Nog een RT-P naar RT ombouw
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Nog een RT-P naar RT ombouw
Hallo beste RT'ers,
vorige week vrijdag mijn eerste RT(-P) opgehaald.
Hij is geweldig zeg, heerlijk rijd dat over de nederlandse wegen!
Ben van plan om door te rijden in de winter, indien het weer het toelaat.
Mijn RT is van 10-2013 en heeft 109K km er op zitten. Viel niet mee om te achterhalen wat zijn geschiedenis was maar heeft bij politie Haaglanden rond gereden op de lange baan (escorte etc..)
De keuze voor een dohc RT was:
a> relatief jong, vanaf 2010
b> staat van de fiets tov andere RTP's, weinig aanslag steenslag etc
c> ASC
d> prijs tov niet dohc was/is ca. 2k euro en 2-4 jaar jonger
In het oosten gevonden, zonder garantie, wel eerst naar dealeRT gereden voor snelle check, voordat de deal door ging.
Onderhoud heeft hij de eerste 3k nog niet nodig.
Op mijn lijst van veranderingen staat:
Kabelboom - accu er uit halen,
Duo zit
Baggage dragger vinden - installeren
Duo steps monteren
Remschijven en blokken vervangen, zijn ca 4mm, brembo set? Dealer was erg duur (>1000 euro...)
Nieuwe banden voor - achter, weet nog niet merk, nog paar weekjes.
In bestelling staan witte spiegel afdek klepjes, spiegel afstel-mechanisme (nieuw)...
Voorts heb ik een heated achter - voor zadel gerbuikt gevonden. (Weet niet ofdat ik hem ook ergens kan aansluiten - schakelaar zit er niet op)
Ik hou de smalle koffers er op, zijn prima voor woon - werk verkeer! Iemand nog een topkoffer in de aanbieding?
En heb kans dat ik de juiste baggage drager al gevonden heb in Duitsland -top-
Als er iemand in de buurt woont met een RT waar ik een keertje mag spieken (Utrecht - Houten) Graag!
Ben helemaal RT ready, lees veel hier op het forum, super!
Dank Kees
vorige week vrijdag mijn eerste RT(-P) opgehaald.
Hij is geweldig zeg, heerlijk rijd dat over de nederlandse wegen!
Ben van plan om door te rijden in de winter, indien het weer het toelaat.
Mijn RT is van 10-2013 en heeft 109K km er op zitten. Viel niet mee om te achterhalen wat zijn geschiedenis was maar heeft bij politie Haaglanden rond gereden op de lange baan (escorte etc..)
De keuze voor een dohc RT was:
a> relatief jong, vanaf 2010
b> staat van de fiets tov andere RTP's, weinig aanslag steenslag etc
c> ASC
d> prijs tov niet dohc was/is ca. 2k euro en 2-4 jaar jonger
In het oosten gevonden, zonder garantie, wel eerst naar dealeRT gereden voor snelle check, voordat de deal door ging.
Onderhoud heeft hij de eerste 3k nog niet nodig.
Op mijn lijst van veranderingen staat:
Kabelboom - accu er uit halen,
Duo zit
Baggage dragger vinden - installeren
Duo steps monteren
Remschijven en blokken vervangen, zijn ca 4mm, brembo set? Dealer was erg duur (>1000 euro...)
Nieuwe banden voor - achter, weet nog niet merk, nog paar weekjes.
In bestelling staan witte spiegel afdek klepjes, spiegel afstel-mechanisme (nieuw)...
Voorts heb ik een heated achter - voor zadel gerbuikt gevonden. (Weet niet ofdat ik hem ook ergens kan aansluiten - schakelaar zit er niet op)
Ik hou de smalle koffers er op, zijn prima voor woon - werk verkeer! Iemand nog een topkoffer in de aanbieding?
En heb kans dat ik de juiste baggage drager al gevonden heb in Duitsland -top-
Als er iemand in de buurt woont met een RT waar ik een keertje mag spieken (Utrecht - Houten) Graag!
Ben helemaal RT ready, lees veel hier op het forum, super!
Dank Kees
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
De overheidskoffers kan je helaas niet blijven gebruiken als je ook nog een topkoffer wilt gebruiken.
Zo ook als je de bagage-drager gaat monteren, de overheidsspullen moeten er dan aan de achterkant af, helaas. Inclusief de overheidskoffers. Inclusief de valbeugels.
Het is een of-of situatie.
Maar er is natuurlijk niets op tegen de radio-koffer als jou (vaste) topkoffer te blijven gebruiken, die is tenslotte ook afsluitbaar.
Alleen ietwat klein.
PS: Ik weet dat de overheidskoffers zelf ook afsluitbaar zijn maar of de koffers zelf vergrendelt zijn aan de beugels weet ik niet.
Vraag ik mij nog altijd af.
De spullen om de achterkant weer een burger-versie van te maken zijn vrij duur, ook 2eKans.
Komt ook omdat, naast de vele RT-P's die omgebouwd worden naar de burger-versie, de betreffende bagage-drager van slechts plastic is, en vrij gemakkelijk scheurt over de jaren.
Als je toch naar de burger-versie over gaat en dus ook de burger-versie koffers moet gaan gebruiken, kan je eventueel de NedPlex kofferdeksels overwegen.
Telt allemaal wel flink bij elkaar op qua kosten.
