BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

motorbanden en motoronderdelen
 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 8 jaar de CliniClowns

Radarcontrole in Duitsland

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderators: JOS WRSM, Bert M

Gesloten
Gebruikersavatar
RobNIJ
Berichten: 130
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Locatie: Nijmegen/NL

Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door RobNIJ »

In Duitsland gaan ze wel heel ver om motorrijders te pakken:
http://www.wochenspiegellive.de/mosel/c ... er-48313/
Wel een relaxed baantje.
Groet,
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 3827
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door Baird »

Is in Duitsland wel nodig ook: als je de cijfers ziet hoeveel motorrijders zich daar per jaar, in verhouding tot het totaalaantal motorrijders, dood rijden verbaast het me niets. Zoals de Duitse automobilist zich vaak pijnlijk en irritant aan de regels en beperkingen houdt, is de Duitse motorrijder vaak een volledig losgeslagen (OOPS) .....

Deze methode is perfect, vergelijkbaar met "Hoe verstop je een olifant?" :D
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door Jekihero »

+1

bovendien zijn snelheidsovertredingen in Duistland niet zo idioot duur als in Nederland. Een normale overtreding betekent daar niet meteen dat je de schnitzel moet laten voor wat het is.
Het puntensysteem schijnt in Duitsland voor buitenlanders te worden bijgehouden. Te veel punten zou betekenen dat je een bepaalde tijd niet meer in Duitsland mag rijden.

Ronald

Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 527
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: Had een R1200RT, bj 2012, Zumo 590, Sena SMH10
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door Dingeman »

Was vorige week met de motor nabij de Moezel. Nabij Cochem ligt de B259 van Cochem naar Faid. Een wel heel erg mooie weg (zeker voor motoren). Degenen die er met de motor zijn geweest, kennen deze weg vast en zeker.Van voorgaande jaren weet ik dat er geen verboden golden.

Vorige week was ik er met de motor. En wat moest ik zien, twee verboden/geboden die ALEEN golden voor motoren.
1. Maximum snelheid van 50 km/u, ALLEEN voor motoren; (duidelijk gemaakt middels een onderbord onder het gebodsbord)
2. Inhaalverbod voor motorvoertuigen, ALLEEN voor motoren; (duideljk gemaakt middels een onderbord onder het verbodsbord)

Werd "links en rechts" ingehaald door personenauto's, vrachtauto,s en autobussen. :O

Kan het nog gekker.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 3827
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door Baird »

Dingeman schreef:Was vorige week met de motor nabij de Moezel. Nabij Cochem ligt de B259 van Cochem naar Faid. Een wel heel erg mooie weg (zeker voor motoren). Degenen die er met de motor zijn geweest, kennen deze weg vast en zeker.Van voorgaande jaren weet ik dat er geen verboden golden.

Vorige week was ik er met de motor. En wat moest ik zien, twee verboden/geboden die ALEEN golden voor motoren.
1. Maximum snelheid van 50 km/u, ALLEEN voor motoren; (duidelijk gemaakt middels een onderbord onder het gebodsbord)
2. Inhaalverbod voor motorvoertuigen, ALLEEN voor motoren; (duideljk gemaakt middels een onderbord onder het verbodsbord)

Werd "links en rechts" ingehaald door personenauto's, vrachtauto,s en autobussen. :O

Kan het nog gekker.
Je kunt natuurlijk ook overdrijven ............ -naughty-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3082
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door HansD »


Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 527
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: Had een R1200RT, bj 2012, Zumo 590, Sena SMH10
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door Dingeman »

Baird schreef:
Dingeman schreef:Was vorige week met de motor nabij de Moezel. Nabij Cochem ligt de B259 van Cochem naar Faid. Een wel heel erg mooie weg (zeker voor motoren). Degenen die er met de motor zijn geweest, kennen deze weg vast en zeker.Van voorgaande jaren weet ik dat er geen verboden golden.

Vorige week was ik er met de motor. En wat moest ik zien, twee verboden/geboden die ALEEN golden voor motoren.
1. Maximum snelheid van 50 km/u, ALLEEN voor motoren; (duidelijk gemaakt middels een onderbord onder het gebodsbord)
2. Inhaalverbod voor motorvoertuigen, ALLEEN voor motoren; (duideljk gemaakt middels een onderbord onder het verbodsbord)

Werd "links en rechts" ingehaald door personenauto's, vrachtauto,s en autobussen. :O

Kan het nog gekker.
Je kunt natuurlijk ook overdrijven ............ -naughty-
Oke, je hebt wel een beetje gelijk.
1. Ik werd in het geheel niet rechts ingehaald.
2. Ik werd links niet ingehaald door vrachtauto,s.
3. Ik werd links niet ingehaald door autobussen.

Maar de twee door mij aangehaalde en omschreven verkeerverboden/geboden is wel waar.
Binnenkort ga (moet) ik nog een keertje terug en dan maak ik er foto van.
Alleen om jou dan te overtuigen.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 3827
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door Baird »

Ik bedoelde eigenlijk dat die Duitsers overdrijven met hun discriminerende borden, ben benieuwd hoe dat juridisch gaat als een LKW met 80 over een Krat heenrijdt die 50 gaat.

Hartelijke groeten van D6503 aan alle forumleden
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3082
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door HansD »

Ik ben langzamerhand benieuwd wie D6503 is?

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 3827
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door Baird »

HansD schreef:Ik ben langzamerhand benieuwd wie D6503 is?
Dat is een automatisch onderschrift dat bij gebruik van Tapatalk door mijn Sony Xperia Z2 aan een boodschap toegevoegd wordt, uit desinteresse heb geen poging gedaan om dat er uit te krijgen ...... :D

addendum:
Ben toch nog te prikkelen ...... aangepast in Tapatalk, nu heet hij gewoon Xperia. Misschien haal ik het wel helemaal weg, geeft rust ......
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Gebruikersavatar
Eric r1200rt
Berichten: 320
Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Ik heb ze vorige week gezien! Vond het een raar gezicht, picknicken aan de kant van de weg, nam toch iets gas terug, maar reed natuurlijk al erg netjes Big RT Smile
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul

Gebruikersavatar
JOS WRSM
Oprichter BMW RT Forum
Oprichter BMW RT Forum
Berichten: 4134
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1100LT / 1998
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Big RT Smile
HansD schreef:
08 jun 2017, 21:08
Ik ben langzamerhand benieuwd wie D6503 is?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding

Gebruikersavatar
Duiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 aug 2010, 19:18
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze
Locatie: Correze

Re: Radarcontrole in Duitsland

Ongelezen bericht door Duiker »

Staat twee berichtjes hoger uitgelegd Jos.
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM

Gesloten

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”