R1150RT of R1200RT
- Wouter5
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
- Type: R1200RT
- Bijz: biarritz blue metallic; 2007
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
- Contacteer:
R1150RT of R1200RT
Beste medeRT-ers,
Ik ben van plan mijn R850RT in te ruilen voor een andere RT. Ik zag een R1150RT uit 2002 met 35000km en een R1200RT uit 2005 (eerste generatie) met 104000 voor beide moet ik ongeveer hetzelfde bij betalen. Een proefrit heb ik nog niet gemaakt. Maar om even te peilen in de enorme bak kennis... welke van de twee zouden jullie kiezen en waarom?
Met vriendelijke groet,
Wouter
Ik ben van plan mijn R850RT in te ruilen voor een andere RT. Ik zag een R1150RT uit 2002 met 35000km en een R1200RT uit 2005 (eerste generatie) met 104000 voor beide moet ik ongeveer hetzelfde bij betalen. Een proefrit heb ik nog niet gemaakt. Maar om even te peilen in de enorme bak kennis... welke van de twee zouden jullie kiezen en waarom?
Met vriendelijke groet,
Wouter
Laatst gewijzigd door Wouter5 op 21 mei 2017, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic
Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic
Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: R1150RT of R1200RT
Ga met allebei eerst eens rijden......bij de 1150RT zit je "in" de motor...de 1200RT meer "op" de motor. Het ene is niet beter dan de ander....geeoon anders. Zelf ervaren wat je lekkerder vind rijden zou de doorslag moeten geven.
Qua km-stand is het belangrijkste dat het onderhoud is uitgevoerd wanneer nodig en door wie.
Stuur anders een linkje van de motoren zodat we kunnen kijken waar we het over hebben.
Qua km-stand is het belangrijkste dat het onderhoud is uitgevoerd wanneer nodig en door wie.
Stuur anders een linkje van de motoren zodat we kunnen kijken waar we het over hebben.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
- Wouter5
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
- Type: R1200RT
- Bijz: biarritz blue metallic; 2007
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: R1150RT of R1200RT
Van de 1200RT is er geen linkje. Ik vraag me hoofdzakelijk af of het technisch een goede keuze is. De 1150 was in 2002 behoorlijk uitontwikkeld, terwijl de 1200 in 2005 geïntroduceerd werd. Ik lees van de laatste het eea over de ABS en zo.
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic
Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic
Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
- mkoskamp
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: R1150RT of R1200RT
De 1150 en 1200 van 2005 hebben hetzelfde remsysteem. Misschien maakt dat de keuze makkelijker.
Beide mooie en fijne motoren. 1200 is een Twin Spark blok. De 11t0 van 2002 nog niet.
Beide mooie en fijne motoren. 1200 is een Twin Spark blok. De 11t0 van 2002 nog niet.
- Wouter5
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
- Type: R1200RT
- Bijz: biarritz blue metallic; 2007
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: R1150RT of R1200RT
Iemand ervaring met Barbier Motorsport? http://barbiermotorsport.new.inlinking. ... bs/details
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic
Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic
Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: R1150RT of R1200RT
Nee geen ervaring mee.
De 1150RT ziet er zeer fraai uit! Zadel opnieuw bekleed zo te zien.
Heb je gegevens over het onderhoud van de laatste jaren? Staan er stempels in het boekje zodat je de betreffende dealers kan bellen en vragen om informatie over de beurten.
Een aankoopkeuring na de proefrit om te kijken of de motor bevalt zou ik absoluut overwegen. Je zal niet de eerste zijn die een prachtig uitziende motor koopt om er later achter te komen dat er op technisch gebied het een en ander aan mankeert.
De 1150RT ziet er zeer fraai uit! Zadel opnieuw bekleed zo te zien.
Heb je gegevens over het onderhoud van de laatste jaren? Staan er stempels in het boekje zodat je de betreffende dealers kan bellen en vragen om informatie over de beurten.
Een aankoopkeuring na de proefrit om te kijken of de motor bevalt zou ik absoluut overwegen. Je zal niet de eerste zijn die een prachtig uitziende motor koopt om er later achter te komen dat er op technisch gebied het een en ander aan mankeert.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
- Wouter5
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
- Type: R1200RT
- Bijz: biarritz blue metallic; 2007
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: R1150RT of R1200RT
Dank! Ben er nog niet geweest. Ik had de andere motor bij de bmwerkplaats gezien, maar die was helaas al verkocht zag ik net op de site.
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic
Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic
Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
- Wouter5
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
- Type: R1200RT
- Bijz: biarritz blue metallic; 2007
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: R1150RT of R1200RT
Voor de duidelijkheid dat was de r1150rt uit 2002 met 33000 km op de telleRT.
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic
Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic
Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart