Noteer het tijdstip, rijrichting, paalnummer e.d. en neem contact op met de gemeente.
Ze kunnen vaak de gevoeligheid beter afstellen.
Houdt er overigens wel rekening mee, dat 's nachts soms verkeerslichten expres wat langer op rood gehouden worden om zo de snelheid over het kruispunt binnen de perken te houden.
Ook kan het zijn dat de andere richting veel langer groen heeft 's nachts om de doorstroming te bevorderen.
Maar ook kan het zijn dat de verkeerlichten voor de fietsers (!) allemaal op groen staan voor lange periode en de cycli naar rood eerst doorlopen moeten worden voordat jij groen krijgt.
Maar dat kan jij het beste beoordelen, of je heel lang of bijna voor eeuwig op de verkeerslichten staat te wachten.
Als het bijna nooit op groen springt, is het een kwestie van detectie waarschijnlijk.
En anders moet je via PB mij dat wegstuk/baanvak laten weten, dan kan ik het met al mijn magneten eens een keer bekijken.
:lol: