Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Gisteren mijn vorige week gekochte ex-politie motor (augustus 2011 met 80.000 km op de teller) gestald in een gehuurde opslag. Komende weken aan de slag om de volgende werkzaamheden uit te voeren:
- mobilofoonkast en politiekoffers verwijderen
- beschermbeugel koffers verwijderen (die bij de motor laat ik voorlopig zitten)
- alle witte (kuip)delen verwijderen
- 2e accu eruit en alle overbodige zekeringkasten, elektrische aansluitingen en kabels eruit
- 80.000 km beurt
- steun en aansluiting voor de Zumo 660 maken
- op zoek naar een originele kofferset, topkofferdrager, compleet zadel (of losse buddyseat als dat past) en voetsteunen passagier
- alle witte delen en kofferdeksels laten spuiten (wordt denk ik Biarritz blauw)
- opbouwen

Mijn planning is alles uiterlijk 1 maart klaar te hebben. Wordt vervolgd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
jfruiter
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
Type: R1100RT
Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
Locatie: Ens

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door jfruiter »

Veel plezier met het ombouwen,zelf een 1100RT-P omgebouwd :D
Wel een krappe sleutel ruimte, maar gaat vast wel lukken.

Succes,Jan.
Markus
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 020

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Markus »

Mag ik vragen wat je hiervoor hebt betaald en waar vandaan?
Zelf ook nog zoekende, maar de huidige aanbieders vind ik nogal aan de prijs.

Gr en succes met ombouwen!
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Hij staat klaar voor zijn metamorfose. ;)
Verstandig dat je de valbeugels rondom het motorblok laat zitten! _004
Laatst gewijzigd door EileRT op 25 nov 2015, 21:38, 4 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark1200rs
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2015, 10:15
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100RS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Elst (Gld)

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Mark1200rs »

Mooi project! Waarom doet de politie ze nu al van de hand? 80k zo'n beetje de grens voor het korps?
BMW R1100RS ABS '94 'Doornroosje' BMW K1100RS '94 'Doornroosje II' Moto Guzzi V11 Sport '00
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Dag 1:
Vanochtend eerst bij Harrie Meijer (Lijnden) langs geweest om een originele kofferset te kopen; ziet er goed uit! Heeft ook gelijk de sloten aangepast aan mijn sleutel en er ook twee kofferdragers besteld. Perfecte service! Deksels gelijk gedemonteerd om in kleur te laten spuiten.
Verder vandaag de politiekoffers, mobilofoonbak en alle kuipdelen verwijderd. Alleen nog even uitzoeken hoe de spiegels eruit kunnen, om bij de bevestiging van de witte plaatjes voor (waar zwaailichten zaten) te komen. Als ik dan ook nog ergens een kleine topkoffer op de kop kan tikken, kan alles naar de spuiter.
De beschermbeugels van de koffers zitten met een borgpen vast (op de plek waar normaal de achterste voetsteun zit); krijg die pen er nog niet uit. Wrsch is de motor toch een keer gevallen en is de pen een beetje krom. Morgen maar weer eens proberen.
De elektrische bedrading is nog een zootje; er zitten veel zekeringkastjes, relais e.d. Monteur van BMW dealer adviseert om alles wat 'af fabriek' is gemonteerd (die kabels zijn met soort linnen tape omwikkeld) te laten zitten en alleen de door de dealer extra aangebrachte kabels en componenten weg te halen (bijv. drukknop voor bediening hek politiebureau). Iemand hier ervaring mee? Ik zou ook erg blij zijn met wat foto's waarop te zien is hoe een 'normale' R1200RT er onder het zadel uit ziet. Ook nog op zoek naar een buddyseat voor de passagier. Kortom, nog genoeg te doen, morgen verder!
151125---BMW-005.jpg
151125---BMW-009.jpg
151125---BMW-010.jpg
151125---BMW-012.jpg
151125---BMW-018.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Nico4sen »

De spiegels kun je bij de rand van de kap vastpakken en dan naar je toetrekken. Vergt misschien wel wat kracht. Heb trouwens ook nog wel een kleine topkoffer, die ik zelden gebruik. Kun je evt van me overnemen.
Gebruikersavatar
Mark1200rs
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2015, 10:15
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100RS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Elst (Gld)

