Denk om je disk slot

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
EuropeRider
Berichten: 255
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Locatie: Umbria
Contacteer:

Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Tja, ik heb er zo'n gekleurd draadje aan zitten, en denk er sowieso altijd aan..... al 5 jaar lang.
En dan komt er toch een dag dat je het draadje niet ziet, aan allerlei andere dingen denkt, blijkbaar, en dan probeert weg te rijden terwijl je schijfremslot er nog op zit.

Gevolg: zachtjes omvallen..... geen schade gelukkig, maar dat was stom mazzel.

Dus, heren (en dames)..... DENK aan ALLE dingen die je zoal moet doen voordat je wegrijdt. ;)
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Mike Philippens

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

EuropeRider schreef:DENK aan ALLE dingen die je zoal moet doen voordat je wegrijdt. ;)
Maar dat is zo lastig als je het vergeet... ;) Dát is nou juist de crux. Beter zou zijn dat de motor niet meer start als je dat ding vergeet. Iets met een pin die je eruit trekt. Is er een uitvinder in de zaal?
Inspector Gadget

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb bij een ander-merk fiets eens gezien hoe de vergeten schrijfremslot de hele remklauw ontzette, dure grap :(

Ik zie vier oplossingen;

1.
De "reminderdraad" (ik heb er altijd meerdere aanzitten, me stupid, me vroeger blond :D ) over de kuip heentrekken zodanig dat het de contactslot in de weg zit.
Oftewel, ik moet de reminder-kabels echt aan de kant duwen om de sleutel in het contact-slot te steken. En zo blond ben ik ook weer niet (zeg ik met enig voorbehoud, haha)

2.
Een plastic dopje met een klein "p.emeltje" er aan die je in het contact-slot duwt, dan kan je het contact-slot niet gebruiken totdat je het dopje eruit gehaald heb.
Wellicht een sticker op het dopje met een uitroepteken o.i.d.

3.
De reminder kabel aan je zijstandaard monteren en de zijstandaard uitklappen, dan kan je de (als dit niet gemodificeerd is, natuurlijk) fiets niet starten totdat je de zijstandaard ingeklapt heb, en dus dan de reminder-kabel ziet.

4.
Een schijfremslot met alarm ;)

Just my 5-euro cents
Gebruikersavatar
Noortukker
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:04
Type: R1200RT
Locatie: Noordwijk

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Noortukker »

2.
Een plastic dopje met een klein "p.emeltje" er aan die je in het contact-slot duwt, dan kan je het contact-slot niet gebruiken totdat je het dopje eruit gehaald heb.
Wellicht een sticker op het dopje met een uitroepteken o.i.d.
Dit vind ik een aardig idee. (gezocht een handige knutselaar :roll: )
3.
De reminder kabel aan je zijstandaard monteren en de zijstandaard uitklappen, dan kan je de (als dit niet gemodificeerd is, natuurlijk) fiets niet starten totdat je de zijstandaard ingeklapt heb, en dus dan de reminder-kabel ziet.
Dit werkt niet bij de 1200RT. Hier kan je niet starten / slaat de motor af bij uitgeklapte zijstandaard en ingeschakelde versnelling.
Van A naar B is het leukst op een RT
Inspector Gadget

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ah, weer wat geleerd, wist niet dat bij de R1200RT dit zo was, bedankt!
(als ik je goed begrijp want je laatste zin betekend dat je niet kan starten als de motor OF in de versnelling staat OF de zijstandaard uit staat. Waarchijnlijk lees/begrijp ik het verkeerd :?: )

Wat betreft het plastic dopje in het contactslot (pas er wel mee op dat het p.emeltje niet afbreekt en in je contact-slot blijft zitten !!) die kan je kopen bij de G.mma of .Kea, worden gebruikt als afdekdopje voor spanderplaatmeubelen om de montage-punten af te dekken (voor de mooigheid).
Dergelijke dopjes hebben vaak twee p.emeltjes naast elkaar zitten. En ze zijn er in verschillende maten en kleuren, ook de p.emeltjes. (size does matter)

Uitroep-teken heb ik bij de electricein/witgoed-tent/stoppentester in ons dorp gehaald wordt vaak geplakt op sterkstroom-kasten e.d.
Gebruikersavatar
Noortukker
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:04
Type: R1200RT
Locatie: Noordwijk

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Noortukker »

Of mijn uitleg is niet goed.
Nee het is de combinatie van. En uitgeklapte zijstandaard en ingeschakelde versnelling.
Anders slaat je motor af iedere keer als je de versnelling inschakeld als je weg wil rijden :D

Bedankt voor de tip van het plastieken dekseltje. Ik ga het uitproberen.
Van A naar B is het leukst op een RT
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Yobotje »

dutchmidiman schreef: 1.

2.

3.

4.

Just my 5-euro cents
5.1 Een kort stukje slang of isolatie van een verlengsnoer over de sleutel/baard van het schijfremslot schuiven.
5.2 Bij gebruik van het schijfremslot hetzelfde slangetje over de sleutelbaard van je BMW-sleutel schuiven.
Geef het stukje slank een kleurtje en bevestig het eventueel met een stukje ijzergaren aan de sleutelbos.

't Is maar een ID.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Paul

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Paul »

Een stukje klitteband aan het einde van je koort.
En met het klitteband je koppelingshendle inknijpen en vast zetten.
Kan je nooit wegrijden. :D
Inspector Gadget

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hmmm, goed idee!

