restauratie BMW 51/3
Moderator: RT_Patrick
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
restauratie BMW 51/3
Met een kleine aanmoediging van een moderator hier, maar eens een topic aangemaakt over de restauratie van mijn BMW 51/3.
Ik zal eens beginnen met een inleiding.
De betreffende motorfiets is een BMW 51/3 uit 1953 !
Deze is ooit door mijn vader aangeschaft rond 1960, op een veiling in Rhenen.
De eerste jaren bereden door mijn vader, samen met mijn moeder, en later toen ik erbij kwam, werd er een zijspan aan gehangen.
Desondanks werd er toch besloten later om de BMW te verkopen, en een auto aan te schaffen.
De zijspan werd apart verkocht.
Hier enkele foto"s van destijds :
In 2008 kwam ik op het idee om eens te kijken of de motor nog leefde, en eventueel de motor te kopen.
Ik stuurde een brief naar de RDW met het verzoek om contact met de eigenaar te krijgen.
Deze stuurde mij als antwoord dat de eigenaar niet wilde, maar enige tijd later kreeg ik een belletje van de eigenaar
om naar de motor te komen kijken.
De eigenaar drukte mij bij voorbaat op het hart dat de motor niet te koop zou zijn, maar foto's maken mocht.
Een afspraak gemaakt, en gewapend met fototoestel er heen.
dit was de staat waarin ik destijds de BMW aantrof :
Niet echt meer in originele staat, maar voor mij toch de moeite waard om terug te zien.
Met de eigenaar afgesproken dat ALS hij hem ooit zou wegdoen, ik m mocht kopen.
Inmiddels 6 ! jaar later besloot ik nog een poging te doen, en schreef een brief aan de eigenaar.
Geen idee of hij nog op het adres woonde, of zelfs nog leefde.
Na 6 weken kreeg ik een telefoontje : ik mocht een bod doen op de motor.
Phoeh !
ik vroeg wat bedenktijd en belde hem na 2 dagen terug.
hij accepteerde mijn bod, en daarmee keerde de BMW terug in de familie.
Door een flinke dip in mijn gezondheid duurde het nog een tijd eer ik aan de restauratie kon beginnen.
Eerst maar eens beginnen met de demontage, en het vastleggen ervan op vele foto's :
Ik zal eens beginnen met een inleiding.
De betreffende motorfiets is een BMW 51/3 uit 1953 !
Deze is ooit door mijn vader aangeschaft rond 1960, op een veiling in Rhenen.
De eerste jaren bereden door mijn vader, samen met mijn moeder, en later toen ik erbij kwam, werd er een zijspan aan gehangen.
Desondanks werd er toch besloten later om de BMW te verkopen, en een auto aan te schaffen.
De zijspan werd apart verkocht.
Hier enkele foto"s van destijds :
In 2008 kwam ik op het idee om eens te kijken of de motor nog leefde, en eventueel de motor te kopen.
Ik stuurde een brief naar de RDW met het verzoek om contact met de eigenaar te krijgen.
Deze stuurde mij als antwoord dat de eigenaar niet wilde, maar enige tijd later kreeg ik een belletje van de eigenaar
om naar de motor te komen kijken.
De eigenaar drukte mij bij voorbaat op het hart dat de motor niet te koop zou zijn, maar foto's maken mocht.
Een afspraak gemaakt, en gewapend met fototoestel er heen.
dit was de staat waarin ik destijds de BMW aantrof :
Niet echt meer in originele staat, maar voor mij toch de moeite waard om terug te zien.
Met de eigenaar afgesproken dat ALS hij hem ooit zou wegdoen, ik m mocht kopen.
Inmiddels 6 ! jaar later besloot ik nog een poging te doen, en schreef een brief aan de eigenaar.
Geen idee of hij nog op het adres woonde, of zelfs nog leefde.
Na 6 weken kreeg ik een telefoontje : ik mocht een bod doen op de motor.
Phoeh !
ik vroeg wat bedenktijd en belde hem na 2 dagen terug.
hij accepteerde mijn bod, en daarmee keerde de BMW terug in de familie.
Door een flinke dip in mijn gezondheid duurde het nog een tijd eer ik aan de restauratie kon beginnen.
Eerst maar eens beginnen met de demontage, en het vastleggen ervan op vele foto's :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
-
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: twente
Re: restauratie BMW 51/3
De bovenstaande "Inleiding" van dit verhaal zorgt er voor dat ik nu al uit kijk naar de komende hoofdstukken!
Groet van Ciske
Groet van Ciske
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
Uiteindelijk rest er niets dan losse onderdelen, waarvan vele niet origineel, zoals de tank en het achter, en voorspatbord.
Deze belanden op marktplaats, waar er bijna om gevochten word.
Excuus dat de volgende 3 foto's op zijn kop staan, krijg ze niet goed !
Het frame word gestraald, en de eerste aankoop word een benzine tank van George Meijer.
Deze is groter dan het origineel, en werd destijds aangeboden als optie.
Daarna worden alle plaatwerkdelen die inmiddels aangeschaft zijn voorbewerkt en gespoten.
Voor de biezen word er naar een adres in Duitsland gereden, en deze worden met de hand gezet.
Deze belanden op marktplaats, waar er bijna om gevochten word.
Excuus dat de volgende 3 foto's op zijn kop staan, krijg ze niet goed !
Het frame word gestraald, en de eerste aankoop word een benzine tank van George Meijer.
Deze is groter dan het origineel, en werd destijds aangeboden als optie.
Daarna worden alle plaatwerkdelen die inmiddels aangeschaft zijn voorbewerkt en gespoten.
Voor de biezen word er naar een adres in Duitsland gereden, en deze worden met de hand gezet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
Ook de wielen worden aangepakt, zeg maar nieuw
En het blok word weggebracht voor revisie :
En het blok word weggebracht voor revisie :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Atra Hasis op 14 nov 2019, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
- EileRT
- Erelid
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: restauratie BMW 51/3
Wat TOP dat je in woord en beeld verslag doet van dit bijzondere project. We gaan het met veel belangstelling volgen. Je bent al goed bezig! 

Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- HenkvanR
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
- Locatie: Apeldoorn
Re: restauratie BMW 51/3
[emoji33][emoji33][emoji33] sprakeloos, mooi man, succes verder ik/we wachten op het eindresultaat
Groeten van Henk
Groeten van Henk
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
HenkvanR

-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 06 jul 2015, 19:44
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Belgium
- Woonplaats of omgeving: Buggenhout
Re: restauratie BMW 51/3
Prachtig! Kijk uit al naar het vervolg, en bedankt dat wij deze toch wel unieke kans krijgen om dat mee te volgen.
groeten.
groeten.
- JOS WRSM
- Erelid
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: restauratie BMW 51/3
Geweldig leuk om te volgen . . . .
Succes.
Succes.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
Bedankt voor de reactie’s !
Ik ben inmiddels wat aan het bouwen, en kom binnenkort met een update.
Het lijkt inmiddels al een beetje op een motorfiets.
( spannend )
Ik ben inmiddels wat aan het bouwen, en kom binnenkort met een update.
Het lijkt inmiddels al een beetje op een motorfiets.
( spannend )
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
- RendeRT
- 2024
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Stiens
Re: restauratie BMW 51/3
Prachtig, wat een mooi project. Ik kijk ook uit naar het vervolg.
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Shoei Neotec 2;Sena SRL2; Rukka.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 jul 2017, 20:12
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: 2980 Zoersel
Re: restauratie BMW 51/3
Bewonderings waardig, kijken uit naar volgende reeks, maar vooral om hem echt te zien rijden, grtjs DannyGS
Hartelijke groeten van ZTE BLADE V0800 aan alle forumleden
Hartelijke groeten van ZTE BLADE V0800 aan alle forumleden
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: restauratie BMW 51/3
En wie gaat het blok reviseren als ik vragen mag?
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
Salis, in bergen op zoom
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
- Baird
- 2024
- Berichten: 4361
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: restauratie BMW 51/3
Heb jij informatie over de stroomvoorziening: gebruik je de originele spanningsregelaar of bouw je hem om naar een elektronische? Hou je hem op 6 Volt of gaat hij naar 12Volt? Ik verwacht dat jij het zelfde hebt als mijn R25 (bj 1951) en daar blijf ik maar elektra-problemen mee houden, ben benieuwd naar eventuele oplossingen. Inmiddels gebruik ik een elektronische regelaar maar ook in die situatie krijg ik te weinig stroom om de accu op spanning te houden en met het licht aan rijden is al helemaal geen optie.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
@Baird :
Mijn insteek is om alles, dus ook de electra origineel te houden, dus ook gewoon 6 volt.
Misschien dat degene die het blok aanpakt er nog een ander idee over heeft, maar dat hoor ik dan van hem.
Zodra hij het blok uit elkaar heeft ga ik bij hem kijken en overleggen wat we doen.
1 consessie ga ik sowieso doen, het geschikt maken voor loodvrij.
Mijn insteek is om alles, dus ook de electra origineel te houden, dus ook gewoon 6 volt.
Misschien dat degene die het blok aanpakt er nog een ander idee over heeft, maar dat hoor ik dan van hem.
Zodra hij het blok uit elkaar heeft ga ik bij hem kijken en overleggen wat we doen.
1 consessie ga ik sowieso doen, het geschikt maken voor loodvrij.
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: restauratie BMW 51/3
Baird schreef: 03 jan 2018, 20:05 Heb jij informatie over de stroomvoorziening: gebruik je de originele spanningsregelaar of bouw je hem om naar een elektronische? Hou je hem op 6 Volt of gaat hij naar 12Volt? Ik verwacht dat jij het zelfde hebt als mijn R25 (bj 1951) en daar blijf ik maar elektra-problemen mee houden, ben benieuwd naar eventuele oplossingen. Inmiddels gebruik ik een elektronische regelaar maar ook in die situatie krijg ik te weinig stroom om de accu op spanning te houden en met het licht aan rijden is al helemaal geen optie.
Als ik het goed gelezen heb zit daar maar een dynamo op die maar 45-60 watt is. Als je dan een standaard grootlicht/dimlicht gebruikt en je achterlichtje van 5 watt dan moet je dynamo al op zijn best werken en dan heb je de ontsteking nog en je spanningsverlies over bedrading/stekkers en schakelaars. Dan is met licht aan rijden inderdaad geen optie.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4361
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: restauratie BMW 51/3
En hoe deden ze dat dan in 1951?Ton1959 schreef: 03 jan 2018, 21:27Baird schreef: 03 jan 2018, 20:05 Heb jij informatie over de stroomvoorziening: gebruik je de originele spanningsregelaar of bouw je hem om naar een elektronische? Hou je hem op 6 Volt of gaat hij naar 12Volt? Ik verwacht dat jij het zelfde hebt als mijn R25 (bj 1951) en daar blijf ik maar elektra-problemen mee houden, ben benieuwd naar eventuele oplossingen. Inmiddels gebruik ik een elektronische regelaar maar ook in die situatie krijg ik te weinig stroom om de accu op spanning te houden en met het licht aan rijden is al helemaal geen optie.
Als ik het goed gelezen heb zit daar maar een dynamo op die maar 45-60 watt is. Als je dan een standaard grootlicht/dimlicht gebruikt en je achterlichtje van 5 watt dan moet je dynamo al op zijn best werken en dan heb je de ontsteking nog en je spanningsverlies over bedrading/stekkers en schakelaars. Dan is met licht aan rijden inderdaad geen optie.

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: restauratie BMW 51/3
25 watt lampje in de koplamp denk ik. Had ik vroeger bij m'n brommertje ook, meen ik me te herinneren.Baird schreef:En hoe deden ze dat dan in 1951?Ton1959 schreef: 03 jan 2018, 21:27Baird schreef: 03 jan 2018, 20:05 Heb jij informatie over de stroomvoorziening: gebruik je de originele spanningsregelaar of bouw je hem om naar een elektronische? Hou je hem op 6 Volt of gaat hij naar 12Volt? Ik verwacht dat jij het zelfde hebt als mijn R25 (bj 1951) en daar blijf ik maar elektra-problemen mee houden, ben benieuwd naar eventuele oplossingen. Inmiddels gebruik ik een elektronische regelaar maar ook in die situatie krijg ik te weinig stroom om de accu op spanning te houden en met het licht aan rijden is al helemaal geen optie.
Als ik het goed gelezen heb zit daar maar een dynamo op die maar 45-60 watt is. Als je dan een standaard grootlicht/dimlicht gebruikt en je achterlichtje van 5 watt dan moet je dynamo al op zijn best werken en dan heb je de ontsteking nog en je spanningsverlies over bedrading/stekkers en schakelaars. Dan is met licht aan rijden inderdaad geen optie.
Hartelijke groet,
Nico
- Baird
- 2024
- Berichten: 4361
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: restauratie BMW 51/3
Ik heb destijds de originele spanningsregelaar laten afregelen door een oude collega bij de Klu die nog met dat spul gewerkt had op de oude vliegtuigen, het werd geen succes. Vervolgens met een kennis zelf een elektronische gemaakt, ook geen succes. Vervolgens via de Club een andere elektronische gekocht, doet het een beetje. De Mono staat nu in Utrecht en gaat naar een specialist die hier verstand van heeft, hopelijk dat het eindelijk opgelost wordt.Atra Hasis schreef: 03 jan 2018, 21:26 @Baird :
Mijn insteek is om alles, dus ook de electra origineel te houden, dus ook gewoon 6 volt.
Misschien dat degene die het blok aanpakt er nog een ander idee over heeft, maar dat hoor ik dan van hem.
Zodra hij het blok uit elkaar heeft ga ik bij hem kijken en overleggen wat we doen.
1 consessie ga ik sowieso doen, het geschikt maken voor loodvrij.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: restauratie BMW 51/3
Toen de motor nieuw was er natuurlijk al wat minder spanningsverlies op bedrading ,stekkers en schakelaars. De massa verbindingen waren zuiver. Maar ik moet zeggen dat het met mijn Enfield van 1990 ook een probleem was. Daar waren dan wel betere dynamo's en regelaars voor te krijgen in Engeland. Maar de standaard dynamo was ook gewoon vrij zwak.Baird schreef: 04 jan 2018, 18:57En hoe deden ze dat dan in 1951?Ton1959 schreef: 03 jan 2018, 21:27Baird schreef: 03 jan 2018, 20:05 Heb jij informatie over de stroomvoorziening: gebruik je de originele spanningsregelaar of bouw je hem om naar een elektronische? Hou je hem op 6 Volt of gaat hij naar 12Volt? Ik verwacht dat jij het zelfde hebt als mijn R25 (bj 1951) en daar blijf ik maar elektra-problemen mee houden, ben benieuwd naar eventuele oplossingen. Inmiddels gebruik ik een elektronische regelaar maar ook in die situatie krijg ik te weinig stroom om de accu op spanning te houden en met het licht aan rijden is al helemaal geen optie.
Als ik het goed gelezen heb zit daar maar een dynamo op die maar 45-60 watt is. Als je dan een standaard grootlicht/dimlicht gebruikt en je achterlichtje van 5 watt dan moet je dynamo al op zijn best werken en dan heb je de ontsteking nog en je spanningsverlies over bedrading/stekkers en schakelaars. Dan is met licht aan rijden inderdaad geen optie.![]()
