Onderzoek: Motorrijden in de File

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Onderzoek: Motorrijden in de File

Ongelezen bericht door Baird »

Lemoi schreef:
AGVerheij schreef:
Baird schreef:daarnaast is het redelijk opportuun om met grote koffers dit kunstje te doen bij versmalde rijstroken.
Voor mij een reden om de Nedplex Citydeksels aan te schaffen, wordt de achterkant zo'n 30cm smaller door !
Tja de motor is over de spiegels gemeten bijna 1 meter en over de koffers ook. Dus smalle koffers helpen niet echt...of je moet echt gaan sla-ommen..maar we zijn niet in oostenrijk op de piste :D
De smalle koffers helpen wel degelijk: als de voorkant (van een R1150RT) er door kan kan de achterkant met de smalle koffers het zeker, daarnaast kun je eerder wegsturen van een auto omdat je aan de achterkant simpelweg smaller bent.
(Hij hoeft deze week lekker geen file te rijden, zelfs vertroeteld door er een puts water en een borstel over heen te gooien en dat is al heel wat met mijn poetsgedrag :mrgreen: )
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Onderzoek: Motorrijden in de File

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Even off topic: erg effectief om de borstel er overheen te gooien ;) :lol:
Krijg je tenminste geen krassen op de lak.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Onderzoek: Motorrijden in de File

Ongelezen bericht door Lemoi »

Ach ik weet hoe breed hij achter over de koffers is. En de spiegels zitten op dezelfde.hoogte als de auto spiegels (uitzondering daar gelaten. En ja vrachtwagens). Dus als ik er met de spiegels voorbij kom, kom ik er met de koffers zeker voorbij. En in al die jaren en vele file km heb ik mijn motor niet 'opzij' hoeven te gooien. Pas 3 keer in aanraking geweest. 1 keer met de spiegels en 2 keer met de koffers een vrachtwagen. Maar daarvoor heb ik bescherm folie op de koffers :D
Gesloten

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”