r1100rt ''in orde'' zetten
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
r1100rt ''in orde'' zetten
Goedemiddag!
Inmiddels voorgesteld in een ander topic, en dan kunnen we hier ermee door gaan
ben 29jaar en al even motorrijder
Wat ik in huis heb gehaald is een bordeaux R1100RT van 07/07/1997.
Waarom? doe nu 50km enkel naar het werk met heel wat snelwegkm's en die naked bikes zijn dan toch niet zo handig :lol:
de RT is voorzien van handvatverwarming en grote koffers.
wat gaan we doen?
-Strobo lampjes verwijderen (ooit gedient in een wielerwedstrijd) (done)
-Koffers terug zwart maken (done)
-Eens goed onder handen pakken (uit elkaar en poetsen)
-Verlichting aanpakken (voorlicht naar led/xenon, witte pinkerglaasjes zetten, verstralers zetten en ooit een led achterlicht (verschrokken van de prijs!!!))
-Usb lader voorzien voor mijn telefoon in het bakje
-Optisch wat verfijnen (carbon tankklepje, carbon kroonstuk bescherming, carbon bougiekapjes?)
-Ander kleurtje geven, waarschijnlijk zwart
-Cruise control hendeltje toevoegen
-Vering veranderen (jezus zo hard! ik heb al regelmatig gekeken of ik niet gewoon op een platte band aan het rijden was! mijn CB1000R reed op dat vlak zelfs comfortabeler)
-Hoger scherm (ik kijk net op de bovenrand, en ik vind dat de originele het beeld nogal hard vervormd) (iemand een idee? nedplex vs hornig)
-Korte rem en koppelingshendel, als ik hier niet aan kan wennen.
-Stalen remleidingen
strobos onder de oliekoeler nog aanwezig
configuratie waar hij het meest in gaat buitenkomen, zonder zijkoffers
Inmiddels voorgesteld in een ander topic, en dan kunnen we hier ermee door gaan
ben 29jaar en al even motorrijder
Wat ik in huis heb gehaald is een bordeaux R1100RT van 07/07/1997.
Waarom? doe nu 50km enkel naar het werk met heel wat snelwegkm's en die naked bikes zijn dan toch niet zo handig :lol:
de RT is voorzien van handvatverwarming en grote koffers.
wat gaan we doen?
-Strobo lampjes verwijderen (ooit gedient in een wielerwedstrijd) (done)
-Koffers terug zwart maken (done)
-Eens goed onder handen pakken (uit elkaar en poetsen)
-Verlichting aanpakken (voorlicht naar led/xenon, witte pinkerglaasjes zetten, verstralers zetten en ooit een led achterlicht (verschrokken van de prijs!!!))
-Usb lader voorzien voor mijn telefoon in het bakje
-Optisch wat verfijnen (carbon tankklepje, carbon kroonstuk bescherming, carbon bougiekapjes?)
-Ander kleurtje geven, waarschijnlijk zwart
-Cruise control hendeltje toevoegen
-Vering veranderen (jezus zo hard! ik heb al regelmatig gekeken of ik niet gewoon op een platte band aan het rijden was! mijn CB1000R reed op dat vlak zelfs comfortabeler)
-Hoger scherm (ik kijk net op de bovenrand, en ik vind dat de originele het beeld nogal hard vervormd) (iemand een idee? nedplex vs hornig)
-Korte rem en koppelingshendel, als ik hier niet aan kan wennen.
-Stalen remleidingen
strobos onder de oliekoeler nog aanwezig
configuratie waar hij het meest in gaat buitenkomen, zonder zijkoffers
Laatst gewijzigd door sandro op 24 okt 2017, 08:43, 3 keer totaal gewijzigd.
