R1200RT LC
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:05
- Type: R1200RT
- Land: Nederlands
- Woonplaats of omgeving: goirle
R1200RT LC
Beste Forum lezers,
Ik wil een nieuwe RT kopen maar ik wil graag iets meer weten, ook omdat er in het begin een grote terugroep aktie is geweest.
waarin Is de nieuwe R1200RT(LC) beter of fijner als de vorige 1200RT of zijn er negatieve ervaringen t.o.v. het vorige model ?
ik denk b.v aan de kleinere spiegels en het inleveren van de kaartenbak.
Gr.Timo.
Ik wil een nieuwe RT kopen maar ik wil graag iets meer weten, ook omdat er in het begin een grote terugroep aktie is geweest.
waarin Is de nieuwe R1200RT(LC) beter of fijner als de vorige 1200RT of zijn er negatieve ervaringen t.o.v. het vorige model ?
ik denk b.v aan de kleinere spiegels en het inleveren van de kaartenbak.
Gr.Timo.
Re: R1200RT LC
Het waterhoofd rijdt weer een stuk strakker. Je denkt dat het niet mogelijk is, maar de ingenieurs krijgen het toch steeds weer voor elkaar.
Spiegels kleiner? Het zicht is als vanouds prima.
Inderdaad, de bergruimte is minder. Veel minder, want ook onder de buddy kun je nkets meer kwijt. Voorheen lag hiet mijn kettingslot. Daar heb ik nu een kleine tanktas met zo'n tankring voor.
Het verlies van de bergruimte in de tupperware is groot , maar valt in de praktijk reuze mee. In de vorige RT bewaarde ik daarin een busje olie. Die hoeft bij de LC niet meer mee, want die gebruikt geen olie meer.
Opties als quick shifter en hill hold control werken heel fijn.
Ik kan maar 1 echt nadeel bedenken. De standaard uitlaat is spuuglelijk en vraagt om meer poetsinspanning dan een Harley. Gelukkig kun je dat nadeel after market naar genoegen oplossen.
Ik heb geen spijt van de wissel en kan hem je zeer aanbevelen.
Spiegels kleiner? Het zicht is als vanouds prima.
Inderdaad, de bergruimte is minder. Veel minder, want ook onder de buddy kun je nkets meer kwijt. Voorheen lag hiet mijn kettingslot. Daar heb ik nu een kleine tanktas met zo'n tankring voor.
Het verlies van de bergruimte in de tupperware is groot , maar valt in de praktijk reuze mee. In de vorige RT bewaarde ik daarin een busje olie. Die hoeft bij de LC niet meer mee, want die gebruikt geen olie meer.
Opties als quick shifter en hill hold control werken heel fijn.
Ik kan maar 1 echt nadeel bedenken. De standaard uitlaat is spuuglelijk en vraagt om meer poetsinspanning dan een Harley. Gelukkig kun je dat nadeel after market naar genoegen oplossen.
Ik heb geen spijt van de wissel en kan hem je zeer aanbevelen.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:05
- Type: R1200RT
- Land: Nederlands
- Woonplaats of omgeving: goirle
Re: R1200RT LC
Hartelijk dank voor je reactie, ik denk zelf dat ik aan het inleveren van de ruimte wel kan wennen, ofschoon ik het wel makkelijk vond voor het opslaan van mijn kaarten. zo is het destijds ook gegaan met inleveren van richting aanwijzers, ook dat wendde na enige tijd maar niet van harte.
Ik zie dat er wel volop lezers zijn ,maar weinig mensen die een reactie willen of kunnen geven.
Gr.Timo.
Ik zie dat er wel volop lezers zijn ,maar weinig mensen die een reactie willen of kunnen geven.
Gr.Timo.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:05
- Type: R1200RT
- Land: Nederlands
- Woonplaats of omgeving: goirle
Re: R1200RT LC
Bedankt voor de tip, maar ik heb beide al gedaan vandaar mijn twijfel.
- HansD
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: R1200RT LC
Als je na een proefrit op de nieuwe RT nog twijfels hebt terwijl je van een oudere RT komt, dan zou ik het niet doen, want dan is het kennelijk niks voor jou?
Ik was meteen erg onder de indruk en enthousiast, en rijd al 30.000 km zonder problemen (behalve dan de schokbrekerproblemen), zoals je hebt kunnen lezen.
Ik was meteen erg onder de indruk en enthousiast, en rijd al 30.000 km zonder problemen (behalve dan de schokbrekerproblemen), zoals je hebt kunnen lezen.
- Lemoi
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Re: R1200RT LC
ik heb de voorganger niet gereden dus kan daar geen antwoord op geven
- ErikS
- 2024
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
- Type: R1250RT
- Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
- Locatie: De parel van Gelderland
- Contacteer:
Re: R1200RT LC
Hier ook inmiddels 32.000 km zonder verdere problemen. Ik zou niet meer terug willen.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: R1200RT LC
De LC is mijn 5de RT...
...en by far is dit de strakst sturende RT die ik gereden heb!
De bottom-power van het blok is beter met een meer lineaire vermogensafgifte, wat heerlijk is in de bergen.
Schakelen gaat rauw. Ik heb geen shift-assist en nog geen software-update.
Weer en windbescherming is verbeterd.
Zithouding is wezenlijk anders dan vorige modellen. Je zit meer 'in' de motorfiets. Ruimte voor knieën is minder geworden, wat sneller een probleem voor lange mensen zou kunnen zijn.
Spiegels bieden ruim voldoende zicht naar achter. Niet anders dan vorig model.
Het verbruik is gunstiger dan vorige modellen.
Olieverbruik is verwaarloosbaar klein.
Minder standaard bergruimte is voor mij geen probleem.
Uiterlijk is verbeterd, maar dat is persoonlijk.
Mijn waterpomp is vervangen.
Nog maar 4 maanden en bijna 13.000km verder ben ik nu al een zéér tevreden LC rijder!
...en by far is dit de strakst sturende RT die ik gereden heb!
De bottom-power van het blok is beter met een meer lineaire vermogensafgifte, wat heerlijk is in de bergen.
Schakelen gaat rauw. Ik heb geen shift-assist en nog geen software-update.
Weer en windbescherming is verbeterd.
Zithouding is wezenlijk anders dan vorige modellen. Je zit meer 'in' de motorfiets. Ruimte voor knieën is minder geworden, wat sneller een probleem voor lange mensen zou kunnen zijn.
Spiegels bieden ruim voldoende zicht naar achter. Niet anders dan vorig model.
Het verbruik is gunstiger dan vorige modellen.
Olieverbruik is verwaarloosbaar klein.
Minder standaard bergruimte is voor mij geen probleem.
Uiterlijk is verbeterd, maar dat is persoonlijk.
Mijn waterpomp is vervangen.
Nog maar 4 maanden en bijna 13.000km verder ben ik nu al een zéér tevreden LC rijder!
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:05
- Type: R1200RT
- Land: Nederlands
- Woonplaats of omgeving: goirle
Re: R1200RT LC
hierbij enkele punten waarom ik twijfel na een proefperiode;
Meer motor en uitlaat geluid( lawaai)
Meer druk op de polsen.
Meer trillingen in het frame daardoor eerder vermoeid.
Eerder aan de grond met de steps.
Gemis kaarten bak.
Kleinere spiegels.
Positief is, dat de motor sneller is .
Herkennen jullie deze ervaringen ?
Meer motor en uitlaat geluid( lawaai)
Meer druk op de polsen.
Meer trillingen in het frame daardoor eerder vermoeid.
Eerder aan de grond met de steps.
Gemis kaarten bak.
Kleinere spiegels.
Positief is, dat de motor sneller is .
Herkennen jullie deze ervaringen ?
- HansD
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: R1200RT LC
Nee, ik herken geen enkel punt. Weet je zeker dat je op de nieuwe Rt hebt gereden?timo schreef:hierbij enkele punten waarom ik twijfel na een proefperiode;
Meer motor en uitlaat geluid( lawaai)
Meer druk op de polsen.
Meer trillingen in het frame daardoor eerder vermoeid.
Eerder aan de grond met de steps.
Gemis kaarten bak.
Kleinere spiegels.
Positief is, dat de motor sneller is .
Herkennen jullie deze ervaringen ?
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: R1200RT LC
Meer motor en uitlaat geluid( lawaai)
Kan ik niet over oordelen. Ik heb er meteen een AC Schnitzer Stealth onder laten leggen. Ander geluid, maar nog altijd binnen de geldende normen. Mechanisch motorgeluid klinkt prima en is zeker geen lawaai.
Meer druk op de polsen.
Ik heb de handvatten vast en steun er absoluut niet op. Mijn lengte meet slechts 177cm...
Meer trillingen in het frame daardoor eerder vermoeid.
Met welke toerentallen heeft u uw proefrit gereden?
Eerder aan de grond met de steps.
Klopt als een zwerende vinger! De motor laat zich erg gemakkelijk op één oor leggen in bochten. De grondspeling is daarentegen niet veranderd uitgaande van mijn 'chicken stripe' op de banden. Wat mij betreft de tot op heden strakst sturende RT!
Gemis kaarten bak.
Welkom in het GPS tijdperk!
Kleinere spiegels.
Zicht naar achteren is wat mij betreft onveranderd ten opzichte model 2010.
Storend vind ik het erg snel nat / vuil worden van de spiegels. Ze lijken een aanzuigende werking te hebben...
Positief is, dat de motor sneller is.
De motor is vooral sterker.
Kan ik niet over oordelen. Ik heb er meteen een AC Schnitzer Stealth onder laten leggen. Ander geluid, maar nog altijd binnen de geldende normen. Mechanisch motorgeluid klinkt prima en is zeker geen lawaai.
Meer druk op de polsen.
Ik heb de handvatten vast en steun er absoluut niet op. Mijn lengte meet slechts 177cm...
Meer trillingen in het frame daardoor eerder vermoeid.
Met welke toerentallen heeft u uw proefrit gereden?
Eerder aan de grond met de steps.
Klopt als een zwerende vinger! De motor laat zich erg gemakkelijk op één oor leggen in bochten. De grondspeling is daarentegen niet veranderd uitgaande van mijn 'chicken stripe' op de banden. Wat mij betreft de tot op heden strakst sturende RT!
Gemis kaarten bak.
Welkom in het GPS tijdperk!
Kleinere spiegels.
Zicht naar achteren is wat mij betreft onveranderd ten opzichte model 2010.
Storend vind ik het erg snel nat / vuil worden van de spiegels. Ze lijken een aanzuigende werking te hebben...
Positief is, dat de motor sneller is.
De motor is vooral sterker.
Re: R1200RT LC
timo schreef:hierbij enkele punten waarom ik twijfel na een proefperiode;
Meer motor en uitlaat geluid( lawaai)
Meer druk op de polsen.
Meer trillingen in het frame daardoor eerder vermoeid.
Eerder aan de grond met de steps.
Gemis kaarten bak.
Kleinere spiegels.
Positief is, dat de motor sneller is .
Herkennen jullie deze ervaringen ?
Nee.
Re: R1200RT LC
Dat is wel een dingetje ja.moh_fan schreef: Storend vind ik het erg snel nat / vuil worden van de spiegels. Ze lijken een aanzuigende werking te hebben...
Ik smeer om die reden tegenwoordig rain x op de spiegels van de LC.
- Lemoi
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Re: R1200RT LC
Ik reed hiervoor op een R1100RT, dus uitlaat geluid is luider als de 1100 (ik zal binnenkort dit ook veranderen daar ik op lange afstanden achter elkaar >500 km per dag en dat meerdere dagen achter elkaar over de SNELWEG last krijg van mijn oren. Ja ik heb een hogere ruit en heb de C3 pro van Schuberth, en de witte filters in de alpine op maat gemaakte oordoppen).
De kaarten bak mis ik niet want die gebruikte ik ook nooit (de kaart dan).
Trillen is anders maar ook op beide aanwezig
Stepjes komen iets sneller aan de grond want ik heb verlaagde
De kaarten bak mis ik niet want die gebruikte ik ook nooit (de kaart dan).
Trillen is anders maar ook op beide aanwezig
Stepjes komen iets sneller aan de grond want ik heb verlaagde
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:05
- Type: R1200RT
- Land: Nederlands
- Woonplaats of omgeving: goirle
Re: R1200RT LC
Nu ik wat meer terug lees op het forum, en ik kom bij software updates en ik zie dan de problemen die Ruud meemaakt, dan lijkt het me beter nog te wachten met de aankoop van een nieuwe LC, totdat BMW uitgeexpermiteerd is.
Re: R1200RT LC
Of een 1100 RT. Die zijn inmiddels ook heel betrouwbaar.hv121456 schreef:Doen! Neem de tijd.timo schreef:Nu ik wat meer terug lees op het forum, en ik kom bij software updates en ik zie dan de problemen die Ruud meemaakt, dan lijkt het me beter nog te wachten met de aankoop van een nieuwe LC, totdat BMW uitgeexpermiteerd is.
En tot die tijd? Koop een FJR1300 of Pan European. Die zijn zeker uit de experimentele fase.
- HansD
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: R1200RT LC
Het voelt een beetje alsof je op zoek bent naar absolute zekerheid. Die zul je nergens gaan vinden.
Er zijn in het leven nu eenmaal maar 2 zekerheden (dat je dood gaat, en dat je belasting zult betalen); en verder zul je moeten leven met de onzekerheid dat je een keer pech kunt hebben. Je kunt hooguit het risico beperken door iets bekends en goedkoops te kopen: dus een 2e hands FJR (of desnoods scooter) is dan niet zo'n gek idee. Dan weet je vooraf de problemen, en als het dan nog fout gaat ben je minder geld kwijt.
Er zijn in het leven nu eenmaal maar 2 zekerheden (dat je dood gaat, en dat je belasting zult betalen); en verder zul je moeten leven met de onzekerheid dat je een keer pech kunt hebben. Je kunt hooguit het risico beperken door iets bekends en goedkoops te kopen: dus een 2e hands FJR (of desnoods scooter) is dan niet zo'n gek idee. Dan weet je vooraf de problemen, en als het dan nog fout gaat ben je minder geld kwijt.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:05
- Type: R1200RT
- Land: Nederlands
- Woonplaats of omgeving: goirle
Re: R1200RT LC
Als ik ruim 20.000 euro betaal voor een motor dan wil ik voor 90 % zekerheid hebben dat ik de eerste 50.000 km probleemloos rijd en het moet niet zo zijn dat ik van geluk mag spreken als dat zo is.
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: R1200RT LC
Ben erg benieuwd nav welke gegevens jij de conclusie trekt dat je geen 90% of meer zekerheid hebt als je die motor koopt. Dan zul mijn inziens toch een aardig flink onderzoekje moeten hebben gedaan.timo schreef:Als ik ruim 20.000 euro betaal voor een motor dan wil ik voor 90 % zekerheid hebben dat ik de eerste 50.000 km probleemloos rijd en het moet niet zo zijn dat ik van geluk mag spreken als dat zo is.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- HansD
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: R1200RT LC
Full options is de nieuwe RT eerder 30.000 euro.timo schreef:Als ik ruim 20.000 euro betaal voor een motor dan wil ik voor 90 % zekerheid hebben dat ik de eerste 50.000 km probleemloos rijd en het moet niet zo zijn dat ik van geluk mag spreken als dat zo is.
- wobbert
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
- Type: R1200RT
- Bijz: Van Harten special
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
Re: R1200RT LC
Zolang je die km's maakt binnen de garantie periode heb je sowieso geen problemen.timo schreef:Als ik ruim 20.000 euro betaal voor een motor dan wil ik voor 90 % zekerheid hebben dat ik de eerste 50.000 km probleemloos rijd en het moet niet zo zijn dat ik van geluk mag spreken als dat zo is.
En niet elke motor heeft weer dezelfde problemen....
Kortom, gewoon ervoor gaan!
- Lemoi
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Re: R1200RT LC
maar voor net over de 20.000 heb je de kale en minder opties betekent dat er ook minder kapot kan gaanHansD schreef:Full options is de nieuwe RT eerder 30.000 euro.timo schreef:Als ik ruim 20.000 euro betaal voor een motor dan wil ik voor 90 % zekerheid hebben dat ik de eerste 50.000 km probleemloos rijd en het moet niet zo zijn dat ik van geluk mag spreken als dat zo is.
Maar ik geloof niet dat hier iemand (oh ja 1 of 2 personen op dit moment misschien) zegt dat ie niet voor 90% goed is. Ja wat kleine kinderziekten die toch wel onder garantie opgelost worden. Natuurlijk is de tijd die je kwijt bent niet leuk, zolang het maar opgelost wordt.
Dus wachten, als je tijd/zin hebt kan nooit geen kwaad, maar de vraag is waarschijnlijk dan wel, wanneer is het dan wel goed. Maar op die vraag heeft ieder persoonlijk (hoogst waarschijnlijk) een ander antwoord.
Succes met je overweging.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:05
- Type: R1200RT
- Land: Nederlands
- Woonplaats of omgeving: goirle
Re: R1200RT LC
Vorig jaar zijn alle LC teruggeroepen en zijn er vele gedupeerd geworden omdat zij weken zelfs maanden niet konden rijden, en hun vakantie in het water gevallen is,
waarom noem je dit kleine kinderziektes of ben je dat vergeten en als Ruud al menig schakel probleem heeft, en waarom moeten er 5 updates komen, als een motor van bijna 30.000 euro goed is?
dan is de stelling laat ze eerst uitexpermiteren toch juist, en heeft er niets mee te maken dat ik 100% zekerheid wil .
waarom noem je dit kleine kinderziektes of ben je dat vergeten en als Ruud al menig schakel probleem heeft, en waarom moeten er 5 updates komen, als een motor van bijna 30.000 euro goed is?
dan is de stelling laat ze eerst uitexpermiteren toch juist, en heeft er niets mee te maken dat ik 100% zekerheid wil .
- Lemoi
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Re: R1200RT LC
heb mijne na de schokbreker tijd gekocht dus geen last gehad. En die 5 updates begrijp ik niet. Ik heb er 1 gehad en die bracht kleine verbeteringen. Tja en Ruud heeft pech. Hoeveel anderen hebben dit al meegemaakt?
En hoeveel zijn er al van verkocht?
Ja nog een paar jaar wachten en dan zullen alle kinderziektes er wel uit zijn (geen garantie). 100% zekerheid krijg je nooit. Maar experimenteren is nogal een zware uitsprak vind ik.
btw wat gebeurd er bijv na 50.000 km? Geen idee.
Je moet zelf overwegen wat je wilt en iedereen heeft zijn eigen mening. Je moet je er zelf lekker bij voelen. En degene die hem hebben voelen zich, denk ik, wel lekker op een paar na.
Ik voel me er lekker bij op wat kleinigheden na dan
Dus succes met je overweging
En hoeveel zijn er al van verkocht?
Ja nog een paar jaar wachten en dan zullen alle kinderziektes er wel uit zijn (geen garantie). 100% zekerheid krijg je nooit. Maar experimenteren is nogal een zware uitsprak vind ik.
btw wat gebeurd er bijv na 50.000 km? Geen idee.
Je moet zelf overwegen wat je wilt en iedereen heeft zijn eigen mening. Je moet je er zelf lekker bij voelen. En degene die hem hebben voelen zich, denk ik, wel lekker op een paar na.
Ik voel me er lekker bij op wat kleinigheden na dan
Dus succes met je overweging
Re: R1200RT LC
Klik ff op Timo zijn profiel en lees zijn 16 bijdragen aan dit forum.
Ze gaan zonder uitzondering over de vermeende minpunten van de LC.
Timo en de LC gaan geen vrienden worden, wat anderen ook zeggen.
Let it be.
Ze gaan zonder uitzondering over de vermeende minpunten van de LC.
Timo en de LC gaan geen vrienden worden, wat anderen ook zeggen.
Let it be.
- WaltzingMatilda
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: R1200RT LC
Tip voor Timo..
Koop een LC van de eerste serie bij de erkende BMW dealer.
Deze heeft alle terugroepacties al gehad.
Daarnaast krijg je ook nog eens 2 jaar premium select garantie zodat, als er iets kapot gaat, je 2 jaar lang geen onkosten hebt.
Doe dit ieder 2 jaar..
Zo rij je iedere 2 jaar een nieuwe motor zonder er de hoofdprijs voor te betalen en heb je daarnaast nog eens 2 jaar garantie.
En bij inruil schrijf je ook nog minder af.
Koop een LC van de eerste serie bij de erkende BMW dealer.
Deze heeft alle terugroepacties al gehad.
Daarnaast krijg je ook nog eens 2 jaar premium select garantie zodat, als er iets kapot gaat, je 2 jaar lang geen onkosten hebt.
Doe dit ieder 2 jaar..
Zo rij je iedere 2 jaar een nieuwe motor zonder er de hoofdprijs voor te betalen en heb je daarnaast nog eens 2 jaar garantie.
En bij inruil schrijf je ook nog minder af.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Lemoi
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Re: R1200RT LC
Tja, dan lijkt het mij ook verstandig dat ie naar een ander type of merk gaat kijken. Zijn genoeg andere motoren om uit te kiezen. Het brengt niks om je over al die negatieve punten proberen heen te zetten en dan die motor kopen en er geen plezier van hebben.doov650 schreef:Klik ff op Timo zijn profiel en lees zijn 16 bijdragen aan dit forum.
Ze gaan zonder uitzondering over de vermeende minpunten van de LC.
Timo en de LC gaan geen vrienden worden, wat anderen ook zeggen.
Let it be.
- WaltzingMatilda
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: R1200RT LC
Lemoi schreef:Tja, dan lijkt het mij ook verstandig dat ie naar een ander type of merk gaat kijken. Zijn genoeg andere motoren om uit te kiezen. Het brengt niks om je over al die negatieve punten proberen heen te zetten en dan die motor kopen en er geen plezier van hebben.doov650 schreef:Klik ff op Timo zijn profiel en lees zijn 16 bijdragen aan dit forum.
Ze gaan zonder uitzondering over de vermeende minpunten van de LC.
Timo en de LC gaan geen vrienden worden, wat anderen ook zeggen.
Let it be.
Geen plezier beleven aan een RT/LC?
Er zijn mensen die het met minder moeten doen en er de grootste lol aan beleven :mrgreen:
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Henk7777
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
- Type: Overig R-serie
- Bijz: 40 jaar GS editie
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ter Aar
- Locatie: Ter Aar
Re: R1200RT LC
Ik heb een LC van eind mei dit jaar met nu 10.000 op de teller....
Geen centje pijn, geen problemen en een enorme hoeveelheid lol..
Ik zou geen betere motor weten...
En ik heb ze allemaal op een rijtje gezet..
Honda Pan European, FJR1300, Kawa 1400, Triumph TSE....en de prijs verschilt niet zoveel..
Ieder moet voor zich weten wat de plussen en minnen zijn en welke motor hij rijdt..
Hoofdzaak is dat je veel plezier en lol hebt..
Henk7777
Geen centje pijn, geen problemen en een enorme hoeveelheid lol..
Ik zou geen betere motor weten...
En ik heb ze allemaal op een rijtje gezet..
Honda Pan European, FJR1300, Kawa 1400, Triumph TSE....en de prijs verschilt niet zoveel..
Ieder moet voor zich weten wat de plussen en minnen zijn en welke motor hij rijdt..
Hoofdzaak is dat je veel plezier en lol hebt..
Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
- Lemoi
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Re: R1200RT LC
Ik heb ook plezier. Maar als je veel negatieve punten ziet lijkt mij het niet verstandig er een te kopen omdat je je waarschijnlijk blijft ergeren aan die punten.WaltzingMatilda schreef:Lemoi schreef:Tja, dan lijkt het mij ook verstandig dat ie naar een ander type of merk gaat kijken. Zijn genoeg andere motoren om uit te kiezen. Het brengt niks om je over al die negatieve punten proberen heen te zetten en dan die motor kopen en er geen plezier van hebben.doov650 schreef:Klik ff op Timo zijn profiel en lees zijn 16 bijdragen aan dit forum.
Ze gaan zonder uitzondering over de vermeende minpunten van de LC.
Timo en de LC gaan geen vrienden worden, wat anderen ook zeggen.
Let it be.
Geen plezier beleven aan een RT/LC?
Er zijn mensen die het met minder moeten doen en er de grootste lol aan beleven :mrgreen:
Re: R1200RT LC
Begrijp niet dat jullie ondanks zijn antwoorden nog zoveel energie steken in het 'verdedigen' van de RT. Laat het gaan....
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:05
- Type: R1200RT
- Land: Nederlands
- Woonplaats of omgeving: goirle
Re: R1200RT LC
Bedankt voor de vele goedbedoelde reacties en raadgevingen, ik heb mijn eigen conclusie getrokken en ga in stilte verder.