Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
- RobNIJ
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
- Locatie: Nijmegen/NL
Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
In allerlei documenten en op de stickers in de koffers wordt vermeld dat je niet harder moet rijden dan 130 km/h. Dit schiet natuurlijk niet op als je in Duitsland een grote afstand per snelweg af wil leggen.
Hoe is jullie rijgedrag en hebben jullie vervelende ervaringen met hoge snelheden?
Groet,
Rob
Hoe is jullie rijgedrag en hebben jullie vervelende ervaringen met hoge snelheden?
Groet,
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
De nieuwe RT LC heeft "Aero" koffers. Ik weet eerlijk gezegd niet wat daar het advies is, maar bij 150-160 km/h voelt de RT met alle koffers (ook topkoffer) nog volkomen solide aan en dat kun je uren volhouden. Ik heb wel eens even 200 km/h met volle bepakking gereden (uiteraard ook in DE) en ook dat was volkomen on-spectaculair; maar toch vond ik dat eng en veel te hard.
- PaPinkelman
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Boven de 150 km/u voel ik mij sowieso niet safe, niet op de motor of in de auto. Vandaar mijn keuze voor de optie "iets sneller".
Daarnaast rijd ik in het buitenland meestal in een groep (als voorrijder) en dan rijd ik zeker niet zo hard....
Daarnaast rijd ik in het buitenland meestal in een groep (als voorrijder) en dan rijd ik zeker niet zo hard....
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:10
- Type: R1200RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Gierle
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Hallo.
Ik rij in Duitsland altijd tussen 120 en 130km/u. Als je die snelheid aanhoud uren aan een stuk,kom je ook ver op een dag.
Kijk maar eens,als je ver moet,bijvoorbeeld Munchen,hoe vaak je dezelfde vrachtwagen inhaald als je wat veel stopt onderweg.
Dus niet hard maar lang rijden is mijn advies(en het is nog zuiniger ook)
Salu.
Chris.
Ik rij in Duitsland altijd tussen 120 en 130km/u. Als je die snelheid aanhoud uren aan een stuk,kom je ook ver op een dag.
Kijk maar eens,als je ver moet,bijvoorbeeld Munchen,hoe vaak je dezelfde vrachtwagen inhaald als je wat veel stopt onderweg.
Dus niet hard maar lang rijden is mijn advies(en het is nog zuiniger ook)
Salu.
Chris.
- wobbert
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
- Type: R1200RT
- Bijz: Van Harten special
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Zonder topkoffer eigenlijk geen limiet. Geen negatieve invloed op weggedrag. Topkoffer is onding en vangt veel wind (zeker zonder passagier) dus dan is 140/150 wel max.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Boven de 150km/h begint mijn partner wat last te krijgen van de rijwind. Dus geen ervaring met hogere snelheden. Denk overigens dat dat best goed zit.
Bert M
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Eric r1200rt
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
- Type: R1200RT
- Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Met zijkoffers voluit, ook wel eens met top koffer. ESA lekker op sport, helpt tegen "deinen".
Eric.
Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Is natuurlijk afhankelijk van het weer. Ik reed wel ooit 190 met koffers met mijn Suzuki GS850. Met de GS550 reden we uren 150 met topkoffer en zijkoffers zwaar beladen. Met mijn R1100R rijd ik wat rustiger maar het verstand komt met de jaren hé. Voluit rijden vind ik niet zo slim omdat er teveel sukkels op de weg rijden en ik nog graag wat langer leef. Wat mogelijk is en wat slim is zijn twee totaal andere dingen.
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Probleem is volgens mij met name het mechanisme waarmee de koffers vastzitten;
De topkoffer-drager is slechts een stukje kunststof, en scheurt vrij gemakkelijk. (gekende issue)
De zijkoffers kunnen, in vergrendelde toestand, soms nog behoorlijk bewegelijk zijn. (gekende issue)
Het mechanisme waarmee de koffers vastzitten is niet bepaald overgedimentioneerd wat dat betreft. En van plastic voor het grootste deel.
En ik denk dat daarom Herrn BMW die snelheidsadvies geeft, stabiliteit en mechanische belasting van voorgenoemde mechanisme.
Ikzelf merkte altijd wel als de topkoffer op de motor zat, qua gedrag en "stabiliteit" van de motor bij de hogere snelheden.
Maar er geen vervelende ervaringen mee gehad bij de hogere snelheden.
PS: Ik hou mij aan de geldende maximum snelheden met een klein beetje meer, nooit met het verkeer meegaande..
En een dringende "verzoek tot donatie" (lees: bekeuring) neem ik soms met een paar welgemeende voor lief, hoewel NL daarin kleinzielig is, in mijn optiek.
De topkoffer-drager is slechts een stukje kunststof, en scheurt vrij gemakkelijk. (gekende issue)
De zijkoffers kunnen, in vergrendelde toestand, soms nog behoorlijk bewegelijk zijn. (gekende issue)
Het mechanisme waarmee de koffers vastzitten is niet bepaald overgedimentioneerd wat dat betreft. En van plastic voor het grootste deel.
En ik denk dat daarom Herrn BMW die snelheidsadvies geeft, stabiliteit en mechanische belasting van voorgenoemde mechanisme.
Ikzelf merkte altijd wel als de topkoffer op de motor zat, qua gedrag en "stabiliteit" van de motor bij de hogere snelheden.
Maar er geen vervelende ervaringen mee gehad bij de hogere snelheden.
PS: Ik hou mij aan de geldende maximum snelheden met een klein beetje meer, nooit met het verkeer meegaande..
En een dringende "verzoek tot donatie" (lees: bekeuring) neem ik soms met een paar welgemeende voor lief, hoewel NL daarin kleinzielig is, in mijn optiek.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 26 jan 2016, 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Met mijn F650 waren de koffers gevaarlijk als het hard waaide. Dan durfde je niet eens boven de 100 meer. Ik werd dan met de motor gewoon de vluchtstrook op geduwt door de wind.
Krauser gaf ook altijd deze adviessnelheid aan als ik me goed herinner. Bij motor zonder kuip is het effect van een topkoffer erger omdat daar nog minder druk op het voorwiel komt. De sloten van zijkoffers gingen meer kapot van het rijden over slechte wegen denk ik. Ik zette vroeger de topkoffer altijd vast met extra boutjes.
Krauser gaf ook altijd deze adviessnelheid aan als ik me goed herinner. Bij motor zonder kuip is het effect van een topkoffer erger omdat daar nog minder druk op het voorwiel komt. De sloten van zijkoffers gingen meer kapot van het rijden over slechte wegen denk ik. Ik zette vroeger de topkoffer altijd vast met extra boutjes.
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30 sep 2014, 17:51
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1150RS
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Arnhem
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Ik rijd altijd met topkoffer (want ingebouwd remlicht) en regelmatig met zijkoffers erbij. Met drie koffers en vol bepakt kruis ik over het algemeen 150 maar 200 heb ik ook regelmatig geprobeerd. Geen problemen tegengekomen. Is op een R1150RS overigens
- Lemoi
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
.. ook hier gewoon voluit, zo af en toe. Maar met een beetje wind merk je de topkoffer wel op hoge snelheden. Ik rij meestal 160 a 170 Km/h in D
En ik haal die vrachtwagen maar 1 keer in , max 2 als ik net naar de pomp moet, ik stop dan ook alleen maar om te tanken, en soms een snelle hap en drankje ;-)
En ik haal die vrachtwagen maar 1 keer in , max 2 als ik net naar de pomp moet, ik stop dan ook alleen maar om te tanken, en soms een snelle hap en drankje ;-)
- BéRTke
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
- Type: R1200RT
- Bijz: Ostra Grey
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Kempen
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Eric r1200rt schreef:Met zijkoffers voluit, ook wel eens met top koffer. ESA lekker op sport, helpt tegen "deinen".
Eric.
Dat heb ik pas sinds kort (dankzij tip van forumlid aan'tzeetje) ontdekt...
Vond na de overstap van 1150RT naar 1200RT deze laatste bij snelheden boven 120/uur minder stabiel sturen, vooral dan met tegenwind.
Met de ESA op sport op de snelweg gaat het prima tegen 130 - 140..
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
- mikanos
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
- Type: R1200RT
- Land: Zuid-Holland
- Woonplaats of omgeving: Gorinchem
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Ik gebruik altijd de topkoffer en merk eigenlijk geen verschil als ik wat harder rijd.
Met de zijkoffers merkte ik dat overigens wel.
Met de zijkoffers merkte ik dat overigens wel.
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Ik heb mijn R1200RT LC sinds vorig jaar maar heb nog maar uitsluitend met topkoffer gereden. Die is er nog nooit afgeweest, en de zijkoffers heb ik er na thuiskomst toen ik hem bij de dealer was gaan halen onmiddellijk afgehaald en nooit weer terug opgezet. Ook zo een week in vakantie geweest, alles gaat prima in de topkoffer en heb toen ook en zadeltasje op de passagierszit gebonden. Meer bagage heb ik niet nodig voor een week motorvakantie (en langer dan een week doe ik niet, vrouw en kindjes willen ook nog eens samen vakantie).
