Ervaringen Bikerpolis

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Aangezien het onderwerp welke verzekering al afgesloten was ben ik toch benieuwd hoe de ervaringen met Bikerpolis zijn? Ik zit nu bij de KNMV maar was toch verrast toen bleek dat ik sinds februari ineens alleen maar een dekking had voor WA verzekering terwijl mijn taxatierapport toch echt liep tot maart 2016. Ik weet niet hoe de ervaringen van andere zijn met de KNMV. Dit was een foutje van de KNMV en ze corrigeren ze het nu. Dan ben ik weer gewoon WA extra verzekerd.
Ik vind het wel fijn dat je de motor kan verzekeren op taxatiewaarde. Bij Bikerpolis is dit ook mogelijk en afgaande op de beoordelingen lijken ze vrij goed maar ik weet niet hoe de ervaringen hier zijn. Bij veel verzekeringen ben je gewoon verzekerd op dagwaarde en die ligt voor mijn motor nog een paar duizend euro lager dan de taxatiewaarde.
Sommige verzekeringen stellen belachelijke eisen aan de beveiliging maar voor mijn motor is een ART4 slot voldoende bij de meeste .
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ik heb geen goede ervaring met de KNMV.
Eerst problemen gehad bij het verzekeren van mijn BMW. (dit is wel al enkele jaren geleden, misschien inmiddels aangepast)
Ondanks het goedgekeurde alarm moest ik mijn motor altijd met een ketting vastleggen aan een aard en/of nagelvast voorwerp zoals een lantaarnpaal o.i.d.
Toen ik aangaf dat ik een naked bike had en geen idee had waar ik zo'n lange zware ketting moest laten (je mag je motor immers niet overal op de stoep achterlaten)kreeg ik als antwoord dat ik de ketting, wat hem betrof, maar om mijn nek moest hangen.
Het was immers mijn probleem als de motor gestolen was en ik moest maar aantonen dat hij goed bevestigd was ten tijde van diefstal.
Ben toen naar een andere verzekeraar gegaan waar een goedgekeurd alarm én een ART4 goedgekeurd schijfremslot voldoende waren.

Mijn tweede probleem ontstond toen ik een keer met pech in Luxemburg gestrand was.
Gelijk bellen met de KNMV ivm ophalen/repareren van de motor. Na 20 minuten aan de telefoon kreeg ik te horen dat ik het verkeerde nummer gebeld had. Het was het nummer van pech binnen Nederland. Doorschakelen intern kon niet en ik moest weer opnieuw bellen.
Toen ik mijn probleem opnieuw had uitgelegd kreeg ik de vraag of ik ook lid was van de ANWB wegenwacht.
Dat was ik en mij werd gevraagd om maar met hun te bellen omdat dat sneller zou gaan.... :evil: en bedankt KNMV!
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Menno_Motor

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door Menno_Motor »

Ook ik heb minder goede ervaringen met de KNMV. Ik rijd een BMW R1200RT uit 2005 en deze wilde de KNMV niet meer all-risk verzekeren, dit terwijl de ANWB hier niet moeilijk om deed. Uiteindelijk is het zo als ik er voor wil betalen, dat de klant koning is, niet in dit geval bij de KNMV.
Gebruikersavatar
MofkaP
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 mei 2013, 08:08
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS + F850GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amstelland
Locatie: Juynen aan den Aemstel
Contacteer:

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door MofkaP »

WaltzingMatilda schreef:een aard en/of nagelvast voorwerp zoals een lantaarnpaal o.i.d.
Dat is uitlokking van c.q. aanzetten tot een delict, een strafbaar feit.
In APV's is het verboden voertuigen vast te leggen of te zetten aan gemeentelijk wegmeubilair of gemeentelijk groen, zoals lantaarnpalen, brugleuningen en bomen. Daar is een boetebedrag aan verboden, te innen door het CJIB.
In sommige gemeenten wordt de ketting eenvoudigweg doorgeknipt.
Merkwaardig dat een verzekering een delict als eis stelt om te voldoen aan de voorwaarden.
Dat kan dus niet.

PS. De KNMV is geen risicodrager maar tussenpersoon, net als alle andere tussenpersonen en verzekeringsagenten. Alleen zij bieden de verzekering aan onder eigen naam; dat doen meer tussenpersonen.
Hetzelfde geldt voor bikerpolis, de risicodrager is (dacht ik) Delta Lloyd.
Heb je de verlaatclausule in de polis wel eens goed gelezen? Als je gaat afrekenen na het tanken in het kantoor, dan moet je je motor met een art slot op slot zetten, tenminste volgens de voorwaarde. Immers je verlaat de motor en hij is niet meer direct in het (toe)zicht. Ik ken een geval waarin de verzekeraar na diefstal weigerde uit te keren bij een dergelijk situatie. De bestuurder had de motor verlaten zonder deze met een art slot op slot te zetten bij het afrekenen. Ben daar zelf nog mee bezig geweest, maar ik kon hoog of laag springen: zo staat het in de voorwaarden en zo wordt het ook uitgelegd. Je hebt geen poot om op te staan.
Was wel een goedkope verzekering.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door Ton1959 »

MofkaP schreef:
WaltzingMatilda schreef:een aard en/of nagelvast voorwerp zoals een lantaarnpaal o.i.d.
Dat is uitlokking van c.q. aanzetten tot een delict, een strafbaar feit.
In APV's is het verboden voertuigen vast te leggen of te zetten aan gemeentelijk wegmeubilair of gemeentelijk groen, zoals lantaarnpalen, brugleuningen en bomen. Daar is een boetebedrag aan verboden, te innen door het CJIB.
In sommige gemeenten wordt de ketting eenvoudigweg doorgeknipt.
Merkwaardig dat een verzekering een delict als eis stelt om te voldoen aan de voorwaarden.
Dat kan dus niet.

PS. De KNMV is geen risicodrager maar tussenpersoon, net als alle andere tussenpersonen en verzekeringsagenten. Alleen zij bieden de verzekering aan onder eigen naam; dat doen meer tussenpersonen.
Hetzelfde geldt voor bikerpolis, de risicodrager is (dacht ik) Delta Lloyd.
Heb je de verlaatclausule in de polis wel eens goed gelezen? Als je gaat afrekenen na het tanken in het kantoor, dan moet je je motor met een art slot op slot zetten, tenminste volgens de voorwaarde. Immers je verlaat de motor en hij is niet meer direct in het (toe)zicht. Ik ken een geval waarin de verzekeraar na diefstal weigerde uit te keren bij een dergelijk situatie. De bestuurder had de motor verlaten zonder deze met een art slot op slot te zetten bij het afrekenen. Ben daar zelf nog mee bezig geweest, maar ik kon hoog of laag springen: zo staat het in de voorwaarden en zo wordt het ook uitgelegd. Je hebt geen poot om op te staan.
Was wel een goedkope verzekering.

De KNMV zegt stuurslot op slot zet of met een ART-Categorie IV of hoger goedgekeurd ketting- of beugelslot slot (naast het normale stuurslot) bevestigt aan aard- of nagelvast voorwerp.

Ik leg hem dus soms vast aan een beugel die dan wel voor fietsen is of een of ander achterlijk kunstwerk ;) . Maar dat is ook de reden waarom ik me er een beetje in ben gaan verdiepen. Centraal Beheer is vrij goed maar die accepteren geen taxatierapport. Je krijgt dus niet het bedrag terug van de verzekering waar je een gelijkwaardige motor voor kan kopen.
Maar ik zie nu net trouwens dat Bikerpolis het wel zegt ◾Voor zover mogelijk moet de motor vastgelegd zijn aan een andere motor of vast object (zoals lantarenpaal). ( En ze spellen het zelfs verkeerd) Het lijkt dus met alle verzekeringen wel iets te zijn.
Gebruikersavatar
Martin7007
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 dec 2013, 17:24
Type: R1200RT
Bijz: F.O. + intercom + grijs Nedplex flip up + zumo 590
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doetinchem
Locatie: Doetinchem

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door Martin7007 »

Ook voor mij was dit een reden om mijn motorverzekering niet bij de KNMV onder te brengen. Heb zelf geen ruimte om hem binnen te stallen.
Overigens is de KNMV niet strafbaar met hun bepaling dat een motor altijd aard en nagelvast moet worden vastgelegd. Zij geven immers niet aan waaraan je hem vast moet leggen. Deze keuze is aan de motoreigenaar. Tevens komt deze verplichting te vervallen wanneer hij in een deugdelijk afgesloten stalling staat.