Suc6 met de ombouw!
Zo ook als je de bagage-drager gaat monteren, de overheidsspullen moeten er dan aan de achterkant af, helaas. Inclusief de overheidskoffers. Inclusief de valbeugels.
Het is een of-of situatie.
Maar er is natuurlijk niets op tegen de radio-koffer als jou (vaste) topkoffer te blijven gebruiken, die is tenslotte ook afsluitbaar.
Alleen ietwat klein.
PS: Ik weet dat de overheidskoffers zelf ook afsluitbaar zijn maar of de koffers zelf vergrendelt zijn aan de beugels weet ik niet.
Vraag ik mij nog altijd af.
De spullen om de achterkant weer een burger-versie van te maken zijn vrij duur, ook 2eKans.
Komt ook omdat, naast de vele RT-P's die omgebouwd worden naar de burger-versie, de betreffende bagage-drager van slechts plastic is, en vrij gemakkelijk scheurt over de jaren.
Als je toch naar de burger-versie over gaat en dus ook de burger-versie koffers moet gaan gebruiken, kan je eventueel de NedPlex kofferdeksels overwegen.
Telt allemaal wel flink bij elkaar op qua kosten.
Suc6 met de ombouw!
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Altijd weer leuk zo'n RT-P ombouw project. Veel succes ermee.
De overheidskoffers zijn niet afneembaar, maar met bouten vast gemonteerd op de valbeugels.Inspector Gadget schreef:PS: Ik weet dat de overheidskoffers zelf ook afsluitbaar zijn maar of de koffers zelf vergrendelt zijn aan de beugels weet ik niet.
Vraag ik mij nog altijd af.
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Dank je wel, beste Nico4sen!
Weer wat geleerd, nooit geweten dat de RT-P koffers dus niet losneembaar zijn.
Aan de andere kant wel begrijpelijk, ze hebben ook geen draaghendels.
(silly me, ik had het kunnen weten!)
Als ik een RT-P zou hebben, zou ik het persoonlijk zo laten, als smalle koffers je handig(er) lijken.
Maar dat is natuurlijk mijn mening. :lol:
Zeker gezien de kosten soms van de burger-delen, wow. :shock:
Ik ben een blauwe zaterdag bezig geweest de radiokoffer op de burger-versie te monteren.
Weer wat geleerd, nooit geweten dat de RT-P koffers dus niet losneembaar zijn.
Aan de andere kant wel begrijpelijk, ze hebben ook geen draaghendels.
(silly me, ik had het kunnen weten!)
Als ik een RT-P zou hebben, zou ik het persoonlijk zo laten, als smalle koffers je handig(er) lijken.
Maar dat is natuurlijk mijn mening. :lol:
Zeker gezien de kosten soms van de burger-delen, wow. :shock:
Ik ben een blauwe zaterdag bezig geweest de radiokoffer op de burger-versie te monteren.
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Veel succes en plezier toegewenst met de ombouw van jouw RT naar burger uitvoering en het is een mooie tijd van het jaar om daar nu mee bezig te zijn!
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- R1nus
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
- Type: R1200RT
- Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Locatie: Amsterdam
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
kees356 schreef:
Voorts heb ik een heated achter - voor zadel gerbuikt gevonden. (Weet niet ofdat ik hem ook ergens kan aansluiten - schakelaar zit er niet op)
Dank Kees
Kees,
De schakelaar voor de zadelverwarming van het achterzadel zit aan de rechteronderzijde van het zadel zelf.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Helaas is het wel zo dat de BMW dealeRT vooralsnog die functie (software-matig) voor je dient in te schakelen.
Bij de RT-P zit die software-functie niet standaard "aan boord" om begrijpelijke reden.
Bij de RT-P zit die software-functie niet standaard "aan boord" om begrijpelijke reden.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Dank voor de informatie!Inspector Gadget schreef:Helaas is het wel zo dat de BMW dealeRT vooralsnog die functie (software-matig) voor je dient in te schakelen.
Bij de RT-P zit die software-functie niet standaard "aan boord" om begrijpelijke reden.
kan ik ze (verwarming) wel 12 volt aan schakelen met een relaisdraad van bv de handvatverwarming? of eventueel apart op stuur?
Dank Kees
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Als het de OEM zadels zijn met verwarming, verwacht ik van niet, helaas.
Bij de OEM wordt de zadelverwarming vanuit de centrale elektronica aangestuurd, en zal het PWM (puls-breedte modulatie) zijn, nimmer de volledige 12 volt.
De schakelaar op het stuur zit ook niet aangesloten op het zadel zelf, maar wederom (ook) op de centrale elektronica.
Idem voor het achterzadel, ook al zit daar wel een schakelaar op, wederom naar de centrale elektronica, niet naar de verwarmingselementen zelf.
Bij niet-OEM zadels is het vaak wel dat die verwarmingselementen (ook) beschikbaar zijn in een versie die zelfstandig op 12 volt boordnet-voeding aangesloten kunnen worden.
Bij de OEM wordt de zadelverwarming vanuit de centrale elektronica aangestuurd, en zal het PWM (puls-breedte modulatie) zijn, nimmer de volledige 12 volt.
De schakelaar op het stuur zit ook niet aangesloten op het zadel zelf, maar wederom (ook) op de centrale elektronica.
Idem voor het achterzadel, ook al zit daar wel een schakelaar op, wederom naar de centrale elektronica, niet naar de verwarmingselementen zelf.
Bij niet-OEM zadels is het vaak wel dat die verwarmingselementen (ook) beschikbaar zijn in een versie die zelfstandig op 12 volt boordnet-voeding aangesloten kunnen worden.
- Erwan
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05 jul 2015, 09:54
- Type: R1200RT
- Bijz: R 1200RT-P
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: West-Friesland
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Gefeliciteerd,
Ik ben ook erg blij met mijn RT-P.
Zelf heb ik er voor gekozen om hem niet om te bouwen. Ik ben erg blij met de antenne topkoffer met rugsteun die erop geleverd is.
Het zit geweldig en geeft extra steun in de rug. Voor het mooie heb ik deze laten lassen en spuiten, kosten 140 euro.
Ik heb de antenneplaat erop laten zitten maar verder leeg gehaald. Mijn bedoeling is om daarop een buddy (op maat) te laten maken die wegvalt als je de koffer weer gebruikt.
Als je de beugels en koffers wilt behouden in combinatie met een nieuwe buddyseat wordt dat inderdaad wel een gedoe en duur geintje.
Zelf heb ik bedacht om voor die ene keer dat mijn vrouw/kinderen mee willen de koffers eraf te draaien.
Dat is nog geen 5 minuten werk. Het frame is verder wel geschikt om als passergier je benen op te plaatsen. Wil dan aan beide zijde van leer beschermer laten maken voor vuil van het achterwiel en omdat het er beter uitziet. Ik moet nog uitzoeken of je als duo passagier gebruik mag maken van de valbeugel.
Voordelen, je houdt de motor met koffers in takt en de kosten zijn te overzien.
Succes met plannen en je motor leren kennen. Ik heb er erg van genoten.
Trouwens Fijne kerst allemaal
Ik ben ook erg blij met mijn RT-P.
Zelf heb ik er voor gekozen om hem niet om te bouwen. Ik ben erg blij met de antenne topkoffer met rugsteun die erop geleverd is.
Het zit geweldig en geeft extra steun in de rug. Voor het mooie heb ik deze laten lassen en spuiten, kosten 140 euro.
Ik heb de antenneplaat erop laten zitten maar verder leeg gehaald. Mijn bedoeling is om daarop een buddy (op maat) te laten maken die wegvalt als je de koffer weer gebruikt.
Als je de beugels en koffers wilt behouden in combinatie met een nieuwe buddyseat wordt dat inderdaad wel een gedoe en duur geintje.
Zelf heb ik bedacht om voor die ene keer dat mijn vrouw/kinderen mee willen de koffers eraf te draaien.
Dat is nog geen 5 minuten werk. Het frame is verder wel geschikt om als passergier je benen op te plaatsen. Wil dan aan beide zijde van leer beschermer laten maken voor vuil van het achterwiel en omdat het er beter uitziet. Ik moet nog uitzoeken of je als duo passagier gebruik mag maken van de valbeugel.
Voordelen, je houdt de motor met koffers in takt en de kosten zijn te overzien.
Succes met plannen en je motor leren kennen. Ik heb er erg van genoten.
Trouwens Fijne kerst allemaal
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Dank Inspectie Gadget en Eraan,
Lekker aan de schoonmaak.... aardig viespeuken die politie lui
Ik las op een Amerikaans forum dat dealeRTs de verwarming voor een bepaald bedrag kunnen aanzetten, heb in het stroomschema van de RT al wel de pinnen voor de schakelaar gevonden...
Kan dit bij Nederlandse dealeRTs ook?
De buddy word nog een puzzel, de steunen zitten inderdaad 'goed' in de weg.. vind die rtp koffers top voor mn brood en laptop en kleding.
Morgen eens contact opnemen met de dealeRT omdat mijn knipper schakelaar het niet meer doet... garantie 26 maanden oud??
Kees
Lekker aan de schoonmaak.... aardig viespeuken die politie lui
Ik las op een Amerikaans forum dat dealeRTs de verwarming voor een bepaald bedrag kunnen aanzetten, heb in het stroomschema van de RT al wel de pinnen voor de schakelaar gevonden...
Kan dit bij Nederlandse dealeRTs ook?
De buddy word nog een puzzel, de steunen zitten inderdaad 'goed' in de weg.. vind die rtp koffers top voor mn brood en laptop en kleding.
Morgen eens contact opnemen met de dealeRT omdat mijn knipper schakelaar het niet meer doet... garantie 26 maanden oud??
Kees
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
De RT-P is een gebruiksvoorwerp wat dat betreft.
Wat ik zoal begrepen heb, rijden meerdere dienders op 1 motor.
Waarbij de eigen technische dienst enkele kleine reparaties doet maar het onderhoud e.d door de BMW dealeRT gedaan werd.
De Nederlandse BMW dealeRTs kunnen meer dan degene in de US, die zijn vaak gebonden aan (US)regelgeving, soms zelfs per staat verschillend.
De schakelaar- & zetelverwarming-aansluitingen zullen er qua bekabeling & stekkers vaak wel al aanwezig zijn.
Maar nog niet "geactiveerd" (anders krijg je ook een CAN-bus error in de diagnose).
Of jou BMW dealeRT dat ook voor je wilt (& kan) inschakelen zal je moeten navragen.
