Twinspark of juist niet
Twinspark of juist niet
Hallo heren.
Ik ben me aan het orienteren over de aanschaf van een 1150rt.
Naast mijn K1100LT wil ik toch een andere motor erbij kopen.
Heb alleen ervaring met een r60/7 uit 77 dus oud maar rijdt nog steeds lekker.
Nu dus " zoekende" naar een nieuwere boxer.
Mij is geadviseerd om naar een twinspark te kijken. Waarom omdat hij beter is was het simpele antwoord.
Kunnen jullie als ervaren rotten eens aangeven waarom nu juist wel of geen twinspark te kopen.
Wat zijn de verschillen etc etc
Groetjes Charl(ja die van de trainingen vorig jaar)
Ik ben me aan het orienteren over de aanschaf van een 1150rt.
Naast mijn K1100LT wil ik toch een andere motor erbij kopen.
Heb alleen ervaring met een r60/7 uit 77 dus oud maar rijdt nog steeds lekker.
Nu dus " zoekende" naar een nieuwere boxer.
Mij is geadviseerd om naar een twinspark te kijken. Waarom omdat hij beter is was het simpele antwoord.
Kunnen jullie als ervaren rotten eens aangeven waarom nu juist wel of geen twinspark te kopen.
Wat zijn de verschillen etc etc
Groetjes Charl(ja die van de trainingen vorig jaar)
Laatst gewijzigd door charl op 29 jan 2012, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- PaPinkelman
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: Twinspark of juist niet
Hoi Charl,
Leuk jou ook hier te ontmoeten!
Wat betreft dit thema, daar is al heel wat over volgeschreven, ook op dit forum. Zoek maar eens op KFR of Recyclizer.
Als ik zo brutaal mag zijn om het samen te vatten: de mono spark 4-kleps boxers hebben de neiging om last te hebben van KFR (Konstant FahrRückeln), oftewel onregelmatig lopen bij konstant toerental/deellast.
Is op te lossen door zeer goed af te stellen, m.n gasklep synchronisatie. Als dat niet lukt, is montage van een recyclizer (€ 35,-) een mogelijkheid. Wordt door sommigen wel een noodoplossing gevonden, maar bij mijn 1100RT werkt het prima!
Ik dacht dat er verder niet zoveel verschillen waren tussen een monospark 1150 en een twinspark 1150. Wel hebben de 1150's vanaf een bepaald bouwjaar een volintegraal en servo-bekrachtigd remsysteem. Is heel erg wennen, vooral als je slepend achter wil remmen (ik heb er ooit een gereden, vond ik erg lastig).
Ongetwijfeld zullen er ook wel 1150 rijders reageren (hoop ik)...
Leuk jou ook hier te ontmoeten!
Wat betreft dit thema, daar is al heel wat over volgeschreven, ook op dit forum. Zoek maar eens op KFR of Recyclizer.
Als ik zo brutaal mag zijn om het samen te vatten: de mono spark 4-kleps boxers hebben de neiging om last te hebben van KFR (Konstant FahrRückeln), oftewel onregelmatig lopen bij konstant toerental/deellast.
Is op te lossen door zeer goed af te stellen, m.n gasklep synchronisatie. Als dat niet lukt, is montage van een recyclizer (€ 35,-) een mogelijkheid. Wordt door sommigen wel een noodoplossing gevonden, maar bij mijn 1100RT werkt het prima!
Ik dacht dat er verder niet zoveel verschillen waren tussen een monospark 1150 en een twinspark 1150. Wel hebben de 1150's vanaf een bepaald bouwjaar een volintegraal en servo-bekrachtigd remsysteem. Is heel erg wennen, vooral als je slepend achter wil remmen (ik heb er ooit een gereden, vond ik erg lastig).
Ongetwijfeld zullen er ook wel 1150 rijders reageren (hoop ik)...
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Twinspark of juist niet
Volgens mij hebben alle R1150RT's servo-bekrachtigde vol-integrale remmen. (correct me if I'm wrong)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: twente
Re: Twinspark of juist niet
Hallo Charl,
Ook hier?
Nog zo'n verstokte K-rijder die het toch met twee cilinders minder wil proberen.
Ben benieuwd wat je op de kop gaat tikken.
gr v Ciske
Ook hier?
Nog zo'n verstokte K-rijder die het toch met twee cilinders minder wil proberen.
Ben benieuwd wat je op de kop gaat tikken.
gr v Ciske
Re: Twinspark of juist niet
Dus een mono is tov een twinspark wat zenuwachtiger(althans zo vertaal ik het maar even)
Dit gedrag is met een simpele oplossing op te lossen.
De twinspark heeft een servogestuurde remsysteem.
Zithouding is volgens mij hetzelfde.
Wordt vermoedelijk van de zomer een keer. Eerst nog eens goed rondkijken.
Zie wel dat de prijzen in Engeland veel gunstiger liggen dan in Nederland.
Scheelt dus echt al goed enkele duizenden euro's.
Ik denk dat de K 1100 wel erbij blijft. Ik heb hem al een hele tijd en loopt gewoon erg goed. Ligt ook een beetje aan de prijs van een 1150 natuurlijk.
Alvast bedankt voor het meedenken,
gr Charl
Dit gedrag is met een simpele oplossing op te lossen.
De twinspark heeft een servogestuurde remsysteem.
Zithouding is volgens mij hetzelfde.
Wordt vermoedelijk van de zomer een keer. Eerst nog eens goed rondkijken.
Zie wel dat de prijzen in Engeland veel gunstiger liggen dan in Nederland.
Scheelt dus echt al goed enkele duizenden euro's.
Ik denk dat de K 1100 wel erbij blijft. Ik heb hem al een hele tijd en loopt gewoon erg goed. Ligt ook een beetje aan de prijs van een 1150 natuurlijk.
Alvast bedankt voor het meedenken,
gr Charl
Laatst gewijzigd door charl op 27 jan 2012, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Twinspark of juist niet
De prijzen zijn in Engeland veel gunstiger. Maar er komen wel kosten bij als je een motor uit Engeland haalt. En niet iedereen is blij met een motor met een mijlenteller. Dus reken er de invoerkosten BPM en dergelijke en keuringskosten en een koplamp wel bij. Plus de transportkosten. En je hebt het nadeel dat je pas weet wat je gaat kopen als je daar bent en als dat tegen valt moet je weer verder zoeken.
Ton
Ton
Re: Twinspark of juist niet
in mijn geval ook idd van K naar R, maar dan wel 1 cylinder minder!ciske schreef:Hallo Charl,
Ook hier?
Nog zo'n verstokte K-rijder die het toch met twee cilinders minder wil proberen.
Ben benieuwd wat je op de kop gaat tikken.
gr v Ciske
- BertL
- 2024
- Berichten: 835
- Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
- Locatie: Ommen
Re: Twinspark of juist niet
Charl,
Welkom hier....en ik ben straks benieuwd naar je R.
Ik rij wel met 4 bougies, maar anders dan op de K.
Welkom hier....en ik ben straks benieuwd naar je R.
Ik rij wel met 4 bougies, maar anders dan op de K.
GrTz
BertL
BertL
Re: Twinspark of juist niet
Mijn motor is ook twinspark ( in elke cilinder 1). Maar even serieus je hebt echt geen twin spark nodig. KFR is bedacht door dealers die te lui waren om een motor goed af te stellen. Mijn R heeft geen KFR.
Ton
Ton
Re: Twinspark of juist niet
behalve de politie uitvoering heeft voor servo bekrachtiging, achter zit daar niet aan gekoppeld!Baird schreef:Volgens mij hebben alle R1150RT's servo-bekrachtigde vol-integrale remmen. (correct me if I'm wrong)
gr Miklos
Re: Twinspark of juist niet
Inderdaad, alleen de overheidsuitvoering heeft de losgekoppelde voor- en achterrem.
De burger-versie heeft het gekoppelde systeem.
Wordt dat niet deel- of deels-integraal genoemd?
Hoe je het went of keert, het remt wel als een beest, bijna net zo goed als een 4-wielige en wellicht soms zelfs beter.
En wat betreft twin-spark vs mono-spark;
Volgens mij heb je voor de 2e bougie ook nog eens een speciale versie (met kleinere draad) nodig.
Het is niet, zoals bij de dat je 4x dezelfde bougie kunt gebruiken.
Daarnaast kan je een monospark perfect en 100% KFR-vrij krijgen.
Mijn taart-aanbieding staat nog steeds, en we gaan nu het 3e jaar al weer in!
Oh ja, nog twee punten wat betreft import, voor zover relevant;
- Als het gaat om een ex-overheidsversie, is de versnellingsbak ook aangepast, de versnellingen zitten korter op elkaar.
Kan heel prettig zijn, natuurlijk.
- Niet alleen je snelheidsmeter moet omgezet worden maar ook je koplamp als de motor uit de UK komt.
Kijk altijd heel goed naar de koplamp typeaanduiding en probeer uit te vinden of dit voor verkeer aan de linker- of rechterkant is.
Als je dat niet doet en ze zijn scherp bij de RDW, is het een afkeur-punt voor de goedkeuring v.w.b. de import-keuring. (om een kenteken te verkrijgen)
Je kunt ook overwegen, afhankelijk van je budget, een motor uit bijvoorbeeld Duitsland te halen.
Vaak hele nette motoren met veel opties, maar dan ook wat duurder.
Maar je kunt ook proberen lokaal te gaan shoppen, het is een beetje malaise in handelaarswereld, iedereen verwachte een strenge winter, dus vele motors en motorrijders staan op winterstalling.
Ook ik heb mijn nieuwe motor met flinke korting kunnen kopen, moet je wel tijd en geduld voor nemen.
Volgens mij hebben onze forum-gerelateerde verkopers ook nog e.e.a. te koop staan.
En daar zijn echte beauties bij.
De burger-versie heeft het gekoppelde systeem.
Wordt dat niet deel- of deels-integraal genoemd?
Hoe je het went of keert, het remt wel als een beest, bijna net zo goed als een 4-wielige en wellicht soms zelfs beter.
En wat betreft twin-spark vs mono-spark;
Volgens mij heb je voor de 2e bougie ook nog eens een speciale versie (met kleinere draad) nodig.
Het is niet, zoals bij de dat je 4x dezelfde bougie kunt gebruiken.
Daarnaast kan je een monospark perfect en 100% KFR-vrij krijgen.
Mijn taart-aanbieding staat nog steeds, en we gaan nu het 3e jaar al weer in!
Oh ja, nog twee punten wat betreft import, voor zover relevant;
- Als het gaat om een ex-overheidsversie, is de versnellingsbak ook aangepast, de versnellingen zitten korter op elkaar.
Kan heel prettig zijn, natuurlijk.
- Niet alleen je snelheidsmeter moet omgezet worden maar ook je koplamp als de motor uit de UK komt.
Kijk altijd heel goed naar de koplamp typeaanduiding en probeer uit te vinden of dit voor verkeer aan de linker- of rechterkant is.
Als je dat niet doet en ze zijn scherp bij de RDW, is het een afkeur-punt voor de goedkeuring v.w.b. de import-keuring. (om een kenteken te verkrijgen)
Je kunt ook overwegen, afhankelijk van je budget, een motor uit bijvoorbeeld Duitsland te halen.
Vaak hele nette motoren met veel opties, maar dan ook wat duurder.
Maar je kunt ook proberen lokaal te gaan shoppen, het is een beetje malaise in handelaarswereld, iedereen verwachte een strenge winter, dus vele motors en motorrijders staan op winterstalling.
Ook ik heb mijn nieuwe motor met flinke korting kunnen kopen, moet je wel tijd en geduld voor nemen.
Volgens mij hebben onze forum-gerelateerde verkopers ook nog e.e.a. te koop staan.
En daar zijn echte beauties bij.
Re: Twinspark of juist niet
De snelheidsmeter hoeft niet vervangen te worden voor de keuring. Maar als je daarna je motor gaat verkopen met een mijlenteller krijg je wel weer vragen en meestal zakt de verkoopprijs. Er is eigenlijk geen echte invoerkeuring meer heb ik gehoord maar je kan natuurlijk een koplamp niet laten zitten. Je hoeft namelijk maar langs te motor te lopen en je ziet het ook meteen uit de buitenkant dat er de verkeerde koplamp inzit. En je verblind iedereen natuurlijk vanwege het verkeerde lichtbeeld.
Re: Twinspark of juist niet
ik ook, een cylinder minder en 't bevalt reuzegoedReinier L schreef:in mijn geval ook idd van K naar R, maar dan wel 1 cylinder minder!ciske schreef:Hallo Charl,
Ook hier?
Nog zo'n verstokte K-rijder die het toch met twee cilinders minder wil proberen.
Ben benieuwd wat je op de kop gaat tikken.
gr v Ciske
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Twinspark of juist niet
De mijne komt ook uit Engeland, heb er wel een continentale koplamp in laten zetten.
De motor van ons helaas te vroeg overleden lid Gijsbertus staat nog te koop bij Vioma, is een prima rijdende R1150RT mono voor een mooie prijs, plus dat we weten van wie die komt en wie hem onderhouden heeft, daar zou ik eens gaan kijken PLUS dat Vioma een mooie deal voor het goede doel met de opbrengst van deze motor!
De motor van ons helaas te vroeg overleden lid Gijsbertus staat nog te koop bij Vioma, is een prima rijdende R1150RT mono voor een mooie prijs, plus dat we weten van wie die komt en wie hem onderhouden heeft, daar zou ik eens gaan kijken PLUS dat Vioma een mooie deal voor het goede doel met de opbrengst van deze motor!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Twinspark of juist niet
Over het vraag twin of monospark... het maakt niets voor het rijden uit mits goede afstelling . Twin is 2003-2004 dus iets jonger dan mono 2001-2002.Ton1959 schreef:De snelheidsmeter hoeft niet vervangen te worden voor de keuring. Maar als je daarna je motor gaat verkopen met een mijlenteller krijg je wel weer vragen en meestal zakt de verkoopprijs. Er is eigenlijk geen echte invoerkeuring meer heb ik gehoord maar je kan natuurlijk een koplamp niet laten zitten. Je hoeft namelijk maar langs te motor te lopen en je ziet het ook meteen uit de buitenkant dat er de verkeerde koplamp inzit. En je verblind iedereen natuurlijk vanwege het verkeerde lichtbeeld.
Over invoeren... Keuring is verplicht en kost 185.- Voor oudere BMW's (denk ik ouder dan 1999) zonder 'typegoedkeuring' bij de frame nr. plaat (EU aanduiding) moet je eerst deze certificaat bij importeur opvragen anders krijg je het niet door de RDW heen. Bij BMW Rijswijk is dit omg. 100,-. Daarbij komt naar de keuring de bpm die je bij loket douane afhandelt en is afhankelijk van het bouwjaar. Voor mij huidige 2002 CHP RT uit frankrijk moest ik 153 hiervoor betalen.
gr,
Kenny
Re: Twinspark of juist niet
Hoi Kenny
Voor de nieuwere motoren is het toch niet meer dezelfde keuring als het jaren geleden was zover ik gelezen heb?
Ton
Voor de nieuwere motoren is het toch niet meer dezelfde keuring als het jaren geleden was zover ik gelezen heb?
Ton
- Kees BMW
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
- Locatie: Harlingen
Re: Twinspark of juist niet
Hoi Kenny.Beamietoo schreef:Over het vraag twin of monospark... het maakt niets voor het rijden uit mits goede afstelling . Twin is 2003-2004 dus iets jonger dan mono 2001-2002.Ton1959 schreef:De snelheidsmeter hoeft niet vervangen te worden voor de keuring. Maar als je daarna je motor gaat verkopen met een mijlenteller krijg je wel weer vragen en meestal zakt de verkoopprijs. Er is eigenlijk geen echte invoerkeuring meer heb ik gehoord maar je kan natuurlijk een koplamp niet laten zitten. Je hoeft namelijk maar langs te motor te lopen en je ziet het ook meteen uit de buitenkant dat er de verkeerde koplamp inzit. En je verblind iedereen natuurlijk vanwege het verkeerde lichtbeeld.
Over invoeren... Keuring is verplicht en kost 185.- Voor oudere BMW's (denk ik ouder dan 1999) zonder 'typegoedkeuring' bij de frame nr. plaat (EU aanduiding) moet je eerst deze certificaat bij importeur opvragen anders krijg je het niet door de RDW heen. Bij BMW Rijswijk is dit omg. 100,-. Daarbij komt naar de keuring de bpm die je bij loket douane afhandelt en is afhankelijk van het bouwjaar. Voor mij huidige 2002 CHP RT uit frankrijk moest ik 153 hiervoor betalen.
gr,
Kenny
Ik vind dat een Twin Spark veel soepeler(smeuiger) loopt dan een MonoSpark al staat deze ook netjes afgesteld.Toen ik van de Mono op de Twin Spark stapte was het net of had één uit de K serie,nou moet ik ook zeggen die van mij loopt ook mooi, is lekker zuinig en mooi grijs uitlaatje.
Gr-Kees.
Kees BMW
Re: Twinspark of juist niet
Hoi Ton,Ton1959 schreef:Hoi Kenny
Voor de nieuwere motoren is het toch niet meer dezelfde keuring als het jaren geleden was zover ik gelezen heb?
Ton
Bij RDW Nieuwegein alles wat de keurmeester had gedaan was een blik overheen en de frame nrs. met papierien inspecteren.
Re: Twinspark of juist niet
Dat is wat ik al gedacht had Kenny. Meer papieren en nummers controleren. Ik heb ook al dikwijs gekeken in het buitenland naar de motorprijzen en ik moet zeggen dat die een stuk gunstiger liggen.
Ton
Ton
Re: Twinspark of juist niet
Toch wat verschillende meningen over wel of geen Twinspark lees ik wel.
De een zegt loopt wat smeuiger terwijl de ander stelt dat er met een goede afstelling geen/weinig verschil is.
Kenny jij stelt ook mits goed afgesteld dat er geen verschil. Toch zie ik in je profiel dat je een R1150rt hebt omgebouwd naar een twinspark.
Was dit gewoon zomaar omdat het kan of had je een andere reden.
Verder wil ik idd ook wel naar het vernieuwde remsysteem.
Op de K1100 nog ABS 2 maar gereden met een R1200 GS en een K1200 GT zit toch wel veel verschil in deze sytemen.
Op het werk Yamaha FJR 1300 K2 deze heeft ook gecombineerd. Wat een verschil met de K1100 ABS2.
Allen weer bedankt voor het meedenken.
groet Charl
De een zegt loopt wat smeuiger terwijl de ander stelt dat er met een goede afstelling geen/weinig verschil is.
Kenny jij stelt ook mits goed afgesteld dat er geen verschil. Toch zie ik in je profiel dat je een R1150rt hebt omgebouwd naar een twinspark.
Was dit gewoon zomaar omdat het kan of had je een andere reden.
Verder wil ik idd ook wel naar het vernieuwde remsysteem.
Op de K1100 nog ABS 2 maar gereden met een R1200 GS en een K1200 GT zit toch wel veel verschil in deze sytemen.
Op het werk Yamaha FJR 1300 K2 deze heeft ook gecombineerd. Wat een verschil met de K1100 ABS2.
Allen weer bedankt voor het meedenken.
groet Charl
Re: Twinspark of juist niet
Ik kan je vertellen dat het aanpassen naar 2-spark heeft niets qua rijgevoel of brandstof gebruik niets opgeleverd. Theoretisch moet je een betere verbranding in de cilinder realiseren omdat de verbranding oftwel combustie genoemd gebeurt in lagen tussen de bougie en bovenkant van de zuiger. Een 2-spark zorgt dat de lont steekt van beide kanten aan.charl schreef: Kenny jij stelt ook mits goed afgesteld dat er geen verschil. Toch zie ik in je profiel dat je een R1150rt hebt omgebouwd naar een twinspark.
Was dit gewoon zomaar omdat het kan of had je een andere reden.
Verder wil ik idd ook wel naar het vernieuwde remsysteem.
Op de K1100 nog ABS 2 maar gereden met een R1200 GS en een K1200 GT zit toch wel veel verschil in deze sytemen.
groet Charl
ABS... Het is nogal verwarrend in BMW ABS land. Kortom is de K1100 ABS-2 gelijk aan de 1100RT en dwz dat de voorrem en achter rem werkt afzonderlijk van elkaar. Op de GS ook met EVO-2 met intrekken van de voorrem bediend ook de achterrem maar intrappen van de achterempedaal bedient alleen de achter rem. Dus gedeeltelijk gecombineerd. Op de 1150RT (tenzij overheidsversie) is het systeem geheel gecombineerd. Het maakt niets uit of je de hendel op pedaal gebruikt. Rij instructeurs worden gek hiervan als je het verteld. Bij overheidsversie geheel gescheiden maar wel bekrachtigd.
Hoop dat het wat duidelijker nu is
Laatst gewijzigd door Beamietoo op 30 jan 2012, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ares
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
- Locatie: Westerbork
Twinspark of juist niet
Om de verwarring nog iets groter te maken. Waarschijnlijk wordt niet 'mits' maar 'tenzij' bedoeld. De overheidsversie heeft een gescheiden remsysteem. De particuliere een gecombineerde.Beamietoo schreef:Op de 1150RT (mits overheidsversie) is het systeem geheel gecombineerd.charl schreef:
groet Charl
Re: Twinspark of juist niet
Correctie is aangebrachtAres schreef:Om de verwarring nog iets groter te maken. Waarschijnlijk wordt niet 'mits' maar 'tenzij' bedoeld. De overheidsversie heeft een gescheiden remsysteem. De particuliere een gecombineerde.Beamietoo schreef:Op de 1150RT (mits overheidsversie) is het systeem geheel gecombineerd.charl schreef:
groet Charl
gr,
Kenny
- Ares
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
- Locatie: Westerbork
Twinspark of juist niet
Beamietoo schreef:Correctie is aangebrachtAres schreef:Om de verwarring nog iets groter te maken. Waarschijnlijk wordt niet 'mits' maar 'tenzij' bedoeld. De overheidsversie heeft een gescheiden remsysteem. De particuliere een gecombineerde.Beamietoo schreef:Op de 1150RT (mits overheidsversie) is het systeem geheel gecombineerd.charl schreef:
groet Charl
gr,
Kenny
Re: Twinspark of juist niet
Nou allen bedankt voor de reacties. Ik zal ze meenemen als ik naar een andere motor ga zoeken.
Jullie horen wel van mij als ik iets nieuws heb gekocht/ ga kopen
groet Charl
Jullie horen wel van mij als ik iets nieuws heb gekocht/ ga kopen
groet Charl
Re: Twinspark of juist niet
Euuh tis een K1200GT 2007 geworden _002 .
Na een testrit op een R1200RT en een K1200GT en een meer dan goede inruilprijs van mijn K1100 LT was ik verkocht.
Toch bij een vierpitter gebleven.
Allen bedankt voor het meedenken
Na een testrit op een R1200RT en een K1200GT en een meer dan goede inruilprijs van mijn K1100 LT was ik verkocht.
Toch bij een vierpitter gebleven.
Allen bedankt voor het meedenken
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Twinspark of juist niet
De aanschaf van een K1200GT is toch geen reden voor verdriet??? Volgens mij is meer toepasselijk!charl schreef:Euuh tis een K1200GT 2007 geworden _002 .
Na een testrit op een R1200RT en een K1200GT en een meer dan goede inruilprijs van mijn K1100 LT was ik verkocht.
Toch bij een vierpitter gebleven.
Allen bedankt voor het meedenken
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Re: Twinspark of juist niet
Uiteindelijk dus toch 4 bougies...
Geniet er van Charl, als je kunt rijden is alles je gegund!
Geniet er van Charl, als je kunt rijden is alles je gegund!
-
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: twente
Re: Twinspark of juist niet
Charl, van harte met je nieuwe aanwinst!
Is het nog een flying brick of is het die met het dwarse blok?
gr v Ciske
Is het nog een flying brick of is het die met het dwarse blok?
gr v Ciske
- PaPinkelman
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: Twinspark of juist niet
Proficiat met de nieuwe motor!
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- BertL
- 2024
- Berichten: 835
- Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
- Locatie: Ommen
Re: Twinspark of juist niet
Ha die Charl,
Van harte met je keuze en veel plezier op je K !
Van harte met je keuze en veel plezier op je K !
GrTz
BertL
BertL
- JOS WRSM
- Forumoprichter en -beheerder
- Berichten: 4367
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: momenteel motorloos
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Twinspark of juist niet
Gefeliciteerd met je aankoop.
Aan dit forum zul je dan niet zoveel hebben.
Een prima BMW K forum is het forum van Bert Meijerink:
http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/
Uiteraard blijf je hier ook welkom hoor . . . .
Jos
Aan dit forum zul je dan niet zoveel hebben.
Een prima BMW K forum is het forum van Bert Meijerink:
http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/
Uiteraard blijf je hier ook welkom hoor . . . .
Jos
charl schreef:Euuh tis een K1200GT 2007 geworden _002 .
Na een testrit op een R1200RT en een K1200GT en een meer dan goede inruilprijs van mijn K1100 LT was ik verkocht.
Toch bij een vierpitter gebleven.
Allen bedankt voor het meedenken
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- BertL
- 2024
- Berichten: 835
- Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
- Locatie: Ommen
Re: Twinspark of juist niet
Dat is geen onbekend adres voor Charl; hij is daar sinds 2008 al kind aan huis....
GrTz
BertL
BertL