r850rt met 80.000 op de teller
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:14
- Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: graft
r850rt met 80.000 op de teller
Besten,
Vanmorgen voorgesteld in ''even voorstellen'' en dan nu direct een vraag: vorige week stond er een r850rt met 44.000 op de teller voor 2450,- euro. Was een halve dag later al verkocht.. maar, ben toen wel op papier heel enthousiast geworden voor dit model. Zelf een k75rt bereden. Fijne fiets maar windgeruis heeft me altijd blijven irriteren (geen verstelbaar scherm).
Waar ik de motorfiets voor wil gebruiken? Vooral plezierritten, korte en wat langere. Ben 1.85 lang en rij meestal met vriendin. We zijn allebei geen zware mensdieren.
Er staat op nu een 850rt te koop met 80.000 op de teller. Is deze pas ingereden of is ze over 30.000 al toe aan een revisie of vervanging cardan of welke grote kostenpost dan ook?
En zijn er nog grote verschillen tussen de vroege en late modellen 850rt’s?
Hoor het graag!
Met sportieve groet,
Dirk
Noord Holland
Vanmorgen voorgesteld in ''even voorstellen'' en dan nu direct een vraag: vorige week stond er een r850rt met 44.000 op de teller voor 2450,- euro. Was een halve dag later al verkocht.. maar, ben toen wel op papier heel enthousiast geworden voor dit model. Zelf een k75rt bereden. Fijne fiets maar windgeruis heeft me altijd blijven irriteren (geen verstelbaar scherm).
Waar ik de motorfiets voor wil gebruiken? Vooral plezierritten, korte en wat langere. Ben 1.85 lang en rij meestal met vriendin. We zijn allebei geen zware mensdieren.
Er staat op nu een 850rt te koop met 80.000 op de teller. Is deze pas ingereden of is ze over 30.000 al toe aan een revisie of vervanging cardan of welke grote kostenpost dan ook?
En zijn er nog grote verschillen tussen de vroege en late modellen 850rt’s?
Hoor het graag!
Met sportieve groet,
Dirk
Noord Holland
Laatst gewijzigd door dirknoordholland op 01 mar 2019, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: r850rt met 80.000 op de teller
tsja, ik rijd op een r1100rt met slechts 2 ton op de teller dan is die je op het oog hebt nog maar net ingereden
alles valt of staat met de onderhoud geschiedenis
en anders vind je op dit forum wel adressen voor een eventuele aankoop keuring
de 850 is een fantastische motor
succes !
maRTin
alles valt of staat met de onderhoud geschiedenis
en anders vind je op dit forum wel adressen voor een eventuele aankoop keuring
de 850 is een fantastische motor
succes !
maRTin
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:14
- Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: graft
Re: r850rt met 80.000 op de teller
Bedankt Martin!
Dat klinkt best positief. Motor is uit 1997. Is er nog veel verschil tussen deze en een 850rt uit, zeg 1995?
Enne, die 1100rt met 2 ton, heb je die bereikt met regulier onderhoud, als ik vragen mag?
Dat klinkt best positief. Motor is uit 1997. Is er nog veel verschil tussen deze en een 850rt uit, zeg 1995?
Enne, die 1100rt met 2 ton, heb je die bereikt met regulier onderhoud, als ik vragen mag?
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: r850rt met 80.000 op de teller
Dat is ook positief. De R modellen van BMW hebben vanaf 1997 een modificatie ondergaan van de versnellingsbak met schuine vertanding.
dirknoordholland schreef: ↑01 mar 2019, 10:02Dat klinkt best positief. Motor is uit 1997. Is er nog veel verschil tussen deze en een 850rt uit, zeg 1995?
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- QuickFix
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: r850rt met 80.000 op de teller
Mijn (technisch hetzelfde) R110RT heeft slechts 225k op de teller staan, heeft altijd regulier onderhoud gehad en rijdt nog steeds als een zonnetje; al is de koppeling nu zo langzamerhand wel aan vervanging toe (wordt volgende week gedaan).
Freude am Fahren
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 14 mar 2018, 21:01
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Groen
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rijswijk
- QuickFix
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: r850rt met 80.000 op de teller
Dat weet ik niet, lijkt mij niet...
Ik heb hem nog niet zo heel lang geleden gekocht van iemand die hem zomer en winter gebruikte (woon-werk) en altijd netjes liet onderhouden.
Helaas heb ik niet de onderhoudshistorie, dus wanneer (en of) de koppeling voor het laatst vervangen is, is onbekend.
Freude am Fahren
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: r850rt met 80.000 op de teller
Met ruim 2 ton op de klok kan je er gevoeglijk vanuit gaan dat de koppeling i.i.g. al een keer vervangen is . . .
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Re: r850rt met 80.000 op de teller
ik ben de 3e eigenaardirknoordholland schreef: ↑01 mar 2019, 10:02 Bedankt Martin!
Dat klinkt best positief. Motor is uit 1997. Is er nog veel verschil tussen deze en een 850rt uit, zeg 1995?
Enne, die 1100rt met 2 ton, heb je die bereikt met regulier onderhoud, als ik vragen mag?
de brommeRt is altijd bij de dealer in onderhoud geweest
vorige eigenaar gebruikte hem het jaar rond beroepsmatig
en hij/zij loopt nog als een tierelier.
vorige week uit de winterslaap gehaald
1x starten en hop rijden maar
Re: r850rt met 80.000 op de teller
Ik heb recentelijk een R1200RT uit 2007 gekocht (mijn eerste motorfiets) en die had 145k op de teller bij aanschaf. Als je kijkt op bv een site als https://www.motoroccasion.nl/ dan zal je zien dat er zelfs BMW's uit de R serie (ongeacht leeftijd) verhandeld worden met 2 tot 3 ton op de teller. Voordeel van een BMW toer motor is de lage toerental waar je meestal mee rijdt, dit scheelt enorm aan motorschade/slijtage. Kijk maar es goed in het rond, van die supersnelle Japanse plastic badkuipen op 2 wielen met een opgefokte naaimachinemotor erin zul je maar weinig zien boven de ton... Zegt al genoeg dunkt me.
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 08 jul 2017, 09:39
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: 1200 GS
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: West-Friesland
Re: r850rt met 80.000 op de teller
Dirk hier mijn ervaringen.
Met mijn 1100 RT'S de volgende reparaties gehad.
1. 1ste rt Koppeling compleet vervangen bij 133000 km, km zelf gereden. 2de rt gekocht met 70000 km op teller koppeling vervangen bij 90000km. Is waarschijnlijk verschil in rijstijl.
2. Bij alle 2 de Remslangen vervangen bij 80000km, waren de eerste rubberen uitvoering, remvloeistof werd wel elk jaar vervangen. Ga er vanuit dat met het jaartal 97 en nog de eerste remslangen deze binnenkort vervangen moeten worden. Een vriend van mij kocht verleden jaar een rs uit 99 met 37000 op de teller. Slangen moesten vervangen worden. Ook de ontluchtingsslangen naar de tankdop.
3. Cardan keering aan de kant vd remschijf lekte, dus vervangen. Alle 2 bij mij op ca. 100000 km.
4. Hoofdremcilinder voor vervangen, nadat ik daarvoor 2x een Revisiesetje had geplaatst. 90000 km.
5. Cardanlagers vernieuwd op 100000 km, zat speling op.
6. Remschijven voor en achter vervangen rond de 100000 km. Dit is uiteraard afhankelijk van iemands rijstijl. Kan je opmeten max 5,0 mm min. 4,5 mm. Betekent, in mijn geval, dat er elke 20000 km 0,1 mm slijtage is.
7. Links nokkenaskettingspanner vervangen 110000 km.
Als de motor nog geen 80000 beurt heeft gehad dan komt het volgende er nog bij, grote beurt:
Kleppenchecken en evt stellen, bougies vervangen, olie cardan-versnellingsbak- en motorblok verversen, olie- lucht- en benzinefilter vervangen, dynamoriem vervangen, remvloeistof vervangen, synchroonstellen.
Wat betreft motorblok en versnellingsbak( vanaf 97) hoef je, bij goed onderhoud, je geen zorgen te maken.
Laat je niet bang maken hierdoor, zorg dat je dit in je achterhoofd houdt als je op de motor gaat bieden.
Grt Ben.
Met mijn 1100 RT'S de volgende reparaties gehad.
1. 1ste rt Koppeling compleet vervangen bij 133000 km, km zelf gereden. 2de rt gekocht met 70000 km op teller koppeling vervangen bij 90000km. Is waarschijnlijk verschil in rijstijl.
2. Bij alle 2 de Remslangen vervangen bij 80000km, waren de eerste rubberen uitvoering, remvloeistof werd wel elk jaar vervangen. Ga er vanuit dat met het jaartal 97 en nog de eerste remslangen deze binnenkort vervangen moeten worden. Een vriend van mij kocht verleden jaar een rs uit 99 met 37000 op de teller. Slangen moesten vervangen worden. Ook de ontluchtingsslangen naar de tankdop.
3. Cardan keering aan de kant vd remschijf lekte, dus vervangen. Alle 2 bij mij op ca. 100000 km.
4. Hoofdremcilinder voor vervangen, nadat ik daarvoor 2x een Revisiesetje had geplaatst. 90000 km.
5. Cardanlagers vernieuwd op 100000 km, zat speling op.
6. Remschijven voor en achter vervangen rond de 100000 km. Dit is uiteraard afhankelijk van iemands rijstijl. Kan je opmeten max 5,0 mm min. 4,5 mm. Betekent, in mijn geval, dat er elke 20000 km 0,1 mm slijtage is.
7. Links nokkenaskettingspanner vervangen 110000 km.
Als de motor nog geen 80000 beurt heeft gehad dan komt het volgende er nog bij, grote beurt:
Kleppenchecken en evt stellen, bougies vervangen, olie cardan-versnellingsbak- en motorblok verversen, olie- lucht- en benzinefilter vervangen, dynamoriem vervangen, remvloeistof vervangen, synchroonstellen.
Wat betreft motorblok en versnellingsbak( vanaf 97) hoef je, bij goed onderhoud, je geen zorgen te maken.
Laat je niet bang maken hierdoor, zorg dat je dit in je achterhoofd houdt als je op de motor gaat bieden.
Grt Ben.
Laatst gewijzigd door Bens op 16 apr 2019, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- MotorBurler
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 03 apr 2019, 21:45
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Arnhem
- Locatie: Arnhem
Re: r850rt met 80.000 op de teller
Zo veel valt of staat bij het gedane onderhoud. Niet alleen bij motoren, ook bij mijn vrouw kan ik er over meepraten
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.