Wat betreft de knipperlicht-schakelaar is het hopelijk coulance voor je maar anders *slik*.
Of je moet die schakelaar proberen schoon te maken.
Wat ik zoal begrepen heb, rijden meerdere dienders op 1 motor.
Waarbij de eigen technische dienst enkele kleine reparaties doet maar het onderhoud e.d door de BMW dealeRT gedaan werd.
De Nederlandse BMW dealeRTs kunnen meer dan degene in de US, die zijn vaak gebonden aan (US)regelgeving, soms zelfs per staat verschillend.
De schakelaar- & zetelverwarming-aansluitingen zullen er qua bekabeling & stekkers vaak wel al aanwezig zijn.
Maar nog niet "geactiveerd" (anders krijg je ook een CAN-bus error in de diagnose).
Of jou BMW dealeRT dat ook voor je wilt (& kan) inschakelen zal je moeten navragen.
Wat betreft de knipperlicht-schakelaar is het hopelijk coulance voor je maar anders *slik*.
Of je moet die schakelaar proberen schoon te maken.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 28 dec 2015, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mello
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 30 aug 2010, 19:40
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nieuweschans
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Zeker kan dit. Heb het ook laten doen door de dealeRT, zie hiervoor ook het volgende draadje http://bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?t=7074#p74985kees356 schreef: Ik las op een Amerikaans forum dat dealeRTs de verwarming voor een bepaald bedrag kunnen aanzetten, heb in het stroomschema van de RT al wel de pinnen voor de schakelaar gevonden...
Kan dit bij Nederlandse dealeRTs ook?
Kees
Groet Johan
- Erwan
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05 jul 2015, 09:54
- Type: R1200RT
- Bijz: R 1200RT-P
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: West-Friesland
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Tja het stroomschema,
Dat is alles behalve origineel bij de RT-P en afhankelijk voor welke eenheid hij heeft gereden. Ik kon mijn onderhoudsgeschiedenis tot in detail nagaan bij de BMW dealer. Voor wat betreft verlichting/stroomschema's, waagde de dealer zich daar ook niet aan en had de dealer dit dan ook niet in beheer. Bij mij was dan ook het advies om daar niets aan te doen als je niet hoeft. Ik heb het meeste netjes weg kunnen werken en afgekort. Ik zou dan ook erg voorzichtig zijn met wat je weg wil halen of door wil gaan knippen het zou best wel eens een puzzel kunnen worden wat heel veel tijd kan gaan kosten.
Dat is alles behalve origineel bij de RT-P en afhankelijk voor welke eenheid hij heeft gereden. Ik kon mijn onderhoudsgeschiedenis tot in detail nagaan bij de BMW dealer. Voor wat betreft verlichting/stroomschema's, waagde de dealer zich daar ook niet aan en had de dealer dit dan ook niet in beheer. Bij mij was dan ook het advies om daar niets aan te doen als je niet hoeft. Ik heb het meeste netjes weg kunnen werken en afgekort. Ik zou dan ook erg voorzichtig zijn met wat je weg wil halen of door wil gaan knippen het zou best wel eens een puzzel kunnen worden wat heel veel tijd kan gaan kosten.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Ik denk dat het meer een teken is dat deze mensen en hun motorfietsen niet alleen met mooi weer worden ingezet, maar ook onder omstandigheden die wij als normale rijders liever mijden. En tijd om eindeloos te poetsen: daar is ook geen budget voor...kees356 schreef: Lekker aan de schoonmaak.... aardig viespeuken die politie lui
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- GertH
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 19 jun 2014, 19:38
- Type: R1200RT
- Bijz: Naast deze ook nog een R1100RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Friesland
- Locatie: Arum
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Goedendag,
vandaag een R1200rtP aangeschaft. Bouwjaar 2007 met 38dkm op de teller. Technisch nog als nieuw en er is cosmetisch weinig schade toegebracht door de heren van de overheid. Geen grote gaten in het kuipwerk of in de plastic delen. Zelfs geen gaten in de radio koffer
De koffers wil ik er wel op houden maar de radio koffer moet er wel aan geloven. Is dit een kwestie van er af halen, sluiting buddy aanpassen en buddy er in klikken???
Groeten Gert
vandaag een R1200rtP aangeschaft. Bouwjaar 2007 met 38dkm op de teller. Technisch nog als nieuw en er is cosmetisch weinig schade toegebracht door de heren van de overheid. Geen grote gaten in het kuipwerk of in de plastic delen. Zelfs geen gaten in de radio koffer
De koffers wil ik er wel op houden maar de radio koffer moet er wel aan geloven. Is dit een kwestie van er af halen, sluiting buddy aanpassen en buddy er in klikken???
Groeten Gert
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Nee, de radiokoffer "even" vervangen en dan de burger-achterzadel er "even" opklikken is er niet bij.
Een goed deel van het vergrendelmechanisme voor het achterzadel mist, plus delen tupperware/frame.
Het is echt een of-of situatie;
Of je kiest voor de overheidskoffers, met radiokoffers, en geen buddy et cetera.
Of je geeft goed geld uit om een achterrekje, zadelmechanisme, slot e.d te monteren, als je een passagier wenst.
Want de overheidsvalbeugels achter zitten ook de buddy-stepjes in de weg.
En wettelijk ben je verplicht (!) als je een passagier vervoert, ook de betreffende stepjes te hebben.