Ik heb zoiets als volgt gezien;
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=5525405
henk40

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door henk40 »

Ik heb hetzelfde vorig jaar gehad. Bij huis staat hij nagenoeg tegen de gevel aan en moet ik hem achteruit weg laten lopen om weg te komen. Het slot had ik altijd zo op de schijf dat hij meteen tegen een poot aan vast zat. Als ik hem vergat, merkte ik dus direct. Maar ja, 10 juni vorig jaar, even snel naar mijn werk voor een vergadering. Stond hij dus niet tegen de vetrouwde gevel. Na de vergadering weer snel naar huis......mis.
Slot vergeten en inderdaad daar lag papa. Geen schade behalve een gedeukte ego. Snel opstaan en proberen die fiets omhoog te krijgen. Ik had hem toen bijna over het dooie punt heen en..... krak. Ik brak toen spontaan een rugwervel. Hoewel het vreselijk veel zeer deed had ik nog niet het idee dat het zo ernstig was. Met een passant alsnog de fiets (ik reed toen nog een K100RT) opgetild en toen nog zo'n 50 km. naar huis gereden. Eénmaal thuis was het de pijn zo erg geworden dat ik de fiets niet meer kon opbokken. Volgende dag bleek dus dat ik wervel gebroken had en heb toen 6 maanden met een 3punts-corset gelopen.

:D Wat heb ik er van geleerd??? Tja, nog een steeds een schijremslot. Ik vind dat toch de meest handige sloten. IK heb er nu wel een koortje aan zitten :D

gr. Henk
Inspector Gadget

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ander idee :idea: (ik blijf ze maar spuien tot iemand roept stop, S T O P :D );

1.
Zet je kill-switch naar links (of rechts) evt. daar je reminder-kabel (mbv elastiekje of nylon draadje) aan monteren.

2.
Stukje canvas (of andere stevige stof) als flapje over je contact-slot of kill-switch (mbv. bijv. Velcro) met daarop een stukje tekst (permanente stift) in de trend van "vergeet mij niet", "heeft u vandaag aan alles gedacht", "do you feel lucky", "ben je niet iets vergeten", "check, dubbel-check!", "remove before flight", "bij twijfel, controleer nog een keer!", "denk aan mij", "pas op, kantelgevaar!". oid.
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Wildripper »

Stop :D
Zümo XT
Gebruikersavatar
Noortukker
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:04
Type: R1200RT
Locatie: Noordwijk

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Noortukker »

Uhhhh gewoon geen disc slot gebruiken 8-)
Van A naar B is het leukst op een RT
frederik

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door frederik »

Tja, ik heb zo twee gebarsten polsen eraan overgehouden. En toen ... kocht ik mij een lock-reminder.

Veel sterkte.

Frederik
Inspector Gadget

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zag ik dus net een "reminder"-oplossing bij MV Motorrad-techniek in Deutschland, welke ook gebruik maakt van je contact-slot locatie;
http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdet ... --007,.htm
Gebruikersavatar
EuropeRider
Berichten: 255
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Locatie: Umbria
Contacteer:

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Niet slecht :D
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
garlee

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door garlee »

:oops:
Nearly rode off once with the disk lock attached,lucky i remembered at the last minute it was there.Dont tend to use it much now but if i do i always leave a reminder in the ignition lock or on the brake lever! -1200-
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Heb je die reminders ook voor kettingsloten?

Dat remschijfslot ben ik al eens vergeten en dan lig je na een meter rijden omver. :roll:

Maar van de week had ik het halve fietsenhok bij de baas aan me brommert hangen, liep met een collega al grappend en grollend richting brommert, haal me helm uit de koffer, me tas erin, maak nog een opmerking richting collega, helm op, jas dicht en weg..........................Krak.

Hing die ketting nog door het achterwiel en om de constructie van het fietsenhok. :roll: :lol: :lol: :lol:

Lullen en breien. :roll:

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Inspector Gadget

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Aan de VerHolen (sorry, tegenwoordig MV Motorad Technik) contact-slot-reminder-afdek-dopje (driedubbele woordwaarde _004) zit een kettingkje van ca. 30 cm lang, dus als je daar weer een fel-gekleurde "reguliere" reminder-kabel hangt, moet m.i. toch een heel eind kunnen komen.
(ik heb, moet ik eerlijkheidshalve vermelden, twee reminder-kabel aan elkaar gemaakt samen met de NV contact-slot-reminder-afdek-dopje, en kan ik vanaf elk aangebracht slot-punt van mijn kettingslot t/m disc-sloten deze mentale vergeet-mij-niet aan het contact-slot punt of nabij monteren)

Komt nog bij dat mijn ketting een alarm-unit heeft, dus als ik er mee beweeg, schrik ik vanzelf wakker :lol:
Brommertje114

Re: Denk om je disk slot

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

dutchmidiman schreef:Hmmm, goed idee!

Ik heb zoiets als volgt gezien;
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=5525405
Mooi toch?
En dan het reminderkabeltje door het rubber oogje halen, om je gashandle heen en dan dit gizmo aanbrengen... dan kàn je 't gewoon niet meer vergeten!!!
Of toch...? Gelukkig nog geen ervaring...

Eric
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”