Maar door lang stilstaan kan het remanent magnetisme van je dynamo ook veel minder sterk zijn en dan doet je dynamo ook weinig.
- Kees BMW
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
- Locatie: Harlingen
Re: restauratie BMW 51/3
Als ik mij nog herrinner zat in mijn R 60/2 Bj 1962 een lamp van 35 watt er in,misschien heb ik nog wel êên liggen ??Nico4sen schreef: 04 jan 2018, 19:0025 watt lampje in de koplamp denk ik. Had ik vroeger bij m'n brommertje ook, meen ik me te herinneren.Baird schreef:En hoe deden ze dat dan in 1951?Ton1959 schreef: 03 jan 2018, 21:27Baird schreef: 03 jan 2018, 20:05 Heb jij informatie over de stroomvoorziening: gebruik je de originele spanningsregelaar of bouw je hem om naar een elektronische? Hou je hem op 6 Volt of gaat hij naar 12Volt? Ik verwacht dat jij het zelfde hebt als mijn R25 (bj 1951) en daar blijf ik maar elektra-problemen mee houden, ben benieuwd naar eventuele oplossingen. Inmiddels gebruik ik een elektronische regelaar maar ook in die situatie krijg ik te weinig stroom om de accu op spanning te houden en met het licht aan rijden is al helemaal geen optie.
Als ik het goed gelezen heb zit daar maar een dynamo op die maar 45-60 watt is. Als je dan een standaard grootlicht/dimlicht gebruikt en je achterlichtje van 5 watt dan moet je dynamo al op zijn best werken en dan heb je de ontsteking nog en je spanningsverlies over bedrading/stekkers en schakelaars. Dan is met licht aan rijden inderdaad geen optie.
Hartelijke groet,
Nico
Gr-Kees.
Kees BMW
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
Het originele koplampbolletje is 6v ,35watt
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: restauratie BMW 51/3
Hou je nog net een beetje over voor de ontsteking [emoji123]Atra Hasis schreef:Het originele koplampbolletje is 6v ,35watt
Hartelijke groet,
Nico
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
Ik ben inmiddels aan het bouwen gegaan.
Eerst maar nieuwe balhoofdlagers er in :
De voorvork was al in orde gemaakt,dus kan er in :
Zo gaat het al wat worden, en ja, de motor verblijft binnen, lekker in de warmte voorlopig :
Nog even voor de show het voorwiel er in, maar dat moet er weer uit :
De deksel van de voorwielaandrijving behoeft nog wat poetswerk :
Het oude typeplaatje terug er op gezet ( bijna 65 jaar oud )
Na een aantal postings van jullie kant hier onder gaan we verder
Eerst maar nieuwe balhoofdlagers er in :
De voorvork was al in orde gemaakt,dus kan er in :
Zo gaat het al wat worden, en ja, de motor verblijft binnen, lekker in de warmte voorlopig :
Nog even voor de show het voorwiel er in, maar dat moet er weer uit :
De deksel van de voorwielaandrijving behoeft nog wat poetswerk :
Het oude typeplaatje terug er op gezet ( bijna 65 jaar oud )
Na een aantal postings van jullie kant hier onder gaan we verder
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Atra Hasis op 18 nov 2019, 16:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
- sacuL
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 21:27
- Type: R1150RT
- Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Re: restauratie BMW 51/3
Top man,
Je bent goed op weg met goede foto's -top-
ik blijf je project met veel interesse volgen.
SUCCES
sacuL.
Je bent goed op weg met goede foto's -top-
ik blijf je project met veel interesse volgen.
SUCCES

