Lease motor interresant of niet?

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
robvanrooijen
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:54
Type: R1100RT
Bijz: Yamaha XJ550 1991-1993
BMW R1100RT 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Woerden

Lease motor interresant of niet?

Ongelezen bericht door robvanrooijen »

Ik heb eigenlijk twee vragen, dus ik start ook twee draadjes. De eerste vraag is of er mensen zijn met een motor van de zaak en hoe dat in de praktijk loopt. Ik begrijp dat je hiermee de bijtelling voorkomt die geldt voor auto's, maar dat je prive kilometers moet opgeven aan de belasting en hier een compensatie voor moet betalen (a 19 cent/km?). Maar stel dat je in de wintermaanden een aantal ritten maakt in je privé auto, mag je die dan wegstrepen tegen de privé kilometers die je met je leasemotor hebt gemaakt? In ben benieuwd of er mensen zijn die deze situatie kennen en hoe ze hier mee omgaan.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4369
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Lease motor interresant of niet?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Neem eens contact op met forumlid HansD, hij heeft een lease -1200- :idea:
robvanrooijen schreef:Ik heb eigenlijk twee vragen, dus ik start ook twee draadjes. De eerste vraag is of er mensen zijn met een motor van de zaak en hoe dat in de praktijk loopt. Ik begrijp dat je hiermee de bijtelling voorkomt die geldt voor auto's, maar dat je prive kilometers moet opgeven aan de belasting en hier een compensatie voor moet betalen (a 19 cent/km?). Maar stel dat je in de wintermaanden een aantal ritten maakt in je privé auto, mag je die dan wegstrepen tegen de privé kilometers die je met je leasemotor hebt gemaakt? In ben benieuwd of er mensen zijn die deze situatie kennen en hoe ze hier mee omgaan.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ares
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe
Locatie: Westerbork

Lease motor interresant of niet?

Ongelezen bericht door Ares »

Zoals in een ander draadje al aangegeven. Het onderling wegstrepen van km's is niet toegestaan. Je mag wel een vergoeding krijgen voor privévervoersmiddelen ongeacht of je daarnaast een lease auto/motor hebt. Maar dat hangt weer af van je baas natuurlijk. :D
De vergoeding die je moet bijtellen voor privegebruik van je motor staat niet vast. Het moet een "redelijke vergoeding" zijn. Wat dat precies is daar zijn de meningen over verdeeld.

Overigens rij ik zelf ook op een motor van de zaak (geleasd).
Gebruikersavatar
robvanrooijen
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:54
Type: R1100RT
Bijz: Yamaha XJ550 1991-1993
BMW R1100RT 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Woerden

Re: Lease motor interresant of niet?

Ongelezen bericht door robvanrooijen »

Ares, dank voor je reactie, het antwoord is duidelijk. Wel ben ik benieuwd hoe je dit in de winter doet. Ik ben zelf ook geneigd zo lang mogelijk door te rijden maar met sneeuw of gladheid is het me te gevaarlijk. Rijd je dan op eigen kosten of krijg je die dan vergoed? (als je dit niet wilt vertellen even goede vrienden).
Gebruikersavatar
robvanrooijen
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:54
Type: R1100RT
Bijz: Yamaha XJ550 1991-1993
BMW R1100RT 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Woerden

Re: Lease motor interresant of niet?

Ongelezen bericht door robvanrooijen »

Jos WRSM schreef:Neem eens contact op met forumlid HansD, hij heeft een lease -1200- :idea:
Zal ik doen, dank voor je reactie.
Gebruikersavatar
Ares
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe
Locatie: Westerbork

Lease motor interresant of niet?

Ongelezen bericht door Ares »

robvanrooijen schreef:Ares, dank voor je reactie, het antwoord is duidelijk. Wel ben ik benieuwd hoe je dit in de winter doet. Ik ben zelf ook geneigd zo lang mogelijk door te rijden maar met sneeuw of gladheid is het me te gevaarlijk. Rijd je dan op eigen kosten of krijg je die dan vergoed? (als je dit niet wilt vertellen even goede vrienden).
Hoi Rob, nee hoor geen geheimen. Mijn situatie is anders omdat ik zelstandig ben. Ik heb een youngtimer en een motor. Dat is fiscaal het meest aantrekkelijk. Ik rijd zakelijk als het even kan met de motor. Bij sneeuw en ijs neem ik de auto of afhankelijk van de bereikbaarheid het OV.
Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”