1100rt houden of toch over op 1200rt
- WILBMW
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 sep 2013, 20:27
- Type: R1200RT
- Bijz: full optional
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Marknesse
1100rt houden of toch over op 1200rt
Hoi Lui,
Ik zit met een duivels dilemma, te weten. Mijn perfecte 1100 houden (wat natuurlijk een iets wat gedateerde motor is) of over op een jongere 1200rt en dus ook meer motor van deze tijd.
Technisch gezien is mijn 1100rt met 58.000km top. Nieuwe koppeling, nieuwe versnellingsbak, koppakkingen zijn vervangen, nieuwe keerringen en lagers cardan, nieuwe banden (voor en achter), nieuwe accu en van de week worden nieuwe remleidingen gemonteerd.
Maar zo'n 1200 met meer opties zoals: cruise control, ESA, ASC, RDC, zadelverwarming, Radio CD speler enz. is toch wel meer van deze tijd.
Wie o wie kan mij adviseren?
Ik zit met een duivels dilemma, te weten. Mijn perfecte 1100 houden (wat natuurlijk een iets wat gedateerde motor is) of over op een jongere 1200rt en dus ook meer motor van deze tijd.
Technisch gezien is mijn 1100rt met 58.000km top. Nieuwe koppeling, nieuwe versnellingsbak, koppakkingen zijn vervangen, nieuwe keerringen en lagers cardan, nieuwe banden (voor en achter), nieuwe accu en van de week worden nieuwe remleidingen gemonteerd.
Maar zo'n 1200 met meer opties zoals: cruise control, ESA, ASC, RDC, zadelverwarming, Radio CD speler enz. is toch wel meer van deze tijd.
Wie o wie kan mij adviseren?
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
Natuurlijk heeft de 1200RT wat meer bij-de-tijdse snufjes maar ik krijg via dit forum toch de indruk dat de 1100 in het algemeen wat betrouwbaarder is. Het lijkt erop dat BMW bij de 1200 hier en daar wat heeft willen besparen. Ik heb met mijn vroegere 1100 RT waarmee ik 105.000 km heb gereden uitsluitend 2 schakelaartjes en de lagertjes waarop de achteraandrijving scharniert moeten vervangen. Nogmaals : misschien niet helemaal maatgevend (ik ben een redelijk voorzichtige rijder) maar toch....
gr. Dick
gr. Dick
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200RT LC (na 8jaar DOHC)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
Ik heb hetzelfde dilemma gehad als wat jij omschrijft, ik liep ook onverwacht tegen een 2011 1200 DOHC aan en hoewel ik heel happy was en ben met de 1100RT merk je toch wel dat de 1200 een paar generaties nieuwer is, het rijdt weer net allemaal wat beter, soepeler, makkelijker
Ik was nog tevreden genoeg met mijn 1100RT en R om niet actief te zoeken naar een 1200, maar toen het op mijn pad kwam..., ik blijf er wel bij dat de 1100 nog makkelijk meekan met de meeste huidige motorfietsen
Maw een 1200 omdat het kan, zeker niet omdat het moet
Ik was nog tevreden genoeg met mijn 1100RT en R om niet actief te zoeken naar een 1200, maar toen het op mijn pad kwam..., ik blijf er wel bij dat de 1100 nog makkelijk meekan met de meeste huidige motorfietsen
Maw een 1200 omdat het kan, zeker niet omdat het moet
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
Je moet eerlijk tegen je zelf zijn;
Blijkbaar zijn er mogelijk redenen om over te stappen die voor jou belangrijk zijn.
De 1200-serie kan een prima, goed betrouwbare motor zijn, ligt aan welk bouwjaar/modeljaar, het gedane onderhoud, enzovoort.
Toegegeven, soms lijkt het, de gemelde problemen lezende, dat BMW inderdaad heeft bespaard, maar dat is toch echt ook bij de 1100-serie niet veel anders geweest.
Het is een afweging die BMW maakt, meestal build-to-order en prijs, en sommige leveranciers worden/werden uitgeknepen totdat er bloed uit kwam/komt.
Of ging de toeleverancier nogal ruimhartig om met de vereiste spec's, waardoor de verwachte kwaliteit niet bepaald je-van-het is/was.
Maar het is een utopie te geloven dat dit bij andere fabrikanten niet zou gebeuren.
Ik heb het al eens gesteld op het , op de 1100-serie zit je meer *in* de motor, bij de 1200-serie meer *op* de motor.
