Rugzak of backpack

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Rein

Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Rein »

Beste forumleden,
Ik zie de laatste tijd veel,vooral jongere motorrijders, met een rugzak of backpack rijden,hoewel functioneel en ook mode zou ik toch de ervaring hiermee van mijn Parijse vriend willen overbrengen.
Hij stond te wachten voor een stoplicht met zijn K75s toen hij vol in de zijde geraakt werd door een automobilist (ja ja) wiens voet van de rem op het gaspedaal schoot,hij werd gelanseerd en kwam meters verder op zijn rug te landen,(het lengtezwaartepunt van het lichaam zit dan achter dus je draait op de rug),dat zou nog niet zo erg geweest zijn,hm,als de rugzak niet gevuld was met boeken hierdoor brak hij zijn nekwervels!
De andere verwondingen noem ik niet eens,hij heeft enige jaren in een rolstoel doorgebracht en een topchirurg van de franse luchtmacht (met schietstoel geejecteerde piloten) heeft hem kunnen helpen hierdoor rijd hij (voorzichtig) weer motor, R100GS.
Een tanktas is toch veiliger bergplaats voor bagage denk ik zo,hierbij nog een rontgenfoto van hoe hij er nu bijloopt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Tja ik ben ook niet kapot van de rugzak en stop alles meestal in de topkoffer.
Gebruikersavatar
Dominiq
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2014, 13:58
Type: R1100RT
Bijz: Tomtom, Zend ontvangapp, ex gendarmeriemotor
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Creuse
Locatie: Creuse

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Dominiq »

Zie mijn reactie van 16 december in een ander topic over rugzak remlicht.

"In Frankrijk is dit absoluut verboden. Plus uit ervaring weet ik dat het niet verstandig is om een rugzak op de motor te dragen.
Heb veel en ernstig letsel door rugzakken die men op de rug had gezien bij ongelukken".

En om je verder uit de droom te helpen, boeken of alleen handdoeken in de rugzak je breekt hem bij allebei.
Denken dat die zachte spullen de klap opvangen blijkt een flauwekul verhaal in de praktijk.
Ik heb net even teveel gezien van dit soort zaken door rugzakken met alleen kleding etc.
Mijn kennissen en ik dragen nooit een rugzak op de motor. Toen ik mijn huidige vriend leerde kennen had hij vaak een rugzak om.
Wij zouden een keer weggaan en hij weigerde toen die af te doen. Toen zei ik resoluut dan blijf ik thuis en voegde de daad bij het woord. :evil:
Dat bracht hem eindelijk tot inkeer en sinds die dag draagt hij geen rugzak meer. -top-

[groet] Dominique
Multis periculis supersum

In bezit van:
BMW R1100RT uit 1998 met 250.111 KM
BMW R1100RT uit 2000 met 5.000 KM in conservatie
Nieuwe motor 2015 HD Dyna Low Rider mei 2015, 51079KM.
Bart51
Berichten: 678
Lid geworden op: 26 jan 2010, 19:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart
Locatie: Ter Aar

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Bart51 »

Niet alleen in Frankrijk maar ook in België is het verboden!
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Baird »

.... en ik breek mijn rug met alleen een wielrenshirtje aan ... :evil: , gelukkig rij ik ook weer motor. Draag dus alleen een rugprotector op mijn rug en verder niets.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Dominiq
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2014, 13:58
Type: R1100RT
Bijz: Tomtom, Zend ontvangapp, ex gendarmeriemotor
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Creuse
Locatie: Creuse

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Dominiq »

Baird schreef:.... en ik breek mijn rug met alleen een wielrenshirtje aan ... :evil: , gelukkig rij ik ook weer motor. Draag dus alleen een rugprotector op mijn rug en verder niets.
Ik neem aan dat dit shirtje niet op de motor was, rug protector zeer verstandig zit er bij ons ook standaard in.

[groet] Dominique _004
Multis periculis supersum

In bezit van:
BMW R1100RT uit 1998 met 250.111 KM
BMW R1100RT uit 2000 met 5.000 KM in conservatie
Nieuwe motor 2015 HD Dyna Low Rider mei 2015, 51079KM.
Rein

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Rein »

Dank voor de reactie Dominq,de invloed op je vriend is voorbeeldig....ook een Fransman? De droom kan ik niet goed plaatsen,realistischer kan ik het niet maken dan met de foto.
Mijn bedoeling met het stukje is mensen aan het denken te zetten over de eigen veiligheid,maar het blijft je eigen verantwoordelijkheid.
Gebruikersavatar
Dominiq
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2014, 13:58
Type: R1100RT
Bijz: Tomtom, Zend ontvangapp, ex gendarmeriemotor
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Creuse
Locatie: Creuse

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Dominiq »

