Let op: het nieuwe motorseizoen begint

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Let op: het nieuwe motorseizoen begint

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Bron: ANWB - 6 maart 2015

Motorrijders weer de weg op

06 maart 2015 - Met het mooie lenteweer in het vooruitzicht verwacht de ANWB dat motorliefhebbers dit weekeinde hun motor uit de stalling zullen halen en massaal de weg opgaan.
De ANWB adviseert motorrijders en automobilisten extra oplettend te zijn. Alle weggebruikers moeten weer aan elkaar wennen en elkaar ook goed opmerken. Motorrijders wordt geadviseerd om rustig te beginnen. Na een winter van weinig tot geen motorrijden moeten motorrijders wennen aan de snelle, directe bewegingen van hun motor.

LEES HIER VERDER >>
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: Let op: het nieuwe motorseizoen begint

Ongelezen bericht door Zwiety »

Hmm, dan zullen onze wetshandhavers ook wel een actief weekend voorbereiden :evil:
... Ik zag bij van Harten dat de video-motor ( grijze r1200rt) ook weer zijn OHbeurt had gehad. U bent gewaarschuwd -naughty-
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Let op: het nieuwe motorseizoen begint

Ongelezen bericht door Lemoi »

ik laat van het weekend de motor eens staan en ga er met de familie op uit ;)
Ik vond het vandaag al aardig druk met motoren. Vorige week was ik vaak de enige maar ze komen weer ;)
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Let op: het nieuwe motorseizoen begint

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Vrijdag moest ik in de boerderij werken, en het nuttige met het aangename verenigd: lekker binnendoor gereden o.a. langs de Meije. Ik heb het daar niet eerder zo rustig meegemaakt - Héérlijk !

Sent from my HTC One X aan alle forumleden
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Let op: het nieuwe motorseizoen begint

Ongelezen bericht door Wullum »

Gisteren retedruk met brommerts, quads en allerlei ander dakloos vermaak in Zuid-Limburg.

Virago van mijn Lief uit de winterslaap gehaald...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Let op: het nieuwe motorseizoen begint

Ongelezen bericht door wil51 »

Na paar maanden niet te hebben gereden wegens gezondheid probleem, heb ik het gisteren weer geprobeerd. Het was veel te druk in de omgeving van Haarlem. Iedereen wilde met de auto naar het strand. Alle leuke wegen overvol. Ik vond er niks aan en was met half uur weer thuis. Ik ga wel op mijn vrije dagen door de weeks weer rijden, maar niet meer in het weekend.
Gebruikersavatar
Duiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 aug 2010, 19:18
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze
Locatie: Correze

Re: Let op: het nieuwe motorseizoen begint

Ongelezen bericht door Duiker »

wil51 schreef:Na paar maanden niet te hebben gereden wegens gezondheid probleem, heb ik het gisteren weer geprobeerd. Het was veel te druk in de omgeving van Haarlem. Iedereen wilde met de auto naar het strand. Alle leuke wegen overvol. Ik vond er niks aan en was met half uur weer thuis. Ik ga wel op mijn vrije dagen door de weeks weer rijden, maar niet meer in het weekend.
Wat ben ik dan toch blij dat ik hier zit. Rij hier een uur over mooie bochtige wegen, als ik dan in die tijd vier auto's tegen kom is het veel.
Ben dan ook altijd zo kort mogelijk in Nederland als ik er heen ga. Nederland Is inderdaad veel te druk aan het worden.
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Let op: het nieuwe motorseizoen begint

Ongelezen bericht door wil51 »

Niet in het weekend, maar vandaag, maandag, 3 motorrijders een ongeluk regio Kennemerland. Alle 3 zijn ze niet gezien door de automobilist.
Gesloten

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”