Zo heb ik in Duitsland voor het eerst in mijn leven effectief de 200km/u aangetikt (op gps gemeten, dus echte snelheid) en ook voelde de motor volledig stabiel zonder enig protest, voelde ik mezelf gewoon niet goed bij zulke hoge snelheden en ben ik weer afgezakt naar 160km/u, daar voelde ik me het meest comfortabel bij en die snelheid heb ik lange tijd aangehouden zonder enig probleem, de bmw reed alsof op rails zo stabiel.
De opmerkzame lezer herinnert zich ongetwijfeld dat ik ook circuit gereden heb, dat is tot hiertoe uitsluitend op Mettet geweest welk een zeer technisch circuit is. Op het rechte stuk Mettet heb ik maximaal 185km/u er uitgesleurd vooraleer je weer in de remmen moet gaan voor de volgende bocht in te sturen (meer ervaren rijders halen daar iets meer maar ook niet extreem veel sneller, Mettet staat bekend voor lagere snelheden wegens zeer technisch ontwerp). Met de RT op de Duitse snelweg was dus echt de allereerste keer van mijn leven dat ik 200km/u met een voertuig gereden heb.
Zo heb ik in Duitsland voor het eerst in mijn leven effectief de 200km/u aangetikt (op gps gemeten, dus echte snelheid) en ook voelde de motor volledig stabiel zonder enig protest, voelde ik mezelf gewoon niet goed bij zulke hoge snelheden en ben ik weer afgezakt naar 160km/u, daar voelde ik me het meest comfortabel bij en die snelheid heb ik lange tijd aangehouden zonder enig probleem, de bmw reed alsof op rails zo stabiel.
De opmerkzame lezer herinnert zich ongetwijfeld dat ik ook circuit gereden heb, dat is tot hiertoe uitsluitend op Mettet geweest welk een zeer technisch circuit is. Op het rechte stuk Mettet heb ik maximaal 185km/u er uitgesleurd vooraleer je weer in de remmen moet gaan voor de volgende bocht in te sturen (meer ervaren rijders halen daar iets meer maar ook niet extreem veel sneller, Mettet staat bekend voor lagere snelheden wegens zeer technisch ontwerp). Met de RT op de Duitse snelweg was dus echt de allereerste keer van mijn leven dat ik 200km/u met een voertuig gereden heb.
- zadkine
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
- Type: R1100RT
- Bijz: Antraciet
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Twente
- Locatie: Twente
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Ik heb me nooit verdiept in het effect van koffers.
Ik rij nooit voluit omdat ik meer toeren wil.
En woon werk in Nederland zou erg duur worden voluit....mijn rijbewijs is me lief.
Standaard rij ik op de snelweg in Nederland de toegestane snelheid + 5 maximaal als er ruimte is.
Hoogst gereden snelheid 145 @GPS.
Niets gemerkt van onstabiliteit.
Ik rij nooit voluit omdat ik meer toeren wil.
En woon werk in Nederland zou erg duur worden voluit....mijn rijbewijs is me lief.
Standaard rij ik op de snelweg in Nederland de toegestane snelheid + 5 maximaal als er ruimte is.
Hoogst gereden snelheid 145 @GPS.
Niets gemerkt van onstabiliteit.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 18:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Ik heb geen topkoffer, maar rij altijd wel met zijkoffers. Ik heb me er nog nooit zorgen over gemaakt. Ik rij regelmatig 170, vorige maand nog 210 aangetikt.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
- WernerB
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
- Locatie: Tholen
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Met zijkoffers heb ik 130 km/uur gestemd. Maar meestal een paar streepjes sneller. Ik laat me niet door jakkeraars verleiden. En het verbruik blijft bij 130/135 nog binnen de perken.
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Dat gevoel alsof je motor op een rail rijd dat is net wat mij tegenviel bij 190. Je motor wil dan wel graag rechtuit maar niet van zijn lijn af. En dat is okay totdat iemand ineens in je lijn komt.theridingman schreef:Ik heb mijn R1200RT LC sinds vorig jaar maar heb nog maar uitsluitend met topkoffer gereden. Die is er nog nooit afgeweest, en de zijkoffers heb ik er na thuiskomst toen ik hem bij de dealer was gaan halen onmiddellijk afgehaald en nooit weer terug opgezet. Ook zo een week in vakantie geweest, alles gaat prima in de topkoffer en heb toen ook en zadeltasje op de passagierszit gebonden. Meer bagage heb ik niet nodig voor een week motorvakantie (en langer dan een week doe ik niet, vrouw en kindjes willen ook nog eens samen vakantie).
Zo heb ik in Duitsland voor het eerst in mijn leven effectief de 200km/u aangetikt (op gps gemeten, dus echte snelheid) en ook voelde de motor volledig stabiel zonder enig protest, voelde ik mezelf gewoon niet goed bij zulke hoge snelheden en ben ik weer afgezakt naar 160km/u, daar voelde ik me het meest comfortabel bij en die snelheid heb ik lange tijd aangehouden zonder enig probleem, de bmw reed alsof op rails zo stabiel.
De opmerkzame lezer herinnert zich ongetwijfeld dat ik ook circuit gereden heb, dat is tot hiertoe uitsluitend op Mettet geweest welk een zeer technisch circuit is. Op het rechte stuk Mettet heb ik maximaal 185km/u er uitgesleurd vooraleer je weer in de remmen moet gaan voor de volgende bocht in te sturen (meer ervaren rijders halen daar iets meer maar ook niet extreem veel sneller, Mettet staat bekend voor lagere snelheden wegens zeer technisch ontwerp). Met de RT op de Duitse snelweg was dus echt de allereerste keer van mijn leven dat ik 200km/u met een voertuig gereden heb.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 18:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Hoe sneller hoe meer toerenzadkine schreef:.....
Ik rij nooit voluit omdat ik meer toeren wil.
....
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
- WaltzingMatilda
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Gas vol erop...nu guts no glory :)
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:17
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
RT staat toch voor "rustig toeren".
Voor mij hoeft het niet hard te gaan, ook met rustig rijden kom je er wel.
Voor mij hoeft het niet hard te gaan, ook met rustig rijden kom je er wel.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
- Type: R1150RT
- Bijz: een standaard BWM
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Vianen
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Toch wel apart als er waarschuwingsymbooltjes zijn vanuit BMW, dat men toch gewoon de max. gaat opzoeken
Ben geen bejaarde, houdt me ook niet altijd aan de snelheid maar wel aan bepaalde waarschuwingen.
Maar goed, als men zich daarop vertrouwt dat de boel blijft zitten, tja, waarom niet
Ben geen bejaarde, houdt me ook niet altijd aan de snelheid maar wel aan bepaalde waarschuwingen.
Maar goed, als men zich daarop vertrouwt dat de boel blijft zitten, tja, waarom niet
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Als je het gevoel hebt dat je niks kan verliezen in het leven kan je zo hard als je wil . Daarom doe ik het wat rustiger aan. En denk dan ook even aan het reactievermogen dat elk jaar dat je ouder bent een stukje achteruit gaat . En dat geld ook voor die automobilist die jou waarschijnlijk niet op tijd ziet en toch nog even besluit om ook in te gaan halen. Dan weet je meteen of je motor ook 5 sterren haalde bij de botsproef als het een keer misgaat. Onze snelwegen zijn al zeker niet geschikt om 200km per uur op te rijden al neem ik aan dat er genoeg zijn die het hier niet mee eens zijn.
Zelfs zonder koffers vind ik 200km behoorlijk link zeker op onze snelwegen. En ik denk dat mijn leeftijd nog behoorlijk onder het gemiddelde ligt van veel RT Rijders op dit forum.
Zelfs zonder koffers vind ik 200km behoorlijk link zeker op onze snelwegen. En ik denk dat mijn leeftijd nog behoorlijk onder het gemiddelde ligt van veel RT Rijders op dit forum.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
- Type: R1150RT
- Bijz: een standaard BWM
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Vianen
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Laat die snelheden boven de 200 wel schieten met mijn huidige motor, doe het wel met mijn koekblik (zit ik "redelijk" veilig itt. op de motor).
Voel mij niet geroepen als Dummy te fungeren
Voel mij niet geroepen als Dummy te fungeren
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Viaantje schreef:Laat die snelheden boven de 200 wel schieten met mijn huidige motor, doe het wel met mijn koekblik (zit ik "redelijk" veilig itt. op de motor).
Voel mij niet geroepen als Dummy te fungeren
Nou bij 200 km kom je er over het algemeen ook in de auto slechter af als de dummy tenzij je veel geluk hebt.Ik wil bij die snelheid met geen een voertuig botsen. Heb er genoeg gezien die het wel deden . Nou ja meer de auto na het ongeluk dan. Ik zit gewoon niet zo graag in de kreukels.
