camera op verkeersplein Kooimeer Alkmaar

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

camera op verkeersplein Kooimeer Alkmaar

Ongelezen bericht door wil51 »

EDIT JOS WRSM - LET OP: DIT DRAADJE IS GERELATEERD AAN DIT DRAADJE >> WAARIN DE KNMV EEN OPROEP DOET.
Afbeelding

Omdat er in laatste half jaar al 42 motorrijders gevallen zijn op het verkeersplein Kooimeer worden er camera's geplaatst om de oorzaak te achterhalen.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/160081/camer ... chterhalen
concours
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 jun 2013, 23:18
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Locatie: Zaanstad

Re: camera op verkeersplein Kooimeer Alkmaar

Ongelezen bericht door concours »

Ik heb anderhalf jaar in Alkmaar gewerkt en heb regelmatig dat verkeersplein, met de BMW R1150RT en later met de GSA, gerond. Ik heb mij daar echter nog nooit één moment onveilig gevoeld, of ook maar iets gemerkt, dat het er glad zou zijn.
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
Gebruikersavatar
telekraan
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 jun 2013, 19:38
Type: R1250RT
Bijz: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Egmond aan Zee
Contacteer:

Re: camera op verkeersplein Kooimeer Alkmaar

Ongelezen bericht door telekraan »

Bij deze de eerste is onderuit gegaan op het Kooimeer in Alkmaar, ik hoop niet dat het een forumlid is.


Eerste motorrijder onderuit onder toeziend oog 'valcamera's' Kooimeerplein
Erg lang heeft Rijkswaterstaat niet hoeven wachten op beelden van de 'valcamera's' die op verkeersplein Kooimeerplein zijn geplaatst.
Donderdagavond ging rond kwart voor elf de zoveelste motorrijder onderuit.
De man is met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht, zijn motor raakte fors beschadigd. De brandstof uit de motor kwam op het wegdek terecht,Rijkswaterstaat is enige tijd bezig geweest met het schoonmaken daarvan.
Motorrijders willen dat Rijkswaterstaat iets doet aan het materiaal dat gebruikt wordt om naden in het wegdek op te vullen, volgens hen is dat te glad en de oorzaak van de vele valpartijen op het verkeersplein.
Rijkswaterstaat wilde echter eerst meer informatie en plaatste twee camera's om te kunnen zien wat er gebeurt tijdens zo'n valpartij.
Deze motorrijder heeft de twijfelachtige eer de eerste gedocumenteerde valpartij op zijn naam te zetten. (foto: DNP.NU/Lorenzo Derksen)


http://www.alkmaarcentraal.nl/nieuws/67 ... imeerplein

Afbeelding

Fred
Gebruikersavatar
telekraan
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 jun 2013, 19:38
Type: R1250RT
Bijz: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Egmond aan Zee
Contacteer:

Re: camera op verkeersplein Kooimeer Alkmaar

Ongelezen bericht door telekraan »

weet iemand of het een forumlid is en zo ja hoe het met hem gaat.
ook al is het geen RT het blijft een BMW.

Fred
franshoogenbosch

Re: camera op verkeersplein Kooimeer Alkmaar

Ongelezen bericht door franshoogenbosch »

morge allemaal ,
even over Kooimeer Alkmaar , ik heb er ook nooit hinder ondervonden , maar kan me ook niet herinneren dat ik er met nat weer geweest ben , en daar zit blijkbaar de clou .....
Heb een neef welke vrachtwagen chauffeur is . Die vertelde mij dat hij iets had gezien dat op een stunt-actie leek .
Hij reed achter een motorrijder en opeens ging die onderuit !!! Zonder aanwijsbare oorzaak , geen gekke dingen , gewoon weggegleden ......En inderdaad ,zo zijn er dus al heel veel gegaan .....Nu gaan ze weer onderzoek doen ......waarschijnlijk bedoelen ze te onderzoeken wie deze reparatie gaat betalen . Over lassen en naden is een toplaag aangebracht welke bij vochtigheid spekglad wordt . Wie betaalt die nieuwe laag annex reparatie ? Zolang er geen dodelijke ongelukken gebeuren zal het wel niet urgent zijn ........
Ik neem geen risico meer , alleen met kurkdroog weer via Kooimeer , anders maar even omrijden ......
Groeten , Frans
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: camera op verkeersplein Kooimeer Alkmaar

Ongelezen bericht door Marianne »

Ook de man van een collega van mij is een week of drie geleden hier onderuit gegaan. Hij rijdt zomer en winter door en heeft, zover ik begrepen heb, geen rare dingen uitgehaald. Gelukkig geen persoonlijk letsel.
Hij heeft nu contact met de MAG, na een tip van mij ;) , en is inmiddels ook lid geworden. Daar hebben zich meer mensen gemeld die daar onderuit zijn gegaan en kennelijk gaat men nu collectief iets doen.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: camera op verkeersplein Kooimeer Alkmaar

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

EDIT JOS WRSM - LET OP: DIT DRAADJE IS GERELATEERD AAN DIT DRAADJE >> WAARIN DE KNMV EEN OPROEP DOET.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: camera op verkeersplein Kooimeer Alkmaar

Ongelezen bericht door wil51 »

Rijkswaterstaat denkt de oorzaak te hebben gevonden.

http://www.knmv.nl/Nieuws-motorrijden/2 ... r-in-beeld

In het kort . . .

Een knik in de linker rijstrook die nauwelijks opvalt;
Een verkantingsovergang (kleine helling van wegdek) vlak voor de plek waar motorrijders moeten kantelen om de bocht in te gaan, die een niet-vloeiende beweging kan veroorzaken;
Diverse detectielussen en reparatievakken geven - zeker bij nat wegdek - de indruk van glad wegdek, dat motorrijders proberen te mijden;
De begrijpelijkheid van sommige bewegwijzering en markering kan de aandacht van het rijgedrag afleiden.

Afzonderlijk zijn dit nauwelijks verzwarende rijomstandigheden voor motorrijders, maar juist de opeenstapeling in de bocht op de linker rijstrook kan indirect wel de kans op een motorongeval vergroten.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: camera op verkeersplein Kooimeer Alkmaar

Ongelezen bericht door wil51 »

Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: camera op verkeersplein Kooimeer Alkmaar

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Borden plaatsen terwijl het deskundig advies is om de inrichting van het plein te wijzigen? Ik snap best dat het zuur is om na drie jaar alweer en majeure reconstructie uit te voeren, maar inmiddels zijn er vele valpartijen geweest met (naar ik begrijp) niet allen materieel maar ook lichamelijk letsel. Rijkswaterstaat zou zich moeten schamen.

Volgens mij hebben belanghebbenden een sterk punt bij een rechter...
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gesloten

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”