Al met al vind ik deze bepaling in de motorverzekering alles behalve motorvriendelijk en dus ook niet passen bij een verzekering als de KNMV.
doov650

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik heb mijn lidmaatschap op de KNMV opgezegd. De verzekering was al ruk, maar ook hun pechhulp werd steeds verder uitgekleed.
Ik vertrouw tegenwoordig op de BMW servicekaart ( tegen de tijd dat die niet meer geldig is, koop ik wel weer een verse fiets) voor de motor en voor mijn 4 wielert heb ik mobiliteitsgarantie zolang ik de beurten door een officiele dealert laat doen. En dat was ik toch al van plan.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ik zit bij centraal beheer via mijn werk.
Ben altijd goed geholpen ook met toen mijn vorige motoren door wind omgewaaid waren.
Ze gingen gelijk kijken of dit op de stormschade kon als de windkracht van toepassing was en dat was dus beide keren zo.
Dus geen no claim teruggang.
Ging ooit op vakantie met de auto naar Zweden. Op de retourreis werd de auto op de parkeerplaats bij de boot gestolen dus terugreis zonder auto.
Had toen een verzekering bij Unigarant en de auto was alleen WA bij centraal beheer.
Toen de auto teruggevonden was waren wij al terug in Nederland en Unigarant vond de auto het niet waard om terug te halen.
Heb Centraal beheer gebeld en deze meldde dat als Unigarant hem niet terug ging halen, wat ze verplicht waren, dan wou centraal beheer hem wel meenemen als ze daar toch auto's moesten ophalen.
Service waar ik niet voor verzekerd was.
Ben erg blij met centraal beheer, voor zowel auto als motor.

Heb zelfs de tussenpersoon van mijn vrouw haar huisverzekering laten uitzoeken of er goedkopere verzekeringen waren voor mijn auto en motor.
Voor de auto kon hij op jaarbasis een paar tientjes ergens goedkoper maar de motor kreeg hij nergens voor elkaar.
Ze zijn beide allrisk en heb maximale no claim.
Goedkoper is leuker tot je een probleem hebt. Dan gaat de service pas tellen en dan ga ik toch liever voor die paar tientjes voor de service.
Bert33
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2013, 11:17
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door Bert33 »

Ik ben sinds vorig jaar verzekerd bij bikerpolis. Tot nog toe naar tevredenheid. Ik heb de zogenaamde WA casco 2500 polis "Casco 2500
Hebt u een motor met een vrij recent bouwjaar en vindt u volledig casco te duur en beperkt casco te beperkt dan hebben wij voor u een unieke verzekering: Casco 2500. Het idee achter Casco 2500 is eenvoudig: bij schades waar u helemaal niets aan kunt doen (zeg maar: de beperkt cascoschades zoals diefstal- en storm) dan keren wij de hele schade uit. Bent u echter als weggebruiker betrokken bij een botsing of raakt u van de weg dan keren we ook de hele schade uit, echter met een maximum van € 2.500,- per gebeurtenis."
Mijn 15 jaar oude R1100RT is weliswaar niet meer van een vrij recent bouwjaar, maar voor mij voldoende waardevol en dierbaar om deze variant te nemen. Gelukkig nog geen beroep hoeven te doen op de verzekering en dat wil ik wat mij betreft zo houden. Het regelen van de polis en de communicatie is verliep. Bij goed doorlezen is transparant wat de mogelijkheden en beperkingen zijn. En daar hoort voor een evt. uitkering bij diefstal een ART4 slot bij...
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door Ton1959 »

beemerrichard schreef:Ik zit bij centraal beheer via mijn werk.
Ben altijd goed geholpen ook met toen mijn vorige motoren door wind omgewaaid waren.
Ze gingen gelijk kijken of dit op de stormschade kon als de windkracht van toepassing was en dat was dus beide keren zo.
Dus geen no claim teruggang.
Ging ooit op vakantie met de auto naar Zweden. Op de retourreis werd de auto op de parkeerplaats bij de boot gestolen dus terugreis zonder auto.
Had toen een verzekering bij Unigarant en de auto was alleen WA bij centraal beheer.
Toen de auto teruggevonden was waren wij al terug in Nederland en Unigarant vond de auto het niet waard om terug te halen.
Heb Centraal beheer gebeld en deze meldde dat als Unigarant hem niet terug ging halen, wat ze verplicht waren, dan wou centraal beheer hem wel meenemen als ze daar toch auto's moesten ophalen.
Service waar ik niet voor verzekerd was.
Ben erg blij met centraal beheer, voor zowel auto als motor.

