Aanschaf RT 1200 RT 2006
Aanschaf RT 1200 RT 2006
Beste forumleden,
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren over een RT1150 en ben tegen een RT 1200 aangelopen het is een 1200 RT uit 2006 met 21000 km op teller compleet met historie voor 10750 euro, is dit een goede prijs en waar moet ik nog opletten als ik deze aanschaf.
Hoor graag wat jullie ervan vinden.
,
Gerard
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren over een RT1150 en ben tegen een RT 1200 aangelopen het is een 1200 RT uit 2006 met 21000 km op teller compleet met historie voor 10750 euro, is dit een goede prijs en waar moet ik nog opletten als ik deze aanschaf.
Hoor graag wat jullie ervan vinden.
,
Gerard
- JOS WRSM
- Forumoprichter en -beheerder
- Berichten: 4367
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: momenteel motorloos
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Beste Gerard,
het bedrag dat je noemt voor een uit 2006 is wel een "dealerprijs". Bij een goede dealer mag je er wel vanuit gaan dat je een betrouwbare fiets koopt. Daarbij zul je ook garantie krijgen en loop je weinig risico.
Koop je particulier dan zou ik allert zijn en zeker een keuring laten uitvoeren door een onafhankelijke partij zoals Erik van Lent (http://www.erikvanlent.nl)
Vraag ook naar de onderhoudsboekjes en/of factuurgeschiedenis.
Algemene tips staan hier >> viewtopic.php?f=63&t=5366
om zo maar iets op te noemen.
succes
het bedrag dat je noemt voor een uit 2006 is wel een "dealerprijs". Bij een goede dealer mag je er wel vanuit gaan dat je een betrouwbare fiets koopt. Daarbij zul je ook garantie krijgen en loop je weinig risico.
Koop je particulier dan zou ik allert zijn en zeker een keuring laten uitvoeren door een onafhankelijke partij zoals Erik van Lent (http://www.erikvanlent.nl)
Vraag ook naar de onderhoudsboekjes en/of factuurgeschiedenis.
Algemene tips staan hier >> viewtopic.php?f=63&t=5366
om zo maar iets op te noemen.
succes
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Natuurlijk is een R1200RT met maar 21000 km van het bouwjaar 2006 verleidelijk.
Maar naar mijn idee gewoon veel te duur voor die 10750€
Bij een dealer hier staat ook een zelfde motor van 2005 voor 10450€ met 45000 km, voor mijn gevoel ook veel te duur.
Bovendien een motor met wat meer kilometers van die bouwjaren heb ik persoonlijk veel liever als ook de onderhoudshistorie bekend is.
Modificaties en verbeteringen hebben dan vaak al plaatsgevonden, dat is maar zeer de vraag bij motoren die zo weinig hebben gelopen.
Moet je dan bang zijn voor wat hogere kilometerstanden?
Nee hoor, zoek maar eens op ons forum en je gaat duurtesten vinden tot aan 200.000 km waarbij de R1200RT zeer goed uit de bus komt!
Een lage kilometerstand is zeker niet zaligmakend.
met vriendelijke groet,
RhanRT
Maar naar mijn idee gewoon veel te duur voor die 10750€
Bij een dealer hier staat ook een zelfde motor van 2005 voor 10450€ met 45000 km, voor mijn gevoel ook veel te duur.
Bovendien een motor met wat meer kilometers van die bouwjaren heb ik persoonlijk veel liever als ook de onderhoudshistorie bekend is.
Modificaties en verbeteringen hebben dan vaak al plaatsgevonden, dat is maar zeer de vraag bij motoren die zo weinig hebben gelopen.
Moet je dan bang zijn voor wat hogere kilometerstanden?
Nee hoor, zoek maar eens op ons forum en je gaat duurtesten vinden tot aan 200.000 km waarbij de R1200RT zeer goed uit de bus komt!
Een lage kilometerstand is zeker niet zaligmakend.
met vriendelijke groet,
RhanRT
- JOS WRSM
- Forumoprichter en -beheerder
- Berichten: 4367
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: momenteel motorloos
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
We horen wel van je wat het geworden is :
Almere RT1150 schreef:Mannen,
Bedankt voor de informatie.
