Hallo,
Wie kan mij helpen. Mijn uitlaat tapeinden zijn afgebroken en uitboren is ook mislukt. Ik ga nu de cylinderkop vervangen. Nu zag ik een knappe cylinderkop van een R1100RT op internet staan bij Boonstra met hetzelfde typenummer 1342008 alleen staat er R5 achter in plaats van R7A. Kan ik deze monteren ? Wat betekenen de R5 / R7A nummeringen eigenlijk ?
Alvast bedankt,
Ed
R1150RT Cylinderkop rechts vervangen
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 nov 2018, 13:06
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: HEEMSKERK
R1150RT Cylinderkop rechts vervangen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150RT Cylinderkop rechts vervangen
Ik zou er echt in moeten duiken maar ik zou geen cilinderkop van een R1100 op een R1150 zetten. De 'R' betekent waarschijnlijk OF een Release waarbij er iedere keer weer iets anders (kleins) is veranderd (=modificatiestandaard) OF de gietmal waar specifiek deze kop in gegoten is.
De R1100 heeft een ander slagvolume dan de R1150: is dat alleen slag of ook boring, de compressieverhouding voor beide modellen kan anders zijn en deze wordt bepaald door het volume van de verbrandingsruimte in de cilinderkop. Klep diameters/boringen kunnen verschillen zo ook hoe ver de kleppen geopend worden, karakteristiek van de nokkenas kan anders zijn waardoor beide koppen zich anders gedragen tijdens de verbranding en dit een onregelmatig loop kan veroorzaken.
Mijn advies: breng je eigen cilinderkop naar een motorrevisiebedrijf en laat hun de afgebroken draadeinden er uit halen, zo bespaar je je zelf een heleboel mogelijke ellende achteraf.
De R1100 heeft een ander slagvolume dan de R1150: is dat alleen slag of ook boring, de compressieverhouding voor beide modellen kan anders zijn en deze wordt bepaald door het volume van de verbrandingsruimte in de cilinderkop. Klep diameters/boringen kunnen verschillen zo ook hoe ver de kleppen geopend worden, karakteristiek van de nokkenas kan anders zijn waardoor beide koppen zich anders gedragen tijdens de verbranding en dit een onregelmatig loop kan veroorzaken.
Mijn advies: breng je eigen cilinderkop naar een motorrevisiebedrijf en laat hun de afgebroken draadeinden er uit halen, zo bespaar je je zelf een heleboel mogelijke ellende achteraf.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 nov 2018, 13:06
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: HEEMSKERK
Re: R1150RT Cylinderkop rechts vervangen
Hi Bert,
Hartelijk dank voor je reactie en advies. Ik ga op zoek naar een revisie bedrijf.
Gr, Ed
Hartelijk dank voor je reactie en advies. Ik ga op zoek naar een revisie bedrijf.
Gr, Ed