Rein schreef:Dank voor de reactie Dominq,de invloed op je vriend is voorbeeldig....ook een Fransman? De droom kan ik niet goed plaatsen,realistischer kan ik het niet maken dan met de foto.
Mijn bedoeling met het stukje is mensen aan het denken te zetten over de eigen veiligheid,maar het blijft je eigen verantwoordelijkheid.
Mijn vriend is 100% Nederlander en wil dat vooral zo houden. Hij was mijn nieuwe buurman, je had zijn gezicht moeten zien toen hij zich kwam voorstellen in gebrekkig Frans. En in puur Nederlands te horen kreeg dat hij beter Nederlands kon praten. :D Met die droom bedoel ik, dat veel mensen denken dat een rugzak wel kan met alleen kleding of handdoeken etc. Maar daar breek je bijna even snel je rug op als op boeken of een laptop in een rugzak.

[groet] Dominique
Multis periculis supersum

In bezit van:
BMW R1100RT uit 1998 met 250.111 KM
BMW R1100RT uit 2000 met 5.000 KM in conservatie
Nieuwe motor 2015 HD Dyna Low Rider mei 2015, 51079KM.
Gebruikersavatar
Duiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 aug 2010, 19:18
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze
Locatie: Correze

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Duiker »

Dominique, is duidelijk anti rugzak op de motor. Toen ik naar haar (buurman) vriend ging hield ze mij aan. :evil:
En begon een preek over mijn rugzakje. Maar goed dat ze Nederlands spreekt anders waren we er niet uitgekomen vrees ik.
Maar heb sinds die dag geen rugzak meer gedragen. :O

Groeten, Fred
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Bedankt Rein voor je overduidelijke waarschuwing. Veel motorrijders staan hier niet bij stil.
Zelf heb ik altijd rugprotectie onder mijn motorjas aan en vervoer ik bijvoorbeeld ook geen voorwerpen als een sleutelbos in mijn motorkleding. Ook deze kunnen onnodig letsel veroorzaken.
Rein schreef:Mijn bedoeling met het stukje is mensen aan het denken te zetten over de eigen veiligheid,maar het blijft je eigen verantwoordelijkheid.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Wullum »

Goed verhaal.

nu vind ik een rugzak sowieso kl*te zitten over mijn motorjas in combinatie met mijn bodyshape :oops: maar na 1x op mijn rug geland te zijn vorig jaar ben ik er extra voorzichtig mee. Ik wil bijvoorbeeld niet het magnesium frame van mijn laptop in mijn rug, om maar een zijstraat te noemen...

Maar ook Jos' opmerking snijdt hout, met een jas met overal zakken is de verleiding groot om je sleutels, telefoon, beurs, gereedschap en ga zo maar door overal in te proppen :roll: Als je dan valt wil ik niet weten wat voor uitwerking dat op een lijf zou hebben... Dat red je niet met een pleister. Gelukkig zitten er 3 koffers en een "dashboardkastje" op mijn RT en hoef ik niet rond te rijden met een riem vol spullen zoals onze vrienden op gestreepte bRommeRTs...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Arjan W »

Tja, ook ik heb me schuldig gemaakt aan het rugzak rijden. Wel eentje die overigens fluo geel was.

Nu gebruik ik de rugzak nog steeds, maar dan in de zijkoffers of netjes op de baggagedrager.

Naast dat het veiliger is, is het ook beter voor je rug met door de mindere belasting _004 .
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Baird »

Dominiq schreef:
Baird schreef:.... en ik breek mijn rug met alleen een wielrenshirtje aan ... :evil: , gelukkig rij ik ook weer motor. Draag dus alleen een rugprotector op mijn rug en verder niets.
Ik neem aan dat dit shirtje niet op de motor was, rug protector zeer verstandig zit er bij ons ook standaard in.

[groet] Dominique _004
Nee, was niet op de motor maar op de sportfiets toen mijn zadel afbrak en ik achterover op het asfalt klapte (met fietshelm :mrgreen: ).
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Rein

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Rein »

Inderdaad Jos, ook een sleutelbos is zo'n ding waar je niet gouw aan denkt,een alledaags ding wat je gedachtenloos in je jas stopt. Voortaan alleen de huissleutel bij de kontaktsleutel
en geen multytool in de Jas.

groet Rein.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Dingeman »

Laat ik voorop stellen dat ik geen rugzak oid gebruik. Heb ik ook niet nodig met een RT voorzien van koffers. Maar om nu ook al te gaan discussiëren over wat je wel of beter niet in je zakken kan hebben, vind ik wel erg ver gaan.

We gaan toch ook niet waarschuwen om beter niet te gaan rijden over wegen met vangrails, met bomen, met lantaarnpalen, met trottoirbanden en verzin nog maar veel meer. Want als je zou vallen en je komt deze voorwerpen/obstakels tegen in je val, dan breek je niet alleen je rug, maar nog veel meer.

