Meningen Beeldscherm RT 1250 RT - zonder Garmin

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Cornelis
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2018, 10:39
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Bergen op Zoom

Meningen Beeldscherm RT 1250 RT - zonder Garmin

Ongelezen bericht door Cornelis »

Hallo allemaal,
Even een vraagje over de nieuwe RT. Die heeft heel groot beeldscherm, niet perse mooi. Maar i.p.v. een mooie inbouw mogelijkheid voor de Garmin (Navigator VI) loop de navigatie nu via je smartphone. Dat vind ik helemaal niks. Heb ik ook al gehoord van K1600GT rijders m.b.t. de nieuwe K1600.
Ben benieuwd wat de meningen hierover zijn, want ik heb er wel een probleem mee. Eind van het jaar wordt mijn R1250RT 4 jaar en normaal gesproken zou die dan ergens in 2023 aan vervanging toe zijn. Dit nieuwe model met dat beeldscherm, dat gaat hem niet worden. Temeer daar wat ik gelezen heb ik nu ook niet echter verdere verbeteringen gaf aan dit model.
Groet,
Cornelis
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 232
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Meningen Beeldscherm RT 1250 RT - zonder Garmin

Ongelezen bericht door Nightstalker »

Je hoeft geen nieuwe te kopen hoor.
Veelgitariër
Cornelis
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2018, 10:39
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Bergen op Zoom

Re: Meningen Beeldscherm RT 1250 RT - zonder Garmin

Ongelezen bericht door Cornelis »

Tjsa, met 14.000 km p/jr moet je na een jaar of 4 of 5 toch wat.
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Meningen Beeldscherm RT 1250 RT - zonder Garmin

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Als je de implementatie ziet dan lijkt het me ook een onhandig systeem:

https://www.youtube.com/watch?v=Udl1comPjNk

Het werkt met een specifieke BMW app en je kan je telefoon niet in stand-by zetten en de app moet op de voorgrond blijven.
In het filmpje voer je met de hand de route in op je telefoon.

Dan vind ik Android Auto handiger. Dat heb ik in de auto. Google maps draait dan op je telefoon. Het verschijnt op je scherm in het dashboard. Je kan kaarten offline maken door ze te downloaden. Vooral de stemherkenning werkt goed (wel alleen als je online bent).
Als je op die manier maps kan bedienen via de headset van je helm, dan zou dat heel handig zijn.
Gebruikersavatar
wil_kok
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 jul 2009, 08:50
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Locatie: Amersfoort

Re: Meningen Beeldscherm RT 1250 RT - zonder Garmin

Ongelezen bericht door wil_kok »

Hallo,

Je vraagt om ervaringen met het nieuwe scherm van BMW.

Met mijn motor maat 2 weken geleden door Schotland getoerd. Prachtig in ieder geval voor mij.
2021 RT, dus zonder dat scherm, maar met BMW navigatie.
Geen probleem gehad.

Mijn motor maat heeft dus een 2022 RT.
De eerste dag heeft hij het systeem (wifi) wel 10 keer opnieuw op moeten starten, doordat de verbinding uitviel.
Op een gegeven moment bij een omleiding wilde het systeem zelfs niet meer her-berekenen, maar sloeg geheel vast.
Hierna is hij maar gewoon achter mij aangereden.
Hij was er helemaal klaar mee.
De 2e dag is hij gaan navigeren op zijn telefoon met Scenic. Dit werkte heel goed.
Zo goed zelfs dat hij later die week zelfs de BMW app van zijn telefoon heeft verwijderd en niet meer gaat gebruiken.
Hij heeft ook hierover geklaagd bij zijn officiële BMW dealer.

Zoals je ook al van ander reacties wellicht hebt gehoord en gelezen, is het systeem niet storingsvrij. Vandaar dat veel rijder een Garmin erbij zetten.
Waarom BMW nu weer het wiel opnieuw uit moet vinden en niet gebruik maakt van bestaande verbindingen die bijna standaard zijn in de huidige auto's en dus ook BMW zal hebben is ons dus een raadsel (Apple carplay of Android auto).

Zelf heb ik systeem dus niet. maar hetgeen jij nu hebt en rijdt ook rond de 20.000 km per jaar.
Heb hem later dan jou gekocht, dus hij kan nog wel even.
Hoop dat er tegen die tijd een nieuwe versie is waarbij deze problemen zijn opgelost.

Veel succes met je onderzoek.
Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”