Waar op te letten bij BMW R1200RT (2010+)
Waar op te letten bij BMW R1200RT (2010+)
Na veel van de posts gelezen te hebben met tips en tricks, moet ik zeggen dat er veel info staat over RT's van voor 2010. Nou heb ik interesse in eentje waar net de kop vanaf is (een april 2012 model). Motor al uitvoerig bekeken en proefrit staat gepland voor volgende week zaterdag (ik heb goede hoop op de dooiaanval dit weekend )
Nu is dit dus een relatief nieuwe motor en ik zou graag wat feedback ontvangen van collega Forum leden met een 2011/2012 model waar speciaal op te letten. Natuurlijk moet het gevoel goed zijn, maar die specifieke rijdertips zou ik zeer interessant vinden.
Alvast bedankt voor jullie support.
Nu is dit dus een relatief nieuwe motor en ik zou graag wat feedback ontvangen van collega Forum leden met een 2011/2012 model waar speciaal op te letten. Natuurlijk moet het gevoel goed zijn, maar die specifieke rijdertips zou ik zeer interessant vinden.
Alvast bedankt voor jullie support.
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Waar op te letten bij BMW R1200RT (2010+)
Ik rijd een '11 RT.
Vorige week bij een service-beurt kwam men erachter dat het groot-licht-knopje niet naar behoren werkte.
Over dit euvel had ik wel eens gelezen en schijnt vaker voor te komen.
Verder ben ik niet bekent met kwaaltjes bij het laatste model RT...
Vorige week bij een service-beurt kwam men erachter dat het groot-licht-knopje niet naar behoren werkte.
Over dit euvel had ik wel eens gelezen en schijnt vaker voor te komen.
Verder ben ik niet bekent met kwaaltjes bij het laatste model RT...
- Lexrt
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 17:12
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Best
- Locatie: Best
Re: Waar op te letten bij BMW R1200RT (2010+)
Ik rijd een r1200rt van oktober 2011, tot op heden zonder problemen heb inmiddels 13000 km gereden. Afgelopen december zijn eerste 10000km beurt gehad geen opmerkingen. Heb gelezen dat iemand problemen had met de lichtschakelaars staat volgens mij ook ergens op dit forum.
Tot nu toe 100% tevreden, zeker het nieuwe blok met de bovenliggende nokkenas en ander motormanagement bevalt me beter dan het oude blok, het gaat allemaal wat soepeler en minder stoterig, al was ik al erg tevreden over de vorige.
Succes met de proefrit zal je zeker bevallen.
Groeten Lexrt
Tot nu toe 100% tevreden, zeker het nieuwe blok met de bovenliggende nokkenas en ander motormanagement bevalt me beter dan het oude blok, het gaat allemaal wat soepeler en minder stoterig, al was ik al erg tevreden over de vorige.
Succes met de proefrit zal je zeker bevallen.
Groeten Lexrt
Re: Waar op te letten bij BMW R1200RT (2010+)
Dank voor de tips (ook in andere onderwerpen). Proefrit is afgelopen zaterdag geweest en moet zeggen dat het wel een waanzinnige motor is. Natuurlijk wennen aan het begin en met wat nat wegdek, maar het zit lekker en rijdt enorm soepel. Moest wennen met schakelen, doordat pook te laag zat en ik dus met mijn voet telkens onder de pook moest komen om te schakelen. Maar dit is verstelbaar, dus op te lossen.
Schakelen op zich was enorm soepel, je hoeft maar te denken dat je wilt en voor je het weet zit je er al in.
De wind blijft mooi weg met het scherm, alleen bij hogere (>140) snelheden kreeg ik hem niet goed en klapte het om mijn helm heen. Kwestie van wat proberen denk ik. Handvatverwarming is wel een uitvinding zeg! Heerlijk.
Verder erg prettig en rustig gereden om het gevoel te krijgen hoe deze motor reageert. Bij lage versnellingen rustig en als je wilt kan het ook hard. Bochten gaan soepel, zeker omdat je je 1 met de motor voelt.