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: restauratie BMW 51/3
Gaaf project [emoji41]
Hartelijke groet,
Nico
Hartelijke groet,
Nico
- Baird
- 2024
- Berichten: 4361
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: restauratie BMW 51/3
Bedankt voor de tip over het koplampje, gaan we checken wat daar in zit.
Over de benzinetank bevestiging op het frame: bij mijn R25 zit die direct boven de cilinder, bij jou niet. Ik heb destijds de bevestiging omgebouwd naar een in rubber gehangen tank omdat de bevestigings'oren' afscheurde van de tank door het temperatuurverschil tussen het frame en de benzinetank.
Prachtige foto's van je mooi project
, de mijne zitten in een fotoalbum ergens uit de vorige eeuw ....
Over de benzinetank bevestiging op het frame: bij mijn R25 zit die direct boven de cilinder, bij jou niet. Ik heb destijds de bevestiging omgebouwd naar een in rubber gehangen tank omdat de bevestigings'oren' afscheurde van de tank door het temperatuurverschil tussen het frame en de benzinetank.
Prachtige foto's van je mooi project

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
Leuk om te lezen dat er nog meer leden een oldtimer BMW hebben.
Misschien kunnen er zich nog meer melden.
Jammer dat je nergens een club hebt voor oude BMW ‘s
Ook de aandacht van de BMW Club Nederland voor oude BMW’s vind ik niet matig.
In het buitenland is dit toch anders, en zijn er op zijn minst levendige fora.(forums?)
Ik heb me wel eens laten vertellen dat zo’n 80% van alle BMW’s wereldwijd,
nog rijd, of in elk geval nog bestaat.
Misschien kunnen er zich nog meer melden.
Jammer dat je nergens een club hebt voor oude BMW ‘s
Ook de aandacht van de BMW Club Nederland voor oude BMW’s vind ik niet matig.
In het buitenland is dit toch anders, en zijn er op zijn minst levendige fora.(forums?)
Ik heb me wel eens laten vertellen dat zo’n 80% van alle BMW’s wereldwijd,
nog rijd, of in elk geval nog bestaat.
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 jul 2017, 20:12
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: 2980 Zoersel
Re: restauratie BMW 51/3
Ongelooflijk knap gedaan, en zo te zien staat ie al mooi in de woonkamer te blinken
Hartelijke groeten van ZTE BLADE V0800 aan alle forumleden
Hartelijke groeten van ZTE BLADE V0800 aan alle forumleden
- Arjan W
- 2024
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Re: restauratie BMW 51/3
Gaaf hoor, ik volg je verhaal hier op de voet :) nog veel success met de bouw.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44
Re: restauratie BMW 51/3
Er is wel degelijk een club voor oude BMW motoren n.l BMW Boxerclub Nederland , een zeer actieve club met heel veel kennis en info
zie BMWboxerclub.nl.
zie BMWboxerclub.nl.
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
Die ken ik wel, maar geven aan te zijn voor boxers tussen 1969 en 1996,
en dat valt buiten mijn categorie
en dat valt buiten mijn categorie
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44
Re: restauratie BMW 51/3
dat is jammer
- Arjan W
- 2024
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Re: restauratie BMW 51/3
Volgens mij moet er wel een eenpitter vereniging zijn. Deze stonden namelijk ook op de laatste BMW dag in biddinghuizen.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
- mkoskamp
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: restauratie BMW 51/3