Een goed deel van het vergrendelmechanisme voor het achterzadel mist, plus delen tupperware/frame.
Het is echt een of-of situatie;
Of je kiest voor de overheidskoffers, met radiokoffers, en geen buddy et cetera.
Of je geeft goed geld uit om een achterrekje, zadelmechanisme, slot e.d te monteren, als je een passagier wenst.
Want de overheidsvalbeugels achter zitten ook de buddy-stepjes in de weg.
En wettelijk ben je verplicht (!) als je een passagier vervoert, ook de betreffende stepjes te hebben.
- GertH
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 19 jun 2014, 19:38
- Type: R1200RT
- Bijz: Naast deze ook nog een R1100RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Friesland
- Locatie: Arum
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Heb het idee om alleen de duozit te monteren en misschien aan het framewerk waar de huidige zijkoffers aan hangen een steun te lassen voor een eventuele top koffer. Maar dit is geen must. Gebruik de motor voor woon werk verkeer. Ik rij altijd alleen op de motor. Als er iemand mee moet koopt die zelf maar een motor is namelijk wel rustig voor de oren
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Ik denk dat het wel kan om de koffers te gebruiken in combinatie met een duo seat...
Je mist dan wel de voorste beschermings steun - beugel die zit vast aan de duo steps.
Voor de koffer montage moet je wel de onderste rubber steunen verplaatsen ... ca 9 cm, zodat je passagier zijn onderbeen op de steps kan zetten.
Ga dit zeker proberen..
Heb gebruikte duozit gevonden.. met verwarming... pff de lijst wordt langer, leuk mannen!
Gisteren gehele voorkant los gehad, nieuwe dashboard achterkant en de kleine wind plastics schoon gemaakt!
Alles was toch los -top-
De duo zit montage is nu het volgende zoek plaatje, ik heb soort gas cylinder strak onder de duozit... en de voetjes rusten nog op een RTP plaat.
Ga nu een echte RT bekijken om een lijst van onderdelen te maken.. indien iemand dit ook heeft gedaan graag reaktie!
Nieuwjaars groet!
Je mist dan wel de voorste beschermings steun - beugel die zit vast aan de duo steps.
Voor de koffer montage moet je wel de onderste rubber steunen verplaatsen ... ca 9 cm, zodat je passagier zijn onderbeen op de steps kan zetten.
Ga dit zeker proberen..
Heb gebruikte duozit gevonden.. met verwarming... pff de lijst wordt langer, leuk mannen!
Gisteren gehele voorkant los gehad, nieuwe dashboard achterkant en de kleine wind plastics schoon gemaakt!
Alles was toch los -top-
De duo zit montage is nu het volgende zoek plaatje, ik heb soort gas cylinder strak onder de duozit... en de voetjes rusten nog op een RTP plaat.
Ga nu een echte RT bekijken om een lijst van onderdelen te maken.. indien iemand dit ook heeft gedaan graag reaktie!
Nieuwjaars groet!
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Vergeet ook niet het achterspatbord met vergrendeling van de burger-versie, want bij de RT-P is dat de radiokoffer's slot die de vergrendeling verzorgt.
Hou er ook rekening mee dat het voor de passagier een redelijk oncomfortabele zit kán worden met de RT-P koffers er nog op.
Eventueel zou je kunnen overwegen aftermarket-steps te gebruiken die je op de buizenframe kunt monteren.
Maar met je creatieve helm op moet je er vast wel wat van kunnen maken.
Alleen de duo-zit kan een lastige worden omdat die samen met de voorzadel 1 geheel vormt voor wat betreft de bevestiging en, met name belangrijk, de vergrendeling.
Zoals nu je voorzadel in combinatie met de radiokoffer.
Je zou er eventueel voor kunnen kiezen de onderplaat van de radiokoffer (is RVS) te gebruiken om daarop (van onderaf) de duo-zit vast op te monteren,
Zit de passagier wel aanmerkelijk hoger dan OEM, dat dan weer wel.
Hou er ook rekening mee dat het voor de passagier een redelijk oncomfortabele zit kán worden met de RT-P koffers er nog op.
Eventueel zou je kunnen overwegen aftermarket-steps te gebruiken die je op de buizenframe kunt monteren.
Maar met je creatieve helm op moet je er vast wel wat van kunnen maken.
Alleen de duo-zit kan een lastige worden omdat die samen met de voorzadel 1 geheel vormt voor wat betreft de bevestiging en, met name belangrijk, de vergrendeling.
Zoals nu je voorzadel in combinatie met de radiokoffer.
Je zou er eventueel voor kunnen kiezen de onderplaat van de radiokoffer (is RVS) te gebruiken om daarop (van onderaf) de duo-zit vast op te monteren,
Zit de passagier wel aanmerkelijk hoger dan OEM, dat dan weer wel.
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Voor info over wat je nodig hebt en wat je moet aanpassen en dergelijke, kijk ook eens op mijn draadje over de ombouw van mijn RT-P viewtopic.php?t=8755#p93861kees356 schreef:Ik denk dat het wel kan om de koffers te gebruiken in combinatie met een duo seat...
Je mist dan wel de voorste beschermings steun - beugel die zit vast aan de duo steps.
Voor de koffer montage moet je wel de onderste rubber steunen verplaatsen ... ca 9 cm, zodat je passagier zijn onderbeen op de steps kan zetten.
Ga dit zeker proberen..
Heb gebruikte duozit gevonden.. met verwarming... pff de lijst wordt langer, leuk mannen!
Gisteren gehele voorkant los gehad, nieuwe dashboard achterkant en de kleine wind plastics schoon gemaakt!
Alles was toch los -top-
De duo zit montage is nu het volgende zoek plaatje, ik heb soort gas cylinder strak onder de duozit... en de voetjes rusten nog op een RTP plaat.
Ga nu een echte RT bekijken om een lijst van onderdelen te maken.. indien iemand dit ook heeft gedaan graag reaktie!
Nieuwjaars groet!
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Dank Nico, had ik al bezocht.
De fotos zijn te ver weg voor details
Ik heb een gasbus van de demper die ik niet kwijt kan. Zit in de weg bij de achter buddy..
Bij mijn donor - spiek RT uit 2007 zit er esa op, niet hetzelfde.
Heb alles los behalve de tank, grote schoonmaak, en draadjes volg tijd komt er aan.
Kan weinig onderdelen meer vinden bij de sloop, ik ga de laatste 2 delen nieuw kopen...
Achter-bouw met slot en bagage drager. Helaas 500 euro samen, maar had prima deals met de motor en andere onderdelen dus voorruit maar!
Beste wensen btw!!
Tx Kees
De fotos zijn te ver weg voor details
Ik heb een gasbus van de demper die ik niet kwijt kan. Zit in de weg bij de achter buddy..
Bij mijn donor - spiek RT uit 2007 zit er esa op, niet hetzelfde.
Heb alles los behalve de tank, grote schoonmaak, en draadjes volg tijd komt er aan.
Kan weinig onderdelen meer vinden bij de sloop, ik ga de laatste 2 delen nieuw kopen...
Achter-bouw met slot en bagage drager. Helaas 500 euro samen, maar had prima deals met de motor en andere onderdelen dus voorruit maar!
Beste wensen btw!!
Tx Kees
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
De slang van de verstelling naar de achterdemper moet je aan de kant van de verstelling losmaken en omdraaien. Kun je ook gelijk de demperolie bijvullen (indien nodig). Staat ergens op dit forum een draadje over hoe dit moet. Is bij een R1150RT maar is identiek. Nadat je dit gedaan hebt kun je verstelling dusdanig monteren dat het zadel wel past. Tot die tijd kun je de verstelling ook los (overdwars) laten liggen.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Bedankt voor de wijze woorden en tips!
Ik heb alles gelezen wat ik kon vinden in het binnen en buitenland voordat ik (als RT groentje) aan dit project begon. That's halve the fun
Nu de praktijk, bij de dealeRT geweest, dikke Bertha heeft zijn broertje gezien:
Leuk om nog eens goed te zien waar al die gaatjes vandaan zijn gekomen
De nieuw bestelde achterkant - slot was binnen,
aangezien ik ook wilde proberen ofdat ik mijn zadels kan verwarmen had ik mijn MAD MAX, Naked RT meegenomen.
Via Molenaar Ijsselstein magazijn - service mensen kon ik dit nakijken (met BMW PC) en ze hebben het direct aangezet (voor nop)!
Heb nog geen knopje of laatste aansluit - verlengkabels naar de 'gebruikte' maar verwarmbare zadels, maar dit zal zeker gaan gebeuren
Wat een service van de Ijsselsteinse dealeRT, echt -top- , alles samen uitgezocht, 10% korting en wat extra schroeven... helemaal happy!
Het slot overzetten -vervangen van achterkantje was nog wel even spannend. Nog nooit gedaan, na wat gepriegel is het gelukt!
Je moet eerst het slotje van de het spatbord wrikken met een platte schroevendraaier, sleutel in slot en met een paperclip bovenop er in, paar keer drukken,
kan je de sleutel met cilinder er uit trekken. Pas op voor de kleine slot ijzertjes, die vallen er zo uit! Beetje schoonmaken en vetten -- klaar is Kees :mrgreen:
Morgen nog maar eens een avondje sleutelen,
dan zal het er wel op zitten!
Groeten Kees356
Ik heb alles gelezen wat ik kon vinden in het binnen en buitenland voordat ik (als RT groentje) aan dit project begon. That's halve the fun
Nu de praktijk, bij de dealeRT geweest, dikke Bertha heeft zijn broertje gezien:
Leuk om nog eens goed te zien waar al die gaatjes vandaan zijn gekomen
De nieuw bestelde achterkant - slot was binnen,
aangezien ik ook wilde proberen ofdat ik mijn zadels kan verwarmen had ik mijn MAD MAX, Naked RT meegenomen.
Via Molenaar Ijsselstein magazijn - service mensen kon ik dit nakijken (met BMW PC) en ze hebben het direct aangezet (voor nop)!
Heb nog geen knopje of laatste aansluit - verlengkabels naar de 'gebruikte' maar verwarmbare zadels, maar dit zal zeker gaan gebeuren
Wat een service van de Ijsselsteinse dealeRT, echt -top- , alles samen uitgezocht, 10% korting en wat extra schroeven... helemaal happy!
Het slot overzetten -vervangen van achterkantje was nog wel even spannend. Nog nooit gedaan, na wat gepriegel is het gelukt!
