R1200rt aankoop

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Kato71

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Kato71 »

Naar aanleiding v/d postings in dit "draadje" het onderhoudsboekje van mijn '05 - -1200- er maar ff bijgepakt.
De 1e eigenaar had deze keurig laten afstempelen en de motor is altijd in onderhoud geweest bij de dealer waar ik hem vandaan heb.
Kortom... gerustgesteld. Echter wil ik er binnenkort toch nog een nieuwe accu in laten zetten, want deze bekoort mij niet.

Vanmorgen nieuwe accu onder garantie geplaatst. _004

Om terug te komen op Dennis en zijn -1200- misère bij Motorport.... balen en het siert de dealer inderdaad niet. :neutral:
Toen ik de mijne kocht stonden er nog een aantal naast....

http://www.motorplaza.net/bmw-r-1200-rt-abs-27

http://www.motorplaza.net/bmw-r-1200-rt-abs-17

... ik heb zelf nog even getwijfeld over de 2007 maar uiteindelijk ben ik voor de 2005 gegaan.

Succes op de motorbeurs... daar zal jij vast wel kunnen slagen.
Er staat op de MBU zoveel dat je door de bomen het bos vaak niet meer ziet... of de motoren door de mensen als je in het weekend gaat.

Gr.

Edmond
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Bij http://www.dejongmotor.nl/ staat een mooie zilvere 2007 met 47.000km voor €7750. Weliswaar geen garantie maar mijn inziens een hele nette prijs!
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gebruikersavatar
Dennisky
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 jan 2013, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Hij is van mij ;-)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: West-friesland
Locatie: Middlewood, West Friesland

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Dennisky »

Da's bij mij om de hoek!
Morgen ook ff lekker naar de beurs..... m'n fazer heb ik gisteren
particulier verkocht dus daar hoef ik niet meer mee te leuren.
Mooie uitgangspositie, geen inruil...... _004
Voor eenieder die ook naar Utrecht gaat, veel plezier Big RT Smile
Je eigen weg vind je niet in een routeplanner.....
Gebruikersavatar
Dennisky
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 jan 2013, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Hij is van mij ;-)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: West-friesland
Locatie: Middlewood, West Friesland

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Dennisky »

Motorbeurs was bedroevend. Welgeteld drie RT's maar niet de mijne.

Maar ik heb nu weer een verhaal....... :D
Goedhart motoren heeft een 2009 staan met 20000 op de teller voor €12450
Ik gebeld, laten beschrijven, afspraak gemaakt en heengereden. Drie uur rijden voor een retourtje. BMW dealer nog gebeld. BMW Onderhouden enz.... Verhaal bij Goedhart nog ff aangehoord, eigenaar was man van 57, had twee scooters gekocht blalabla..... en dat het een hele scherpe prijs is.
Ik gereden, kom ik terug, zegt die verkoper: Hij heeft wel rembekrachtiging. Toen de baas zelf aan de lijn en die zei: is een 2008 model en in 2009 op naam gesteld. Stonk nog steeds vanwege de rembekrachtiging en dus zelf nogmaals BMW gebeld en gevraagd naar het bouwjaar. Bleek dus een 2006 fiets te zijn. Dat was dus ineens niet zo'n heel scherpe prijs meer. Ben toen maar weer vertrokken. Da's de tweede vervelende ervaring die ik heb in de zoektocht naar een RT. Ik wordt er niet gelukkiger van. Wel nu ook gereden met ESA, cruisecontrol en buddyverwarming. Dat beviel me ook wel. Big RT Smile

Groeten!
Je eigen weg vind je niet in een routeplanner.....
RhanRT

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door RhanRT »

Dennisky schreef:Motorbeurs was bedroevend. Welgeteld drie RT's maar niet de mijne.

Maar ik heb nu weer een verhaal....... :D
Goedhart motoren heeft een 2009 staan met 20000 op de teller voor €12450
Ik gebeld, laten beschrijven, afspraak gemaakt en heengereden. Drie uur rijden voor een retourtje. BMW dealer nog gebeld. BMW Onderhouden enz.... Verhaal bij Goedhart nog ff aangehoord, eigenaar was man van 57, had twee scooters gekocht blalabla..... en dat het een hele scherpe prijs is.
Ik gereden, kom ik terug, zegt die verkoper: Hij heeft wel rembekrachtiging. Toen de baas zelf aan de lijn en die zei: is een 2008 model en in 2009 op naam gesteld. Stonk nog steeds vanwege de rembekrachtiging en dus zelf nogmaals BMW gebeld en gevraagd naar het bouwjaar. Bleek dus een 2006 fiets te zijn. Dat was dus ineens niet zo'n heel scherpe prijs meer. Ben toen maar weer vertrokken. Da's de tweede vervelende ervaring die ik heb in de zoektocht naar een RT. Ik wordt er niet gelukkiger van. Wel nu ook gereden met ESA, cruisecontrol en buddyverwarming. Dat beviel me ook wel. Big RT Smile

Groeten!
Wat een ervaring joh !!
Krijg zo langzamerhand stellig de indruk dat particuliere verkoop nog wel eens betrouwbaarder kon zijn ;)
En ja, een motor van een forumlid waarschijnlijk nog veel betrouwbaarder _004
Enig nadeel is wel dat ze niet zo veel op ons forum worden aangeboden, wat ik wel snap.

succes met de zoektocht, heb alleen geen haast (is mijn welgemeend advies) want de juiste komt toch wel op jouw pad.

groet,

Han
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...had ik al geopperd om je eventuele aankoop altijd eerst te laten keuren door een onafhankelijke partij? :D
Gebruikersavatar
Dennisky
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 jan 2013, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Hij is van mij ;-)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: West-friesland
Locatie: Middlewood, West Friesland

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Dennisky »

Ja, dat had je..... _004
Ik moet zeggen dat door hier te klagen, vragen, zeuren, lezen en advies op te volgen ik hier niet ingestonken ben. Waarvoor mijn dank.
Ben al lang blij dat ook BMW gewoon bereid is aan de hand van een kenteken je enige informatie te verstrekken. HULDE!

ESA is leuk maar niet persé noodzakelijk, buddyverwarming fijn, maar niet noodzakelijk, de radio/cd-speler die hier op zat ga ik zeker niet missen. ASC Lijkt me wel een fijne.
Wat ik wel nog wil vragen/zeuren/lezen is hoe makkelijk is het om de vering aan te passen zonder ESA omdat ik regelmatig zal wisselen tussen één of twee personen op de motor. Ik begreep dat Han het persé niet wilde en met hem nog enkele anderen.

p.s. kent iemand de RT bij Joost Motoren te Utrecht?
Je eigen weg vind je niet in een routeplanner.....
Inspector Gadget

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In deze "bange" tijden worden blijkbaar de grenzen van fatsoen door sommige handelaren verlegd.
Slechte zaak en goed dat je hier met naam en toenaam melding van jou ervaringen maakt.

Mijn ervaringen met het achterhalen van allerlei onderhoudsgegevens via een BMW dealeRT zijn ook positief, ook al kwam de motor niet bij hen vandaan, of ging ik niet op dat moment al zaken met hen specifiek doen.
Kwestie van netjes en beleeft vragen, denk ik zelf.
Dan wil de gemiddelde BMW dealeRT best wel helpen.

Al met al wederom geen fraaie gang van zaken zo te lezen.

Dan jou vragen en mijn persoonlijke mening;
Radio is leuk, heb ik op beide BMW motoren gehad, maar nog nooit gebruikt.

ESA is in mijn optiek wel heel erg handig, als het wegdek verandert bijvoorbeeld, of als je bemerkt dat het gewenst is om het comfort aan te passen. Dat kan je voor sommige instellingen doen onder het rijden (en sommige instellingen is het raadzaam om deze niet te wijzigen terwijl je zelf op de motor zit in verband met mogelijke schade/slijtage aan de stelmotortjes, heb ik begrepen)
Wellicht dat het 1 van de redenen is dat sommige ESA persé niet wilden.
Daarnaast zijn de fabrieks-af ingestelde bepaalde ESA-standen waar je uit kunt kiezen, terwijl met de "ouderwetse" verstelknop je zelf een heel scala aan "tussenstanden" hebt, dus nauwkeuriger aan jouw eisen en wensen.
Het is een keuze natuurlijk. Gemak versus meer comfort, schat ik zo in.

ASC is een extra stuk veiligheid (antislip regeling van het achterwiel), en in mijn optiek net zo "handig" als ABS; Je hoopt het nooit nodig te hebben maar je bent dankbaar als je het hebt op het cruciale moment.

En verwarmde zetels en handvaten is ook best prettig, hoewel ik het zelf hoogst zelden gebruikt heb.

Als je wilt kan ik (evt. via PB) je de link naar mijn lokale handelaar sturen waar ik over het algemeen goede zaken heb mee kunnen doen, en ik ook nog wat krediet heb opgebouwd. Zijn BMW's komen vaak uit België en daarom vaak completer en relatief weinig KM's.
Gebruikersavatar
Eric r1200rt
Berichten: 320
Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Hoi,

Heb nu voor het eerst cruise control, dat vind ik eigenlijk wel de grootste aanwinst!

Groet,
Eric
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
RHarryRT

R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Han die mooie rooie van jouw is toch te koop, onderhouden bij Kenny en vol opties!
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Jekihero »

http://www.premiummotors.nl/Occasions/Z ... oters.aspx

Heb hier naar volle tevredenheid in oktober jl. een motor (Honda CBF600NA) voor mijn zoon gekocht.

Er staat een RT uit 2008 voor € 12.490,=

Misschien interessant?

Ronald
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Weliswaar particulier maar zeker de moeite waard om te bekijken denk ik:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... ousPage=lr
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Hallo Dennis,

Al doende leert men. Houd de moed erin, want er is geen handvol, maar een continent vol met RT's. Neem rustig de tijd.
Vertrouwen blijft relatief en daarom is het goed om zelf zoveel mogelijk kennis op te doen of iemand mee te nemen die de kennis bezit en adviseert bij je aankoop.
1200RT 2007 zilver. Interressante prijs, ziet er zo wel leuk uit. http://www.dejongmotor.nl

ti gr.
Joop
doov650

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door doov650 »

Juist als je veel wisselt tussen enkel en duo rijden is ESA een heel fijne optie. Niet zo zeer voor de demping ( die rij ik vrijwel uitsluitend op de sportstand), maar wel voor de veervoorspanning. Die wissel je naar gelang van het gebruik. Heb je die optie niet, dan is wisselen een hele toer.
RhanRT

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door RhanRT »

Ik rij vrijwel altijd solo, vandaar HyperPro.
Daardoor ben je niet afhankelijk van vooringestelde fakiekswaardes (ESA) maar kun je dit op deze manier precies instellen zo als je wilt. (heel goed ingeschat DMM)
ESA is zeker niet slecht, absoluut niet, en heeft ook voordelen.
Inspector Gadget

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Thanks, als man van de rijtechniek kon ik mij vrijwel geen andere reden dan inderdaad zoiets als precisie van instelling voorstellen bij jou. ;)
En ik weet van de HyperPro ESA controller omdat juist die fabrieks-af ingestelde ESA-waardes inderdaad niet iedereen kon bekoren.
Alleen is die HyperPro ESA controller weer bij diverse BMW dealeRTs gekend als een storings-veroorzaker, naar verluid.
En wordt deze HyperPro ESA controller niet langer gemaakt. _001


En als we toch ongegeneerd mogen pluggen:

De -1200- van 2008 zou mij persoonlijk wel wat lijken;
http://doornekampmotorsport.new.inlinki ... 200-rt-abs

Maar voor een aantrekkelijk budget een 2006 -1200- met ook fabrieks-af frutsels zoals ESA e.d.;
http://doornekampmotorsport.new.inlinki ... -r-1200-rt
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Die bij Doornekamp had ik ook gezien ja. Van te voren de motor laten keuren door Kenny of Erik van Lent en dan heb je misschien een goeie deal te pakken!
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Inspector Gadget

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mijn motoren komen daar vandaan, en ik heb elke keer goede deals kunnen maken.
Kenny gaf aan dat mijn -1200- een goede aanschaf was, hij zou het ook voor die prijs gelijk gekocht hebben.

En het is bij mij om de hoek, kan je gelijk een kop koffie komen halen. :lol:

Er zitten soms juweeltjes tussen, als je goed oplet, en bij deze handelaar heb ik altijd goed strak (lees: flink) kunnen onderhandelen over de prijs, in mijn voordeel, van duizenden euro's.
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Helaas is mijn ervaring minder goed met Doornekamp (2 motoren gekocht) maar daar gaat het in dit draadje niet om. Ik zeg alleen laat de motor van te voren keuren en laat het onderhoud elders uitvoeren.

Qua prijs zijn ze zeker interessant!
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Inspector Gadget

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zoals ik aangaf;
Je moet goed opletten.

Het is niet altijd kwaadwillend, soms gewoon slordig, gemakzuchtig, laks of niet netjes.
Dat was althans mijn ervaring bij mijn 1e motor van hen, en hebben ze wel opgelost.
Niet dat ik hen ga lopen verdedigen, maar het probleem is niet altijd belangrijk, de oplossing vaak wel.

De uitzonderingen daargelaten, de meeste motorhandelaren valt m.i. genoeg op aan te merken.
Gebruikersavatar
Dennisky
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 jan 2013, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Hij is van mij ;-)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: West-friesland
Locatie: Middlewood, West Friesland

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Dennisky »

Vandaag wezen kijken bij een dealer in het noorden des lands.(tip van één v/d forumleden).
2008, 22000, abs, esa,cruisecontr, buddyverw., handvatverw, voor €12450.
Eerste indruk, verweerde voorvorkpoten, roestige remklauwen, krassen op koffer en stond
wat olie te lekken.
Over gesproken en zou netjes gemaakt worden. Fair enough..... over de prijs gesproken...
ook interessant. Pak aan en rijden... geen probleem buiten een lamp kapot, wordt gewisseld.
Kwam er tijdens het rijden pas achter dat het een mijlenteller was. Bij terugkomst de motor nog 's
bekeken en vond het allemaal net niet.
Toen nog ff het contact aan en de melding 'brake failure' kwam opzetten.
Binnen nog gevraagd naar mijlenteller en jawel import, tenaamgesteld in 2008.
Gevraagd naar het bouwjaar. Antwoord: 2008. Ja, het is een import, tenaamgesteld in 2008, wat is het bouwjaar?
Kan je dat opzoeken? Dat kon dus even niet.
Had al geen goed gevoel en heb dat nog niet. Moet me een goed gevoel geven.
Je kan het maar één keer uitgeven. Big RT Smile Ik kijk weer verder...... _004
Je eigen weg vind je niet in een routeplanner.....
doov650

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door doov650 »

Er zit toch wel heel veel kaf onder het koren.
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Garfield »

Dennisky schreef:Ja, dat had je..... _004
Ik moet zeggen dat door hier te klagen, vragen, zeuren, lezen en advies op te volgen ik hier niet ingestonken ben. Waarvoor mijn dank.
Ben al lang blij dat ook BMW gewoon bereid is aan de hand van een kenteken je enige informatie te verstrekken. HULDE!

ESA is leuk maar niet persé noodzakelijk, buddyverwarming fijn, maar niet noodzakelijk, de radio/cd-speler die hier op zat ga ik zeker niet missen. ASC Lijkt me wel een fijne.
Wat ik wel nog wil vragen/zeuren/lezen is hoe makkelijk is het om de vering aan te passen zonder ESA omdat ik regelmatig zal wisselen tussen één of twee personen op de motor. Ik begreep dat Han het persé niet wilde en met hem nog enkele anderen.