Daarmee moet je, in mijn optiek althans, serieus rekening mee houden. Voor, hoofdzakelijk in mijn optiek, het comfort. (lees: wind & turbulentie).
Ook zijn het mijn ervaringen dat de 1100 serie qua (zij)wind gevoeligheid (bijvoorbeeld inhalen vrachtwagen), daarin lag de 1100 als een blok beton op de snelweg, en vond ik de 1200 ietwat beweeglijker. Als je dat niet eerder hebt ervoeren, kan de 1e keer wel ff een missende-hartslag momentje zijn.
Het grote voordeel van de 1200 serie is het gewicht, die is merkbaar lager versus de 1100-serie.
Jouw 1100RT is perfect, je zult dat alleen niet echt gaan merken op de verkoopprijs, schat ik zo in.
Km-stand zal wel wat invloed hebben, maar weest niet al te verontwaardigt als de prijs voor jou motor toch wat zal tegenvallen. Gok ik.
Maar het beste kan je het zelf gaan ervaren, en een lange(re) proefrit plannen op de 1200, dan kan jij je eigen vergelijk maken.
Ik heb de 1100RT gehad, waar ik nog altijd met positieve emoties aan terug denk.
Het comfort, zijnde wind en turbulentie vond ik, na vele omzwerving naar niet-OEM windschermen, perfect.
Maar het grote gewicht ging mij parten spelen, totdat ik achter de oorzaak daarvan kwam zijnde mijn gezondheid.
Zadels en windschermen zijn over het algemeen prut op de BMW motoren, daar zijn al genoeg verscheidende onderwerpen over geweest.
Op de diverse moderne BMW's, zoals de waterbuffels, heeft BMW tegenwoordig gekozen voor OEM windschermen van ZTechnik.
Ik bedoel maar.
Het is ultimo de som van de plussen en minnen die voor jou belangrijk zijn, die je hopelijk kunnen helpen het besluit te nemen.
Elk nadeel heeft een voordeel.
Ik wens je veel wijsheid toe en we lezen graag je overpeinzingen.
Blijkbaar zijn er mogelijk redenen om over te stappen die voor jou belangrijk zijn.
De 1200-serie kan een prima, goed betrouwbare motor zijn, ligt aan welk bouwjaar/modeljaar, het gedane onderhoud, enzovoort.
Toegegeven, soms lijkt het, de gemelde problemen lezende, dat BMW inderdaad heeft bespaard, maar dat is toch echt ook bij de 1100-serie niet veel anders geweest.
Het is een afweging die BMW maakt, meestal build-to-order en prijs, en sommige leveranciers worden/werden uitgeknepen totdat er bloed uit kwam/komt.
Of ging de toeleverancier nogal ruimhartig om met de vereiste spec's, waardoor de verwachte kwaliteit niet bepaald je-van-het is/was.
Maar het is een utopie te geloven dat dit bij andere fabrikanten niet zou gebeuren.
Ik heb het al eens gesteld op het , op de 1100-serie zit je meer *in* de motor, bij de 1200-serie meer *op* de motor.
Daarmee moet je, in mijn optiek althans, serieus rekening mee houden. Voor, hoofdzakelijk in mijn optiek, het comfort. (lees: wind & turbulentie).
Ook zijn het mijn ervaringen dat de 1100 serie qua (zij)wind gevoeligheid (bijvoorbeeld inhalen vrachtwagen), daarin lag de 1100 als een blok beton op de snelweg, en vond ik de 1200 ietwat beweeglijker. Als je dat niet eerder hebt ervoeren, kan de 1e keer wel ff een missende-hartslag momentje zijn.
Het grote voordeel van de 1200 serie is het gewicht, die is merkbaar lager versus de 1100-serie.
Jouw 1100RT is perfect, je zult dat alleen niet echt gaan merken op de verkoopprijs, schat ik zo in.
Km-stand zal wel wat invloed hebben, maar weest niet al te verontwaardigt als de prijs voor jou motor toch wat zal tegenvallen. Gok ik.
Maar het beste kan je het zelf gaan ervaren, en een lange(re) proefrit plannen op de 1200, dan kan jij je eigen vergelijk maken.
Ik heb de 1100RT gehad, waar ik nog altijd met positieve emoties aan terug denk.
Het comfort, zijnde wind en turbulentie vond ik, na vele omzwerving naar niet-OEM windschermen, perfect.
Maar het grote gewicht ging mij parten spelen, totdat ik achter de oorzaak daarvan kwam zijnde mijn gezondheid.
Zadels en windschermen zijn over het algemeen prut op de BMW motoren, daar zijn al genoeg verscheidende onderwerpen over geweest.
Op de diverse moderne BMW's, zoals de waterbuffels, heeft BMW tegenwoordig gekozen voor OEM windschermen van ZTechnik.
Ik bedoel maar.
Het is ultimo de som van de plussen en minnen die voor jou belangrijk zijn, die je hopelijk kunnen helpen het besluit te nemen.
Elk nadeel heeft een voordeel.
Ik wens je veel wijsheid toe en we lezen graag je overpeinzingen.
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
Even afgezien van alle clichés (emotie vs ratio etc.), je hebt nu een perfect onderhouden 96'er R1000RT met weinig km's waarmee je werkelijk nog jaaaaren mee vooruit kunt. De marktwaarde er van ligt zo rond de €3000,=. Een gebruikte R1200RT komt al snel op het dubbele en dan hoop je maar dat ie net zo goed is onderhouden als de verkoper beweert.
Uiteraard is het op de 1200 allemaal wat moderner, maar zou je motorbeleving er wezenlijk op vooruit gaan? Over een paar jaar is de 1200 ook weer gedateerd en zit je weer met hetzelfde dilemma.
Kortom; ik zou gewoon nog lekker blijven rijden op je huidige RT..
Uiteraard is het op de 1200 allemaal wat moderner, maar zou je motorbeleving er wezenlijk op vooruit gaan? Over een paar jaar is de 1200 ook weer gedateerd en zit je weer met hetzelfde dilemma.
Kortom; ik zou gewoon nog lekker blijven rijden op je huidige RT..
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
- Type: R1200RT
- Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 020
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
Ik heb de afgelopen maanden met dezelfde overweging gezetten en ben recent tot de conclusie gekomen dat ik 'moet' moderniseren. Met ongeveer 25.000 km op jaarbasis heb ik de R1100RT momenteel geheel door, maar ik loop tegen beperkingen aan.
Één daarvan is het vrij forse gewicht, de andere is dat accessoires vrij lastig te krijgen zijn. Om de rit naar het werk toch zo comfortabel mogelijk te maken wil ik best wat investeren, daarom ook sinds gisteren mijn motor te koop gezet.
Afgelopen weken op diverse R12000RT gereden, maar mijn machine helaas nog niet gevonden.
Voordelen t.o.v. de 1100:
- Lichter, veel beter wendbaarder
- Techniek, maar is ook een nadeel dat het kapot kan gaan
- Diverse accessoires die ik erbij wilde kopen en die nu makkelijker voorhanden zijn
- Afschrijving/investering in het technische gedeelte is naar verhouding beter, ik bouw een onderhoudsgeschiedenis op en gezien mijn recht toe recht aan wegen zal de nieuwe motor weinig te verduren hebben naast het drinken van een doorzichtig sappie!
Maar wat mijn ervaring wel is in de zoektocht, weet wat je koopt :)
Altijd laten keuren, als het niet goed voelt niet doen.
Één daarvan is het vrij forse gewicht, de andere is dat accessoires vrij lastig te krijgen zijn. Om de rit naar het werk toch zo comfortabel mogelijk te maken wil ik best wat investeren, daarom ook sinds gisteren mijn motor te koop gezet.
Afgelopen weken op diverse R12000RT gereden, maar mijn machine helaas nog niet gevonden.
Voordelen t.o.v. de 1100:
- Lichter, veel beter wendbaarder
- Techniek, maar is ook een nadeel dat het kapot kan gaan
- Diverse accessoires die ik erbij wilde kopen en die nu makkelijker voorhanden zijn
- Afschrijving/investering in het technische gedeelte is naar verhouding beter, ik bouw een onderhoudsgeschiedenis op en gezien mijn recht toe recht aan wegen zal de nieuwe motor weinig te verduren hebben naast het drinken van een doorzichtig sappie!
Maar wat mijn ervaring wel is in de zoektocht, weet wat je koopt :)
Altijd laten keuren, als het niet goed voelt niet doen.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
Wat is dan lastig te vinden voor de R1100RT aan accessoires?Markus schreef:Ik heb de afgelopen maanden met dezelfde overweging gezetten en ben recent tot de conclusie gekomen dat ik 'moet' moderniseren. Met ongeveer 25.000 km op jaarbasis heb ik de R1100RT momenteel geheel door, maar ik loop tegen beperkingen aan.
Één daarvan is het vrij forse gewicht, de andere is dat accessoires vrij lastig te krijgen zijn. Om de rit naar het werk toch zo comfortabel mogelijk te maken wil ik best wat investeren, daarom ook sinds gisteren mijn motor te koop gezet.
Afgelopen weken op diverse R12000RT gereden, maar mijn machine helaas nog niet gevonden.
Voordelen t.o.v. de 1100:
- Lichter, veel beter wendbaarder
- Techniek, maar is ook een nadeel dat het kapot kan gaan
- Diverse accessoires die ik erbij wilde kopen en die nu makkelijker voorhanden zijn
- Afschrijving/investering in het technische gedeelte is naar verhouding beter, ik bouw een onderhoudsgeschiedenis op en gezien mijn recht toe recht aan wegen zal de nieuwe motor weinig te verduren hebben naast het drinken van een doorzichtig sappie!
Maar wat mijn ervaring wel is in de zoektocht, weet wat je koopt :)
Altijd laten keuren, als het niet goed voelt niet doen.
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
Hallo Wilfried
Heb geprobeerd je mail te beantwoorden maar krijg de mail retour.
Zal nog es via pb proberen
Jan.
Heb geprobeerd je mail te beantwoorden maar krijg de mail retour.
Zal nog es via pb proberen
Jan.
- WILBMW
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 sep 2013, 20:27
- Type: R1200RT
- Bijz: full optional
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Marknesse
- jfruiter
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
- Type: R1100RT
- Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
- Locatie: Ens
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
PB gestuurt.
- Ben1200RT
- 2024
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 15:40
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Divers
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Salland
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
Ook ik heb lopen twijfelen. Nu spaarpot op de kop zetten en een (financieel) bijpassende 1200 kopen of doorrijden met de 1100. Mijn 1100 heeft 170000 km gelopen en ik rijd ook gemiddeld 25000 km per jaar. Met Niels en Kenny gesproken over wat er stuk kan gaan aan de 1100 en wat dat kan kosten. Word ingeschat op 2000 tot 3000 euro buiten regulier onderhoud om de komende 2 jaar. Dus 1500 euro per jaar extra kosten. Om een andere, jongere, goede 1200 te kopen moet je rekenen op ongeveer 12000 euro. Mijn 1100 brengt misschien 2750 euro op dus bijna 10000 euro bijleggen. Buiten het feit om dat ik er dat niet voor over heb loop je ook tegen het volgende aan: de 1100 is nu zoals ik hem hebben wil middels de div. accessoires, bij de 1200 is dat afwachten. Nu o.a. een goed scherm en zadel, moet dit bij de 1200 misschien weer kopen en dat tikt weer aan. Mijn besluit is de 1100 houden. En onderhouden en genieten van het rijden. Maar accessoires slecht beschikbaar geloof ik niet. Google is my friend.
Groeten Ben1100RT
Groeten Ben1100RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
- Benji
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Hoeselt
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
Of een R1150RT kopen, moet je niet zoveel bij leggen en kun je de toebehoren over bouwen.Ben1100RT schreef:Ook ik heb lopen twijfelen. Nu spaarpot op de kop zetten en een (financieel) bijpassende 1200 kopen of doorrijden met de 1100. Mijn 1100 heeft 170000 km gelopen en ik rijd ook gemiddeld 25000 km per jaar. Met Niels en Kenny gesproken over wat er stuk kan gaan aan de 1100 en wat dat kan kosten. Word ingeschat op 2000 tot 3000 euro buiten regulier onderhoud om de komende 2 jaar. Dus 1500 euro per jaar extra kosten. Om een andere, jongere, goede 1200 te kopen moet je rekenen op ongeveer 12000 euro. Mijn 1100 brengt misschien 2750 euro op dus bijna 10000 euro bijleggen. Buiten het feit om dat ik er dat niet voor over heb loop je ook tegen het volgende aan: de 1100 is nu zoals ik hem hebben wil middels de div. accessoires, bij de 1200 is dat afwachten. Nu o.a. een goed scherm en zadel, moet dit bij de 1200 misschien weer kopen en dat tikt weer aan. Mijn besluit is de 1100 houden. En onderhouden en genieten van het rijden. Maar accessoires slecht beschikbaar geloof ik niet. Google is my friend.
Groeten Ben1100RT
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
- Type: R1200RT
- Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 020
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
Ik google regelmatig voor bijvoorbeeld binnentassen, ander koffersysteem (sluiting van bovenaf), tanktas, uitlaat, beugels ter bescherming rondom cilinders dan wel koffers. En dit voor een redelijke prijs.Ton1959 schreef:Wat is dan lastig te vinden voor de R1100RT aan accessoires?Markus schreef:Ik heb de afgelopen maanden met dezelfde overweging gezetten en ben recent tot de conclusie gekomen dat ik 'moet' moderniseren. Met ongeveer 25.000 km op jaarbasis heb ik de R1100RT momenteel geheel door, maar ik loop tegen beperkingen aan.
Één daarvan is het vrij forse gewicht, de andere is dat accessoires vrij lastig te krijgen zijn. Om de rit naar het werk toch zo comfortabel mogelijk te maken wil ik best wat investeren, daarom ook sinds gisteren mijn motor te koop gezet.
Afgelopen weken op diverse R12000RT gereden, maar mijn machine helaas nog niet gevonden.
Voordelen t.o.v. de 1100:
- Lichter, veel beter wendbaarder
- Techniek, maar is ook een nadeel dat het kapot kan gaan
- Diverse accessoires die ik erbij wilde kopen en die nu makkelijker voorhanden zijn
- Afschrijving/investering in het technische gedeelte is naar verhouding beter, ik bouw een onderhoudsgeschiedenis op en gezien mijn recht toe recht aan wegen zal de nieuwe motor weinig te verduren hebben naast het drinken van een doorzichtig sappie!
Maar wat mijn ervaring wel is in de zoektocht, weet wat je koopt :)
Altijd laten keuren, als het niet goed voelt niet doen.
Ik weet wat een redelijke nieuwe 1200 kost, maar voor mij is het de investering meer als waard.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 18:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
De 1100 vond ik heerlijk rijden, deed me nog steeds denken aan de 75/5 waar ik ooit mee begon. Deed me er ook aan denken omdat ik me er af en toe niet volledig zeker op voelde (bij nat weer en slecht wegdek). Kan ook aan dat exemplaar 1100 gelegen hebben, dat weet ik niet. Toen ik voor het eerst op de 1200 reed was het enerzijds teleurstellend (minder karakteristieke bmw) en anderzijds reed het zo prettig en vertrouwenwekkend dat ik direct verkocht was. En dat bmw-gevoel kwam gek genoeg wel weer terug, 1 ritje op een Yamaha en dan weet je dat weer.Tegelijkertijd als je nu tevreden bent, dan zou ik niet goed weten waarom je zou overstappen.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
Het antwoord is simpel. Ga je voor de rijeigenschappen, stap dan over voor de 1200.WILBMW schreef:Hoi Lui,
Ik zit met een duivels dilemma, te weten. Mijn perfecte 1100 houden (wat natuurlijk een iets wat gedateerde motor is) of over op een jongere 1200rt en dus ook meer motor van deze tijd.
Technisch gezien is mijn 1100rt met 58.000km top. Nieuwe koppeling, nieuwe versnellingsbak, koppakkingen zijn vervangen, nieuwe keerringen en lagers cardan, nieuwe banden (voor en achter), nieuwe accu en van de week worden nieuwe remleidingen gemonteerd.
Maar zo'n 1200 met meer opties zoals: cruise control, ESA, ASC, RDC, zadelverwarming, Radio CD speler enz. is toch wel meer van deze tijd.
Wie o wie kan mij adviseren?
Ik rij nu op mijn 4e RT ( 1150 uit 2002, 1200 met ESA uit 05, bovenliggende nokkenasser uit 10 met ESA II en nu een LC met Dynamic ESA uit 14) en elk exemplaar reed beter dan de vorige. Het is ongelooflijk hoe de ingenieurs van Herr BMW dat elke keer weer voor elkaar boxen. Voor mij is het een no brainer, koop het jongste model dat je je kunt veroorloven.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:44
- Type: R1200RT
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: 8810
Re: 1100rt houden of toch over op 1200rt
Let wel op als je een ritje op de 1200 gaat maken.
Ik heb in 2013 een 1200RT gekocht om mijn K1200LT te vervangen.
IK was heel tevreden met de LT.
Toen ik nog eens met mijn LT reed kon ik niet meer begrijpen dat ik zo lang gewacht had om over te stappen,
In vergelijking met de 1200 was mijn K een lomp onhandelbaar ding.
.
Ik heb in 2013 een 1200RT gekocht om mijn K1200LT te vervangen.
IK was heel tevreden met de LT.
Toen ik nog eens met mijn LT reed kon ik niet meer begrijpen dat ik zo lang gewacht had om over te stappen,
In vergelijking met de 1200 was mijn K een lomp onhandelbaar ding.
.