POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Blijf nog jij RT rijden?

Ja, bevalt me goed
374
77%
Ja, maar wil binnenkort een wel nieuwer type
59
12%
Nee, ik koop binnenkort een ander merk
15
3%
Nee, ik stop binnenkort met motorrijden
8
2%
Anders (licht toe in het onderwerp)
32
7%
 
Totaal aantal stemmen: 488

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door HansD »

Ik heb 1200rt gestemd, maar heb inmiddels naast de nieuwste R1200RT ook de K1600 GTL en de Ducati Multistrada gereden. En dan ga je toch twijfelen! 150 pk heb je niet nodig, (90 pk is inderdaad genoeg: ik heb een R1100RT gehad!) maar is wel fun! Vooral als het Ducati pks zijn _004 (en het leven is zo kort _001 )
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

HansD schreef:Ik heb 1200rt gestemd, maar heb inmiddels naast de nieuwste R1200RT ook de K1600 GTL en de Ducati Multistrada gereden. En dan ga je toch twijfelen! 150 pk heb je niet nodig, (90 pk is inderdaad genoeg: ik heb een R1100RT gehad!) maar is wel fun! Vooral als het Ducati pks zijn _004 (en het leven is zo kort _001 )
Hoi Hans, maar dan is je vast ook opgevallen dat de Multistrada niet zo mooi stuurt als de BMW's. Bloedmooie fiets trouwens, collega van me heeft er eentje. De power geeft een kick.

gr. Joop
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Jekihero »

Ik blijf ook RT rijden, de RT bevalt goed en er is geen aanleiding of drang over te stappen naar een ander type of merk.
Maar natuurlijk blijf ik wel geinteresseerd in al dat mooie toerbuffelnieuws en zeg nooit nooit.

Mijn zoon heeft sinds kort een 4 cil. naked Honda van 600 cc en dat is een lekkernij voor in de provincie, dan niet in plaats van, maar voor erbij.
Laten we hopen dat de nivelleringsplannen van de overheid niet niet al te wreed onze dagdromen zullen verstoren, en dat we nog eens kunnen switchen of............. gewoon iets totaal anders voor erbij.

Ronald
Laatst gewijzigd door Jekihero op 20 nov 2012, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door HansD »

JDoubleOP schreef:
HansD schreef:Ik heb 1200rt gestemd, maar heb inmiddels naast de nieuwste R1200RT ook de K1600 GTL en de Ducati Multistrada gereden. En dan ga je toch twijfelen! 150 pk heb je niet nodig, (90 pk is inderdaad genoeg: ik heb een R1100RT gehad!) maar is wel fun! Vooral als het Ducati pks zijn _004 (en het leven is zo kort _001 )
Hoi Hans, maar dan is je vast ook opgevallen dat de Multistrada niet zo mooi stuurt als de BMW's. Bloedmooie fiets trouwens, collega van me heeft er eentje. De power geeft een kick.

gr. Joop
Joop,
De proefrit was kort en ik rijd niet echt sportief.
Ik vond de wegligging van de Duc prima, heel lichtvoetig; en de 2013 versie heeft semi-actieve vering/demping! (net als de BMW S1000RR HP4).
Inderdaad hele mooie fiets.
rt.toon

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door rt.toon »

ik heb ja gestemd mijn. -1100- heeft mij gered met een aanrijding met 90km met een hert om 5.45 uur
goed schade 3200 euries politie zei dat ik dat te danken had aan mijn -1100- een ander merk
was het anders afgeloopen.

groet toon.
HansH

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door HansH »

Ik heb de afgelopen 7 jaar gs en gsa gereden en wel met heel veel plezier. Afgelopen jaar een camper aangeschaft wat als neven effect heeft dat we veel minder motor kilometers gaan maken.
Ik heb een goeie ruil kunnen maken van een 2009 gsa naar een 2003 r1150rt (Had ik al eerder gehad) en deze bevalt goed. Maar, mocht de camper in de toekomst niet meer bevallen komt er wel weer een gsa. Ik zit daar beter op met mijn lengte van 193 en daar komt nog bij dat ik dat toch de fijnste motor vind. _004
Ik heb op een demo dag de 1600GT gereden en dat viel me eigenlijk wat tegen. De zachte draaieigenschappen van een 6 cilinder zijn ver te zoeken en de wind bescherming heeft BMW beter voor elkaar op de 1200RT. Ik vind de 1600GT wel een schitterende motor om te zien en sturen doet ie als de beste.

Gr Hans
Kees Jan

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Kees Jan »

De zachte draaieigenschappen van een 6 cilinder zijn ver te zoeken.??

Hallo Hans, verklaar je nader, wat bedoel je?? Ik heb nog nooit op de K1600 gereden, maar de motor spreekt mij wel erg aan.

Groet,
Kees Jan
HansH

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door HansH »

Kees Jan,

Hoe leg ik dit uit? Ik heb eigenlijk nauwelijks vergelijkings materiaal als we het over 6 cilinder motoren hebben dan alleen de goldwing. Als je die motor hoort in vergelijking met de 1600GT dan heb ik de helft al verklaard denk ik en de mensen die een goldwing rijden onderschrijven deze beleving, een zijde zachte loopcultuur en een smeuig karakter. De 1600GT is een krachtpatser maar met de draaieigenschappen zoals dat bij een motor hoort, toch wat rauw.
Ik weet niet of je het verschil tusen een 4- en een 6 cilinder in een auto hebt kunnen ondervinden maar dat is wat ik bedoel. Blijft best lastig om een beleving onder woorden te brengen.
Tijdens de demo rit hadden we 3 motoren (GS:1300GT;1600GT)te proberen welke we onderweg wisselden. Ik kwam van de 1300GT op 1600GT en had meer verschil verwacht. Die 1300GT is in vergelijking met de 1600GT absolut geen verkeerde motor, dat ding vertrekt wel hoor..........
Maar zoals ik al zei, met wat voor verwachting stap je op.

Gr Hans
marcanon

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door marcanon »

ik rijd nu 4 jaar een r1100rt. BIjna 90k.
Ben erg gecharmeerd van de GSA qua uiterlijk maar met mijn net 175 is deze wel erg hoog. Tevens wil ik het hele jaar door rijden en dan zit je voor mijn gevoel toch meer beschermd op een rt, en dat geeft de doorslag boven het uiterlijk.
Ik ben dus nu in de markt voor een r1200rt.

Dus mijn stem is duidelijk:Ja, maar wil binnenkort een nieuwer type.
HansH

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door HansH »

marcanon schreef:ik rijd nu 4 jaar een r1100rt. BIjna 90k.
Ben erg gecharmeerd van de GSA qua uiterlijk maar met mijn net 175 is deze wel erg hoog. Tevens wil ik het hele jaar door rijden en dan zit je voor mijn gevoel toch meer beschermd op een rt, en dat geeft de doorslag boven het uiterlijk.
Ik ben dus nu in de markt voor een r1200rt.

Dus mijn stem is duidelijk:Ja, maar wil binnenkort een nieuwer type.
In jouw situatie de beste keus, maar ik ben als beemer natuurlijk niet helemaal opjectief _004

Gr Hans
Jempy

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Jempy »

Ja.
'k Hoop nog wat jaartjes plezier te hebben aan mijn R850RT.
Heeft voor mij genoeg vermogen.
En ja; er zijn wat negatieve opmerkingen (vb: die ABS lampjes), maar dat weegt niet op tegen het rijcomfort.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door EileRT »

Beste forumvrienden,
In januari van dit jaar heb ik bewust gekozen voor de aanschaf van een BMW -1100- . Omdat ik graag meer woonwerk wil rijden (en natuurlijk ook mooie motorroutes/tochten) heb ik gekozen voor
deze motor vanwege de mooie kuip en stroomlijn, de goede zithouding, de ABS en de elektrisch verstelbare ruit. De handvatverwarming ervaar ik in de koudere periode ook als welkome aanvulling.
Al snel was ik gewend aan de karakteristiek van het boxer blok wat mooi loopt (dankzij de hand van Kenny van MSA).:D
Kortom een fijne motor waar ik nog jaren plezier van hoop te hebben!

[groet] Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 31 okt 2015, 00:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
zadkine
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Twente

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door zadkine »

Heb net een paar maanden m'n A rijbewijs.
En begin dus pas met motorrijden.
Het rijden erop bevalt wel goed.
Heb derhalve vooralsnog geen plannen mijn net gekochte 1100RT weg te doen.
Gebruikersavatar
W.Döppen
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:58
Type: R1100RT
Bijz: een HELE mooie
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Lichtenvoorde

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door W.Döppen »

Ik heb anders ingevuld omdat ik in een wat vreemde situatie zit.
Een aantal,jaren geleden van mijn broer zijn rt1100 overgenomen en er toch wel wat pech mee gehad.
Daarvoor een jaar of tien geen motor gereden, ja soms een weekendje op een leen motor maar meer ook niet.
Deze rt1100 is zo door de jaren heen een compleet restauratie-project geworden waarmee ik ook nog steeds doorga.
Even een aantal zaken noemen:
Blok is compleet vanaf de krukas nieuw opgebouwd.
Nieuwe versnellingsbak.
Nieuwe koppeling
Binnenkort bij Kenny word het hele remsysteem aangepast en vernieuwd.
En ga zo nog maar even door.
Het rijden op deze rt1100 beviel me na tien jaar in een woord geweldig en ik ben ook helemaal,verslaafd aan deze boxer.
Toch heb ik maar een grote droom en dat is de nieuwe K1600gtl met alles erop en eraan, je zou bijna moeten vragen van wie heeft die droom nou niet.
Ik ga voorlopig lekker door met deze rt1100 want als die ooit helemaal klaar is hoop ik dat die de mooiste van het land is (voor mij dan), en volgens mij gaat hij nooit meer weg, ook niet als ik een andere BMW zou kopen.
Ik ben het volledig eens met veel rt rijders, soms heb je wat narigheid met je motor maar als je een stuk aan het rijden bent heb je een big smile van oor tot oor.
Als alles mee zit ga ik op onze RT dag in april over de 150.000 km met mijn RT.
Groeten: W.Döppen
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door HansD »

_004 Big RT Smile _004
Pagode67

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Pagode67 »

Ik heb - zonder enige terughoudendheid - gestemd, dat mijn RT mij goed bevalt... Já!!!

In 1994 kocht ik m'n eerste motor, 'n Kawasaki Vulcan VN 1500...
prima beginnersbrommertje dus... prachtige "nep-Harley"... maar wat 'n ramp om op te rijden vond ik dat...
Lekker stoer hoor, zo zonder windscherm... maar ik lúst helemaal geen vliegjes...
en natúúrlijk had ik dat oer-hollandse vlieghappen kunnen oplossen met 'n integraalhelm... maar da's natuurlijk geen "potje" op zo'n stoere kontenploffer...
Die motor klonk geweldig, vooral in 'n tunnel, maar na 'n uur had ik al last van m'n toen nog jonge rug...
Gelukkig werd ik in 1995 vader, waardoor ik m'n vervroegde midlifecrisismotor weer moest verkopen...

4 jaar geleden ben ik - na zo'n 14 jaar - weer heringetreden in motorfietsland... 'n stukje ouder... 'n ietsje wijzer...
Ik wilde absoluut 'n BMW... mét kuip (of zo u wilt zónder vliegjes)... mét ABS... mét koffers...
Ik had veel wensen, maar 'n kleine beurs, dus dat werd 'n K75RT van ruim 20 jaar oud met 175.000 op de teller...

3 jaar later was de 2 ton gepasseerd, kreeg m'n brommeRT wat last van ouderdomskwaaltjes, dus moest vervangen worden...
maar wat had ik genóten van dat elektrische scherm, die handvatverwarming en dat toerfietsmodel... dus zoiets moest 't weer worden...
Na 'n intense speurtocht op Marktplaats en 't aftasten en inleren van prijzen & modellen werden mijn mogelijkheden al snel duidelijk...
mijn optimale "nieuwe" motor werd 'n R1150RT...

Ik heb m'n R1150RT nu 'n jaar, ik vind 't 'n mooie motor... de állermooiste binnen mijn budget... én 't is 'n BMW...!
Jaja, ik heb mezelf erop betrapt, dat ik last heb van tunnelvisie, want ik heb gemerkt, dat ik alleen maar BMW ambieer...
(en zoals 1 van mijn vrienden altijd zegt: "Als je 't maar eerlijk zegt, dan is 't niet erg")... dusss...
Ik lonk heus nog wel 's naar andere motoren, maar met 1 constante factor...
BMW...

De 1200RT of de GS-serie met 2-cilinder boxers... de K1200 t/m K1600 toerbuffels met 4 of 6 cilinders...
allemaal prachtig... allemaal potentie "voor later"... als ik groter ben...
en voor nu...?

Nu ben ik héél blij met mijn RT... hij is betaald... ik heb 'm pas 'n jaar... de eerste 7.000 km heb ik al genoten... en ik ben 'm nog aan 't upgraden...
Dit jaar voorzien van 'n prachtig Corbin zadel... en bij Kenny van MSA verder vertroeteld met 'n Z-Technik V-Stream windscherm & progressieve veren van Hyperpro (naast een grote beurt en 'n Odyssey accu, 'n Extenda Fenda en Grip-puppies)... dus volop geïnvesteerd voor nog jáááren brommeRT-plezier op hoog niveau...

Verder ben ik me op 't forum aan 't inlezen over 'n navigatiesysteem... én daarna volgt 'n communicatiesysteem... maar niet alles tegelijk...
dus mijn RT & ik staan nog aan 't begin van ons gezamenlijke avontuur...
'n mooi vooruitzicht...!

Ik ben 'n gelukkig mens!
mét m'n RT!
Laatst gewijzigd door Pagode67 op 13 apr 2013, 22:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
klambers
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jun 2010, 20:53
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: IJsselstein
Locatie: IJsselstein

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door klambers »

Ik heb gestemd dat ik een RT wil houden, maar naar een nieuwer type wil overstappen.
Sinds een jaar of 3 heb ik nu mijn rijbewijs en geniet van elke kilometer die ik mag rijden op mijn R 1100 RT. Zodra de financiën het toelaten, wil ik erg graag naar een R 1200 RT.
Iets meer vermogen, ESA, dat lijkt mij wel wat. Eerst natuurlijk nog rijden met zo'n machine, maar wanneer ik alle lofverhalen lees kan dat eigenlijk niet tegenvallen.

Toen ik net begon met rijden, heb ik afgesproken met mijzelf dat ik eerst een aantal jaren zou gaan proberen. Wanneer ik het rijden zo leuk zou blijven vinden als in het begin, mocht ik van mijzelf gaan kijken naar een nieuwer type.
Het plan is om nog twee jaar te rijden met deze heerlijke 1100 en dan te kijken naar een 1200.
Ik vind het overigens absoluut geen straf om nu nog heerlijk twee jaar kilometers te kunnen maken met mijn R 1100 RT :-) :-)
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Na 2 seizoenen zonder motor en de nodige kriebels heb ik onlangs weer een motor aangeschaft. Ik was uit op een 1200RT en heb er ook op eentje geboden, maar de dealeRT in Veldhoven liet het op 200,- afketsen. Vervolgens via een Autoscout24 zoekopdracht bij een motorbedrijf in Nijkerk terecht gekomen en daar stond naast een 1200RT die mij eigenlijk iets te duur was ook een uit Duitsland geimporteerde GS voor een leuke prijs en die is het geworden. Deze is inmiddels helemaal nagelopen door Van Harten en van de ontbrekende fabrieks-updates voorzien.

Bij het rijden valt mij vooral op dat de GS een stuk lichtvoetiger stuurt dan de RT. Vanzelfsprekend is ook de windbescherming minder, maar een Givi Airflow ruit doet wonderen.

Ik heb helaas nog maar 1 tank leeggereden, maar dat gaat vast goedkomen.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Arjan W »

Zow, na de uitslag te zien zijn veel RT-gebruikers tevreden over hun motor. Ik ook over mijn -1100- . Ik heb sinds oktober 2013 zo'n 6.500 km op de teller mogen zetten en tot op heden heb ik van iedere km genoten.

Zoals velen met jullie heb ik nog een andere motor-droom. Ik wil nog eens door Afrika te rijden op een motor en ik denk dat de RT daar "niet" helemaal voor bedoeld/handig is. Op termijn, als ik wat ouder ben wil ik er wel een F 650 GS erbij hebben om een dergelijke reis te maken en om in de buurt mee te spelen. Natuurlijk een oude voor een lage prijs en zelf aanpassen aan mijn eigen wensen.

Ooit kan ik mij voorstellen dat ik een -1150- of een -1200- zal nemen. Met name het brandstofverbruik staat mij wel aan. De aankomende jaren is eerst mijn doel om de 100.000 (Teller staat nu op +/- 36.500) te halen!
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door HenkvanR »

HenkvanR schreef:Ik heb "anders" gestemd, dus even toelichten.......Ik heb namelijk al een paar maanden last van mijn linkerarm waardoor ik niet lekker meer motor kan rijden, maar hem wegdoen denk ik voorlopig niet aan want hij "eet geen brood" zal ik maar zeggen en ik verwacht dat het met mijn arm wel weer goed komt, ik heb er therapie voor dus moet ik het zo nu en dan proberen, toch, want, het bloed kruipt........enz. Dus eigenlijk had ik gewoon, ja, bevalt me goed, moeten stemmen. En ik zou ook wel een R1200RT willen, maar ja dan moet ik toch nog even verder sparen.

_001 _004 Big RT Smile
dit schreef ik dus in 2011 en nu is alles weer goed, arm weer gezond, handen geopereerd en vandaag lekker op de R1200RT naar mijn werk geweest en zelfs terug in de regen rijd hij voortreffelijk.
Dus....JA ik blijf nog RT rijden.
[groet]
HenkvanR -1200-
Bas

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Bas »

Ik denk wel dat ik RT blijf rijden ja. Sowieso is hier thuis afgesproken dat ik er wel even mee moet doen. :D
Heb de laatste weken wel beetje last van mijn polsen na een middag rijden. Maar mogelijk is dat eenvoudig op te lossen, al weet ik nog niet zo goed hoe.
Inspector Gadget

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bas schreef:Heb de laatste weken wel beetje last van mijn polsen na een middag rijden. Maar mogelijk is dat eenvoudig op te lossen, al weet ik nog niet zo goed hoe.
Ik adviseer dan om eens serieus te kijken naar stuurverhogers, dan zit je meer rechtop.
Kijk ook goed naar je zadel en je zithouding in het algemeen.
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 465
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Bas schreef:Heb de laatste weken wel beetje last van mijn polsen na een middag rijden.
Ik herken dit. Ik bemerk dat ik na een tijdje rijden ongemerkt toch wat gespannen (ben gaan) zit(ten). Ik moet mezelf dan even bewust weer ontspannen: gewoon rechter op gaan zitten, armen wat losjes laten hangen en dan merk je dat de spanning op de polsen afneemt. Dat komt vaker voor dan mijzelf lief is (want motorrijden is toch ontspannend van zichzelf zou je zeggen, zeker op een RT ;) ) maar het helpt wel. Van tijd tot tijd even jezelf corrigeren en de pijnlijke polsen zullen minder vaak voorkomen _004

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door blackers »

dutchmidiman schreef:
Bas schreef:Heb de laatste weken wel beetje last van mijn polsen na een middag rijden. Maar mogelijk is dat eenvoudig op te lossen, al weet ik nog niet zo goed hoe.
Ik adviseer dan om eens serieus te kijken naar stuurverhogers, dan zit je meer rechtop.
Kijk ook goed naar je zadel en je zithouding in het algemeen.
Sinds ik stuurverhogers heb en een (lage) comfortzadel, heb ik beduidend minder last van mijn polsen. [groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Inspector Gadget

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is dat er zoveel verschillende types en soorten van stuurverhogers zijn, anders had ik een groepsinkoop wellicht overwogen.
Zo vaak lees ik (en weet ik uit eigen en diverse ervaringen) dat het een verbetering kan geven.

Wat betreft dit draadje zelf;
Gezien mijn reactie van onderhand bijna 2 jaar geleden; het blijft nog steeds een volmondig Ja.
Je kunt heel veel "verbeteren" en/of wijzigen aan de RT's om het meer naar je eigen wensen aan te passen.
Zoals zadels, ruiten, stuurverhogers, stuurspiegels, uitlaat/bochten, enzovoort.
Hoewel de standaard ook goed genoeg kan zijn natuurlijk.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Schopje in deze poll/discussie...:

Ik ben inmiddels serieus aan het denken om mijn -1100- binnenkort in te ruilen voor een andere motor. Het rijden op deze fiets is fantastisch, geen enkele twijfel, en supersports hebben in de bergen regelmatig het nakijken.... :D
Maar het (zeer) hoge gewicht van dit model begint mij toch wat tegen te staan. Een ruime 280 kg schoon aan de haak, geeft mij toch wat problemen bij manouvreren op een klein oppervlak (parkeren, wegrijden, draaien etc.).
Het lijkt voor de hand te liggen om voor een (recente) 1200RT te kiezen, scheelt toch zo'n 30-40 kg, als ik het wel heb.

Maarre....ik zag laatst bij Motoport de nieuwe BMW F800GT staan, ziet er mooi uit! Ben er eens op gaan zitten en dat voelde zeker niet verkeerd (is toch meer toer gericht dan de 'oude' F800ST). Dus deze begint nu serieus in beeld te komen..... Zal ik alleen dit forum moeten verlaten _002 of mag ik toch lid blijven....

Ik ga binnenkort maar eens een uitgebreide proefrit maken. Eens ervaren of het rijgevoel ook gaat bevallen, gezien mijn lengte (bijna 1.90 m) lijkt een verhoogd zadel dan wel een must (de RT rijd ik met het zadel in de hoogste stand).

Dit postje was bedoeld om jullie deelgenoot te maken van mijn overwegingen. Als iemand hierop wil reageren, natuurlijk zeer welkom.Ik heb inmiddels genoeg reviews van de F800GT gelezen, maar als iemand ervaringen 'uit eerste hand' heeft, houd ik mij aanbevolen....

[groet]
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Een collega van me rijdt op en 800GT, het bevalt hem goed, maar hij heeft weinig ander materiaal gereden. Laatst een dagje samen met hem gereden, ongeveer 400 km, maar hij was helemaal kapot, terwijl ik geen centje pijn had. Ik zelf zou zeker voor de 1200RT of GS kiezen. Wat je zou kunnen doen is eens een dag met zo'n 800GT op pad gaan om te kijken of het echt bevalt.
Positieve bijkomstigheid t.o.v. de 1100 RT het verbruik ligt zo op 1ltr op 21km, maar 1 op 25 lukt ook, maar dit kan de 1200 ook bijna.

P.s. Wel een mooie hoor in het anthraziet.

fyi gr. Joop
PaPinkelman schreef:Schopje in deze poll/discussie...:

Ik ben inmiddels serieus aan het denken om mijn -1100- binnenkort in te ruilen voor een andere motor. Het rijden op deze fiets is fantastisch, geen enkele twijfel, en supersports hebben in de bergen regelmatig het nakijken.... :D
Maar het (zeer) hoge gewicht van dit model begint mij toch wat tegen te staan. Een ruime 280 kg schoon aan de haak, geeft mij toch wat problemen bij manouvreren op een klein oppervlak (parkeren, wegrijden, draaien etc.).
Het lijkt voor de hand te liggen om voor een (recente) 1200RT te kiezen, scheelt toch zo'n 30-40 kg, als ik het wel heb.

Maarre....ik zag laatst bij Motoport de nieuwe BMW F800GT staan, ziet er mooi uit! Ben er eens op gaan zitten en dat voelde zeker niet verkeerd (is toch meer toer gericht dan de 'oude' F800ST). Dus deze begint nu serieus in beeld te komen..... Zal ik alleen dit forum moeten verlaten _002 of mag ik toch lid blijven....

Ik ga binnenkort maar eens een uitgebreide proefrit maken. Eens ervaren of het rijgevoel ook gaat bevallen, gezien mijn lengte (bijna 1.90 m) lijkt een verhoogd zadel dan wel een must (de RT rijd ik met het zadel in de hoogste stand).

Dit postje was bedoeld om jullie deelgenoot te maken van mijn overwegingen. Als iemand hierop wil reageren, natuurlijk zeer welkom.Ik heb inmiddels genoeg reviews van de F800GT gelezen, maar als iemand ervaringen 'uit eerste hand' heeft, houd ik mij aanbevolen....

[groet]
Laatst gewijzigd door JDoubleOP op 01 aug 2013, 01:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ik ken dat ook van mijn F800ST. Kreeg niet de zithouding die ik wou.
Van alles geprobeerd, groter ruitje, stuurverhogers, pedaalverlagers, ander zadel.
Ging naar de 1200RT en alles was over, genot en nu nog meer op de 1200GSA.
Dus wil je de F800 kopen ga dan eerst een weekendje zo een ding huren. Kost iets maar je bent gelijk genezen .
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

De zithouding van de 800GT zou een stuk verbeterd moeten zijn t.o.v. de ST, qua maten zijn er al verschillen. Ik heb (weliswaar 'droog') een duidelijk verschil in zithouding kunnen ervaren. Maar inderdaad: "the proof of the pudding is in the eating", dus er gaat zeker een dag of weekend huur/proefrijden tegenaan gesmeten worden. Ik hou jullie wel op de hoogte (maar kan even duren, binnenkort een ruime week weg op de RT, samen met mijn zoon op zijn eigen Dorsoduro).
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Franky »

Ik blijf RT rijden Big RT Smile

De week na Hemelvaart onze beauty bij de dealer zien staan en nadat mijn eega er al verliefd op was, werd ik het meteen bij het proefrijden.

Heb de -1150- dus nog niet zo lang en er pas een 3000Km mee gereden, ik leer de dame elke dag beter kennen en het bevalt steeds meer.

Rijdt lekker, zit goed, ziet er prima uit en hoop nog lang zonder problemen er te kunnen van genieten _004
Grts Franky
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Wullum »

Ik blijf RT rijden!
Nu mijn -850- is geplet in het Belgisch verkeer ben ik nu serieus een -1150- aan het zoeken, wel een twinspark.
Eerst nog even de verzekering afwachten, dan weet ik mijn budget...

Ooit wel een GS overwogen, maar die vind ik toch niet bij mij passen, die vind ik toch meer voor wereldreizen op minder gebaande paden... Al is dat natuurlijk allemaal relatief... Zou ook graag een LandRover rijden, maar dan heb ik hetzelfde dilemma...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Wullem, gewoon een proefritje op maken dan weet je het gelijk.

Ik heb met de GS Adventure het gevoel dat die ff wat makkelijker rijdt dan de RT.
En ik heb ook wind en regenbescherming zoals op de RT.
Vind hem ook net ff minder windgevoeliger.
Maar dat is mijn optiek.

Maar ga lekker genieten van je nieuwe keuze, heb je wel verdient. _004
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Bert M »

Wullum schreef:...knip... Zou ook graag een LandRover rijden, maar dan heb ik hetzelfde dilemma...
Land Rover rijdt net als (waarschijnlijk) de GS ook prima op de A12... :D
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Sjouke
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2012, 19:39
Type: R1100RT
Bijz: Moter van bouwjaar 1996 eerste R 1100 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sneek
Locatie: Sneek, Friesland

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Sjouke »

Wil graag een R 1200 RT kopen heb nu een R 1100 RT waar moet ik op letten voor de aankoop.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Dit draadje gaat over of je nog RT blijft rijden. Voor de aankoop hebben dit forum: viewforum.php?f=63
Sjouke schreef:Wil graag een R 1200 RT kopen heb nu een R 1100 RT waar moet ik op letten voor de aankoop.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
rteke

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door rteke »

hallo motaars,

Ik heb 15 jaar met de rt's serie gereden en ben feitelijk zeer tevreden geweest behalve van de laatste r 1200 rt (niet de facelift)
in mijn ogen is de bmw r 1150 rt de beste moto geweest die ik ooit gekocht heb.

nu ben ik een trotse eigenaar van de laatste nieuwe Triumph Trophy se en heb er nu 3000km mee gereden (op 2.5 maand) en tot nu toe ben ik er zeeeeer gelukkig mee

voordelen

zithouding is hetzelfde als bij de bmw die zeer goed is
motor presteert veel beter en draait mooier (20pk meer)
geen vibraties meer
goedkoper
goed zicht in de spiegels
interval onderhoud 15000km of jaarlijks
rijkelijker uitgerust

nadelen

verbruik ligt hoger (6.4 l/100km)
boordcomputer duurt even eer je alles door hebt
voorlopig verder niets aan te merken
hopelijk blijft het hierbij :O

[groet]
Gebruikersavatar
Andrew
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 mei 2011, 20:04
Type: R1200RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Andrew »

Ik heb JA gestemd.

Ondanks dat de tweecilinder boxermotor van mijn -1100- niet helemaal mijn ding is.
Ik vind het een mooie toermotor met een goede zitpositie.
Tevens maakt de redelijk eenvoudige techniek het mogelijk om aan de -1100- nog lekker zelf te sleutelen.
Mijn -1100- heeft nog maar 42.000 km op de teller staan en kan dus nog wel even mee.

Dus voorlopig zal hij blijven _004
jawdewol
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2014, 12:45
Type: R1200RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: middelburg

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door jawdewol »

Ik rijd nu (nog maar) zo'n 2 1/2 maand op een 1150 RT, meer dan 1500 km afgelegd, maar het is en blijft een machtig gevoel op die motor te rijden. Het is eigenlijk jammer dat je moet stoppen voor een toiletbezoek, benzine of eten, lastig die onderbrekingen!
Zeker, het is geen pk monster maar dat scheelt weer achterbanden. Een eigen karakter heeft tie wel, maar wie heeft dat niet? Ook voor een duo-passagier is het goed uit te houden. Mijn vrouw en ik beginnen de terrasjes met een mooi uitzicht op zee in Zeeland al aardig te kennen! (Kan ik jullie zeker aanraden). Koffers zijn ook gemakkelijk. Kortom, die RT gaat voorlopig de deur niet uit.
Dromen over een opvolger? Zou de 1200 RT geen logische opvolger zijn?
Siebe
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 sep 2014, 21:50
Type: Overig R-serie
Bijz: 2012 R1200R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haaften

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Siebe »

Ik denk het wel.
Ik rij nu 10 jaar BMW, en hij heeft me 1 keer laten staan. Dat was dan wel bovenop een berg in Oostenrijk. Dat geeft veel gedoe.
Het rijdt erg fijn, ook met duo. Als je graag met duo rijdt dan is de RT wel een topper.
Je kunt er in 1 ruk mee naar Oostenrijk, zonder problemen. Door de polder tokkelen gaat ook super.

Maar het blijft wel een duur ding. Als ik 'vreemd' zou gaan dan wordt het een cruiser. Hoeft niet eens zo'n zware te zijn. Heb je voor 10K een nieuwe.
nicosmit

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door nicosmit »

jazeker het bevalt me prima ik heb er al 6 gehad, r1100rt r1150rt 4x r1200rt en nu een r1200rt lc en die bevalt me ook goed
Gebruikersavatar
tengske
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 aug 2009, 21:32
Type: R1200RT
Bijz: Zumo 660, Cardo Q1, BMW helm, etc;
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg
Locatie: Wittem

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door tengske »

dag Luitjes,

ben lang niet meer hier geweest, Jos bedankt nog voor de mooie verjaardagskaart.
inmiddels rij ik alweer een dik jaar op mijn 'nieuwe' -1200- en hij bevalt mem steeds beter, Is nog niet helemaal ingereden met 12.000 km op de klok, dus. Was lang op zoek naar een mooie foto, en laat ik bij Dave nou een mooie zien staan!
Is die als avatar te gebruiken.
Zoals ik hier al eerder beschreven heb ik dat dan nu al mijn derde -1200- , nadat de eerste twee total loss zijn gereden.
Ik wil er verder niet meer op ingaan, wil ik niet beledigend worden naar een bepaalde Europese bevolkingsgroep Big RT Smile \.
Sinds de aanrijdingen gaat het goed, ik ben nog alerter geworden, dan ik al was.
Ik heb bevalt me goed ingevuld, zag de poll u eerst pas......, omdat ook ik hem gebruivoor woon-werk verkeer.
Daarnaast korte toertochten door het Zuidlimburgse en ja ook door de Belgische streken hier vlak over de grens!
[groet] \Tengske
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
Gebruikersavatar
heinvandermeijs
Berichten: 396
Lid geworden op: 15 jun 2015, 04:56
Type: R1200RT
Bijz: R1200rt uit 2010
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: tilburg
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door heinvandermeijs »

Ik bezit nu mijn 2e RT, de eerste was een uitprobeersel van mijn kant. Had namelijk vorig jaar een nieuwe meegehad van de dealer en die was zo stug, dat ik zei, nooit geen boxer. Maar nadat de dealer in de fout was gegaan bij de aankoop van mijn K1100LT en mij toch een motor wilde verkopen. Werd me deze 1100RT aangeboden voor relatief niet teveel geld. Deze motor bleek ook niet goed te zijn, alleen was de dealer ineens niet meer thuis en liet me stikken.