Gr.
Gerard
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Is het niet zo dat, wanneer je een motor bij een erkende dealer koopt, hij moet controleren of alle modificaties zijn uitgevoerd en zoniet hij dit alsnog moet doen?
Wat is anders de echte meerwaarde om een (bv BMW) motor bij een erkende dealer te kopen?
Groet,
Hans
Wat is anders de echte meerwaarde om een (bv BMW) motor bij een erkende dealer te kopen?
Groet,
Hans
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Ik heb mijn motor niet bij een dealer gekocht. Maar bij de eerste servicebeurt die ik wel bij een dealer liet uitvoeren werden de modificaties gratis uitgevoerd.HansH schreef:Is het niet zo dat, wanneer je een motor bij een erkende dealer koopt, hij moet controleren of alle modificaties zijn uitgevoerd en zoniet hij dit alsnog moet doen?
Wat is anders de echte meerwaarde om een (bv BMW) motor bij een erkende dealer te kopen?
Groet,
Hans
- JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
100 Punten.HansH schreef:Is het niet zo dat, wanneer je een motor bij een erkende dealer koopt, hij moet controleren of alle modificaties zijn uitgevoerd en zoniet hij dit alsnog moet doen?
Wat is anders de echte meerwaarde om een (bv BMW) motor bij een erkende dealer te kopen?
Groet,
Hans
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Persoonlijk zou ik ook een fiets kiezen met een lage km stand, al betaal je daar wel wat meer voor. Die dingen slijten toch door gebruik.
Prijs lijkt me redelijk, gezien de km stand.
Blijft de vraag over: klopt die stand ??
Prijs lijkt me redelijk, gezien de km stand.
Blijft de vraag over: klopt die stand ??
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Wat doe je dan als je kunt kiezen tussen een twijfelachtig onderhouden motor met weinig kms en en aantoonbaar goed onderhouden motor met meer kms?doov650 schreef:Persoonlijk zou ik ook een fiets kiezen met een lage km stand, al betaal je daar wel wat meer voor. Die dingen slijten toch door gebruik.
Prijs lijkt me redelijk, gezien de km stand.
Blijft de vraag over: klopt die stand ??
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
HansD schreef:Wat doe je dan als je kunt kiezen tussen een twijfelachtig onderhouden motor met weinig kms en en aantoonbaar goed onderhouden motor met meer kms?doov650 schreef:Persoonlijk zou ik ook een fiets kiezen met een lage km stand, al betaal je daar wel wat meer voor. Die dingen slijten toch door gebruik.
Prijs lijkt me redelijk, gezien de km stand.
Blijft de vraag over: klopt die stand ??
Bij twijfel nooit inhalen. Ik denk dat je nog alle tijd hebt en midden in de winter niet uit twee minst slechte moet kiezen. Ik vind 10000 euro een hoop centen en wil dan alleen kiezen tussen de twee besten.
Maar ja, ik heb makkelijk 'kjbsfdlklkw' , ik hoef niet te kiezen.
Groet,
Hans
- Ares
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
- Locatie: Westerbork
Aanschaf RT 1200 RT 2006
Slecht onderhoud bij 20.000 km? Die motor heeft amper gereden. Zorg voor een grote beurt voor zover die niet is gedaan "and Bob 's your uncle"
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Die motor uit 2006 heb ik laatst zien staan in Almere. Ziet er erg goed uit maar ik vind 'm veel te duur. Die lage km-stand klinkt leuk maar ik vraag me af hoe er mee gereden is. Alleen maar van huis mee naar de AH twee straten verderop of af en toe van Almere mee naar Den Haag gereden om maar wat te noemen? In het eerste geval is de motor nooit op bedrijfstemperatuur gekomen en dat zou voor mij een reden zijn om de motor, hoe mooi ook voor het oog, te laten staan.