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Mark1200rs »

je laat er geen gras over groeien in ieder geval! _004
BMW R1100RS ABS '94 'Doornroosje' BMW K1100RS '94 'Doornroosje II' Moto Guzzi V11 Sport '00
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Nico, je bedoelt dan neem ik aan de behuizing c.q. de zwarte rand om de spiegels? En moet ik die dan richting tank trekken of naar de zijkant?
Vwb de koffer stuur ik je even een p.b.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Nico4sen »

ArnoudH schreef:Nico, je bedoelt dan neem ik aan de behuizing c.q. de zwarte rand om de spiegels? En moet ik die dan richting tank trekken of naar de zijkant?
Vwb de koffer stuur ik je even een p.b.
Inderdaad de zwarte rand om de spiegel en dan naar achteren (richting tank) trekken. Zit met drie "klickers" vast.

PB gezien. Reactie volgt later _004
BRS07
Berichten: 177
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door BRS07 »

Hoi Arnoud,

Misschien een tip voor het uitvogelen van de kabelbundels.
Bij Huijsmans in Nieuw Vennep worden heel veel BMW motoren voor de overheid geprepareerd en onderhouden.
Zij zijn heel vriendelijk en bereidwillig je kan er ook terecht met vragen over de systeemhelmen _004 .
En Voorschoten Nieuw Vennep is 20 minuten rijden.

Groetjes vanuit het mooie Voorschoten, Hans Beijersbergen.
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Hoi Hans (leuk, een mede Voorschotenaar!),

Met HSC heb ik al contact gehad; de motor is daar altijd in onderhoud geweest. De monteur die ik sprak, adviseerde mij alle kabel(bomen) die 'af fabriek' al in de overheids-uitvoering zijn ingebouwd, te herkennen aan de linnen tape die er omheen zit, te laten zitten. Alleen de door HSC aangebrachte kabels kunnen zonder problemen verwijderd worden. Ik zie nu echter dikke, afgeknipte kabelbomen, bijv. vanaf de 2e accu, die 'ergens' heen gaan. Vlg. mij moet het toch mogelijk zijn die te ontvlechten en ruimer weg te knippen. Of zou de extra elektrische bedrading toch ergens in verbinding staan met het canbus systeem?
BRS07
Berichten: 177
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door BRS07 »

Hallo Arnoud,

Het is moeilijk om zo te zeggen wat je wel en niet mag wegknippen.
Je kan wel een keer bij mijn RT-je kijken.
Een dezer weken gaan bij mij ook alle kuipdelen eraf voor de jaarlijkse beurt.

Groetjes Hans.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Nico4sen »

ArnoudH schreef:Hoi Hans (leuk, een mede Voorschotenaar!),

Met HSC heb ik al contact gehad; de motor is daar altijd in onderhoud geweest. De monteur die ik sprak, adviseerde mij alle kabel(bomen) die 'af fabriek' al in de overheids-uitvoering zijn ingebouwd, te herkennen aan de linnen tape die er omheen zit, te laten zitten. Alleen de door HSC aangebrachte kabels kunnen zonder problemen verwijderd worden. Ik zie nu echter dikke, afgeknipte kabelbomen, bijv. vanaf de 2e accu, die 'ergens' heen gaan. Vlg. mij moet het toch mogelijk zijn die te ontvlechten en ruimer weg te knippen. Of zou de extra elektrische bedrading toch ergens in verbinding staan met het canbus systeem?
Afgeknipte kabels kun je terug volgen en kijken hoe ze aangesloten zitten. Zijn vaak stekkerverbindingen. Dan kun je ze straffeloos verwijderen. Waarschijnlijk is het dan wel nodig de tank er even af te halen om overal bij te kunnen.
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Dag 2:
Vandaag met een vriend die wat meer verstand van elektronica heeft verder gegaan met het ontwarren van de losse eindjes. Na eerst de tank verwijderd te hebben, alle al door HSC afgeknipte en geïsoleerde draden gevolgd tot het einde. Na de nodige tie-wrap's doorgeknipt en kabelbomen deels van de tape ontdaan te hebben, heel wat kabel en stekkers weg kunnen halen. Er blijven ook (dikkere en dunnere) kabels een kabelboom in verdwijnen, die niet te volgen zijn. Die maar afgeknipt en netjes geïsoleerd. Er blijven echter onderdelen zitten, die we niet thuis konden brengen, zoals dit kastje (zie foto). Na zoeken op internet blijkt dit een alarm unit! Vreemd, omdat een alarm niet tot de standaarduitrusting behoort, ook niet als dienstfiets (ook niet vlg de specs behorend bij de VIN code). Iemand enig idee?
Na alles verwijderd te hebben, de accu weer even aangesloten. Op het eerste gezicht lijkt alles normaal te werken, incl. de startmotor. Omdat de motor in een opslag staat, kan ik 'm helaas niet starten. Ben benieuwd of alles nog werkt en er geen foutmeldingen verschijnen! Binnenkort gaat'ie als naked bike naar de garage (een bevriende monteur) voor de 80.000 km beurt; ben benieuwd!

Volgende week verder met het weer netjes wegwerken van de resterende bekabeling. BMW gebruikt een mij onbekend tape, met een linnen structuur; plakt goed en is goed te modelleren. Weet iemand waar dit te krijgen is of een alternatief?

Met dank aan Nico zondag een topkoffer ophalen, waarna volgende week alle kunststofdelen naar de spuiter kunnen. Btw, het verwijderen van de spiegel ging toch anders dan eerder vermeld: onder de spiegelbehuizing zit een gaatje. Daar zit een schroef achter (torx, maar met een kleine platte schroevendraaier ging het ook). Als je die lost, kun je het spiegelglas verwijderen en vervolgens de rest demonteren).

Het verwijderen van de beugels om de politiekoffers zorgt ook voor wat problemen. Wrsch is de fiets toch gevallen en zijn de borgpennen verbogen. Ik krijg ze er in ieder geval niet uit. Vlg week maar de beugels incl de plaat waarop ze bevestigd zijn verwijderen en dan thuis op de werkbank proberen die pennen eruit te krijgen. Zag ook dat de lak van die onderdelen erg slecht is. Gelukkig zag ik op het forum een leidraad hoe dit weer netjes te krijgen!

Belangrijkste milestones zijn nu het vinden van een draagrek voor de topkoffer en een achter buddyseat; geen idee wat ik verder nog nodig heb om die onderdelen te kunnen monteren!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Inspector Gadget

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Die linnen tape worden wel vaker gebruikt.
Bij de automaterialenzaken kennen ze die tape ook wel, ik weet alleen niet of het een specifieke naam heeft.
Plakt inderdaad als de neten. :$
En is volgens mij waterdicht o.i.d

Wat betreft die unit;
De getoonde module is de RDC unit, oftewel de draadloze bandendruk-meter unit.

Suc6 met het vinden van het achterrekje, die zijn behoorlijk gewild en vaak ook aan de prijs.
Omdat er zo vele een RT-P ombouwen en omdat het rekje ook vrij zwak is, gemakkelijk scheurt. (het is alleen maar plastic, niet verstevigd)
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Nico4sen »

De kleine topkoffer staat inmiddels voor je klaar. Heb vanavond het cilinderslot eruit gehaald. Kun je er mooi een eigen in zetten. _004
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

En ik heb het slot al uit één van de politiekoffers gehaald! Als ik jouw koffer heb, kunnen vlg week alle delen naar de spuiter. Schiet lekker op zo!
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Derde knutseldag:
Inmiddels in het bezit van een mooie topkoffer (met dank aan Nico). Alleen iets te enthousiast geweest met het plaatsen van het slot: 180 graden verkeerd om...... De truc met het draadje om 'm eruit te halen werkt dan niet meer dus koffer openmaken. Is gelukt, cilinder zit er nu goed in, maar nu de koffer weer in elkaar zien te krijgen! Morgenavond maar weer eens stoeien.

Een dag rondstruinen op het internet bracht me in Oostenrijk, waar ik op Flohmarkt.at een achter buddyseat, kofferdrager voor de topkoffer en voetsteuntjes heb gevonden! Het gaat razendsnel maar daarmee heb ik dan alle onderdelen die ik wilde hebben binnen. Nu nog hopen dat alles past. De spullen zijn inmiddels onderweg meldde de verkoper: "Danke und viele Grüße aus Österreich". Tijdens het zoeken naar onderdelen viel mij op dat er op eBay Duitsland veel BMW onderdelen worden aangeboden.

Vandaag de laatste restanten van het politie verleden verwijderd. Dankzij de gastvrijheid van dorpsgenoot Hans een blik mogen worden op de intieme delen van zijn R1200RT, waardoor het mij veel duidelijker werd wat weg kan en hoe eea 'normaal' bevestigd zit (de hoogteverstelling van het veerelement onder het zadel zat bij mij bijv. ondersteboven). Volgende week verder met schoonmaken en alle kabels weer netjes monteren.
Maandag gaan de kuipdelen naar de spuiter (gekozen voor B-BRepair in Zoetermeer).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Top dat je alle onderdelen nu hebt Arnoud . . . voor mij is dit een puzzel die ik nooit zou kunnen leggen of beter gezegd nooit zou kunnen laten rijden . . . respect hoor! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Gisteren zijn de in Oostenrijk bestelde onderdelen binnengekomen. Deels nieuw (buddyseat en kofferdrager), vrijwel niet gebruikt (spatbord met vergrendeling en kentekenplaathouder) en gebruikte voetsteunen. Ik heb deze artikelen gevonden en gekocht bij het bedrijf Bayern Bike, gerund door Gerhard Schellenbacher. Hij levert nieuwe en gebruikte onderdelen van BMW motoren. Heeft geen website, maar reageert erg snel op mail en is niet duur. Meer info op:

http://www.hotfrog.at/firma/niederoeste ... llenbacher

Zijn e-mail: bayernbike@aon.at
kees356
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
Type: R1200RT
Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Houten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door kees356 »

xxx Eerste posting, icon_welcome al veel gelezen, nu komt het er echt van, eerste RTxxxx


Arhoud,
ik ben ook voornemens om een gebruikte RT-P te kopen,
heb een van na 2010 DOHC op het oog. Maar kan wat hulp gebruiken met nummer onderdelen vinden??

Ik zit al te kijken in realoem, maar word er nog niet wijzer van qua kosten van onderdelen,
hij mist voor kuipklepjes, boven de richtingaanwijzer en verder ziet hij er goed uit voor zijn leeftijd :-)

Ik heb heb de verkopende partij ge-contact en via VIN de volgende opties gevonden,
klopt het dat er ABS / ASC en RDS banden spanning op zit?

107Bu Radio Testing F Abs Funkpruefung F. Abs
176Kurzer 1. Gang Kurzer 1. Gang
359Pa Official Vehicle Order Paket Behoerdenauftrag
369Bu Authority Equipment Bu Behoerdenumfang
386Su Owner Manual Dutch Su Betriebsanl.niederlaendisch
430 Safety Package Sicherheitspaket
461Sa Complete Screening Vollentstoerung
519Sa Htd Handles Sa Heizgriffe
530Sa Rdc Sa Rdc
537Bu Auxiliary Battery Zusatzbatterie
539Sa On-board Computer Sa Bordcomputer
570Bu Lichtausschaltung Bu Lichtausschaltung
573Bu Rear Fog Light Nebelschlussleuchte
585Su Alternative Transmission Ratio (3,36) Su Alternative Uebersetzung
642Bu Bucket Seat W 2-way Radio Case Einzelsitz Mit Funkkasten
650Sa Asc Sa Asc
651Sa Splash Guard Rr Sa Spritzschutz Hinten
660Bu Koffer F.sonderfahrz. Lack. M.halter Bu Koffer F.sonderfahrz. Lack. M.halter
666Bu Fire Extinguisher W Bracket Feuerloescher M.halter
672Bu Safety Bar Frt F Official(cr) Schutzbuegel Vorn F.behoerde
674Sa Safety Bar Rr(cr) Schutzbuegel Hinten
998Ordering Special Duty Vehicle Steuerung Sonderfahrzeuge

Ik woon in de buurt van Houten, Utrecht / A27!

Groeten KeesRT :geek:
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Hoi Kees,

Voor het zoeken naar onderdelen en -nummers gebruik ik meestal Realoem; om een indicatie te krijgen van de kosten zoek ik vaak op deze site: http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/ge ... pare-parts.
Wat ook vaak leuke resultaten oplevert, is het Googelen naar het artikelnummer; je komt dan op veel sites terecht die onderdelen verkopen.

Daarnaast heb ik veel profijt van het originele programma van BMW dat ook in de werkplaatsen gebruikt wordt: Repair and Service Data BMW Motorrad. Kwam het na enig zoeken op internet tegen bij een webshop waar het te koop werd aangeboden (download). Is ook in het Nederlands en werkelijk alle reparaties, montages en demontages worden beschreven met veel foto's en data als aandraaimomenten voor de complete motor. Aanrader!
kees356
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
Type: R1200RT
Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Houten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door kees356 »

Bedankt, maar wat of hoe he ten deze kapjes boven de knipperlicten _001
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Je zoekt deze afdekkapjes; hier zaten de blauwe flitslampen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kees356
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
Type: R1200RT
Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Houten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door kees356 »

Zo die had ik nooit gevonden... wel dit plaatje!

Top bedankt _004
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Het is zover! De metamorfose van mijn voormalige politie BMW is voltooid. Vandaag de motor uit de opslag gehaald waarin ik de afgelopen maanden (begonnen 23 november) heb gesleuteld. Het resultaat mag er m.i. zijn; de R1200RT ziet er in het Biarritz blauw erg mooi uit.
Ook het verwijderen van de vele overtollige (politie-) bekabeling, relais, zekeringkastjes e.d. is goed gegaan; alles werkt (nog) en er zijn geen storingen te vinden in de boordcomputer. Van de koffers (zij- en top) zijn de deksels ook gespoten. Nu alleen nog een onderhoudsbeurt (olie, bougies, filters, kleppen, dynamoriem en remvloeistof vervangen), de valbeugel er nog op (laten poedercoaten) en dan mag van mij het motorseizoen weer beginnen! :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Da's een chique bRommeRT geworden Arnoud _004
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Dank je! Ben er zelf ook erg tevreden over en achteraf is het ombouwen qua verkrijgbaarheid van materialen en de kosten erg mee gevallen.
Gebruikersavatar
clonestar
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2015, 15:26
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Twente

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door clonestar »

Zou je eens een schatting kunnen geven wat de bijkomende kosten waren voor de ombouw?
Daarmee bedoel ik de kosten van de onderdelen die je hebt moeten vervangen/hebt moeten aanschaffen omdat ze veranderd moesten worden zoals de koffers/kofferbeugels/buddy systeem en buddyzadel etc.

Ik heb op het punt gestaan om i.p.v. mijn r1150rt een r1200rt te kopen die van de politie is geweest, echter bleek daar de schertsplaat van kapot te zijn e.d. door pekel. Dus nog meer kosten...
Maar ik had toen nog niet echt een goed antwoord op de totale kosten waar ik rekening mee moest houden als ik zelf iets ging ombouwen van politie naar burger model.
Dus zelfs een ruwe schatting vind ik prima... Misschien dat die r1200rt er dan toch nog een keer gaat komen... :)
They made me an offer I couldn't refuse...
Either my brain or my signature on paper.
So I used my brain to sign the paper!
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Arjan W »

Wauw erg mooi is de motor geworden.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

De uitgaven die ik gedaan heb om de BMW om te bouwen:
- Gerhard Schellenbacher: buddy, drager, steunen € 470,00 (bedrijf in Oostenrijk)
- Houtrust: bouten en moeren e.d. € 98,15
- Boonstra Parts: schetsplaat links € 75,00 (de plaat was door pekel erg slecht)
totaal: € 643,15

Niet persé noodzakelijk maar wel gedaan:
- set zijkoffers (Harry Meijer - Lijnden) € 400
- topkoffer (BMWRTForum) € 200
- onderhoudspakket en dynamoriem bij Quispel € 218
- kuipdelen en kofferdeksels bij B&B Repair in Zoetermeer laten spuiten € 1500
- valbeugels laten poedercoaten bij Hamax Hazerswoude € 70
- alle lampen vervangen € 68

Kortom, voor ruim 600 euro en een paar dagen zoeken op internet en werk is een politie BMW om te bouwen naar een kale, Alpine-witte R1200RT.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Prachtfiets geworden . . . . -top-
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
RTTwoTone
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 mei 2013, 13:08
Type: R1200RT
Bijz: Two-Tone 2011
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Hoorn

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door RTTwoTone »

Netjes geworden zeg, mooie kleur ook, top[emoji106]

Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik sluit mij aan bij de gegeven complimenten . . . hele mooie RT geworden . . . TOP! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Marc Lenssen
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 dec 2015, 08:22
Type: R1100RT
Bijz: Opalblau..... mooi :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Marc Lenssen »

Hoi,
Ik ben ook een rt-p aan het ombouwen. Ik heb alle politie koffers etc er af, heb een zadel en origineel slotje gemonteerd en zit nu te wachten op de bagage drager achter. Ligt bij de douane....zucht.
Ik zie op de laatste foto van de schraeder klep dat jij achterop (vlak voor het achter licht) ook zo een beugeltje hebt zitten, ik kan nog niet helemaal bedenken hoe ik daar de bagage drager op monteer? twee maal inwendige schroefdraad en twee maal gewone. Hoort dat nog iets anders op voordat de bagage drager er op gaat?

Dank,
Marc
Gebruikersavatar
jfruiter
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
Type: R1100RT
Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
Locatie: Ens

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door jfruiter »

Ziet er weer uit als nieuw,mooie kleurstelling

Jan
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Marc Lenssen schreef:Hoi,
Ik ben ook een rt-p aan het ombouwen. Ik heb alle politie koffers etc er af, heb een zadel en origineel slotje gemonteerd en zit nu te wachten op de bagage drager achter. Ligt bij de douane....zucht.
Ik zie op de laatste foto van de schraeder klep dat jij achterop (vlak voor het achter licht) ook zo een beugeltje hebt zitten, ik kan nog niet helemaal bedenken hoe ik daar de bagage drager op monteer? twee maal inwendige schroefdraad en twee maal gewone. Hoort dat nog iets anders op voordat de bagage drager er op gaat?

Dank,
Marc
Dat beugeltje moet er nog af voordat je de bagagedrager kunt monteren. Hier kun je bij door het achterlichtglas er af te schroeven.
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Dank voor alle complimenten! Ik word er stil van...... Big RT Smile
Harro
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 sep 2014, 18:14
Type: R1200RT/LC
Bijz: linksrijder
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Locatie: Lelystad

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Harro »

ArnoudH schreef:Dank voor alle complimenten! Ik word er stil van...... Big RT Smile
Worden er vast nog meer, ziet er erg fraai uit!
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
doov650

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door doov650 »

Top !
Dat spuitwerk is best prijzig zeg.
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Ja, dat is waar. Maar er is met de 14 losse delen wel eea gebeurd: schuren, plamuren, wat (politie-)gaten dichtmaken, schuren, donkere primer (zodat bij een lichte beschadiging niet gelijk het oorspronkelijke alpine wit er doorheen komt), 2 x kleur spuiten, stickers erop en tot slot 2x blanke lak.


Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
Gebruikersavatar
SLSLNL
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jan 2016, 18:08
Type: R1100RT
Bijz: In de RS kleur gespoten
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Alblasserwaard
Contacteer:

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door SLSLNL »

Hoi,

Netjes zeg!!
Ik ben ook wel benieuwd naar de gehele motor compleet, dus met koffers e.d. erop, hoe dat er dan uitziet.

Groetjes Edi
BMW R1100RT (96)
BMW R1100RT-p (00)
Goldwing 1500
Goldwing 1200
Goldwing 1100
Goldwing 1000
ArnoudH
2023
2023
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2015, 23:50
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Voorschoten

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Zodra er weer wat zon is zal ik een fotoshoot maken van de complete fiets.


Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door strik »

Super super gaaf. Gouden handjes!
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Hutch

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Hutch »

Geweldig mooie fiets geworden kleurstelling top Big RT Smile

Wens je vele veilige kilometers.

Mvg Hutch
Hutch

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Hutch »

Geweldig mooie fiets geworden kleurstelling top Big RT Smile

Wens je vele veilige kilometers.

Mvg Hutch
Marc Lenssen
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 dec 2015, 08:22
Type: R1100RT
Bijz: Opalblau..... mooi :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Van politie R1200RT-p naar burger R1200RT

Ongelezen bericht door Marc Lenssen »

Yep,

de mijne begint er ook op te lijken. Paar verse schetsplaten zijn onderweg en dan nog wat bagagerekjes.. klaar voor een zoutloze weg...

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”