R 1150 RT of K 1200 LT
R 1150 RT of K 1200 LT
Ik ben/was helemaal verliefd op de looks van de 1100 en nog meer de 1150 RT. En nog zijn het supermooie motoren.
En toen zag ik een K 1200 LT, nonderju, die is toch ook niet onaardig....
Als oud-eigenaar van een GL 1200 Goldwing zou de LT wel eens beter bij me kunnen passen dan de RT.
Binnenkort maar eens zien ergens op beiden een eindje te mogen rijden, en dan vergelijken.
Mocht iemand nog goede tips voor de een of ander hebben, ik houd me aanbevolen!
groet,
John
En toen zag ik een K 1200 LT, nonderju, die is toch ook niet onaardig....
Als oud-eigenaar van een GL 1200 Goldwing zou de LT wel eens beter bij me kunnen passen dan de RT.
Binnenkort maar eens zien ergens op beiden een eindje te mogen rijden, en dan vergelijken.
Mocht iemand nog goede tips voor de een of ander hebben, ik houd me aanbevolen!
groet,
John
Re: R 1150 RT of K 1200 LT
Sommige zaken lossen zich vanzelf op. De K 1200 LT kan namelijk de draai niet maken om achter in de tuin te komen.
Ben nu aan het onderhandelen over een 1150 RT.
groet,
John
Ben nu aan het onderhandelen over een 1150 RT.
groet,
John
- poestexas
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 mar 2010, 14:18
- Type: R1250RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Geraardsbergen
Re: R 1150 RT of K 1200 LT
Voor enkele jaren ben ik overgestapt van de 1100RT naar de 1200LT. Daarna terug overgestapt naar de 1200RT. De LT is optisch en technisch een pracht van een motor.
Doch het gewicht bij stapvoets verkeer deed mij weer overstappen naar de RT. Het rijgemak waarmee je een RT bestuurt weegt niet op tegen de eigenschappen van een LT.
Je moet er dus geen spijt van hebben dat je hem (LT) niet kan stallen. Als je een RT koopt en hem onder de knie zult hebben, zal je nog wel eens aan mijn woorden denken. Veel succes.
Doch het gewicht bij stapvoets verkeer deed mij weer overstappen naar de RT. Het rijgemak waarmee je een RT bestuurt weegt niet op tegen de eigenschappen van een LT.
Je moet er dus geen spijt van hebben dat je hem (LT) niet kan stallen. Als je een RT koopt en hem onder de knie zult hebben, zal je nog wel eens aan mijn woorden denken. Veel succes.
Re: R 1150 RT of K 1200 LT
Dank je wel voor je reactie!
Ik heb/had nog niet echt een voorkeur voor de LT, het was een alternatief. Die valt nu weg, maar da's geen drama. Beter bekeken en geen optie, dan achteraf twijfelen, toch?
De onderhandelingen zijn goed verlopen, volgende week woensdag gaat Erik van Lent de motor keuren.
Als die keuring goed verloopt, word ik de trotse eigenaar van een 1150 RT :)
groet,
John
Ik heb/had nog niet echt een voorkeur voor de LT, het was een alternatief. Die valt nu weg, maar da's geen drama. Beter bekeken en geen optie, dan achteraf twijfelen, toch?
De onderhandelingen zijn goed verlopen, volgende week woensdag gaat Erik van Lent de motor keuren.
Als die keuring goed verloopt, word ik de trotse eigenaar van een 1150 RT :)
groet,
John
Re: R 1150 RT of K 1200 LT
Erik gaf aan dat ik beter even verder kon zoeken, dus dat ga ik ook doen.......
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: R 1150 RT of K 1200 LT
John...zo maar uit nieuwsgierigheid....wat stond /staat er dan zoal in zijn keuringsrapport..KaleFietsbel schreef:Erik gaf aan dat ik beter even verder kon zoeken, dus dat ga ik ook doen.......
Re: R 1150 RT of K 1200 LT
Alles dat met remmen te maken had (schijven, blokken, voor, achter) moest vervangen worden, de voorband was binnen afzienbare tijd aan vervanging toe, speling op de lagering van de eindaandrijving, afdekrubbers cardanas zijn nat, ring peilglas is roestig, lichte beschadigingen aan de kuip n.a.v. van een valschade, achterste gedeelte uitlaat moest binnen afzienbare tijd vervangen worden.
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: R 1150 RT of K 1200 LT
Zo zie je maar weer....wat zo op het eerste oog voor een leek (zoals ik..) een plaatje van een motor lijkt, kan door de ogen van een vakman toch een stuk minder zijn... . En laten we eerlijk zijn....die pak 'm beet €150,= zijn dan hééél goed besteed....als je dat al zelf moest betalen..
Ennuh....geef de moed niet op....Erik had indertijd voor mij zelfs twee 's binnen een maand gekeurd...
Ennuh....geef de moed niet op....Erik had indertijd voor mij zelfs twee 's binnen een maand gekeurd...
Re: R 1150 RT of K 1200 LT
Dat geldt voor mij ook, ik zie ook alleen een glanzende buitenkant, daarom maak ik ook dankbaar gebruik van Erik's diensten. De kosten voor de remmen, band en uitlaat kwamen bij deze motor toch rond de 2.000 euro uit, binnen een jaar te verwachten.
Ik blijf rustig rondkijken, ik heb geen haast, bij de volgende mag Erik weer op pad :)
groet,
John
Ik blijf rustig rondkijken, ik heb geen haast, bij de volgende mag Erik weer op pad :)
groet,
John
Re: R 1150 RT of K 1200 LT
Weer een deal met de verkoper, ditmaal over een R 1200 RT.
De spanning neemt weer toe als Erik een afspraak gaat maken voor de keuring.....
groet,
John
De spanning neemt weer toe als Erik een afspraak gaat maken voor de keuring.....
groet,
John
Re: R 1150 RT of K 1200 LT
En over deze was Erik een stuk enthousiaster.
De verkoper en ik hebben de deal rond gemaakt, vrijdag word ik de trotse eigenaar van een 1200 RT uit 2005 !!!!!
groet,
John
De verkoper en ik hebben de deal rond gemaakt, vrijdag word ik de trotse eigenaar van een 1200 RT uit 2005 !!!!!
groet,
John