Succes met de zoektocht. Ben zelf ook druk aan het rondkijken
Succes met de zoektocht. Ben zelf ook druk aan het rondkijken
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Als er sprake is van een aantoonbare onderhoudsdiscipline, zou ik meer trek hebben in de motor met iets meer vlieguren. Mijn ervaring is dat voertuigen harder slijten van stilstaan dan van normaal en goed gebruik.
Bert M
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Scherp onderhandelen over de prijs van de twijfelachtig onderhouden motor met de goed onderhouden fiets als benchmark.HansD schreef:Wat doe je dan als je kunt kiezen tussen een twijfelachtig onderhouden motor met weinig kms en en aantoonbaar goed onderhouden motor met meer kms?doov650 schreef:Persoonlijk zou ik ook een fiets kiezen met een lage km stand, al betaal je daar wel wat meer voor. Die dingen slijten toch door gebruik.
Prijs lijkt me redelijk, gezien de km stand.
Blijft de vraag over: klopt die stand ??
- Ares
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
- Locatie: Westerbork
Aanschaf RT 1200 RT 2006
Ik geloof niet dat iemand twee straten verderop rijdt op de motor. En van Almere naar Den Haag is 'ie echt wel op bedrijfstemperatuur. Dat zijn niet de beste argumenten om een motor niet te kopen. Ga af op wat je ziet en wat je kan herleiden. Klinkt anders allemaal als koudwatervrees. Volg je hart maar neem je hoofd mee.Wolfs RT schreef:Die motor uit 2006 heb ik laatst zien staan in Almere. Ziet er erg goed uit maar ik vind 'm veel te duur. Die lage km-stand klinkt leuk maar ik vraag me af hoe er mee gereden is. Alleen maar van huis mee naar de AH twee straten verderop of af en toe van Almere mee naar Den Haag gereden om maar wat te noemen? In het eerste geval is de motor nooit op bedrijfstemperatuur gekomen en dat zou voor mij een reden zijn om de motor, hoe mooi ook voor het oog, te laten staan.
Succes met de zoektocht. Ben zelf ook druk aan het rondkijken
Succes met het vinden van een motor die je blij maakt.
- Ares
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
- Locatie: Westerbork
Aanschaf RT 1200 RT 2006
Waarom denk jij dat een motor meer slijt van stilstaan dan van rijden? Als ze ergens achter in de fabriek nog een "vergeten" BMW vinden van 7 jaar oud en je mag deze kopen voor €5000 minder, dan laat je die ook niet staan toch?Bert M schreef:Als er sprake is van een aantoonbare onderhoudsdiscipline, zou ik meer trek hebben in de motor met iets meer vlieguren. Mijn ervaring is dat voertuigen harder slijten van stilstaan dan van normaal en goed gebruik.
Bert M
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Weet ik zo net nog niet. Uit ervaring weet ik dat je toch wat risico loopt met de keringen en leidingen die droog/poreus geworden zijn, lagers die te lang eenzijdig gewicht gedragen hebben en dat soort 'kleine' ongemakken. Ik ga er van uit dat de 'fabrieksvondst' wel gewoon met volledige garantie verkocht wordt en dan is het risico natuurlijk wat dragelijker. Daarnaast ligt het overigens ook een beetje aan de opslagomstandigheden. In de fabriek uit jouw voorbeeld zullen de omstandigheden wellicht iets beter zijn dan in een vochtige boerenschuur of zelfs buiten in een tuin.Ares schreef:Waarom denk jij dat een motor meer slijt van stilstaan dan van rijden? Als ze ergens achter in de fabriek nog een "vergeten" BMW vinden van 7 jaar oud en je mag deze kopen voor €5000 minder, dan laat je die ook niet staan toch?Bert M schreef:Als er sprake is van een aantoonbare onderhoudsdiscipline, zou ik meer trek hebben in de motor met iets meer vlieguren. Mijn ervaring is dat voertuigen harder slijten van stilstaan dan van normaal en goed gebruik.