Daarom deze motor in kunnen ruilen en na een bijbetaling was ik eigenaar van een mooie zwarte 1150RT. Er zat wel onderhoud aan te komen, maar Danny uit Belgie heeft me voor niet teveel geld geholpen en we rijden weer heerlijk.

Het geluid blijft wennen, want wat is het stil in verhouding met al mijn vorige motors. Maar wat vele voor mij ook gezegd hebben, het zitcomfort en rij comfort is perfect.

Ik zou ook best een 1200RT willen, maar eerst maar even een paar jaar met deze tuffen, zolang er geen rare storingen voorkomen mag hij gewoon blijven.
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
Menno_Motor

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Menno_Motor »

Heb een nieuwe R1200GSA besteld.... De RT is leuk, maar voldoet net niet aan mijn rijstijl, eisen. Op zich jammer, want die automatische ruit ga ik ontzettend missen...
Erteetje

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Erteetje »

Menno_Motor schreef:Heb een nieuwe R1200GSA besteld.... De RT is leuk, maar voldoet net niet aan mijn rijstijl, eisen. Op zich jammer, want die automatische ruit ga ik ontzettend missen...
Ik kan me goed voorstellen dat iemand voor de R1200GSa valt. _004
Alvast veel plezier ermee. (al duurt het nog even)

Luc
Menno_Motor

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Menno_Motor »

Erteetje schreef:
Menno_Motor schreef:Heb een nieuwe R1200GSA besteld.... De RT is leuk, maar voldoet net niet aan mijn rijstijl, eisen. Op zich jammer, want die automatische ruit ga ik ontzettend missen...
Ik kan me goed voorstellen dat iemand voor de R1200GSa valt. _004
Alvast veel plezier ermee. (al duurt het nog even)

Luc

Zeg dat, maar uitkijken naar iets nieuws mag wel lang duren ;-)
Gebruikersavatar
Wimis
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 sep 2015, 20:39
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Houten
Locatie: Houten

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Wimis »

Gestemd (Nr 1) moet er wel bij zeggen dat ik net opgestapt ben :)
R1200GS
Gebruikersavatar
Pdrke
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2015, 18:33
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full option, geen radio
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Lovendegem

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Pdrke »

Ja hoor. Ik kom sinds 2 weken van een honda pan european en ik moet eerlijk toegeven dat ik veel liever met de r1200rt lc rij. Is lichter, stuurt beter, ik heb een betere zithouding op de rt. Kortom, voldoet volledig voor mij.
Je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt maar nu.....zeker ja.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door HansD »

Mijn nieuwe Rt Lc is net een dagje voor een beurt geweest. (30.000 km) ik krijg dan altijd een vervangende Rt mee voor een dagje. Bij mijn dealer is dat meestal een oude rode Rt 1200 van naar ik schat 2005 of 2006 met zo'n 180.000 km op de teller.
Ik kan iedereen met een nieuwe Rt aanraden daar eens op te rijden - wat een verschil! :shock: ik heb dan meestal wel even nodig om weer te wennen. Het gaat allemaal minder snel, en vooral de wegligging is totaal anders, minder "dynamisch". Als vervangend vervoer is dat prima, maar je weet niet wat je gebeurt als je je eigen machine weer terug krijgt Big RT Smile
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Pdrke schreef:Ja hoor. Ik kom sinds 2 weken van een honda pan european en ik moet eerlijk toegeven dat ik veel liever met de r1200rt lc rij. Is lichter, stuurt beter, ik heb een betere zithouding op de rt. Kortom, voldoet volledig voor mij.
Je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt maar nu.....zeker ja.
Is niet gek natuurlijk, je kunt ook geen appels met peren vergelijken.
De PE is sinds 2002 (dacht ik?) niet meer veranderd op een kleine aanpassing van de motor (+1pk) in 2008 na.
Er zitten dus 12 jaren verschil tussen. De huidige VW Golf (of enige andere auto) rijdt ook heel anders dat een Golfje van 12 jaren terug.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik heb nu bijna vier jaar mijn -1100- en hij begint steeds beter te rijden. Al vrij snel was ik gewend aan het schakelen. Toch ging het niet altijd even soepel. Uiteraard had ik even contact hierover met Niels van MSA. Hij zei: "Eilert, maak je geen zorgen. Jouw RT moet nog ingereden worden. Het is het "inleren" van de versnellingsbak". En ja, hij heeft gelijk gekregen.
Vorige week was ik weer bij MSA en ik zei tegen hem: "Niels, hij schakelt nu als een warm mes door de boter, soepel en vooral trefzeker met de bekende klak." Mijn -1100- was op dat moment zojuist de 30.000 kilometer op de klok gepasseerd.

Ik hoop nog vele jaren van mijn geliefde RT te genieten . . . ! Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”