Heb zelfs de tussenpersoon van mijn vrouw haar huisverzekering laten uitzoeken of er goedkopere verzekeringen waren voor mijn auto en motor.
Voor de auto kon hij op jaarbasis een paar tientjes ergens goedkoper maar de motor kreeg hij nergens voor elkaar.
Ze zijn beide allrisk en heb maximale no claim.
Goedkoper is leuker tot je een probleem hebt. Dan gaat de service pas tellen en dan ga ik toch liever voor die paar tientjes voor de service.
Ik wil niet gaan voor goedkoper maar voor een betere verzekering. Als ik bij Centraal Beheer de motor verzeker weet ik dat de service goed is. Maar mocht de motor gestolen worden mag ik zelf 2000 Euro bijleggen om een gelijkwaardige motor te kopen omdat ik hem daar niet voor de taxatiewaarde kan verzekeren. De waarde die aan je motor word gehangen is niet de prijs die ik er voor moet betalen en daarom kies ik voor een verzekering waarbij dit mogelijk is.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ton dat is inderdaad vervelend.
Ik zit nog voor de 3 jaar aanschafwaarde verzekering.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door Ton1959 »

beemerrichard schreef:Ton dat is inderdaad vervelend.
Ik zit nog voor de 3 jaar aanschafwaarde verzekering.
En als die om zijn ga je naar een waarde waar je geen gelijkwaardige motor kan kopen van het geld dat je zal krijgen van de verzekering. Maar waarschijnlijk koop jij dan weer een andere motor. Maar dat was ik eigenlijk niet van plan Richard.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

mijn broertje had een aanrijding met zijn Citroen Picasso. Total loss.
Bij centraal beheer.
Heeft geëist dat hij eenzelfde auto terug kreeg. Is gewoon gelukt met een beetje praten.
Dus geen dagwaarde maar vervangwaarde.
Ze zijn zo slecht nog niet.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Bert33 schreef:Ik ben sinds vorig jaar verzekerd bij bikerpolis. Tot nog toe naar tevredenheid. Ik heb de zogenaamde WA casco 2500 polis "Casco 2500
Hebt u een motor met een vrij recent bouwjaar en vindt u volledig casco te duur en beperkt casco te beperkt dan hebben wij voor u een unieke verzekering: Casco 2500. Het idee achter Casco 2500 is eenvoudig: bij schades waar u helemaal niets aan kunt doen (zeg maar: de beperkt cascoschades zoals diefstal- en storm) dan keren wij de hele schade uit. Bent u echter als weggebruiker betrokken bij een botsing of raakt u van de weg dan keren we ook de hele schade uit, echter met een maximum van € 2.500,- per gebeurtenis."
Mijn 15 jaar oude R1100RT is weliswaar niet meer van een vrij recent bouwjaar, maar voor mij voldoende waardevol en dierbaar om deze variant te nemen. Gelukkig nog geen beroep hoeven te doen op de verzekering en dat wil ik wat mij betreft zo houden. Het regelen van de polis en de communicatie is verliep. Bij goed doorlezen is transparant wat de mogelijkheden en beperkingen zijn. En daar hoort voor een evt. uitkering bij diefstal een ART4 slot bij...
Je kunt pas tevreden zijn als je daadwerkelijk schade hebt geleden en er is voldoende uitgekeerd.
Nu heb je alleen maar premie betaald en als je die op tijd betaald hebt krijg je nooit problemen met de verzekeringsmaatschappij.
Waar ben je dan tevreden over?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door Ton1959 »

beemerrichard schreef:mijn broertje had een aanrijding met zijn Citroen Picasso. Total loss.
Bij centraal beheer.
Heeft geëist dat hij eenzelfde auto terug kreeg. Is gewoon gelukt met een beetje praten.
Dus geen dagwaarde maar vervangwaarde.
Ze zijn zo slecht nog niet.
Ik zal ze eens bellen en de zaak bespreken. Wie weet hebben ze een goed voorstel.
beckysmile

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door beckysmile »

Mijn vorige motor (en ook mijn huidige) was verzekerd via verzekeruzelf, ook 3 jaar voor aanschafwaarde. Na een total-loss buiten mijn schuld was er geen enkele discussie over de hoogte van het schadebedrag van de motor, alleen over de kleding hebben we even gebakkeleid, maar ook daar zijn we goed uitgekomen. Hoe dit gaat bij schade door mijn eigen schuld weet ik natuurlijk niet en hoop ik ook nooit mee te maken.
Maar ook hier de nodige bepalingen hoe je fiets op slot moet en tot hoe laat ze buiten mag staan...

Groet, Aad
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door Ton1959 »

beckysmile schreef:Mijn vorige motor (en ook mijn huidige) was verzekerd via verzekeruzelf, ook 3 jaar voor aanschafwaarde. Na een total-loss buiten mijn schuld was er geen enkele discussie over de hoogte van het schadebedrag van de motor, alleen over de kleding hebben we even gebakkeleid, maar ook daar zijn we goed uitgekomen. Hoe dit gaat bij schade door mijn eigen schuld weet ik natuurlijk niet en hoop ik ook nooit mee te maken.
Maar ook hier de nodige bepalingen hoe je fiets op slot moet en tot hoe laat ze buiten mag staan...

Groet, Aad
Maar na die drie jaar wat is dan je waarde volgens de verzekering?
Bert33
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2013, 11:17
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door Bert33 »

door WaltzingMatilda » 15 okt 2015, 07:03

Bert33 schreef:
Ik ben sinds vorig jaar verzekerd bij bikerpolis. Tot nog toe naar tevredenheid. Ik heb de zogenaamde WA casco 2500 polis "Casco 2500
Hebt u een motor met een vrij recent bouwjaar en vindt u volledig casco te duur en beperkt casco te beperkt dan hebben wij voor u een unieke verzekering: Casco 2500. Het idee achter Casco 2500 is eenvoudig: bij schades waar u helemaal niets aan kunt doen (zeg maar: de beperkt cascoschades zoals diefstal- en storm) dan keren wij de hele schade uit. Bent u echter als weggebruiker betrokken bij een botsing of raakt u van de weg dan keren we ook de hele schade uit, echter met een maximum van € 2.500,- per gebeurtenis." Mijn 15 jaar oude R1100RT is weliswaar niet meer van een vrij recent bouwjaar, maar voor mij voldoende waardevol en dierbaar om deze variant te nemen. Gelukkig nog geen beroep hoeven te doen op de verzekering en dat wil ik wat mij betreft zo houden. Het regelen van de polis en de communicatie is verliep. Bij goed doorlezen is transparant wat de mogelijkheden en beperkingen zijn. En daar hoort voor een evt. uitkering bij diefstal een ART4 slot bij...


Je kunt pas tevreden zijn als je daadwerkelijk schade hebt geleden en er is voldoende uitgekeerd.
Nu heb je alleen maar premie betaald en als je die op tijd betaald hebt krijg je nooit problemen met de verzekeringsmaatschappij.
Waar ben je dan tevreden over?
Tja waar kun je dan tevreden over zijn... _001
Vragen voor afsluiten worden snel en duidelijk beantwoord, polis afsluiten was snel geregeld, stukken die je krijgt zijn leesbaar en duidelijk, groene kaart wordt snel gestuurd. Lijkt vanzelfsprekend, maar was dit bij eerdere verzekering niet. Tot aan het afhandelen van een onverhoopte schade is dit waar ik tevreden mee kan zijn. Als de schade-afhandeling de enige graadmeter zou zijn om iets te kunnen zeggen over de tevredenheid over een verzekeringsmaatschappij of een polis, hoop ik dat het me bespaard blijft hier iets van te kunnen vinden.....
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ton1959 schreef:
beckysmile schreef:Mijn vorige motor (en ook mijn huidige) was verzekerd via verzekeruzelf, ook 3 jaar voor aanschafwaarde. Na een total-loss buiten mijn schuld was er geen enkele discussie over de hoogte van het schadebedrag van de motor, alleen over de kleding hebben we even gebakkeleid, maar ook daar zijn we goed uitgekomen. Hoe dit gaat bij schade door mijn eigen schuld weet ik natuurlijk niet en hoop ik ook nooit mee te maken.
Maar ook hier de nodige bepalingen hoe je fiets op slot moet en tot hoe laat ze buiten mag staan...

Groet, Aad
Maar na die drie jaar wat is dan je waarde volgens de verzekering?

Na die drie jaar is mijn waarde net zoveel als een vervangend voorwerp kost voor mij en dat zal ik met de verzekering ook bespreken.
beckysmile

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik verwacht dat na 3 jaar dagwaarde uitgekeerd gaat worden, maar dan heb ik waarschijnlijk weer een jongere gekocht.

In mijn geval (20.000 per jaar) is doorrijden niet verstandig, omdat de motor dan onverkoopbaar wordt wegens een te hoog kilometrage. Ik probeer steeds iets te kopen met 50-75 dkm op de klok, en rijdt er dan ongeveer 50 dkm mee, en dat is dus net geen 3 jaar, en dan in de verkoop en weer een jongere fiets.
In het beste geval gaat ie na 2 jaar en 350 dagen total loss (bij voorkeur als ze geparkeerd staat) en brengt dan dus relatief veel geld op.

In mijn geval is het dus niet relevant wat er na 3 jaar uitbetaald zal worden in geval van schade.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Bert33 schreef:
door WaltzingMatilda » 15 okt 2015, 07:03

Bert33 schreef:
Ik ben sinds vorig jaar verzekerd bij bikerpolis. Tot nog toe naar tevredenheid. Ik heb de zogenaamde WA casco 2500 polis "Casco 2500
Hebt u een motor met een vrij recent bouwjaar en vindt u volledig casco te duur en beperkt casco te beperkt dan hebben wij voor u een unieke verzekering: Casco 2500. Het idee achter Casco 2500 is eenvoudig: bij schades waar u helemaal niets aan kunt doen (zeg maar: de beperkt cascoschades zoals diefstal- en storm) dan keren wij de hele schade uit. Bent u echter als weggebruiker betrokken bij een botsing of raakt u van de weg dan keren we ook de hele schade uit, echter met een maximum van € 2.500,- per gebeurtenis." Mijn 15 jaar oude R1100RT is weliswaar niet meer van een vrij recent bouwjaar, maar voor mij voldoende waardevol en dierbaar om deze variant te nemen. Gelukkig nog geen beroep hoeven te doen op de verzekering en dat wil ik wat mij betreft zo houden. Het regelen van de polis en de communicatie is verliep. Bij goed doorlezen is transparant wat de mogelijkheden en beperkingen zijn. En daar hoort voor een evt. uitkering bij diefstal een ART4 slot bij...


Je kunt pas tevreden zijn als je daadwerkelijk schade hebt geleden en er is voldoende uitgekeerd.
Nu heb je alleen maar premie betaald en als je die op tijd betaald hebt krijg je nooit problemen met de verzekeringsmaatschappij.
Waar ben je dan tevreden over?
Tja waar kun je dan tevreden over zijn... _001
Vragen voor afsluiten worden snel en duidelijk beantwoord, polis afsluiten was snel geregeld, stukken die je krijgt zijn leesbaar en duidelijk, groene kaart wordt snel gestuurd. Lijkt vanzelfsprekend, maar was dit bij eerdere verzekering niet. Tot aan het afhandelen van een onverhoopte schade is dit waar ik tevreden mee kan zijn. Als de schade-afhandeling de enige graadmeter zou zijn om iets te kunnen zeggen over de tevredenheid over een verzekeringsmaatschappij of een polis, hoop ik dat het me bespaard blijft hier iets van te kunnen vinden.....

Met dat laatste ben ik het helemaal met je eens. Maar het is inderdaad zo dat je pas echt tevreden kunt zijn als je ze nodig hebt bij een uitkering en zij zich dan niet gaan verstoppen achter een paar "kleine lettertjes". Meestal ben je dan al een paar jaar aan het betalen.
Probeer maar eens te bewijzen dat jouw motorfiets beveiligd was met een ART4 goedgekeurd slot als hij helemaal -inclusief slot- verdwenen is.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen Bikerpolis

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Gisteren toch maar besloten om niet alleen de BMW maar ook de Suzuki verzekering weg te halen bij de KNMV. Ik kon na een wijziging de polismap niei in en ik was het bellen naar de KNMV zo beu. Je word van een keuzemenu naar een keuzemenu gestuurd en als je dan iets wil wijzigen of een verzekering wil opzeggen willen ze nog dat je dit doet in de polismap terwijl die geblokkeerd bleek omdat ik er zelfs met een nieuw wachtwoord niet meer in kwam. Ik wilde naar Bikerpolis maar die wilde mijn Suzuki ook niet WA extra verzekeren of ik moest een taxatierapport hebben. En een winterstop was ook niet mogelijk. De KNMV heb ik dus opgezegd omdat ze slecht bereikbaar zijn en omdat de polismap onhandig was daar. En mijn motor was ineens al bijna een jaar niet verzekerd tegen diefstal omdat zeeen fout gemaakt hadden.,
Nu weer terug bij Centraal Beheer waar men wel nog een probleem had met de Suzuki omdat die motor bij hun niet in het system past. Maar ze hebben er een ander type van gemaakt ;) .
Ik kies toch maar voor de service van Centraal Beheer die hebbewn in ieder geval medewerkers die je verder kunnen helpen als je een vraag of problem hebt. Bikerpolis bied niet voldoende mogelijkheden.
Gesloten

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”