Bert M
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Ares
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
- Locatie: Westerbork
Aanschaf RT 1200 RT 2006
Je laat me een beetje twijfelen, maar ik denk toch dat ik ervoor zou gaan. :)Bert M schreef:Weet ik zo net nog niet. Uit ervaring weet ik dat je toch wat risico loopt met de keringen en leidingen die droog/poreus geworden zijn, lagers die te lang eenzijdig gewicht gedragen hebben en dat soort 'kleine' ongemakken. Ik ga er van uit dat de 'fabrieksvondst' wel gewoon met volledige garantie verkocht wordt en dan is het risico natuurlijk wat dragelijker. Daarnaast ligt het overigens ook een beetje aan de opslagomstandigheden. In de fabriek uit jouw voorbeeld zullen de omstandigheden wellicht iets beter zijn dan in een vochtige boerenschuur of zelfs buiten in een tuin.Ares schreef:Waarom denk jij dat een motor meer slijt van stilstaan dan van rijden? Als ze ergens achter in de fabriek nog een "vergeten" BMW vinden van 7 jaar oud en je mag deze kopen voor €5000 minder, dan laat je die ook niet staan toch?Bert M schreef:Als er sprake is van een aantoonbare onderhoudsdiscipline, zou ik meer trek hebben in de motor met iets meer vlieguren. Mijn ervaring is dat voertuigen harder slijten van stilstaan dan van normaal en goed gebruik.
Bert M
Bert M
- han62
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
- Type: R1200RT
- Locatie: Budel
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Hoi Bert,Bert M schreef:Als er sprake is van een aantoonbare onderhoudsdiscipline, zou ik meer trek hebben in de motor met iets meer vlieguren. Mijn ervaring is dat voertuigen harder slijten van stilstaan dan van normaal en goed gebruik.
Bert M
je zegt ervaring te hebben hoeveel motoren of auto's heb je dan al gekocht met een lage kilometerstand en later problemen mee hebt gehad.
Ik heb zelf in ider geval meerdere positieve ervaring met oudere auto's of motoren met lage kilometerstand.
de laatste nu ca 2 jaar geleden motor van 1993 met aantoonbaar minder dan 4000km en de eigenaar zelf vond dat ie er best veel mee gereden had. Ik heb wel alle olieën en filter vervangen. verse benzien er in en rijden maar. geen enkel probleem tot nu toe. de dealer zei toen ik aan hem advies vroeg altijd doen is gewoon een nieuwe motor. (ik kocht hem particulier)
Ik kocht ook een DKW meer dan 30 jaar stil gestaan. nieuwe olie en verse benzine kabels gangbaarder gemaakt smeren nieuwe bougies en geen enkel probleem.
Er wordt ook altijd gehamerd op de onderhoudshistorie maar wat dan als je zoals vele motorliefhebbers je motor zelf vertroeteld is ie dan ineens minder waard. Ik denk dat je beter een motor van een bekende doe het zelver kan hebben die jaarlijks/periodiek onderhoud pleegt dan dat de motor naar sommige bedrijven wordt gebracht.
Waaro brengen velen hun motor anders naar Kenny omdat ze daar blijkbaar meer vertrouwen in hebben dan in sommige dealers.
Een motor met veel kilometers heeft nu eenmaal meer slijtage. mijn advies als de prijs niet te veel scheelt en de kleur en alles staat je aan. kopen met minder kilometers. en dan bedoel ik natuurlijk niet een verschil van een paar duizend maar wel van enkele tienduizenden.
Succes met je zoektocht.
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Beste Han,han62 schreef:Bert M schreef: Hoi Bert,
je zegt ervaring te hebben hoeveel motoren of auto's heb je dan al gekocht met een lage kilometerstand en later problemen mee hebt gehad..
Om je vraag te beantwoorden: ik heb tot nog toe slechts drie stuks (allen auto's) gekocht die aan de genoemde criteria voldoen. De eerste (Mercedes Benz) had aantoonbaar 10 jaar stil gestaan. Geen grote problemen, echter na de eerste twee maanden gebruik alle waterafvoerkanalen moeten ontstoppen (zaten vol met stof dat na de eerste Hollandse regenbui direct in een een soort beton veranderde en een grote verscheidenheid aan lekkages veroorzaakte) en de rubberen brandstofleidingen moeten vervangen. Deze waren uitgedroogd en na plotseling intensief gebruik opeens zo lek als vergietjes. Preventief toen ook maar de originele flexibele remleidingen vervangen voor verse staalomvlochten exemplaren. Dat heb ik overigens bij de volgende twee auto's bij ingebruikname gedaan. De middelste van het drietal (ook een Benz) had nooit veel gereden en de laatste 5 jaar volledig stilgestaan. Helaas in een vochtig én verwarmd onderkomen. Diverse lagers moesten vervangen worden vanwege aantasting door roest en standschade, zoals onze oosterburen dat zo mooi noemen. Het derde exemplaar, een Smart Roadster, was een extreme 'winkeldochter'. Drie jaar in één en dezelfde showroom gestaan. Deze kocht ik bij een gerenommeerde dealer tegen een zeeeeer gereduceerd tarief: ze waren 'm daar zo zat als een aap. Deze heb ik nog steeds in mijn bezit en rij er zelf ook zeer weinig mee (overigens altijd nog 4000 km per jaar om 'm een beetje fit te houden). Ik zou een uitgedroogde kering van de uitgaande as van de motor moeten laten vervangen, maar de lekkage is nog te gering ten opzichte van de kosten, dus wacht ik nog even tot ik de gehele originele koppeling vervang voor een sportkoppeling (de laatste voorgenomen modificatie op mijn hobby karretje)
Voorts heb ik ook nog een levensfase gehad dat ik auto's heb vérkocht bij een keurig autobedrijf. De gemiddelde garantiekosten van verkochte auto's met extreem lage kilometerstanden t.o.v. de leeftijd lagen dus écht aanzienlijk hoger dan auto's die gewoon gebruikt waren om lekker te tokkelen. Eerder in dit topic noemde iemand al het rijden van korte stukjes als bron van ellende. Nou, dat onderschrijf ik van harte.
Daarnaast denk ik dat voertuigen (motorfietsen én auto's) met extreem lage kilometerstanden vaak bereden zijn door mensen die vermoedelijk niet heel erg veel lol aan het rijden beleefd hebben, met daaruit voortvloeiend de kans dat het voertuig met hetzelfde gebrek aan liefde behandeld werd. Ik ga er dus andersom ook vanuit dat mensen die met heel veel liefde zelf onderhoud plegen aan hun RT ook iedere gelegenheid te baat nemen om met hun pareltje te gaan rijden, wat dus automatisch leidt tot hogere kilometerstanden... Daarnaast noemen de VRO-instructeurs de rijders die onder de 2000km per jaar blijven "permanente beginners" en waarschijnlijk niet zonder reden...
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
Mooi han62 hier weer te zien!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Aanschaf RT 1200 RT 2006
een en ander kun je met elkaar wel verbinden, de opmerking van de VRO-instructeurs is correct, ook in mijn ogen!Bert M schreef: Daarnaast denk ik dat voertuigen (motorfietsen én auto's) met extreem lage kilometerstanden vaak bereden zijn door mensen die vermoedelijk niet heel erg veel lol aan het rijden beleefd hebben, met daaruit voortvloeiend de kans dat het voertuig met hetzelfde gebrek aan liefde behandeld werd. Ik ga er dus andersom ook vanuit dat mensen die met heel veel liefde zelf onderhoud plegen aan hun RT ook iedere gelegenheid te baat nemen om met hun pareltje te gaan rijden, wat dus automatisch leidt tot hogere kilometerstanden... Daarnaast noemen de VRO-instructeurs de rijders die onder de 2000km per jaar blijven "permanente beginners" en waarschijnlijk niet zonder reden...
Bert M
Zolang zij rijden met dat besef hoeft dat niet gevaarlijk te zijn, echter zij wijken wel vaak af van het verwachtingspatroon die anderen in het verkeer hebben als die een motorrijder zien. En juist daar zit het gevaar. Je spreekt dan over de kennis, kunde en beheersing. Vandaar de status "permanente beginners", door zo weinig te rijden ................ enfin vul zelf maar in.