p.s. kent iemand de RT bij Joost Motoren te Utrecht?
Ik kom met enige regelmaat bij Joost (werk er in de buurt, best handig als je wat nodig hebt ;) ) en heb die RT al een tijdje zien staan. Zeker niet verkeerd en Joost Motoren is absoluut een betrouwbaar adres. Als ik zo lees wat je nu allemaal al hebt meegemaakt op je zoektocht zal dit een verademing voor je zijn. Waag er een rit aan en overtuig jezelf.
Succes,
Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Baird »

Dennisky schreef:.............
Wat ik wel nog wil vragen/zeuren/lezen is hoe makkelijk is het om de vering aan te passen zonder ESA omdat ik regelmatig zal wisselen tussen één of twee personen op de motor. Ik begreep dat Han het persé niet wilde en met hem nog enkele anderen.
............
Als dat net zo gaat als bij de 1150 is het een fluitje van een cent, _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Ares
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe
Locatie: Westerbork

R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Ares »

Volgens mij staat mijn vorige 1200 (2009) nog bij de dealer. Alle opties (geen radio) en ca 50k km's. Ik had deze motor 2,5 jaar en zakelijk gereden. Alle beurten zijn gedaan. Hij staat in Groningen. Misschien een tip voor je.
Volgens mij was de vraagprijs 13500.
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 504
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Mocht je niet tegen de papierwinkel opzien om er eentje uit België in te voeren staat deze nog altijd te koop: viewtopic.php?f=7&t=6188
Gebruikersavatar
Dennisky
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 jan 2013, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Hij is van mij ;-)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: West-friesland
Locatie: Middlewood, West Friesland

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Dennisky »

De 2009 fietsen gaan net boven m'n budget of ik moet al net tegen een leuke
aanlopen voor een mooie prijs. Die bij Joost was een hele mooie maar wil toch ESA en
als het kan cruise control. Voor anderen die nog een mooie 2007 zoeken zonder opties
staat er een hele mooie in Burgum en trouwens ook nog een hele mooie uit 2005 of 2006.
Ik loop vast nog wel tegen de 'mijne' aan. Alles komt goed. _004
Je eigen weg vind je niet in een routeplanner.....
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Dennisky schreef:Vandaag wezen kijken bij een dealer in het noorden des lands.(tip van één v/d forumleden).
2008, 22000, abs, esa,cruisecontr, buddyverw., handvatverw, voor €12450.
Eerste indruk, verweerde voorvorkpoten, roestige remklauwen, krassen op koffer en stond
wat olie te lekken.
Over gesproken en zou netjes gemaakt worden. Fair enough..... over de prijs gesproken...
ook interessant. Pak aan en rijden... geen probleem buiten een lamp kapot, wordt gewisseld.
Kwam er tijdens het rijden pas achter dat het een mijlenteller was. Bij terugkomst de motor nog 's
bekeken en vond het allemaal net niet.
Toen nog ff het contact aan en de melding 'brake failure' kwam opzetten.
Binnen nog gevraagd naar mijlenteller en jawel import, tenaamgesteld in 2008.
Gevraagd naar het bouwjaar. Antwoord: 2008. Ja, het is een import, tenaamgesteld in 2008, wat is het bouwjaar?
Kan je dat opzoeken? Dat kon dus even niet.
Had al geen goed gevoel en heb dat nog niet. Moet me een goed gevoel geven.
Je kan het maar één keer uitgeven. Big RT Smile Ik kijk weer verder...... _004
Verweerde voorvorkpoten?
Die van mij was van 2007 met 70.000 km op de klok.
Geen verweerde voorvorkpoten, geen roestige spullen.
Gewoon goed kijken wat je koopt. Roest en verweerde zaken zijn absoluut niet nodig.
Aan dat soort zaken kan je meestal al zien of de vorige eigenaar zuinig op zijn fiets was of niet.
Want als je niet zuinig bent op je fiets hoe zit het dan met je onderhoud?
Je kan zat mooie RT's kopen die er netjes uitzien.
Gewoon veel kijken voordat je gaat kopen.
Je had beter mijn fiets kunnen kopen vorig jaar september. Kreeg inruil nog wel bijna 11.000 euro zonder al mijn extra accessoires.
doov650

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik ben niet zuinig op mijn fiets, was hem zelden en poets nooit. Ik rij dan ook liever dan dat ik poets.
Wel krijgt ie zijn beurten precies volgens het boekje.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

En hoe zien jouw voorvorkpoten eruit?
Mijn fiets was door de vorige eigenaar als op en neer fiets gebruikt tussen Nederland en Italie vandaar de km stand.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4369
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

MH, HIER GAAN WE HELEMAAL OF TOPIC . . . . _002
ALS JE EEN SPECIFIEKE VRAAG HEBT AAN IEMAND, STUUR HEM/HAAR DAN EEN PB . . . . :O
beemerrichard schreef:En hoe zien jouw voorvorkpoten eruit?
Mijn fiets was door de vorige eigenaar als op en neer fiets gebruikt tussen Nederland en Italie vandaar de km stand.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennisky
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 jan 2013, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Hij is van mij ;-)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: West-friesland
Locatie: Middlewood, West Friesland

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Dennisky »

misschien een rare vraag maar kan je voor eventueel niet doorgevoerde terugroepacties alsnog aankloppen bij de BMW-dealer als je particulier een motor hebt gekocht? :?:
Je eigen weg vind je niet in een routeplanner.....
Inspector Gadget

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Geen rare vraag en kan ik uit eigen 1e hand beantwoorden;
(alleen rare antwoorden bestaan in mijn optiek :lol: )

Jazeker, als een bepaalde terugroepactie nog niet is doorgevoerd kan elke BMW dealeRT dat zien op basis van het VIN-nummer (= voorheen bekend als chassisnummer).
En mocht blijken dat er nog openstaande terugroepacties zijn voor die specifieke VIN-nummer, zal de BMW dealeRT die kunnen uitvoeren.
Vaak zonder verdere kosten voor de eigenaar, ongeacht waar de motor vandaan komt, gekocht is, of in onderhoud is.
(wel zal soms een BMW dealeRT wat piepen, maar gewoon vriendelijk blijven helpt vaak wel)
Aangezien Herrn BMW vaak alle kosten (ook aan de dealeRT) draagt voor dergelijke werkzaamheden, al dan niet achteraf.

Wel kan het zijn dat de BMW dealeRT officieel toestemming vraagt aan Herrn BMW.
Gebruikersavatar
Dennisky
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 jan 2013, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Hij is van mij ;-)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: West-friesland
Locatie: Middlewood, West Friesland

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Dennisky »

jaaaaaa, gevonden! Big RT Smile

RTdriver had z'n motor te koop staan op marktplaats.
Wezen kijken, gereden en overgeschreven. _004

Het is geworden een zilvergrijze uit 2007 met 13000 km op de teller.
ESA, ASC, verwarmingspakket, cruisecontrol, chroom en BMW-navigatie!
In nieuwstaat, mooie lak en alles blinkt tegen je op. 8)_
Kofferset, zonder krassen en een topkoffer. _004

Ik ben in m'n nopjes!

Groeten D.
Je eigen weg vind je niet in een routeplanner.....
RhanRT

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door RhanRT »

mooi, gefeliciteerd !!
En nu gaan genieten, de temperaturen lopen al aardig op voor de komende tijd.
Cowcatcher
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 jul 2012, 12:40
Type: Overig R-serie
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Nijkerk
Locatie: Appel

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Cowcatcher »

Gefeliciteerd met je aankoop!

was al bang dat het een erg lang draadje zou worden _001

Grtzzz,

Han
Inspector Gadget

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Gefelicitaart!
Die motor is nog niet eens ingereden. _004 ;)

Ik ben altijd blij met een Happy End. :lol:
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4369
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: R1200rt aankoop

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Klinkt goed hoor, gefeliciteerd en als je het niet erg vindt sluit ik nu dit draadje . . . . :lol:
Zet een een foto in SHOWEN DIE R1200RT?

Veel plezier en nu ook inschrijven voor het treffen2013 . . . _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”