Kunnen we dan beter niet meer gaan motorrijden?
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Dominiq
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2014, 13:58
Type: R1100RT
Bijz: Tomtom, Zend ontvangapp, ex gendarmeriemotor
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Creuse
Locatie: Creuse

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Dominiq »

Je kan niets doen met bovenstaande zaken of wel, dit is aan je zelf. Maar er voor waarschuwen is goed.
Dat stoepen en vangrails etc. gevaarlijk zijn weet iedereen die motorrijdt.
Maar juist sleutels etc. die je zonder na te denken in je zak stopt zijn ook heel gevaarlijk.

Een praktijk voorbeeld waar ik er meer van heb. Maar deze is mij heel goed bijgebleven omdat het over een Nederlander gaat.
Ik was toen Capitaine en mijn collega en ik hadden een auto aangehouden. Mijn collega handelde de papierwinkel af toen er een melding kwam van een ongeval vlak bij ons in de buurt. Ik sprong op de motor en ging er direct heen. Het bleek te gaan om een auto die een tegemoet komende motor had geschampt waardoor deze was gevallen. Voor de omstanders sprak de man een vreemde taal die ik direct als Nederlands herkende.
De man sprak geen Frans, wel Engels maar was o zo blij dat hij iemand had die Nederlands sprak.
De arme man had een gebroken been en klaagde over een flinke pijn links in zijn borst.
Toen ik dat ging onderzoeken bleek tot mijn verbazing dat de man op die plek een zakje had zitten.
Daar had hij sleutels in gedaan 4 stuks. Op de een of andere manier zijn die sleutels alle vier door zijn pak heen gegaan.
Door de huid gedrongen en zaten muurvast tussen twee ribben. Later bleek dat ze vlak naast een belangrijk bloedvat zaten en die net niet geraakt hadden.

En zo hebben collega's van mij nog wel wat voorbeelden. Doe er uw voordeel mee.

[groet] Dominique
Multis periculis supersum

In bezit van:
BMW R1100RT uit 1998 met 250.111 KM
BMW R1100RT uit 2000 met 5.000 KM in conservatie
Nieuwe motor 2015 HD Dyna Low Rider mei 2015, 51079KM.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Dingeman »

@Dominic,

Uit je stukje te lezen ben je waarschijnlijk/vermoedelijk een diender (politieagent?). Indien dit zo is ga ik het beeld van een politie-motorsurveillant voor me halen, dus wat vermoedelijk ook voor jou geldt. Hoewel ik Frankrijk dan niet geheel kan plaatsen als jou werkterrein, maar dat vind ik van minder belang.

Ik zie jou in een uniform met een koppel en wat zie ik daar allemaal aan hangen. Een pistool, een patroontasje met extra magazijn, een paar handboeien, een houder met busje traangas, een houder met wapenstok, een portofoon waarvan de spreeksleutel ergens ter hoogte van de schouder is bevestigd etc. En toch stappen ze allemaal op hun motor, ook met de wetenschap van al die letselervaringen zoals jij in jou stukje schrijft.

En dan heb ik ook nog gezien dat erbij zijn die een tasje met een multitool, een tasje met een beademingsmondstuk, een tasje met extra handschoenen enz, er aan hebben hangen. Men heeft nagenoeg geen plaats meer aan de koppel om er nog meer aan te hangen.

Jij neemt dan imo een aanzienlijker groter risico op ernstiger letsel bij een mogelijke val dan ik met mijn sleutel? Of laat jij alles achter op je bureau als je motorsurveillance hebt.

Ik weet het met zijn allen kunnen we heel veel bedenken waardoor en waarvan je letsel op zou kunnen lopen bij een eventuele val, sleutels, een aansteker, een ballpoint, GSM etc. etc.

Het leven is nu eenmaal niet zonder risico's.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door moh_fan »

Sorry hoor Dingeman... Maar wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen met @Dominic?
Behalve de laatste regel is dit behoorlijke kolder.
Just my €0,02
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Gebruikersavatar
Duiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 aug 2010, 19:18
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze
Locatie: Correze

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Duiker »

Dingeman schreef:@Dominic,

Uit je stukje te lezen ben je waarschijnlijk/vermoedelijk een diender (politieagent?). Indien dit zo is ga ik het beeld van een politie-motorsurveillant voor me halen, dus wat vermoedelijk ook voor jou geldt. Hoewel ik Frankrijk dan niet geheel kan plaatsen als jou werkterrein, maar dat vind ik van minder belang.

Ik zie jou in een uniform met een koppel en wat zie ik daar allemaal aan hangen. Een pistool, een patroontasje met extra magazijn, een paar handboeien, een houder met busje traangas, een houder met wapenstok, een portofoon waarvan de spreeksleutel ergens ter hoogte van de schouder is bevestigd etc. En toch stappen ze allemaal op hun motor, ook met de wetenschap van al die letselervaringen zoals jij in jou stukje schrijft.

