GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

MobielEd

GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Hier dan het begin van mijn ambitieuze project: Een gecrashte ex-politie motor weer rijdend maken als mooie burger fiets.
Ik zag, ik dacht: "het kan", en dus gaat het gebeuren! Bijgaand de eerste foto's. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden.
Veel plezier ermee. Dat heb ik nu ook al... _005
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Binnen 2 dagen is de fiets ontdaan van alle schade delen en min of meer kaal...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

...en een dagje later nog wat verder kaal. Zonder een bedradingsschema toch alvast maar begonnen met terug volgen van bedrading en deze verwijderd. Weer een aantal kilootjes lichter! Wat een dieet!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

...ondertussen al even naar Zolder (B) gereden om een mooie grote en betaalbare Top-koffer (49L) te kopen. Tot mijn grote verassing bleek deze motorsloperij er 2 te hebben waaruit ik kon kiezen. Bovendien hadden ze ook nog een zij-koffer set liggen welke ik dus ook maar meteen heb meegenomen... Nog niet direct nodig maar beter mee-verlegen dan om-verlegen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Inspector Gadget

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad, een platte kan je vaak nog wel redelijk tot goed herstellen.
Als de schade niet aan het frame & eigenlijk "cosmetisch" is, je de tijd er voor hebt & neemt, de ruimte & gereedschap, en zo voort.

En is natuurlijk de manier om je eigen motor van top tot teen, letterlijk, te leren kennen.

Ik neem aan dat de schade-motor dus nog een gewoon kenteken heeft?
Of moet je het eerst herstellen en dan kenteken aanvragen bij de RDW?

Topkoffer zijn in NL soms belachelijk duur op de 2ehands markt.
Zo ben ik nog altijd op zoek naar een deksel.
Wie is die slopeRT in Zolder?

Ik zou de verwijderde kabelboom niet weggooien, er zitten handige (waterdichte) stekkers aan die prima te hergebruiken zijn.
En anders stuur ik je mijn adres. :lol:

Heel veel suc6 met deze "verbouwing" we lezen & zien graag de voortgang. _005
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Mijn God, hier gaan nog wel wat uurtjes, dagen, weken en maanden aan werk inzitten als ik dit zo zie.
Heel veel succes met je project, we zien de foto's wel verschijnen van alle Big RT vorderingen.
Leuk draadje om te volgen. Big RT Smile
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Leuk project, doet me denken aan die van mij van vorig jaar :D
Succes, ik ga dit draadje zeker volgen _004
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Vandaag veel tijd verspild. Werken noemen ze dat... :lol:
Toch vanavond nog het voorframe en handlebars verwijderd.
Ook is de kuipset besteld bij BMWSloop.com, is de Haynes manual besteld en zijn 2 verwarmde zadels onderweg.
Er is dus toch vooruitgang!
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik volg dit draadje met enig ontzag . . . zou niet weten waar ik moet beginnen :O . . . succes met je project! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Wow Ed, in eerste instantie denk ik WAAAAR begin je aan. :O
Maar zo te zien en te lezen weet je drommels goed waar je mee bezig bent en waar je de onderdelen vandaan moet halen.
Ik denk dat dit een goed gevolgd en inspirerend draadje gaat worden . . . .
S U C C E S !!
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Arjan W »

Veel respect en success hoor. Ik zal een van de volgers van dit top-ic zijn.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
speedy
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jan 2015, 17:11
Type: R1100RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door speedy »

Hou je kosten maar goed in de gaten, met al het kuip en spuitwerk en de prijzen vd schademotoren is het vaak interessanter om een goede schadevrije motor te kopen. Tenzij je die schademotor natuurlijk aan een spotprijs hebt kunnen kopen.
Voor mij zijn de 1200's voorlopig nog te duur als schademotor.
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Hahaha! Ik ben gevleid maar ook lichtelijk beangstigd door alle leuke reacties. Dank u allen!
Ik heb wel degelijk vooraf een inschatting gemaakt over de mogelijkheden en prijzen die zo'n project met zich mee brengen.
Big RT Smile
Voordat ik tot de koop over ging heb ik internet afgespeurd naar een lijst met zaken die ik dacht nodig te hebben om de motor weer technisch in orde en netjes te maken tot een 'burger-fiets'. Ik zag toen dat er erg veel te koop was tegen redelijke prijzen. Al met al telde de prijs van de motorfiets en de toen ingeschatte onderdelen op tot een bedrag wat ongeveer gelijk was tot maximaal € 1000 euro méér dan waar ik een standaard ex-overheidsfiets voor zou kunnen kopen.

Daarbij had ik er inmiddels ontzettend veel zin in gekregen om in mijn garage lekker wat te sleutelen en de fiets direct van A tot Z te leren kennen.
Pas aan het eind van het project zal ik weten of mijn financiële inschatting een beetje geklopt heeft. Het plezier heb ik er in ieder geval nu al van! :D
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Oh ja; de naam van de slopert in Heusden-Zolder weet ik even niet meer maar een nummer heb ik wel:
0032-495406258. Ik heb gesproken met Wesley.
Zij handelen eigenlijk in sloopmotoren maar bewaren vaak de koffers los voor de handel.
Mogelijk een mooi adresje dus voor mede forum leden.
Bellen staat vrij lijkt mij...
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Benji »

Mijn motor komt ook van bij Wendelen motoren.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Thieske88

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Thieske88 »

Leuk project!

Ik heb zelf ook een p omgebouwd en als ik je niet vergis stond deze destijds ook te koop, (alleen toen veel te duur:p) als ik jou zo lees is de prijs aardig gezakt. als ik je berichten zo zie heb ik er alle vertrouwen in!

Voor mij was het grootste probleem de bagagedrager (die waarop de topkoffer komt) te vinden. Tegen een redelijke prijs ging dat al zeker niet. Ik heb ervoor gekozen de overheidskoffers in combinatie met de valbeugels te behouden.

Als je de kuipenset hebt besteld welke ik denk, heb je straks een mooie 90 edition! Hoeveel km heeft de jouwe gelopen?
Jan R1200RT

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Ja, leuk om dit project te volgen. _004
Graag veel foto's van de opbouw en uitleg welke problemen je (eventueel) tegenaan loopt.
We kunnen er allemaal vast wat van opsteken. ;)
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Gisteren wederom een grote stap kunnen zetten in het vergaren van de benodigde onderdelen voor de wederopbouw van mijn nu al zo geliefde RT.
Bij CAMA, de motorsloperij in Maassluis (ZH), waar ik mijn fiets heb gekocht stonden nog 2 ex-P RT's welke alleen voor slooponderdelen bestemd waren. Één was uit 2009 en de andere uit 2010. Gisteren ben ik terug gegaan en heb een deal kunnen sluiten voor de gehele kop van de fiets. Wat ik niet nodig had waren de tellerbak en koplamp.
Verder alles zelf mogen demonteren en meenemen. Dit betekent dus:
- gehele support frame
- ruit stelmechanisme
- ruit
- ABS kap rondom koplamp, nieren en spiegels heen
- witte knipperlichten
- spiegels (links alleen zonder spiegelglas)
- ABS kap over ruitmechanisme heen
- ABS afdekkapjes aan buitenzijde van ruit
- dashboard met speakerroosters. (Wel met een paar gaten door ex-P)
Al met al een grote hoeveelheid onderdelen welke ik nodig had en die los toch soms wat lastig blijken om compleet te vinden. Nu heb ik mezelf dus tijd bespaard, maar mogelijk (zeer waarschijnlijk) toch ook geld door dit in één koop op te lossen. Ben er blij mee!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Teven kwam gisteren een doos ter grootte van een koelkast binnen met de nieuwe kleding van mijn dame. Bergen karton en bubbeltjesplastic maar met als belangrijkste componenten daartussen prachtig Tupperware uit 2010. DIt wordt een compleet ander gezicht straks!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Oh ja,
afgelopen week ook al de 2 zadels binnen gekregen. Een voor- en een achterzadel beiden met verwarming. Tsja, waarom niet. Als het kan dan moet je het doen denk ik altijd maar... En dit was een mooie gelegenheid en prijs om deze slag te slaan. Lang leve Marktplaats / E-bay!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
jfruiter
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
Type: R1100RT
Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
Locatie: Ens

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door jfruiter »

Mooi project,zelf net klaar met ombouw 1100rt p.
Ga dit volgen, krijg de sleutel kriebels ook al weer.

Jan
Gebruikersavatar
Michaelmiata89
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:03
Type: R1200RT
Bijz: '09 ex 1200 RT-P van korps Doetinchem
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Michaelmiata89 »

Hoi Ed,

Wat een leuk project.
Ik ben sinds afgelopen week de eigenaar van een 2009 R1200RT-P. Inmiddels ook een zadel op de kop getikt, de radiokast verwijderd en morgen ga ik beginnen om eeen support te maken voor mijn topkoffer welke ik nog had. Enerszijds jammer dat de vorige eigenaar de ruimte onder de radiobox met een slijptol/dremel had bewerkt om er een ruimte te maken voor een helm. Voor mijn helm was deze ruimte te klein, maar met het wegzagen heeft hij een deel van het kentekenplaathouder/achterlicht frame(zwart kunststof wat onder de radiobox zat) verwijderd. Dat betekend dat ik achter het achterzadel een open ruimte is ontstaan. Morgen ook maar eens met Maasluis bellen....

Het is mij echter een raadsel hoe ik het achter zadel moet vastzetten met het bestaande slotmechanisme van de radiobox. Tevens liep ik tegen het probleem aan dat de verstelling voor de achterschokdemper net ff te hoog uitsteekt waardoor het zitje "onder spanning" staat.

Succes met je project.
Bij mij staat ie op de watchlist!
Afbeelding
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Hi Michael,

Heel veel plezier met je ombouw! Je hebt inderdaad een andere sluitplaat nodig om het zadel te vergrendelen. Schijnen duur aangeboden te worden af en toe.
Ik heb deze ook nog niet, maar heb ook al gezien dat eentje van een ander merk ook wel pas te maken valt.
Succes ermee!

p.s.: Volgens mij is de voorkant van het achterspatbord altijd halfrond. Wordt normaal afgedekt door de originele topkoffer-draagplaat.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Nico4sen »

MobielEd schreef:Hi Michael,

Heel veel plezier met je ombouw! Je hebt inderdaad een andere sluitplaat nodig om het zadel te vergrendelen. Schijnen duur aangeboden te worden af en toe.
Ik heb deze ook nog niet, maar heb ook al gezien dat eentje van een ander merk ook wel pas te maken valt.
Succes ermee!

p.s.: Volgens mij is de voorkant van het achterspatbord altijd halfrond. Wordt normaal afgedekt door de originele topkoffer-draagplaat.
Klopt (beide). En kijk ook eens op mijn draadje over de ombouw. Je moet overigens de leiding andersom op de behuizing van de stelknop voor de veerinstelling zetten en dan weer op de originele "burger" manier monteren.
Gebruikersavatar
Michaelmiata89
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:03
Type: R1200RT
Bijz: '09 ex 1200 RT-P van korps Doetinchem
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Michaelmiata89 »