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Viaantje schreef:Toch wel apart als er waarschuwingsymbooltjes zijn vanuit BMW, dat men toch gewoon de max. gaat opzoeken
Ben geen bejaarde, houdt me ook niet altijd aan de snelheid maar wel aan bepaalde waarschuwingen.
Maar goed, als men zich daarop vertrouwt dat de boel blijft zitten, tja, waarom niet
Die waarschuwingen slaan dus nergens op zoals velen al hebben ervaren.
Met een skikoffer op de 4 wieler kan je ook gewoon 200+ , terwijl het voorschift max 130 is.
Zorg wel voor een berg PK's, want je CW waarde is die van een tuinhuisje met zo'n ding op dak.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Het heeft te maken met veiligheidsmarges maar niet iedereen is daar mee bezig.doov650 schreef:Viaantje schreef:Toch wel apart als er waarschuwingsymbooltjes zijn vanuit BMW, dat men toch gewoon de max. gaat opzoeken
Ben geen bejaarde, houdt me ook niet altijd aan de snelheid maar wel aan bepaalde waarschuwingen.
Maar goed, als men zich daarop vertrouwt dat de boel blijft zitten, tja, waarom niet
Die waarschuwingen slaan dus nergens op zoals velen al hebben ervaren.
Met een skikoffer op de 4 wieler kan je ook gewoon 200+ , terwijl het voorschift max 130 is.
Zorg wel voor een berg PK's, want je CW waarde is die van een tuinhuisje met zo'n ding op dak.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Het gaat net zo lang goed totdat het goed fout gaat...
Bert M
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Zo lang die mensen op de rechterbaan blijven, dan is er niet zo veel aan de hand 1Ton1959 schreef:Het heeft te maken met veiligheidsmarges maar niet iedereen is daar mee bezig.doov650 schreef:Viaantje schreef:Toch wel apart als er waarschuwingsymbooltjes zijn vanuit BMW, dat men toch gewoon de max. gaat opzoeken
Ben geen bejaarde, houdt me ook niet altijd aan de snelheid maar wel aan bepaalde waarschuwingen.
Maar goed, als men zich daarop vertrouwt dat de boel blijft zitten, tja, waarom niet
Die waarschuwingen slaan dus nergens op zoals velen al hebben ervaren.
Met een skikoffer op de 4 wieler kan je ook gewoon 200+ , terwijl het voorschift max 130 is.
Zorg wel voor een berg PK's, want je CW waarde is die van een tuinhuisje met zo'n ding op dak.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
- Type: R1150RT
- Bijz: een standaard BWM
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Vianen
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Bert M schreef:Het gaat net zo lang goed totdat het goed fout gaat...
Bert M
- Arjan W
- 2024
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Ik rijd altijd net iets harder, meestal tussen de 130 & 140. Met name de lange stukken langs de dijk tussen emmeloord en almere is een einde & je mag hier ook 130 rijden. Ik houd wel altijd rekening met wat ik aan boord heb. en pas mijn koffergebruik aan waar ik rijd. Bijvoorbeeld als ik naar schiphol moet rijd ik met de topkoffer. Moet ik naar wolvega bijvoorbeeld, rijd ik alleen met de zijkoffers. Op vakantie, als ik toch meer tour, dan kom ik meestal niet boven de toegestaande snelheid uit. De motor is dan toch zwaarder beladen.
Arjan W
Arjan W
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
- siebke
- Berichten: 762
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Op de Duitse autobahn rijd ik niet zo vaak met de motor. Als het is, is het om uit de grensstreek weg te komen en dat te verruilen voor het landelijk schoon. Merk wel dat de 1200 mét (grote) topkoffer bij zij- en/of tegenwind of achter een vrachtauto, op zich al instabieler aanvoelt dan de met topkoffer . Vooral tank- als ook autotransporters vind ik echte ondingen.
Op de Nederlandse (snel)wegen hou ik me over het algemeen keurig aan de snelheid. Ik wil de staatskas niet méér spekken dat echt noodzakelijk is :mrgreen: . Op de Duitse snelwegen kijk ik wat minder vaak naar de snelheidsmeter en, als de omstandigheden het toelaten, af en toe de rechterhandle wat verder doordraai. Meestal met alle (vrijwel lege) koffers maar zonder eega achterop . Onveilig voelt het overigens niet aan met koffers in combinatie met hogere snelheden.
Op de Nederlandse (snel)wegen hou ik me over het algemeen keurig aan de snelheid. Ik wil de staatskas niet méér spekken dat echt noodzakelijk is :mrgreen: . Op de Duitse snelwegen kijk ik wat minder vaak naar de snelheidsmeter en, als de omstandigheden het toelaten, af en toe de rechterhandle wat verder doordraai. Meestal met alle (vrijwel lege) koffers maar zonder eega achterop . Onveilig voelt het overigens niet aan met koffers in combinatie met hogere snelheden.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- Marcel 1200rt
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1600GT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
In de zomer heb ik de RT getest, met zij- en topkoffers. Niets gemerkt van rammelen of instabiliteit.
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Nu: K1600GT
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Marcel 1200rt schreef:In de zomer heb ik de RT getest, met zij- en topkoffers. Niets gemerkt van rammelen of instabiliteit.
Je hebt die hoge snelheid ook maar heel kort gereden
- Marcel 1200rt
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1600GT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Hoi Ton,Ton1959 schreef:Je hebt die hoge snelheid ook maar heel kort gereden
Ja dat klopt. Even de naald de 200 km/h laten aantikken. Dat was bij Aachen Brand, geen rustige en brede weg. Daar is dat geen prettige snelheid. Maar 170 met alle koffers erop rij ik in Duitsland wel vaak en langdurig. Zonder problemen.
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Nu: K1600GT
- clonestar
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 15:26
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Twente
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Ik reed de eerste paar maanden dat ik mijn r1150rt had aangeschaft met alle koffers erop, en daarbij wel eens vaker de naald hoger dan 130 laten komen. Nergens geen problemen mee gehad.
Nu heb ik alleen steeds de topkoffer erop aangezien ik niet zo heel vaak zoveel ruimte nodig heb, en ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat dit fijner rijd w.b. de rijwind en zijwind die je anders met de zijkoffers meeneemt. Dus zonder de zijkoffers gaat de snelheid ook wel wat vaker omhoog.
Nu ben ik een redelijke zuinigheids rijder... dus probeer ik me redelijk in te houden... Maar zo nu en dan als ik dan de snelweg op ga dan laat ik me wel eens verleiden tot snelheden richting de 150 en heel af en toe wel eens hoger. Geen probleem wat koffers betreft en ik vermoed dat vooral met de topkoffer erop dat dit ook geen probleem is met de lucht die via het scherm wordt weggedrukt. Ik vermoed dat die lucht niet nogmaals tegen de topkoffer aan zal knallen maar er eerder achter weer langs zal gaan. Tenzij je misschien op de tank gaat liggen, maar dat vind ik bij de 1150 niet echt een fijne manier van rijden.
Voor zover mijn 2cent.
Nu heb ik alleen steeds de topkoffer erop aangezien ik niet zo heel vaak zoveel ruimte nodig heb, en ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat dit fijner rijd w.b. de rijwind en zijwind die je anders met de zijkoffers meeneemt. Dus zonder de zijkoffers gaat de snelheid ook wel wat vaker omhoog.
Nu ben ik een redelijke zuinigheids rijder... dus probeer ik me redelijk in te houden... Maar zo nu en dan als ik dan de snelweg op ga dan laat ik me wel eens verleiden tot snelheden richting de 150 en heel af en toe wel eens hoger. Geen probleem wat koffers betreft en ik vermoed dat vooral met de topkoffer erop dat dit ook geen probleem is met de lucht die via het scherm wordt weggedrukt. Ik vermoed dat die lucht niet nogmaals tegen de topkoffer aan zal knallen maar er eerder achter weer langs zal gaan. Tenzij je misschien op de tank gaat liggen, maar dat vind ik bij de 1150 niet echt een fijne manier van rijden.
Voor zover mijn 2cent.
They made me an offer I couldn't refuse...
Either my brain or my signature on paper.
So I used my brain to sign the paper!
Either my brain or my signature on paper.
So I used my brain to sign the paper!
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
De wind van voor heeft ook zonder scherm niet zoveel effect op de topkoffer. Het get meer om de wind van de zijkant. Dus als het hard waait. Maar zelfs zonder wind heeft het wel effect op de gewichtsverdeling. . En vooral gewicht in de topkoffer heeft effect. Maar dit zal minder zijn bij de Rt's omdat die ook extra gewicht hebben aan de voorkant. Ik weet zeker dat je op een dag als we vandaag hebben het verschil met of zonder koffers duidelijk merkt. Hier waait het flink nu. Als ik op een dag met weinig wind rijsd merk ik ook weinig van de koffers.
- Ben1200RT
- 2024
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 15:40
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Divers
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Salland
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Ik hou het rustig. Af en toe 130 in Nederland, in de omringende landen niet veel harder. Mijn probleem is dat ik vrachtwagenchauffeur ben en mijn hele leven al rond de 83 rijd. Alles wat harder gaat voelt toch iets vreemder. Daarbij verbruikt mijn R1100RT uit 1999 navenant meer benzine zodra ik boven de 125 kom. NU gemiddeld 1: 16.5, boven de 125 loopt dat gauw terug naar 1:14.Kilometerstand van de RT is rond de 170000 km. En in Duitsland kom ik om te toeren, dus zo min mogelijk snelweg en zoveel mogelijk binnendoor. Tijd is dan minder belangrijk, genieten des te meer
Groeten Ben1100RT
Groeten Ben1100RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
- tmolsth
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 09 mar 2015, 19:00
- Type: R1100RT
- Bijz: 1997
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
- Locatie: Heemstede
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Ik houd me aan 130-140 op mijn 1100RT. Heb een keer 206 gereden op de Suzuki van mijn zoon, en toen maar gelijk besloten dat nooit meer te doen. Ik rijd altijd met zijkoffers omdat mij gebleken is dat wanneer je onverhoopt omkiept, in stilstand, zoals me tweemaal is gebeurd, je voet niet klem onder de motor komt te zitten. De eerste keer dat ik hem niet kon houden, was zonder zijkoffers, mijn voet zat klem en dat kostte me een gebroken middenvoetsbeentje. De tweede keer, in Schotland, met zijkoffers, was er niets aan de hand, want de zijkoffer tilt het achterwiel zover van de grond als hij om ligt, dat je nooit klem kan komen te zitten. Dus omwille van mijn eigen voetveiligheid houd ik altijd de zijkoffers erop.
Theo Olsthoorn
Heemstede
Theo Olsthoorn
Heemstede
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Goeie tiptmolsth schreef:Ik houd me aan 130-140 op mijn 1100RT. Heb een keer 206 gereden op de Suzuki van mijn zoon, en toen maar gelijk besloten dat nooit meer te doen. Ik rijd altijd met zijkoffers omdat mij gebleken is dat wanneer je onverhoopt omkiept, in stilstand, zoals me tweemaal is gebeurd, je voet niet klem onder de motor komt te zitten. De eerste keer dat ik hem niet kon houden, was zonder zijkoffers, mijn voet zat klem en dat kostte me een gebroken middenvoetsbeentje. De tweede keer, in Schotland, met zijkoffers, was er niets aan de hand, want de zijkoffer tilt het achterwiel zover van de grond als hij om ligt, dat je nooit klem kan komen te zitten. Dus omwille van mijn eigen voetveiligheid houd ik altijd de zijkoffers erop.
Theo Olsthoorn
Heemstede
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Ik ken dat gevoel. Ik heb zo vaak met de auto van mijn zus met caravan gereden tijdens onze vakantie en dan rond de 80 dat je inderdaad hieraan zo bent gaan wennen dat je niet meer hard wil. Het is comfortabel als je wat langzamer gaat je hebt wat meer de tijd om de weg te bestuderen en als groot voordeel een lager benzineverbruik. Ik zit ook het liefst tegen de 120km aan zo op de snelweg.Ben1100RT schreef:Ik hou het rustig. Af en toe 130 in Nederland, in de omringende landen niet veel harder. Mijn probleem is dat ik vrachtwagenchauffeur ben en mijn hele leven al rond de 83 rijd. Alles wat harder gaat voelt toch iets vreemder. Daarbij verbruikt mijn R1100RT uit 1999 navenant meer benzine zodra ik boven de 125 kom. NU gemiddeld 1: 16.5, boven de 125 loopt dat gauw terug naar 1:14.Kilometerstand van de RT is rond de 170000 km. En in Duitsland kom ik om te toeren, dus zo min mogelijk snelweg en zoveel mogelijk binnendoor. Tijd is dan minder belangrijk, genieten des te meer
Groeten Ben1100RT
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Na een jaar Engeland, met een max snelheid van 112 km/h op de snelweg en op de meeste binnenwegen 65km/h, in combinatie met permanente trajectcontrole op beide wegsoorten, is het zover gekomen dat ik tegenwoordig 130 km/h al een enorme snelheid vind. Inderdaad, het 'rustig aan doen' went erg snel!Ton1959 schreef:
...Ik ken dat gevoel. Ik heb zo vaak met de auto van mijn zus met caravan gereden tijdens onze vakantie en dan rond de 80 dat je inderdaad hieraan zo bent gaan wennen dat je niet meer hard wil...
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Ik rijd met de auto en de motor niet sneller dan de toegestane maximum snelheid. De tijdwinst is bij het overschrijden van die snelheid praktisch gezien te verwaarlozen en de rijbeleving is in mijn optiek vele malen groter. Ik zie meer, kan beter anticiperen op het overige verkeer en anderen op mij. Het voelt veiliger juist door die grotere bewustheid. Een andere prettige bijkomstigheid is dat het CJIB te Leeuwarden niet rijk van mij gaat worden.
Eilert
Eilert
Bert M schreef:Na een jaar Engeland, met een max snelheid van 112 km/h op de snelweg en op de meeste binnenwegen 65km/h, in combinatie met permanente trajectcontrole op beide wegsoorten, is het zover gekomen dat ik tegenwoordig 130 km/h al een enorme snelheid vind. Inderdaad, het 'rustig aan doen' went erg snel!Ton1959 schreef:
...Ik ken dat gevoel. Ik heb zo vaak met de auto van mijn zus met caravan gereden tijdens onze vakantie en dan rond de 80 dat je inderdaad hieraan zo bent gaan wennen dat je niet meer hard wil...
Bert M
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Oops in Engeland rijden we toch meestal wel rond de 120km/h. Sinds wanneer is er trajectcontrole. Maar wij reden altijd de M1 tot Leeds en dan de M62 richting Bury. En dat doen we binnenkort weer.Bert M schreef:Na een jaar Engeland, met een max snelheid van 112 km/h op de snelweg en op de meeste binnenwegen 65km/h, in combinatie met permanente trajectcontrole op beide wegsoorten, is het zover gekomen dat ik tegenwoordig 130 km/h al een enorme snelheid vind. Inderdaad, het 'rustig aan doen' went erg snel!Ton1959 schreef:
...Ik ken dat gevoel. Ik heb zo vaak met de auto van mijn zus met caravan gereden tijdens onze vakantie en dan rond de 80 dat je inderdaad hieraan zo bent gaan wennen dat je niet meer hard wil...
Bert M
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03 feb 2016, 11:12
- Type: R1100RT
- Bijz: bouwjaar 1996
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Middelburg
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Met de 1100RT laatst met alle koffers en duo 150 gereden, ging prima maar rond 130 is toch rustiger en comfortabeler.
Met 350 gereden kilometers stond de tank op reserve, het was tevens de eerste keer en daarom even testen hoe en wat.
Ooit 250 gereden met een Honda 1100 xx blackbird op zondagochtend van Middelburg naar Utrecht maar dat is niet rustgevend
Met 350 gereden kilometers stond de tank op reserve, het was tevens de eerste keer en daarom even testen hoe en wat.
Ooit 250 gereden met een Honda 1100 xx blackbird op zondagochtend van Middelburg naar Utrecht maar dat is niet rustgevend
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
- RobNIJ
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
- Locatie: Nijmegen/NL
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Bedankt voor al jullie reacties en medewerking aan de Poll.
Ik weet nu dat ik veilig met 160 kmh met alle koffers over de duitse snelwegen kan scheuren zonder dat de koffers er af waaien en zonder dat ik zelf van de weg blaas.
Rob
Ik weet nu dat ik veilig met 160 kmh met alle koffers over de duitse snelwegen kan scheuren zonder dat de koffers er af waaien en zonder dat ik zelf van de weg blaas.
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 18:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: Snelheid met koffers op de Duitse snelwegen
Overigens: ik lees net in de gebruikershandleiding van de 1200rt 2006 dat met topcase 180 km/u de aangegeven limiet is (dus geen 130) en met zijkoffers dat als max geadviseerd wordt (maar harder dan dat niet per se wordt afgeraden). De letterlijke tekst:
Door de montage van het bagagesysteem veranderen de rijeigenschappen van de motorfiets. Bij het rijden met beladen koffers wordt een snelheidslimiet van 180km/h aanbevolen. Als de grote of kleineTopcase is gemonteerd, mag niet sneller dan 180km/h worden gereden.
Door de montage van het bagagesysteem veranderen de rijeigenschappen van de motorfiets. Bij het rijden met beladen koffers wordt een snelheidslimiet van 180km/h aanbevolen. Als de grote of kleineTopcase is gemonteerd, mag niet sneller dan 180km/h worden gereden.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)