frankrijk regels

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
trebor
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:20
Type: R1200RT/LC
Bijz: White
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: roermond

frankrijk regels

Ongelezen bericht door trebor »

Kan iemand me helpen aan de regels voor motorijden in Frankrijk?
File rijden, reflectiemateriaal, hesje J/N, etc.

dank alvast
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: frankrijk regels

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: frankrijk regels

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Leuk om te lezen dat in FR tussen de file door rijden niet mag. Moet je eens op de Parijse ring tijdens de spits gaan rijden, dan weet je het wel. Wordt dus wel gedoogd in FR.
Als ik me goed herinner is het verplicht bezitten van een alcoholtester al afgeschaft???
Hesje enkel verplicht als je geen reflecterend materiaal in je vest verwerkt hebt (hoeft daarom geen fluo te zijn, wel reflecterend). Kan natuurlijk nooit kwaad om het bij te hebben en/of te dragen.
Een CE gekeurde helm, met dimlicht rijden,.... en een uitlaat met niet meer dan 80dB voor +125 cm³
Liefst een EU rijbewijs en niet het NL. Daar kunnen ze heel moeilijk over doen. Uiteraard geldige verzekering, inschrijvingsbewijs en het EU conformiteitscertificaat als je dat hebt. (neem copieën van al je papieren mee)
Hou je in de bebouwde kom zeker aan de snelheid want ergens staan doen ze. Zie je een tegenligger lichtsignalen geven (ook op de autoweg) draai dan de kraan toe en steek je hand op ter bedanking Teken dat er verderop een mobiele snelheidsbrigade staat en wees zo hoffelijk het voor je tegenliggers ook te doen mocht je er eentje tegenkomen. Persoonlijk geef ik dan nog met men linkerhand een gebaar dat ze moeten vertragen.
Pas op op de kleinere wegen daar een fransman gewend is om zen bocht af te snijden. Dus liever blode Jan dan dode Jan. En van de kleinere wegen gesproken, het is nu (ook in september) dat ze de kleinere wegen herstellen met wat men schlamage noemt (pek gieten en steentjes over). De auto's rijden de steentjes dan wel vast. Staat altijd aangegeven met een rode driehoek met een auto in die steentjes wegpiert.
Gesloten

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”