We slapen er nu een nachtje over en bepalen dan wat we doen. Je kan het geld maar 1x uitgeven natuurlijk...
Schakelen op zich was enorm soepel, je hoeft maar te denken dat je wilt en voor je het weet zit je er al in.
De wind blijft mooi weg met het scherm, alleen bij hogere (>140) snelheden kreeg ik hem niet goed en klapte het om mijn helm heen. Kwestie van wat proberen denk ik. Handvatverwarming is wel een uitvinding zeg! Heerlijk.
Verder erg prettig en rustig gereden om het gevoel te krijgen hoe deze motor reageert. Bij lage versnellingen rustig en als je wilt kan het ook hard. Bochten gaan soepel, zeker omdat je je 1 met de motor voelt.
We slapen er nu een nachtje over en bepalen dan wat we doen. Je kan het geld maar 1x uitgeven natuurlijk...
Re: Waar op te letten bij BMW R1200RT (2010+)
Hopelijk wordt het net zo'n rustig nachtje als dat je gereden hebt...
Veel wijsheid!
Veel wijsheid!
Re: Waar op te letten bij BMW R1200RT (2010+)
petervenlo schreef:Dank voor de tips (ook in andere onderwerpen). Proefrit is afgelopen zaterdag geweest en moet zeggen dat het wel een waanzinnige motor is. Natuurlijk wennen aan het begin en met wat nat wegdek, maar het zit lekker en rijdt enorm soepel. Moest wennen met schakelen, doordat pook te laag zat en ik dus met mijn voet telkens onder de pook moest komen om te schakelen. Maar dit is verstelbaar, dus op te lossen.
Schakelen op zich was enorm soepel, je hoeft maar te denken dat je wilt en voor je het weet zit je er al in.
De wind blijft mooi weg met het scherm, alleen bij hogere (>140) snelheden kreeg ik hem niet goed en klapte het om mijn helm heen. Kwestie van wat proberen denk ik. Handvatverwarming is wel een uitvinding zeg! Heerlijk.
Verder erg prettig en rustig gereden om het gevoel te krijgen hoe deze motor reageert. Bij lage versnellingen rustig en als je wilt kan het ook hard. Bochten gaan soepel, zeker omdat je je 1 met de motor voelt.
We slapen er nu een nachtje over en bepalen dan wat we doen. Je kan het geld maar 1x uitgeven natuurlijk...
Je bent er waarschijnlijk al een poosje mee bezig. Laat het niet afhangen van een nachtje slapen. Je komt van een totaal andere motor, super fiets,dus neem je tijd en regel in ieder geval een tweede proefrit. Een goeie dealer zal dit zelfs aanmoedigen. Afgelopen jaar heb ik met een dealergeorganiseerde toertocht een proefrit mogen maken en toen besloten die motor niet te nemen.
Succes, Hans
Re: Waar op te letten bij BMW R1200RT (2010+)
Knoppenwinkel links is bij ook al vervangen.
En nieuwe koppelingsplaten na 8k.
En nieuwe koppelingsplaten na 8k.
Re: Waar op te letten bij BMW R1200RT (2010+)
De spreekwoordelijke kogel is door de kerk! Vandaag de handtekening gezet voor een !
Aflevering volgt als de sneeuw, hagel en kou weer het land uit is, waarschijnlijk richting eind februari. Zal in het "showen die R1200 RT" even wat details en foto's zetten om even de topics bij elkaar te houden.
Aflevering volgt als de sneeuw, hagel en kou weer het land uit is, waarschijnlijk richting eind februari. Zal in het "showen die R1200 RT" even wat details en foto's zetten om even de topics bij elkaar te houden.
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Waar op te letten bij BMW R1200RT (2010+)
Gefeliciteerd met de aankoop petervenlo!
Veel mooie en veilige kilometers toegewenst!
Veel mooie en veilige kilometers toegewenst!