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
koffers terug mooi zwart gemaakt
bengel is er ook al gek van! lampjes ondertussen verwijderd onder oliekoeler, net als de regelunit.
besteld:
-verstralers+stuurschakelaar
-led h4 lamp
-witte pinkerglaasjes
-cruise controlflapje
-carbon tankklep afdekking
-usb contact voor in bakje
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
stand van zaken:
heel vuil en vettig! zelfs een verzameling steentjes mee
bouwpakket!
uitlaat ervan onder halen is voor deze avond. gisteren aan begonnen, maar wat een ramp!
net als die 2 kleine plaatjes met vinnen aan de cilinders..grrr!
heel vuil en vettig! zelfs een verzameling steentjes mee
bouwpakket!
uitlaat ervan onder halen is voor deze avond. gisteren aan begonnen, maar wat een ramp!
net als die 2 kleine plaatjes met vinnen aan de cilinders..grrr!
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- Rebel
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Breda
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Leuk project ga ik zeker volgen
Ben heel benieuwd hoe hij gaat worden
Zet 'm op
Ben heel benieuwd hoe hij gaat worden
Zet 'm op
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
qua motorisch ga ik er wel vanaf blijven, want ik heb jou thread gelezen :roll: it is chinese to me! raar, want ben zelf een technieker.. maar ben helemaal niet thuis in de boxer/ RT wereld.
ondertussen is de RT in grote lijnen gepoetst onderin, alle overdraad is eraf. uitlaat is er onder uit. deze gaat nog een klein beurtje krijgen
denk eraan om alleen de voorste bochten te doen, en een directe lijn te maken (dus zonder pot)
iemand dit al ooit gedaan? ook vind ik de velgen van een 1150 zeer mooi passen deze?
als ik zo ergens een cheapo setje op de kop kan tikken, kan t wel eens zijn dat ik t doe
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Je wilt het gedeelte wat het geluid van de motor mede dempt er tussenuit halen waardoor je in de problemen komt met de wetshandhavers (politie) en er een WOK melding op wordt gezet bij de Belgische RDW. Je verandert namelijk een wezenlijk onderdeel van het uitlaatsysteem.
Ik zou dus per definitie afzien van onderstaande actie . . .
Ik zou dus per definitie afzien van onderstaande actie . . .
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Ik ken de wettelijke regels voor aanpassing van motorvoertuigen en inrichtingseisen voor België niet, maar je gaat een ongelooflijke bak herrie creëren. Als je in Diest je motor start, hebben ze er in Kortrijk waarschijnlijk weet van... Een ding is duidelijk: de motor voldoet na modificatie van de uitlaat, zoals geschetst, in elk geval niet meer aan de CE-typegoedkeuring op basis van geluidsproductie en dat kon je wel eens wat vervelende administratieve problemen met justitie en verzekeringsmaatschappij gaan geven. En ik vermoed dat je buren ook niet echt enthousiast zullen zijn... :shock:
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Inlaat, uitlaat, en box gepoetst, plastic gevoed en terug gemonteerd
-top-
-top-
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Hm wij hebben in belgie toch geen keuringsysteem?EileRT schreef: ↑25 okt 2017, 09:29 Je wilt het gedeelte wat het geluid van de motor mede dempt er tussenuit halen waardoor je in de problemen komt met de wetshandhavers (politie) en er een WOK melding op wordt gezet bij de Belgische RDW. Je verandert namelijk een wezenlijk onderdeel van het uitlaatsysteem.
Ik zou dus per definitie afzien van onderstaande actie . . .
Rdw bestaat niet en (nog) geen keuring voor motorfietsen.
Origineel systeem blijft wel bij de motor.. Dacht meer aan een systeem zoals beschikbaar voor de gs1100 van leovinci en dergelijke..die gaan ook rechtstreeks van cil naar einddemper.
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Hm..de cb900 heeft ook alleen 2 einddempers, en hier in de kelder staat menig porsche en een amg..weet je, ik ga het testen! Ik laat het weten, en dan weten we allemaal meerBert M schreef: ↑25 okt 2017, 09:45 Ik ken de wettelijke regels voor aanpassing van motorvoertuigen en inrichtingseisen voor België niet, maar je gaat een ongelooflijke bak herrie creëren. Als je in Diest je motor start, hebben ze er in Kortrijk waarschijnlijk weet van... Een ding is duidelijk: de motor voldoet na modificatie van de uitlaat, zoals geschetst, in elk geval niet meer aan de CE-typegoedkeuring op basis van geluidsproductie en dat kon je wel eens wat vervelende administratieve problemen met justitie en verzekeringsmaatschappij gaan geven. En ik vermoed dat je buren ook niet echt enthousiast zullen zijn... :shock:
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Ik doel op de volgende site: https://wegcode.be/wetteksten/wetgroepen/inschrijving
Je wilt een modificatie (aanpassing) doen op het ooit goedgekeurde uitlaatsysteem van de motor met de daarbij geldende geluidseisen. De bijkomende geluidsoverlast als gevolg van deze aanpassing zorgt er voor dat je aandacht vraagt en krijgt. Deze (negatieve) aandacht ga je niet alleen krijgen van je medeburger, maar ook van de politie. Deze laatste gaat daar ook in België ongetwijfeld een actie op zetten . . .
Je wilt een modificatie (aanpassing) doen op het ooit goedgekeurde uitlaatsysteem van de motor met de daarbij geldende geluidseisen. De bijkomende geluidsoverlast als gevolg van deze aanpassing zorgt er voor dat je aandacht vraagt en krijgt. Deze (negatieve) aandacht ga je niet alleen krijgen van je medeburger, maar ook van de politie. Deze laatste gaat daar ook in België ongetwijfeld een actie op zetten . . .
sandro schreef: ↑25 okt 2017, 10:57Hm wij hebben in belgie toch geen keuringsysteem?
Rdw bestaat niet en (nog) geen keuring voor motorfietsen.
Origineel systeem blijft wel bij de motor.. Dacht meer aan een systeem zoals beschikbaar voor de gs1100 van leovinci en dergelijke..die gaan ook rechtstreeks van cil naar einddemper.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- PaPinkelman
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Zit in die "doos" niet de katalysator (of was die nog niet aanwezig in de 1997 modelserie?). Als je die weghaalt, krijg je wellicht problemen met het motormanagement...
Kortom, eerst even nadenken voordat je de slijptol erin zet!
Overigens, wat betreft geluidproductie: ik denk dat de einddemper daar het grootste aandeel in heeft. En: alles wat je rond ziet (hoort!) rijden hoeft daarmee nog niet legaal te zijn....
Kortom, eerst even nadenken voordat je de slijptol erin zet!
Overigens, wat betreft geluidproductie: ik denk dat de einddemper daar het grootste aandeel in heeft. En: alles wat je rond ziet (hoort!) rijden hoeft daarmee nog niet legaal te zijn....
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Geen sensor aanwezig dus gok op de '97 nog geen management aanwezig..zou zowieso niet beginnen slijpen aan deze..maar wel een aftermarket demper zoeken..PaPinkelman schreef: ↑25 okt 2017, 13:31 Zit in die "doos" niet de katalysator (of was die nog niet aanwezig in de 1997 modelserie?). Als je die weghaalt, krijg je wellicht problemen met het motormanagement...
Kortom, eerst even nadenken voordat je de slijptol erin zet!
Overigens, wat betreft geluidproductie: ik denk dat de einddemper daar het grootste aandeel in heeft. En: alles wat je rond ziet (hoort!) rijden hoeft daarmee nog niet legaal te zijn....
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Bij dit type zit geen katalysator.
De "box" als onderdeel van het uitlaatsysteem heeft wel degelijk een dempende werking. Net als de einddemper overigens. Haal je de box weg, dan zal het geluid beduidend toenemen.PaPinkelman schreef: ↑25 okt 2017, 13:31 Zit in die "doos" niet de katalysator (of was die nog niet aanwezig in de 1997 modelserie?). Als je die weghaalt, krijg je wellicht problemen met het motormanagement...
Lijkt mij een wijs besluit. Zo behoud je bovendien het originele uitlaatsysteem.PaPinkelman schreef: ↑25 okt 2017, 13:31Overigens, wat betreft geluidproductie: ik denk dat de einddemper daar het grootste aandeel in heeft.
Wil je toch een andere, dan zijn er idd aftermarket dempers te verkrijgen (en als je het mij vraagt met de nadruk op "dempers" ).
Succes met het vervolg van je project!
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Rebel
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Breda
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Je gaat er flink tegenaan, hou ik wel van
V.w.b. de uitlaat discussie . . . ik zou het persoonlijk niet doen.
Ongeacht of je nu wel of niet een motormanagement hebt ect. een uitlaat beïnvloed
altijd de loop/afstelling van je motor.
In beginsel zo af fabriek bedacht dus eigenlijk het beste.
Als je persé stoerder geluid wil kun je een verbouwing van je uitlaat overwegen, hebben meer mensen gedaan.
Maar ik heb zo mijn bedenkingen bij een RT met het geluid van een Duc of Harley :roll:
Op mijn eerste GS heb ik mij ook wel eens laten verleiden en daar een Laser slip-on op gezet, waarbij
de box/kat gewoon bleef zitten overigens. Maar moet eerlijk zeggen dat het geluid mijzelf op den duur
ging irriteren, vooral als je lange toerritten maakt.
Zo voor ff een rondje om de kerk is prima maar op de lange termijn beviel het mij niet en had ik er eigenlijk spijt van.
Ik denk ook niet dat je bij de RT veel wint qua uitstraling.
Maar alles is persoonlijk natuurlijk en is iedereen vrij om te doen wat hij/zij het beste vindt (gelukkig maar )
Lekker je eigen ding doen en gaan
V.w.b. de uitlaat discussie . . . ik zou het persoonlijk niet doen.
Ongeacht of je nu wel of niet een motormanagement hebt ect. een uitlaat beïnvloed
altijd de loop/afstelling van je motor.
In beginsel zo af fabriek bedacht dus eigenlijk het beste.
Als je persé stoerder geluid wil kun je een verbouwing van je uitlaat overwegen, hebben meer mensen gedaan.
Maar ik heb zo mijn bedenkingen bij een RT met het geluid van een Duc of Harley :roll:
Op mijn eerste GS heb ik mij ook wel eens laten verleiden en daar een Laser slip-on op gezet, waarbij
de box/kat gewoon bleef zitten overigens. Maar moet eerlijk zeggen dat het geluid mijzelf op den duur
ging irriteren, vooral als je lange toerritten maakt.
Zo voor ff een rondje om de kerk is prima maar op de lange termijn beviel het mij niet en had ik er eigenlijk spijt van.
Ik denk ook niet dat je bij de RT veel wint qua uitstraling.
Maar alles is persoonlijk natuurlijk en is iedereen vrij om te doen wat hij/zij het beste vindt (gelukkig maar )
Lekker je eigen ding doen en gaan
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
ben zelf ook al aan het terugkomen van de beslissing. aangezien het ook een RT is, en deze dient om rustig mee te rijden. niet om "stoer" mee te doen haha :pRebel schreef: ↑26 okt 2017, 01:27 Je gaat er flink tegenaan, hou ik wel van
V.w.b. de uitlaat discussie . . . ik zou het persoonlijk niet doen.
Ongeacht of je nu wel of niet een motormanagement hebt ect. een uitlaat beïnvloed
altijd de loop/afstelling van je motor.
In beginsel zo af fabriek bedacht dus eigenlijk het beste.
Als je persé stoerder geluid wil kun je een verbouwing van je uitlaat overwegen, hebben meer mensen gedaan.
Maar ik heb zo mijn bedenkingen bij een RT met het geluid van een Duc of Harley :roll:
Op mijn eerste GS heb ik mij ook wel eens laten verleiden en daar een Laser slip-on op gezet, waarbij
de box/kat gewoon bleef zitten overigens. Maar moet eerlijk zeggen dat het geluid mijzelf op den duur
ging irriteren, vooral als je lange toerritten maakt.
Zo voor ff een rondje om de kerk is prima maar op de lange termijn beviel het mij niet en had ik er eigenlijk spijt van.
Ik denk ook niet dat je bij de RT veel wint qua uitstraling.
Maar alles is persoonlijk natuurlijk en is iedereen vrij om te doen wat hij/zij het beste vindt (gelukkig maar )
Lekker je eigen ding doen en gaan
waarom ik het wel zou doen? die box weegt een ton! en heeft zijn beste tijd toch wel gehad vind ik. straks eens goed onderhanden nemen!
aan het motormanagement gaat dit inderdaad komen, ook al zit er geen sensor op, mede doordat de tegendruk verandert/vermindert. de flow wordt beter, en de ecu kan hier waarschijnlijk niet dadelijk zelf mee overweg. waardoor je "armer" gaat draaien dan gewenst. mijn redenering dan. als ik hem goed krijg, laat ik hem zitten. staat hij me niet aan, gaat hij eronderuit, of voor een beter exemplar, of voor een andere demper.
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 21 nov 2015, 20:14
- Type: R1100RT
- Bijz: 1999
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zeist
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Je hebt motors genoeg n de schuur staan om stoer mee te doen :mrgreen:
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
:lol: true!
bij deze:
voor:
na:
kan ik mee leven
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
En waar ga je hem nu mee behandelen, dat hij zo blijft?
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Heb er turco over gedaan.. Weet niet of hij zo gaat blijven, maar slechter als ervoor zal hij nooit meer worden! Want dan doe ik het opnieuw
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Begonnen met een borstel met "scotchbrite" op
Al snel merkte ik dat dat niet echt deed wat ik wou, ding is waarschijnlijk in 20 jaar ook nooit gepoetst.
Dan over geschakeld naar borstels met stalen draden.
Borstels voor op een boormachine welteverstaan.
Erna ingesmeerd met turco polish..iets van bij ons op het werk -top-
Beter als niets denk ik dan!
Al snel merkte ik dat dat niet echt deed wat ik wou, ding is waarschijnlijk in 20 jaar ook nooit gepoetst.
Dan over geschakeld naar borstels met stalen draden.
Borstels voor op een boormachine welteverstaan.
Erna ingesmeerd met turco polish..iets van bij ons op het werk -top-
Beter als niets denk ik dan!
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Ik zou eigenlijk vandaag terug kunnen rijden, als mijn remlicht niet aan bleef!
Achterrem schakelaar doorgemeten, voorrem moet ik eens zoeken waar die connector zit..vlak erlangs?
Achterrem schakelaar doorgemeten, voorrem moet ik eens zoeken waar die connector zit..vlak erlangs?
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Na "onderzoek" blijkt dat de voorste switch kapot is..kon ook niet anders, Achterste was wel ok en dit is het enige wat tussen de + en het remlicht zit.
Iemand iets liggen?
Iemand iets liggen?
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Is de switch stuk of komt hij niet terug? In het laatste geval eerst even met de WD40 in de slag.
Hartelijke groet,
Nico
Hartelijke groet,
Nico
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Klikt wel, doet niets..Dus andere zoeken..eerste meters gereden, eerste km met abs fout, na 2e start was deze weg :roll:
En een geurtje van verbrand poliermiddel van de uitlaat
En een geurtje van verbrand poliermiddel van de uitlaat
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
verstralers en led koplamp gemonteerd!
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
ohja de remswitch.. had een reparatieswitch besteld, bij demontage wou ik zeker zijn wat er stuk was.. alles werkte apart! terug gemonteerd en gesoldeerd, en de oude werkte weer.
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- siebke
- Berichten: 762
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Hoe is nu het lichtbeeld met de led koplamp?
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Eigenlijk vind ik het zeer goed! Zeker bij volledige duisternis en geen straatverlichting merk ik het verschil goed.
EDIT: in de cb dezelfde lamp gestoken en merk bij het aanzetten dat deze zakt in toeren..slurpt dus wel best wat vermogen!
EDIT: in de cb dezelfde lamp gestoken en merk bij het aanzetten dat deze zakt in toeren..slurpt dus wel best wat vermogen!
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
iemand een idee wat deze stekkers zijn? zitten achter het linkse zwarte afdekkapje onder het zadel.
usb contact in het bakje.
had het eerst aangesloten op de sigarettenplug. deze blijkt constant gevoed te zijn! dan gedacht van de zerkering te trekken, en hem alleen in te steken als het nodig was. bleek dat de pinkers, klok en ruit hier ook op zitten!
dan maar verplaatst naar de voeding achter het contact.
wel raar. dwz als iemand een stukje zilverpapier erin frommelt, de zekering springt, en er geen pinkers, klok en ruitmotor meer is
usb contact in het bakje.
had het eerst aangesloten op de sigarettenplug. deze blijkt constant gevoed te zijn! dan gedacht van de zerkering te trekken, en hem alleen in te steken als het nodig was. bleek dat de pinkers, klok en ruit hier ook op zitten!
dan maar verplaatst naar de voeding achter het contact.
wel raar. dwz als iemand een stukje zilverpapier erin frommelt, de zekering springt, en er geen pinkers, klok en ruitmotor meer is
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- siebke
- Berichten: 762
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Dank voor je reactie over de led-koplamp. Begrijp ik het goed dat het geen verstrooid lichtbeeld oplevert én ook niet tegenliggers verblindt?
Wat de stekker bij het zwarte afdekkapje links betreft: daar hoort nog een 'sigarettenaanstekercontact' te zitten ? Zo niet, dan zal die stekker daar hoogstwaarschijnlijk voor bestemd zijn.
Zit in de radiobak geen radioaansluiting? Als dat wel het geval is, moet er ook een constante voeding en een geschakelde voeding (via het contact)aanwezig zijn. De USB aansluiting kun je dan gewoon aansluiten op de geschakelde voeding. Ik had er de navi-voeding op aangesloten.
Wat de stekker bij het zwarte afdekkapje links betreft: daar hoort nog een 'sigarettenaanstekercontact' te zitten ? Zo niet, dan zal die stekker daar hoogstwaarschijnlijk voor bestemd zijn.
Zit in de radiobak geen radioaansluiting? Als dat wel het geval is, moet er ook een constante voeding en een geschakelde voeding (via het contact)aanwezig zijn. De USB aansluiting kun je dan gewoon aansluiten op de geschakelde voeding. Ik had er de navi-voeding op aangesloten.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Lijkt me lastig te beoordelen door de berijder zelf...
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- siebke
- Berichten: 762
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Lijkt me niet... als nu (meer) tegenliggers opeens reageren met bijv. grootlichtseinen....
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
Sinds dat Xenon gemeengoed is geworden, zijn er een hoop mensen die maar gestopt zijn met seinen...
Voorbeeldje "uit den praktijck": ik rijd regelmatig met naar linksrijdend verkeer afgestelde verlichting in Nederland en terwijl ik weet dat dit onprettig moet zijn voor mijn tegenliggers, is er toch bijna geen medeweggebruiker die mij er, door middel van lichtsignalen, op attendeert...
Voorbeeldje "uit den praktijck": ik rijd regelmatig met naar linksrijdend verkeer afgestelde verlichting in Nederland en terwijl ik weet dat dit onprettig moet zijn voor mijn tegenliggers, is er toch bijna geen medeweggebruiker die mij er, door middel van lichtsignalen, op attendeert...
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
niemand seint toch.. er is wel een soort ''halo'' links en rechts, maar valt goed mee.. nevertheless ik zie veel meer, en ze zien mij veel meer. daar was het me om te doen.
ivm de stekkers achteraan, ok dankjewel voor de info! heb ik niet echt nodig dus geen probleem
er zat geen radio in deze, nu maar zo geschakeld en werkt perfect!
ivm de stekkers achteraan, ok dankjewel voor de info! heb ik niet echt nodig dus geen probleem
er zat geen radio in deze, nu maar zo geschakeld en werkt perfect!
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
- sandro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
- Type: R1100RT
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: diest
Re: r1100rt ''in orde'' zetten
het lichtbeeld nu
waarom het nu wat stiller is:
k1200rs ombouw naar cafe racer/ scrambler
waarom het nu wat stiller is:
k1200rs ombouw naar cafe racer/ scrambler
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer