ONE off A kind R1200RTP

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
GertH
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jun 2014, 19:38
Type: R1200RT
Bijz: Naast deze ook nog een R1100RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Friesland
Locatie: Arum

ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door GertH »

Hallo Allen,

ik zie hier met regelmaat de sleutelprojecten van anderen RT bezitters voorbij komen. Mij eigen interesse ging eind vorig jaar vooral uit naar de projecten van RTP bezitters. Zomer 2014 heb ik mijn eerste eigen motor aangeschaft en wel een R1100RT uit '98. Na anderhalf jaar en een ruime 40 DKM verder was het tijd voor iets anders. Omdat ik de motor vrijwel het hele jaar door dagelijks gebruik is een motor die door een ringetje te halen is van minder belang en is de technische staat belangrijker. Na een best wel korte zoektocht is de keuze gevallen op een R1200RTP uit 2007. Bij aanschaf was de kilometerstand bijna 39DKM. Een ex politie motor uit 2007 met deze kilometerstand doet wel even de wenkbrauwen omhoog gaan. Via de originele boekjes die nog in de koffers zaten er achter gekomen dat de motor vanaf fabriek uitgeleverd is aan Motoport Den Bosch. Zij hebben mij het volledige onderhoudsgeschiedenis kunnen overhandigen _004 omdat de motor van begin tot eind maart 2015 bij hen in onderhoud is geweest. De kilometerstand van maart 2015 kwam overeen met de stand zoals hij in december bij Motorplaza Heereveen werd aangeboden. Wat bleek de motor heeft in de jaren meer stil gestaan meer stilgestaan dan gereden. Nu ik de geschiedenis van de motor kende ben ik tot aanschaf overgegaan. Mocht je ooit een RTP willen aanschaffen is het wel de moeite waard om te proberen achter de geschiedenis van de motor te komen. In regio Leeuwarden rijden ze bv. per 3 agenten op 1 motor en ja, de ene gaat er anders mee om dan de andere. De motor heb ik gekocht met 3 maanden garantie dus eerst maar eens wat kilometers gemaakt. Door de ijzel is dat in januari niet echt gelukt maar, nu 4 maanden verder, zijn we toch alweer 9500 kilometer verder. ! keer stilgestaan met een kapotte brandstofpomp en deze is natuurlijk onder de garantie vervangen.

Nou dan komen we nu aan bij het sleutelproject qua techniek doe ik er niks aan. Er is geen stekker afgeknipt bij het verwijderen van de politie attributen waardoor ik de extra kabels netjes met tyraps langs de kabelboom en het frame heb kunnen wegwerken. De tweede accu was er al uit. Ik heb alleen de aansluitkabels onder het opbergvakje weggewerkt waardoor het nu bruikbaar is voor andere dingen. Tjee wat is dat bakje bij de 1200 klein vergeleken met die van de 1100. Qua kuipwerk hoeft ik geen gaten dicht te maken of delen te vervangen, er zitten simpelweg geen gaten in om weg te werken :lol:
Nou hier een foto van de begin situtatie,
8-bmw-r-1200-rt_252.jpg
Het eerste wat maar eens moest gebeuren is de radio koffer verwijderen, een buddyseat en bagagerek plaatsen.
Via marktplaats de buddyseat en bagagerek op de kop getikt. Via onderdelen online het originele slotje kunnen vinden voor het giga bedrag van €10,-. Ik moest alleen de dikte van het busje aan het eind van de kabel iets aanpassen om hem in het originele slotje te krijgen. Na ongeveer een 3 uur sleutelen zat alles op zijn plek een leek het alweer wat meer op een gewone motor. De smalle koffers konden gewoon blijven zitten omdat er genoeg speling in zit om ze langs de grepen van het bagagerek als nog naar boven open te kunnen doen. Voor al dit heb ik nog geen schroef hoeven kopen. Elke schroef die gebruikt is voor de radio koffer kan je weer gebruiken voor de montage van de buddyseat en bagagerek.
20160424_151052.jpg
Maar ja nog steeds een WITTE motor :( Wat ga je dan doen spuiten, nieuwe kunststof en dan gelijk in kleur bestellen????? of wrappen !! Het voordeel de motor blijft origineel, het is namelijk niet meer dan een stikker die er op gaat, EN de prijs natuurlijk Big RT Smile . Ga je voor een folie uit de 1080 serie van 3M ben je ongeveer tussen de 5 a 600 euro kwijt. Nou hoor ik jullie denken, ja maar als je nu eens een kras krijgt??. Het voordeel bij de 1200RT is dat je gene grote kuipdelen hebt zoals bij de 11xxRT waarbij de hele zijkant uit 1 stuk bestaat. 1 kantje stuk is dus maar 1 deeltje opnieuw in de folie zetten. Dus maar weer eens de motor strippen van alle witte onderdelen.
20160424_164726.jpg
20160424_164753.jpg
Nu heb ik als onderwerp neergezet ONE off A kind.
Ik ben natuurlijk niet voor een standaard kleurtje gegaan. Iets strak en mooi glimmend blauw had de voorkeur maar ja de rest van de motor is niet nieuw dus het moest maar eens wat anders worden, een gehele nieuwe folie van de fabrikant A.P.A. Deze folie had men nog niet eerder geplakt en bleek ook niet eenvoudig te doen in sommige extremen inwendige hoeken van het kuipwerk. Een ieder die zijn motor wil latten wrappen is van harte welkom bij Xwrap in Groningen maar niet meer in deze folie.
Het is een 3D folie waardoor het op de foto niet helemaal tot zijn recht komt maar hij is tijdens het RTtreffen te aanschouwen.
Wat ik nog wel heb gedaan is met behulp van Chris, die voor mij 2 kunststof bussen heeft gedraaid, de koffers 2 centimeter naar buiten gekanteld zodat de deksel makkelijker langs het bagagerek gaan. Ook heeft hij voor mij een mooie steun voor mijn navigatie gemaakt waardoor deze netjes boven de klokken zit.
Wat ik nog wel op korte termijn ga doen is het zwart maken van de luchthapper voor de oliekoeler en ik ben nog opzoek naar een valbeugel en/of de steunen waar bij de eerste politie motoren boven de spiegels de zwaailampen op gemonteerd waren zodat ik hier een stel verstralers op kan zetten.

Hier onder het voorlopige eind resultaat.

Groeten Gert
IMG_8419.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door EileRT »

Beste Gert,

Van harte gefeliciteerd met de geslaagde ombouw van jouw ex -1200- -P ! De RT ziet er _004 uit in een mooie chique kleur en we gaan 'em bewonderen bij het komende treffen! Big RT Smile _004

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen
2023
2023
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 dec 2015, 18:08
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Moto Guzzi Stelvio
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door Jeroen »

Mooi eindresultaat _004
Honda CB350 twin
Honda 550 K3
CX 500ES
Yamaha XV920
Honda VF 750 Sabre
BMW K100 RS
BMW K100/2
BMW R1200RT
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door Bert M »

Ziet er perfect uit _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
JC1150
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 sep 2014, 17:51
Type: Overig R-serie
Bijz: R1150RS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Re: ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door JC1150 »

Toffe wrap! Ook bevordelijk tegen steenslag! Ik zou 'm wit laten...niks mis mee, en lekker opvallend :D

De koffers van de politie zijn wel te dragen i.c.m. de tweepersoons buddy? Volgens mij kan er nu alsnog niemand achterop door het ontbreken van voetsteunen, of wel?

Jeroen
Gebruikersavatar
GertH
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jun 2014, 19:38
Type: R1200RT
Bijz: Naast deze ook nog een R1100RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Friesland
Locatie: Arum

Re: ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door GertH »

JC1150 schreef:Toffe wrap! Ook bevordelijk tegen steenslag! Ik zou 'm wit laten...niks mis mee, en lekker opvallend :D

De koffers van de politie zijn wel te dragen i.c.m. de tweepersoons buddy? Volgens mij kan er nu alsnog niemand achterop door het ontbreken van voetsteunen, of wel?

Jeroen

Hallo Jeroen.

De koffers zijn in combinatie met de buddy te doen. Dat is geen enkel probleem. Ik zelf heb nooit iemand achterop maar ook dit is mogelijk. De koffers zijn simpel met een kleine aanpassing naar achteren te verplaatsen. Als je daarna enkel de twee valbeugels verwijderd kan je de benodigde steps plaatsen en kan er iemand achter op. Deze valbeugel zijn niet noodzakelijk bij de montage van de politie koffers. Bij de politieuitvoering met radiokoffer zijn de valbeugels wel nodig omdat je anders geen handvat hebt om hem op de bok te zetten. Dat is ook de reden dat de linker beugel anders van vorm is dan de rechter.

Groeten Gert
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Zeer aparte kleurstelling _004
Ik weet niet of de foto recht doet aan de werkelijkheid, maar dat zien we dus bij het treffen2016 :lol:
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Dat is echt one of a kind. Ben benieuwd. Tot op het treffen.

Hartelijke groeten van Ascend Y300 aan alle forumleden
doov650

Re: ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door doov650 »

Mooi man en te bewonderen op het treffen. TOP !
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door Arjan W »

Mooi hoor en een super resultaat.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
kees356
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 nov 2015, 23:08
Type: R1200RT
Bijz: '13 RT-P en een Maagdelijke R75/5
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Houten

Re: ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door kees356 »

Mooie man! Leuk om te lezen dat iedereen zijn eigen draai aan RTP geeft!

Staat de grijze kleur vd koeler nog wel bij de wrap?
Leuk spul dat 3d wrap btw!

Suc6 Kees
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Als ik dit effect in mijn lak heb dan weet ik dat ik weer eens te hard gereden heb.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: ONE off A kind R1200RTP

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Zat zelf ook heel lang te dubben: wrappen of spuiten. Bij de wrapper die ik om een offerte gevraagd had, werd mij verteld dat het wrappen niet in precies dezelfde kleur kon als de ST van mij vrouw (Sydney blauw) al was. Uiteindelijk dus besloten om de handel te laten spuiten en meteen de zijkoffer deksels van de ST (die waren nog onbehandeld mat zwart plastic) en de topkoffer deksel van die ST mee laten pakken. Via het motor forum een adresje in Friesland doorgegeven gekregen die qua prijs eigenlijk gelijk was aan wrappen, heb ik voor de kleur gekozen en daar wordt de boel nu gespoten. Project is nog bezig. Maar jouw wrap is natuurlijk helemaal top! _004
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”