Maar dan heeft hij weer 1 cilinder te veel :-)Arjan W schreef: 10 jan 2018, 17:36 Volgens mij moet er wel een eenpitter vereniging zijn. Deze stonden namelijk ook op de laatste BMW dag in biddinghuizen.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4361
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: restauratie BMW 51/3
Dat is de BMW MonoClub https://www.bmw-mono-club.nl/, daar was ik uiteraard lid van, nu mijn broer weer want de R25 staat bij hem ...Arjan W schreef: 10 jan 2018, 17:36 Volgens mij moet er wel een eenpitter vereniging zijn. Deze stonden namelijk ook op de laatste BMW dag in biddinghuizen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Arjan W
- 2024
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Re: restauratie BMW 51/3
Volgens mij deden ze ook oudere boxers maar was dat niet hun primaire doel. Al met al zijn het wel erg mooie motoren.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44
Re: restauratie BMW 51/3
Atra Hasis schreef: 09 jan 2018, 06:46 Die ken ik wel, maar geven aan te zijn voor boxers tussen 1969 en 1996,
en dat valt buiten mijn categorie
Welke categorie bedoel je dan precies,
Zijn er nog meer catagorien :roll:
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
Wat ik bedoel is dat mijn motor niet echt valt in de door hen omschreven bouwjaren.
Mijn BMW is van 1953, en dat is aanzienlijk ouder nog dan 1969, hetgeen zei aangeven
mee te beginnen
Dit staat op hun website :
“ De Bmw Boxerclub anno 2005
Wie zijn wij:
De Bmw Boxerclub is een vriendenclub van liefhebbers/bezitters van Bmw motoren van het type 246, 247 en 248, dat wil zeggen 2 cilinders met 2 kleppen per cilinder.
Dit zijn de Bmw’s die gemaakt zijn tussen 1969 en 1996, met een cilinderinhoud van tussen de 450 en 1000CC. “
Mijn BMW is van 1953, en dat is aanzienlijk ouder nog dan 1969, hetgeen zei aangeven
mee te beginnen
Dit staat op hun website :
“ De Bmw Boxerclub anno 2005
Wie zijn wij:
De Bmw Boxerclub is een vriendenclub van liefhebbers/bezitters van Bmw motoren van het type 246, 247 en 248, dat wil zeggen 2 cilinders met 2 kleppen per cilinder.
Dit zijn de Bmw’s die gemaakt zijn tussen 1969 en 1996, met een cilinderinhoud van tussen de 450 en 1000CC. “
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44
Re: restauratie BMW 51/3
ga je nu zelf een club oprichten?? 

- EileRT
- Erelid
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: restauratie BMW 51/3
Nee hoor, deze schitterende klassieker van een BMW boxer blijft gewoon op ons
!
Sorry, dat ik even voor m'n beurt spreek . . .


Sorry, dat ik even voor m'n beurt spreek . . .

Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
Een club oprichten is zo makkelijk niet.
Een bestuur, statuten en nog meer van dat soort dingen.
Ik blijf lekker hier met mijn R1150RT, en de R51/3.
Of misschien naar het GS forum

Een bestuur, statuten en nog meer van dat soort dingen.
Ik blijf lekker hier met mijn R1150RT, en de R51/3.
Of misschien naar het GS forum



Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
- Rebel
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Breda
Re: restauratie BMW 51/3
Prachtig project om te volgen, ga zo voort 

BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
- Marcel 1200rt
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1600GT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Re: restauratie BMW 51/3
Geweldig dat je dit kunt en fijn dat je dit met ons deelt. 

Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Nu: K1600GT
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
Het topic is weer heropent door Eilert, ik zie alleen dat de foto’s inmiddels deels verdwenen zijn (?)
Ik ga eens kijken wat ik er mee kan.
Ik ga eens kijken wat ik er mee kan.
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
- Baird
- 2024
- Berichten: 4361
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: restauratie BMW 51/3
Er is een duidelijke overeenkomst tussen jouw R51/3 en mijn R25 met R25/2 blok, ik ben benieuwd hoe jij de elektriciteitsvoorziening/spanningsregeling werkend heb (gekregen). Daar zouden we offline wel eens over kunnen bomen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- pjeurn
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 28 mar 2019, 22:28
- Type: R1200RT
- Bijz: R 1200 rt lc p
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: limburg
Re: restauratie BMW 51/3
super gaaf om te zien hoe je die hele mooie fiets aan t opknappen bent.
succes ermee
succes ermee
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
Daar gaan we weer.
Het stuur er op gezet, en de stuurdemper ( ja, ook al in 1953 )
Uiteindelijk het voorspatbord er in, en het voorwiel.
Ik heb er voor gekozen om de naaf te polijsten/ poetsen, en niet te stralen,
omdat daardoor ook het oppervlak er wat ruw gaat uitzien.
En ja, je mening hierover geven mag.
Misschien verander ik het nog.
De onderste beugel op het spatbord kan losgemaakt en omgeklapt worden
zodat er een standaard ontstaat, en je het voorwiel makkelijk kan demonteren.
Ook toen waren ze bij BMW al goed bezig
Ik vond het er al mooi uitzien.
Ook het achterspatbord gemonteerd.
Het achterwiel gaat nog even duren, omdat van deze de as door de schokbrekers loopt.
Deze moeten nog aangepakt worden.
Bijkomend is dat de rechter achterschokbreker een VAST onderdeel is van het cardanhuis.
En als je dan toch bezig bent, kan de koplamp er ook wel op :
En waarom de foto’s nu een kwartslag gedraaid zijn :
Het totaalplaatje ziet er nu zo uit :
Het stuur er op gezet, en de stuurdemper ( ja, ook al in 1953 )
Uiteindelijk het voorspatbord er in, en het voorwiel.
Ik heb er voor gekozen om de naaf te polijsten/ poetsen, en niet te stralen,
omdat daardoor ook het oppervlak er wat ruw gaat uitzien.
En ja, je mening hierover geven mag.
Misschien verander ik het nog.
De onderste beugel op het spatbord kan losgemaakt en omgeklapt worden
zodat er een standaard ontstaat, en je het voorwiel makkelijk kan demonteren.
Ook toen waren ze bij BMW al goed bezig
Ik vond het er al mooi uitzien.
Ook het achterspatbord gemonteerd.
Het achterwiel gaat nog even duren, omdat van deze de as door de schokbrekers loopt.
Deze moeten nog aangepakt worden.
Bijkomend is dat de rechter achterschokbreker een VAST onderdeel is van het cardanhuis.
En als je dan toch bezig bent, kan de koplamp er ook wel op :
En waarom de foto’s nu een kwartslag gedraaid zijn :

Het totaalplaatje ziet er nu zo uit :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: restauratie BMW 51/3
De kabelboom is er ook,maar daar kom ik nog niet helemaal uit, die schuif
ik dus ff terzijde
En dan ?
Wat hebben we nog meer ?
Oja, de stuurhendels
Ze zijn nog wel goed, maar totaal ontdaan van een kleurtje.
( raar hoor, na zo’n 60 jaar al
)
De makkelijkste weg zou zijnde nieuwe te kopen, maar dat kan anders.
Een spuitbus in de juiste kleur, en kliederen maar
Binnenkort meer luitjes.Ik ben al een stuk verder met de restauratie, dus foto’s komen er aan
ik dus ff terzijde
En dan ?
Wat hebben we nog meer ?
Oja, de stuurhendels
Ze zijn nog wel goed, maar totaal ontdaan van een kleurtje.
( raar hoor, na zo’n 60 jaar al

De makkelijkste weg zou zijnde nieuwe te kopen, maar dat kan anders.
Een spuitbus in de juiste kleur, en kliederen maar
Binnenkort meer luitjes.Ik ben al een stuk verder met de restauratie, dus foto’s komen er aan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
BMW R1150RT; BMW R850R
- EileRT
- Erelid
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: restauratie BMW 51/3
Super man! Je laat er geen gras over groeien. Bedankt voor je verhaal en foto’s tot nu toe. Hier word je toch helemaal blij van . . . de BMW wordt TOP gerestaureerd! 

Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht