R1200RT

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
megen006

R1200RT

Ongelezen bericht door megen006 »

Afgelopen zaterdag is de spreekwoordelijke kogel door de kerk gejast. _004
Vanaf begin januari mag ik rijden op een BMW R1200RT (thundergrey) met een Navigator 4 die me overal de weg wijst. :D
Mijn huidige R1200R van 2007 heb ik ingeruild. _002
T.z.t. zal ik even een fotootje plakken.

Heeft er iemand ervaring met zelf bescherm folie pakken op de koffers? Of weet iemand een bedrijf die dit tegen een redelijke vergoeding doet (niet zoals bij BMW 85 euri voor 2 velletjes folie)??

Verder kan ik nog wel tips gebruiken m.b.t. bluetooth verbinding tussen navigator (Garmin Zumo) en helm.

vr grt, gert-jan
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: R1200RT

Ongelezen bericht door HansD »

megen006 schreef:Afgelopen zaterdag is de spreekwoordelijke kogel door de kerk gejast. _004
Vanaf begin januari mag ik rijden op een BMW R1200RT (thundergrey) met een Navigator 4 die me overal de weg wijst. :D
Mijn huidige R1200R van 2007 heb ik ingeruild. _002
T.z.t. zal ik even een fotootje plakken.

Heeft er iemand ervaring met zelf bescherm folie pakken op de koffers? Of weet iemand een bedrijf die dit tegen een redelijke vergoeding doet (niet zoals bij BMW 85 euri voor 2 velletjes folie)??

Verder kan ik nog wel tips gebruiken m.b.t. bluetooth verbinding tussen navigator (Garmin Zumo) en helm.

vr grt, gert-jan
Welkom hier en gefeliciteerd met je (nieuwe?) -1200-
Gebruik de zoekfunktie rechtsboven 'folie' en je zult vast zelf al de nodige tips vinden. Dat is nl. al een paar keer aan de orde geweest.
Wat voor bluetooth setje zit er op je helm?

Hans
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: R1200RT

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Hoi Gert-jan, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
megen006

Re: R1200RT

Ongelezen bericht door megen006 »

Ik heb alleen nog maar de Navigator 4 van BMW aangeschaft en nog geen bluetooth set voor in de helm???
Voorheen heb ik mijn navigator 3 gebruikt zonder geluid dooralleen te kijken en dat beviel me uiteindelijk prima alleen wil je dan wel eens aan afslag voorbij rijden.
Heb je een goed advies voor me???
Ik denk aan de Schubert C3 met SRCS maar dat is mteen weer zo'n groot bedrag.
Of misschien de Nolan
Of een andere helm met het Cardo systeem???
Ben er nog niet uit.
Erteetje

Re: R1200RT

Ongelezen bericht door Erteetje »

Zelf heb ik de -1200- beplakt met stoneshield bescherming. Een set voor de complete motor kort 155 euro, maar het is super sterk spul en ik zou dit ondanks de prijs zeker weer doen.

Luc
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: R1200RT

Ongelezen bericht door HansD »

megen006 schreef:Ik heb alleen nog maar de Navigator 4 van BMW aangeschaft en nog geen bluetooth set voor in de helm???
Voorheen heb ik mijn navigator 3 gebruikt zonder geluid dooralleen te kijken en dat beviel me uiteindelijk prima alleen wil je dan wel eens aan afslag voorbij rijden.
Heb je een goed advies voor me???
Ik denk aan de Schubert C3 met SRCS maar dat is mteen weer zo'n groot bedrag.
Of misschien de Nolan
Of een andere helm met het Cardo systeem???
Ben er nog niet uit.
Ja, is in de eerste plaats een budget kwestie. Denk ook na wat je er mee wil: alleen navigeren, of ook muziek luisteren, intercom met iemand achterop of bellen onderweg. En ga dan eens bij Waypoint langs dan heb je snel een idee en wordt het kiezen al wat makkelijker.

Hans
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

En laat je niet leiden door het communicatiesysteem bij de keuze van de helm. Je helm is er in de eerste plaats om je hoofd te beschermen in ongelukkige omstandigheden en daar komt heel wat bij kijken! Onder andere draagcomfort en dat is iets heel persoonlijks dat per hoofd en dus helm zal verschillen. Daarnaast is er nog het verschil in geluidsniveau van windruis.

Voor mij twee belangrijke punten bij de keuze van de helm. Welke comm set er dan nog op past is van ondergeschikt belang. Nogmaals: voor mij...

Succes (en ik ben NIET jaloers op de motor, echt waar niet, heus)

Dave
ron1200rt

Re: R1200RT

Ongelezen bericht door ron1200rt »

_004 Ik heb mijn motor compleet laten beplakken met Stoneshield. Het laten doen inclusief materiaal was € 155,-- je krijgt er nog lekker koffie bij ook.
De motor wordt met professionele middelen schoongemaakt. Ze beplakken het materiaal met stoom. echt klasse.
http://www.stoneshield.nl/
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: R1200RT

Ongelezen bericht door Wullum »

Ron,
blijft met Stoneshield erop Ostagrau Matt ook inderdaad MATT?

Ik loop alvast te dagdromen om in de toekomst ooit een R1200RT in die kleur te gaan aanschaffen _005 , maar weet ook dat een matte lak in gebruik snel kan gaan glimmen door "poetseffect" (ik heb een matzwart met matzilver fiets, jeweetwel met trappers en een ketting ;) ), Stoneshield zou dan een mooie oplossing kunnen zijn.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”