Je moet eerst het slotje van de het spatbord wrikken met een platte schroevendraaier, sleutel in slot en met een paperclip bovenop er in, paar keer drukken,
kan je de sleutel met cilinder er uit trekken. Pas op voor de kleine slot ijzertjes, die vallen er zo uit! Beetje schoonmaken en vetten -- klaar is Kees :mrgreen:
Morgen nog maar eens een avondje sleutelen,
dan zal het er wel op zitten!
Groeten Kees356
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Wat is de reden om het achterkantje te vervangen? Voor zover ik kan nagaan is deze bij de RT-P identiek aan de burger RT...
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Een 'lekkere' kras beschadiging en het sluit-mechaniek voor de achterzetel Nico,
verder is het idd hetzelfde plastic ding.
Ik zag dat jij een F800 xx mechaniek had gebruikt, wat voor type 800 was dat of gevonden bij de sloop ??
Groeten Kees
verder is het idd hetzelfde plastic ding.
Ik zag dat jij een F800 xx mechaniek had gebruikt, wat voor type 800 was dat of gevonden bij de sloop ??
Groeten Kees
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Bij beschadiging is dat inderdaad wel mooier. Het sluitmechanisme zit standaard volgens mij onafhankelijk van het achterkantje op het frame gemonteerd. Zo heb ik dat iig met het F800 mechanisme gedaan. Deze heb ik bij een slopeRT vandaan. Dit mechanisme is afkomstig van een F800ST.kees356 schreef:Een 'lekkere' kras beschadiging en het sluit-mechaniek voor de achterzetel Nico,
verder is het idd hetzelfde plastic ding.
Ik zag dat jij een F800 xx mechaniek had gebruikt, wat voor type 800 was dat of gevonden bij de sloop ??
Groeten Kees
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Zo nog even een update,
ik ben redelijk klaar met de verbouw van mijn RTP.
Rekje zit er op, de poltie koffer ophang- afstand aangepast.
Vandaag nog de zadelverwarming aangesloten, stuurknoppen vervangen voor zadel en handvatverwarming !
Meteen maar getest op de weg naar mijn werk in Amsterdam, heerlijk in de regen en kou
Ik heb nog paar onderdelen liggen die er evt later nog op gaan,
zwarte panelen voor de midden tank en zijdelen.
Bedankt voor alle raad en steun van de Forum leden, top mannen!
ik ben redelijk klaar met de verbouw van mijn RTP.
Rekje zit er op, de poltie koffer ophang- afstand aangepast.
Vandaag nog de zadelverwarming aangesloten, stuurknoppen vervangen voor zadel en handvatverwarming !
Meteen maar getest op de weg naar mijn werk in Amsterdam, heerlijk in de regen en kou
Ik heb nog paar onderdelen liggen die er evt later nog op gaan,
zwarte panelen voor de midden tank en zijdelen.
Bedankt voor alle raad en steun van de Forum leden, top mannen!
- AGVerheij
- Berichten: 852
- Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
- Locatie: Utrecht
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Netjes !
Ik rij nu met de 'dunne' citydeksels, maar die politie-koffers zijn eigenlijk best mooi. Misschien voor een volgende RT (hoewel ik de ruimte mis om er zelf aan te kunnen sleutelen )
Ik rij nu met de 'dunne' citydeksels, maar die politie-koffers zijn eigenlijk best mooi. Misschien voor een volgende RT (hoewel ik de ruimte mis om er zelf aan te kunnen sleutelen )
Groets, GerbeRT
Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Dank,AGVerheij schreef:Netjes !
Ik rij nu met de 'dunne' citydeksels, maar die politie-koffers zijn eigenlijk best mooi. Misschien voor een volgende RT (hoewel ik de ruimte mis om er zelf aan te kunnen sleutelen )
Je bent van harte welkom om een klusje hier in de garage te doen!
Ik heb de meeste tools in de buurt, woon vlak bij de befaamde Lekdijk, goed voor een testrijder
- GertH
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 19 jun 2014, 19:38
- Type: R1200RT
- Bijz: Naast deze ook nog een R1100RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Friesland
- Locatie: Arum
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Ik zie dat je de politie koffers in combinatie met greep en bagagerek voor elkaar hebt gekregen. Dit zou volgens sommigen hier op het forum niet mogelijk moeten zijn. Ik rij zins enkele dagen ook op een RTP en wil deze combi ook gaan doen. Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen o trekken is dat de breedte van de grepen het openen van de koffers in de weg zou zitten. Heb jij iets aan het kofferrek moeten veranderen om Dieze combi mogelijk te maken? Ik zie alleen op de foto van de linkerzijde dat je de voorste beugel van het kofferrek hebt weggehaald. Is dit noodzakelijk of heb je dit gedaan zodat een eventuele passagier achterop zou kunnen zitten?
Hoor graag van je.
Groeten Gert
Hoor graag van je.
Groeten Gert
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
PS:
Standaard is het niet "ff" zo mogelijk, je zult creatief teen-en-tander moeten "verbouwen";
Zoals je kunt zien is de overheidskoffer iets meer naar buiten gekanteld om de bagage-drager te kunnen monteren.
Standaard is het niet "ff" zo mogelijk, je zult creatief teen-en-tander moeten "verbouwen";
Zoals je kunt zien is de overheidskoffer iets meer naar buiten gekanteld om de bagage-drager te kunnen monteren.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Dat klopt, maar is geen grote ingreep Inspector!
Je schroeft de voorstekofferbeugel los.
De langere rvs vulring van de voorste beugels bewaren. 4 langere RVS schroeven kopen, M6, 2 van ca 65- 70MM en 2 van ca 45 MM.
Schroef de overheids koffer los, 2 x binnenkant, til de koffers er af,
monteer je topkoffer beugels, slot en rekje etc.
Daarna neem je de langste schroeven, gebruik deze voor het achterste schroefgat, plaats bewaarde vulring tussen de dragen en koffer, dit is even pielen en evt afzagen vd schroef. Hij klemt nu tussen de bodem en een zijkant.
Los de schroef nu een stukje en monteer de voorste kortere schroef.
Je gaat merken dat het geheel heel vast gaat zitten, niet te strak voor, hij blijft wel zitten
Suc6 Kees
Je schroeft de voorstekofferbeugel los.
De langere rvs vulring van de voorste beugels bewaren. 4 langere RVS schroeven kopen, M6, 2 van ca 65- 70MM en 2 van ca 45 MM.
Schroef de overheids koffer los, 2 x binnenkant, til de koffers er af,
monteer je topkoffer beugels, slot en rekje etc.
Daarna neem je de langste schroeven, gebruik deze voor het achterste schroefgat, plaats bewaarde vulring tussen de dragen en koffer, dit is even pielen en evt afzagen vd schroef. Hij klemt nu tussen de bodem en een zijkant.
Los de schroef nu een stukje en monteer de voorste kortere schroef.
Je gaat merken dat het geheel heel vast gaat zitten, niet te strak voor, hij blijft wel zitten
Suc6 Kees
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Vorige week nieuwe bandjes, een (BMW) orginele Akrapovic en een Topkoffer gescored!
Wat een verschil met rijden die nieuwe banden, mijn achterband was echt vierkant.
Met de Akra ben ik al een paar dagen op pad, zonder dempers, een demper en alle 2...
Na deze ritjes ga ik gewoon met beide dempers rond rijden, de dreunen zijn leuk voor even in het dorp maar niet om woon-werk te doen.
Het kofferslot en deksel zijn al gedemonteerd, laat slot aanpassen bij de dealer, het deksel gaat mee in de spuiterij begin maart.
Ondertussen 3K mee gereden, wat een genot mannen! Had ik echt eerder moeten doen
Wat een verschil met rijden die nieuwe banden, mijn achterband was echt vierkant.
Met de Akra ben ik al een paar dagen op pad, zonder dempers, een demper en alle 2...
Na deze ritjes ga ik gewoon met beide dempers rond rijden, de dreunen zijn leuk voor even in het dorp maar niet om woon-werk te doen.
Het kofferslot en deksel zijn al gedemonteerd, laat slot aanpassen bij de dealer, het deksel gaat mee in de spuiterij begin maart.
Ondertussen 3K mee gereden, wat een genot mannen! Had ik echt eerder moeten doen
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Ziet er goed uit! Zodra het kofferdeksel wit is dan is het geheel af. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van wit maar vind deze toch wel erg mooi
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Zelf rij ik ook met een combi, overheidskoffers + duoseat met bagagedrager. Wel direct burgerkofferdeksels en kontpanelen mee laten spuiten zodat mocht ik burgerkoffers voor een leuke prijs vinden dit wel snel om te knutselen is.
Met de overheidskoffers is het wel onmogelijk om achterop te zitten inderdaad. (Koffers zitten op de plaats van de steps)
Met de overheidskoffers is het wel onmogelijk om achterop te zitten inderdaad. (Koffers zitten op de plaats van de steps)
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
- Type: R1200RT
- Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 020
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Maar kan er feitelijk ook iemand achterop zitten is de vraag?
Want volgens mij heb je op de plek van de duo stepjes het frame nog steeds gemonteerd zitten of niet?
Want volgens mij heb je op de plek van de duo stepjes het frame nog steeds gemonteerd zitten of niet?
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Niet standaard met alle beugels...
Je moet de kofferbeschermers weghalen,
kan je stepjes monteren voor de duo passagier.
Ik ben bezig om de overheids koffers ca 7 cm naar achteren te monteren, dan kan je als duo goed je voeten kwijt.
Foto's volgen...
Ik heb nog setje knipperlicht afdekkappen te koop (als nieuw) alpine wit
Groeten Kees
Je moet de kofferbeschermers weghalen,
kan je stepjes monteren voor de duo passagier.
Ik ben bezig om de overheids koffers ca 7 cm naar achteren te monteren, dan kan je als duo goed je voeten kwijt.
Foto's volgen...
Ik heb nog setje knipperlicht afdekkappen te koop (als nieuw) alpine wit
Groeten Kees
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
- Type: R1200RT
- Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Houten
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
project klaar!
- R1nus
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
- Type: R1200RT
- Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Locatie: Amsterdam
Re: Nog een RT-P naar RT ombouw
Kan je nog zijkoffers kwijt?
Zo te zien zitten er bij het zadel een paar ogen waarop je geen gewone zijkoffers op kan hangen en de beugel voor de overheidskoffers ontbreken ook.
Dus ik ben benieuwd.
Zo te zien zitten er bij het zadel een paar ogen waarop je geen gewone zijkoffers op kan hangen en de beugel voor de overheidskoffers ontbreken ook.
Dus ik ben benieuwd.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.