En dan heb ik ook nog gezien dat erbij zijn die een tasje met een multitool, een tasje met een beademingsmondstuk, een tasje met extra handschoenen enz, er aan hebben hangen. Men heeft nagenoeg geen plaats meer aan de koppel om er nog meer aan te hangen.

Jij neemt dan imo een aanzienlijker groter risico op ernstiger letsel bij een mogelijke val dan ik met mijn sleutel? Of laat jij alles achter op je bureau als je motorsurveillance hebt.
Hier praat duidelijk een leek. Die niet weet hoe de Gendarme zijn spullen vervoert op een motor. En wat die wel en niet mee heeft.
Maar ga vooral op de motor zo als jij het wil, tenslotte loop jij de schade op en niet een ander.

Groeten, Fred.
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Het leven is idd niet zonder risico's. Maar risico's kan je, met een beetje gezond verstand (en levenservaring), wel beperken. Bijvoorbeeld door gewoon tips aan te nemen van lotgenoten die al het e.e.a. hebben meegemaakt. :(
Dingeman schreef:Het leven is nu eenmaal niet zonder risico's.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Junkyard Dog
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:08
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.
Locatie: Creuse

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Jos WRSM schreef:Het leven is idd niet zonder risico's. Maar risico's kan je, met een beetje gezond verstand (en levenservaring), wel beperken. Bijvoorbeeld door gewoon tips aan te nemen van lotgenoten die al het e.e.a. hebben meegemaakt. :(
Dingeman schreef:Het leven is nu eenmaal niet zonder risico's.
+1
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Bert M »

En daar is dit mooie RT-forum voor: elkaar helpen met goede adviezen en tips!

(En wat men daar op individueel niveau mee doet, is eigen verantwoordelijkheid!)

[groet]
Bert M
Moderator
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Mariecke »

Dingeman schreef:@Dominic,

Uit je stukje te lezen ben je waarschijnlijk/vermoedelijk een diender (politieagent?). Indien dit zo is ga ik het beeld van een politie-motorsurveillant voor me halen, dus wat vermoedelijk ook voor jou geldt. Hoewel ik Frankrijk dan niet geheel kan plaatsen als jou werkterrein, maar dat vind ik van minder belang.

Ik zie jou in een uniform met een koppel en wat zie ik daar allemaal aan hangen. Een pistool, een patroontasje met extra magazijn, een paar handboeien, een houder met busje traangas, een houder met wapenstok, een portofoon waarvan de spreeksleutel ergens ter hoogte van de schouder is bevestigd etc. En toch stappen ze allemaal op hun motor, ook met de wetenschap van al die letselervaringen zoals jij in jou stukje schrijft.

En dan heb ik ook nog gezien dat erbij zijn die een tasje met een multitool, een tasje met een beademingsmondstuk, een tasje met extra handschoenen enz, er aan hebben hangen. Men heeft nagenoeg geen plaats meer aan de koppel om er nog meer aan te hangen.

Jij neemt dan imo een aanzienlijker groter risico op ernstiger letsel bij een mogelijke val dan ik met mijn sleutel? Of laat jij alles achter op je bureau als je motorsurveillance hebt.

Ik weet het met zijn allen kunnen we heel veel bedenken waardoor en waarvan je letsel op zou kunnen lopen bij een eventuele val, sleutels, een aansteker, een ballpoint, GSM etc. etc.

Het leven is nu eenmaal niet zonder risico's.
Er word gelukkig met enige regelmaat gekeken naar de uitmonstering van ons uniform en er zijn soms ook aanpassingen.

Een voorbeeld daarvan is dat voor jaren terug de motoragenten met het pistool in een holster op het bovenbeen reden. Dit holster had een scharnier en was daardoor makkelijker te bereiken.
Echter leverde dit holster, bij en val, de kans op zwaar letsel.op. Immers kon het bovenbeen daardoor makkelijk beschadigd raken, met daarbij alle gevolgen van dien.
Er is toen gekozen voor een nieuw heuphoogte.

Wat Dingeman niet weet is dat veel wat aan het koppel hangt, speciaal voor motorrijders is uitgevoerd/aangepast.
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Erteetje

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Erteetje »

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden en zeker ook in dit geval!
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Dingeman »

Erteetje schreef:Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden en zeker ook in dit geval!
Nou vooruit dan.

Afbeelding
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Erteetje

Re: Rugzak of backpack

Ongelezen bericht door Erteetje »

Dingeman schreef:
Erteetje schreef:Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden en zeker ook in dit geval!
Nou vooruit dan.

Afbeelding
Big RT Smile Big RT Smile
Ik bedoelde de röntgenopname maar je reactie vind ik dan wel weer in de categorie goeie humor passen _004
Gesloten

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”