Hoi Nico, de sluitplaat incl slot etc heb ik vandaag via ebay.de gescoord. 7tientjes incl verzenden. Het zwarte stuk kunststof zal ik dus met kunst en vliegwerk moeten vervangen/aanhelen. Zal je een foto van jouw veerinstelling knop kunnen plaatsen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Michaelmiata89 schreef:Hoi Nico, de sluitplaat incl slot etc heb ik vandaag via ebay.de gescoord. 7tientjes incl verzenden. Het zwarte stuk kunststof zal ik dus met kunst en vliegwerk moeten vervangen/aanhelen. Zal je een foto van jouw veerinstelling knop kunnen plaatsen.
Een foto heb ik nu even niet voor handen. In elk geval is dit wel een handige download: download/file.php?id=3045
Weet je in ieder geval hoe je de hydraulische leiding los moet halen en kun je indien nodig gelijk olie bijvullen. Nadat je de leiding (andersom) weer vastgezet hebt wijst het zich vanzelf hoe de verstelling gemonteerd moet worden (met de knop naar boven).
Gebruikersavatar
Michaelmiata89
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:03
Type: R1200RT
Bijz: '09 ex 1200 RT-P van korps Doetinchem
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Michaelmiata89 »

Thx Nico, Ga ik morgen mee aan de slag!
Afbeelding
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Major setback...

Zondagavond de uitlijning van de wielen gecontroleerd volgens de simpele tips uit het Haynes werkplaatshandboek: Plak een touwtje aan de achterzijde van je achterband en span hem langs de wangrand recht en horizontaal naar voren. Zodra hij ook aan de voorzijde van de achterband de wang raakt heb je een rechte lijn naar voren. Aangezien de voorband (120) 60 mm smaller is dan de achterband (180) moet je dus zo'n 30 mm ruimte hebben tussen het touwtje en de band, zowel aan de achterzijde van het voorwiel als aan de voorzijde.

Ik begon hiermee aan de linkerkant en vond zo'n 50 mm... Voor de zekerheid direct de ander zijde gecontroleerd en inderdaad; zo'n 10 mm. Het voorwiel staat dus 2 cm naar Rechts uit het lood.
Hoe kan dit? Om hier achter gekomen de fiets nog maar verder gedemonteerd. Voorvorkpoten lijken recht te zijn. Kroonplaten ook.

Als werktuigbouwkundige nog maar eens goed naar de constructie van de fiets gekeken en het principe gevolgd. De 2 kroonplaten zijn beiden middels een fuseekogel bevestigd aan een triangel. Tussen deze 2 triangels bevind zich het verende gedeelte van de voorvork. De onderste triangel kan veren vanuit zijn scharnierpunt aan het blok.
De bovenste kroonplaat is "vast" in hoogte bevestigd aan het blok middels 2 triangels welke samenkomen bij de bovenste fusee, net voor je contactslot. Doordat mijn fiets een crash heeft meegemaakt, en deze hard op het stuur is geland (rechter handle geheel krom) zijn de krachten overgedragen via de dubbele triangel naar de 2 ophangpunten in het motorblok. Blijkbaar waren deze krachten groter dan de zwakste schakel. En dat was in dit geval het voorste triangelpunt. Deze is dus uitgescheurd uit het blok. Onrepareerbaar; dat moge duidelijk zijn.

Helaas was dit eerder niet zichtbaar door de onderste draagarm (triangel), slangen, bedrading, enz.
FF een dag heel stevig gebaald. HEEL STEVIG.
Inmiddels contact gehad met de verkoper. Ook hij wist dit niet, dat geloof ik ook. Waarschijnlijk gaan we er samen uit komen en komt er een ander blok in mijn fiets. Zal niet voor niets zijn, maar hopelijk wel voor een eerlijke prijs. Ik moet en wil uiteraard verder. En dat gaat ook zeker gebeuren. Leuk vond en vind ik het niet, maar dit zijn de risico's die bij zo'n project kunnen voorkomen.
We gaan na nog een paar keer slikken gewoon door...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Snellecees »

Wat een tegenvaller, ik snap dat je stevig staat te balen.

Veel succes met het ombouwproject en ben benieuwd naar het vervolg. _004


Groet
Cees
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Dat is echt zwaar k*ote. Hopelijk valt je financiële schade wat mee. Gelukkig kun je, zo te zien, veel zelf. Scheelt ook een hoop. Succes met de klus.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door EileRT »

Enorm balen, desondanks veel doorzettingsvermogen en succes met jouw project . . . ik blijf je draadje met meer dan gewone belangstelling volgen en hoop van harte op een goede afloop en voor jou dus een mooie RT!
Laatst gewijzigd door EileRT op 03 jun 2015, 00:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Dat is zeker een grote tegenvaller, maar ik respecteer je doorzettingsvermogen . . . . _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door HansD »

Balen,
Ik denk dat velen nooit aan zo'n ombouw zouden beginnen, en al helemaal niet met een gecrashte motor. Je hebt een risico genomen dat nu helaas uit komt.
(prachtige scheur trouwens)
Respect dat je toch gewoon door gaat _004 Dat doen er helemaal niet veel je na. Ik hoop dat jullie er snel uit komen met het vervangende blok en dat de extra kosten meevallen.
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Arjan W »

Ik zit hier te balen voor jou, achter mijn scherm. Hulde, dat je weer verder gaat met je project!
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Bedankt allen voor de steunbetuigingen!
Leuk om met gelijkgestemden dit te kunnen doen. Uiteindelijk wil ik gewoon lekker rijden.
En dat is het eindpunt van dit interessante traject...
Thieske88

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Thieske88 »

Das idd een flinke scheur,

Liep dat blok nog wel gewoon? :shock: ik hoop dat je er een beetje uitkomt met die verkoper,
Ik zie die blokken meestal te koop voor 800 a 1000 euro, dus das best weer een flink bedrag! Anders kun je misschien een blok kopen dat waterschade heeft, die zal nooit meer lopen maar dan kun je wel van 2 blokken een goede maken!
Die verkoper zal waarschijnlijk ook zeggen dat je het risico hebt genomen en dat je er zelf (grotendeels) voor opdraait.

Of als je dit blok mag houden, misschien een leuk project om een pre 2010 blok om te bouwen, al zal dat nog wel een hele uitdaging zijn! Maar als ik dit draadje zo volg houdt je daar nogal van;)
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door WernerB »

Ik lees nu pas het verslag van dit mega-project en neem mijn petje af!
Wat een klus en wat een pech!
ik wens je dan ook alle succes van de wereld om dit tot een goed einde te brengen!
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Goedkomen zal het uiteindelijk wel maar het valt nu wel behoorlijk duur uit denk ik. Dit plaatje geeft een beetje aan welke verbinding naar het blok dit veroorzaakte. Wel een behoorlijke tegenvaller.
bmw-r1200rt-18_600x0w.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Mooi plaatje Ton.
thooms

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door thooms »

Helaas zijn dit soort schades bekend de verzekering maatschapij
Dit soort schades leeft de handel van je wilt niet weten hoe vaak het voor komt bij auto's is het net zo.

Op het oog valt het mee maar de praktijk is erger .
Er word voor de verkoop soms al aan schades getrokken om het minder te doen lijken.
Iemand verdient hier dik geld mee.

Deze schade.s moet de kenteken gewoon ingetrokken worden maar helaas de verzekering maatschapij werkt hier ook aan mee aan de handel
Een voertuig met kenteken brengt erg veel geld op.

Het is erg zuur om te ontdekken dat je nu alleen een achterwiel met versnellings bak gekocht hebt .
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Als zo'n motor door de verzekering was bekeken was de kuip er vast al even af geweest. Dit mist een schade expert van een verzekering volgens mij niet gauw hoor.

En met betrekking tot schade auto's moet ik zeggen dat er bij ons in de garage nooit aan auto's werd getrokken om ergere schade te verdoezelen. Om te trekken aan een auto moest hij toch al behoorlijk kaal gemaakt worden en zelfs dan zie je bijna meteen op meerdere punten als een chassisbalk krom is geweest. Maar ja auto's is weer wat anders dan motoren. Er word wel veel gesjoemelt met schades dat weet ik dan weer wel.
Inspector Gadget

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wat een enorm trieste ontwikkeling in een dergelijk mooi en ambitieus project.
Heel erg jammerlijke tegenslag.
Maar mijn helm af voor je doorzettingsvermogen.

De motoren bij de overheidsdiensten niet altijd verzekert, omdat het voor de overheid goedkoper is zichzelf te verzekeren.
Daarnaast is er ook nog de zogenoemde Regeling Materiaalbeheer Rijksoverheid, artikel 5.2, waarbij het voor de overheid vaak gunstiger is zelf alle risico's te dragen in plaats van te verzekeren bij externe partijen.
Het wordt een ander verhaal zodra het om leasing gaat, dus eigendom van derden, dan is het vaak wel verzekerd.
Waarom het bovenstaande?
Omdat lang niet altijd zeker is dat er schade-expert van een verzekering bij een dergelijke platte bij betrokken is geweest, want dan zou er inderdaad naar dergelijke gevolgschade gekeken en gevonden zijn en het kenteken ingetrokken worden, zou ik verwachten. Maar ik ben geen expert.

Helaas bevestigd dit dat je heel erg moet oppassen met een platte, er kunnen "verborgen" schades zijn, dat blijkt maar weer.
En een aankoopkeuring is altijd raadzaam.

Slikken, 1-2-3 en weer terug naar jou project!
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Des te groter de prestatie als ie straks in volle glorie staat te glimmen! Vanaf hier ook diep respect voor je lef en op voorhand diep respect voor je doorzettingsvermogen _004
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
MobielEd

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door MobielEd »

Dank, dank, dank heren voor al uw bijstand en steun.
Maar onthoud: IK heb de motor gekocht. Wellicht had ik beter moeten kijken, wellicht had ik er dan niet aan begonnen.
Eerlijk gezegd; sinds ik me aan het bezinnen was op een RT en het prijzenverschil zag tussen een burgertjes en een politie exemplaar wist ik dat het om te beginnen een politie exemplaar zou worden. Toen ik vervolgens dit schade-exemplaar zag en op internet de onderdelen kon vinden begon ik het financiële plaatje samen te stellen en vanaf dat moment wist ik eigenlijk al zeker dat dit 'm zou gaan worden. Ik kreeg er steeds meer zin in voordat ik de fiets ook maar in. Het echt had gezien.
Daarnaast blijft het een verzameling onderdelen welke samen een mooie fiets (kunnen en zullen) vormen. En ik heb altijd interesse gehad in de opbouw vanuit onderdelen van allerlei apparaten. Als iemand mij vertelde dat een bepaalde accessoire "niet paste" in een bepaalde auto, dan zorgde ik ervoor dat het ging werken. De voldoening daarin is enorm. En die voel ik ook hierin weer. Alle obstakels tijdens het traject zijn slechts hobbeltjes die genomen moeten worden. En dus doen we dat!

Vandaag heb ik een deal gesloten met het sloopbedrijf voor een ander 2010 blok met inruil van de mijne. Kwestie van uitbouwen, omruilen en weer opbouwen! Heb er nu al zin in...
Al met al is het financiële plaatje nog steeds aan de positieve kant. Uiteraard ben ik er nog niet, maar er is nog van alles mogelijk. Ik ga er alsnog een pracht fiets van maken! En ik dank jullie voor alle RT-forum steun! _004
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Moet lukken op zich geen onaardig karwei. En nou maar hopen dat het andere blok goed is.
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 258
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door R1nus »

Erg prettig dat je overeenstemming heb bereikt met het sloopbedrijf en succes verder.
Aan je instelling ligt het niet want die is zeer positief.
Ook ik blijf dit draadje met grote interesse en ontzag volgen. _004

[groet]
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
Henk Opperman
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2011, 11:53
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: EDE
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Henk Opperman »

MobielEd schreef:Dank, dank, dank heren voor al uw bijstand en steun.
Maar onthoud: IK heb de motor gekocht. Wellicht had ik beter moeten kijken, wellicht had ik er dan niet aan begonnen.
Eerlijk gezegd; sinds ik me aan het bezinnen was op een RT en het prijzenverschil zag tussen een burgertjes en een politie exemplaar wist ik dat het om te beginnen een politie exemplaar zou worden. Toen ik vervolgens dit schade-exemplaar zag en op internet de onderdelen kon vinden begon ik het financiële plaatje samen te stellen en vanaf dat moment wist ik eigenlijk al zeker dat dit 'm zou gaan worden. Ik kreeg er steeds meer zin in voordat ik de fiets ook maar in. Het echt had gezien.
Daarnaast blijft het een verzameling onderdelen welke samen een mooie fiets (kunnen en zullen) vormen. En ik heb altijd interesse gehad in de opbouw vanuit onderdelen van allerlei apparaten. Als iemand mij vertelde dat een bepaalde accessoire "niet paste" in een bepaalde auto, dan zorgde ik ervoor dat het ging werken. De voldoening daarin is enorm. En die voel ik ook hierin weer. Alle obstakels tijdens het traject zijn slechts hobbeltjes die genomen moeten worden. En dus doen we dat!

Vandaag heb ik een deal gesloten met het sloopbedrijf voor een ander 2010 blok met inruil van de mijne. Kwestie van uitbouwen, omruilen en weer opbouwen! Heb er nu al zin in...

Al met al is het financiële plaatje nog steeds aan de positieve kant. Uiteraard ben ik er nog niet, maar er is nog van alles mogelijk. Ik ga er alsnog een pracht fiets van maken! En ik dank jullie voor alle RT-forum steun! _004
RESPECT en nog eens RESPECT.
Ondanks de tegenslag toch doorgaan. Ik hoop dat het een mooie fiets mag worden waar je veel plezier aan mag beleven.
Met vriendelijke motorgroet,

Henk Opperman

___________________________________________________________________________________
BMW R 1200 RT - Garmin Zumo 660 - Garmin Virb Elite - SENA intercom


Afbeelding
thooms

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door thooms »

Zon ombouw project heb ik ook gedaan na 5 jaar is alleen de versnellingsbak met cardan nog orgineel.

Wat een sleutelen met bmw zeg het blijft maar stuk gaan was helemaal verbaasd.
Het bedrag is na aankoop verdubbeld

Hoop voor jou dat je meer financieel plezier beleeft.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Ton1959 »

thooms schreef:Zon ombouw project heb ik ook gedaan na 5 jaar is alleen de versnellingsbak met cardan nog orgineel.

Wat een sleutelen met bmw zeg het blijft maar stuk gaan was helemaal verbaasd.
Het bedrag is na aankoop verdubbeld

Hoop voor jou dat je meer financieel plezier beleeft.
Bij schades kan je dit soort dingen verwachten natuurlijk. Volgens mij valt het normaal gesproken allemaal nog wel mee wat er stuk gaat bij BMW. Tenzij ik nou net een goed type heb.
Wackyboellie
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 jun 2015, 00:16
Type: R1100RT
Bijz: Politie uitvoering
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Ongelezen bericht door Wackyboellie »

hoi.. hoop voor je dat het je gaat lukken, en hoop graag snel meer fotos te zien.
een ex overheidsfiets kan heel erg leuk zijn. ik ben er heel erg gelukkig mee. maar ik besef ook dat ik heel veeeeeeell gelul heb gehad met de mijne. met heel veel dank aan rosa motoren in drenthe
_004
Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”