Radarcontrole in Duitsland
- RobNIJ
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
- Locatie: Nijmegen/NL
Radarcontrole in Duitsland
In Duitsland gaan ze wel heel ver om motorrijders te pakken:
http://www.wochenspiegellive.de/mosel/c ... er-48313/
Wel een relaxed baantje.
Groet,
Rob
http://www.wochenspiegellive.de/mosel/c ... er-48313/
Wel een relaxed baantje.
Groet,
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Radarcontrole in Duitsland
Is in Duitsland wel nodig ook: als je de cijfers ziet hoeveel motorrijders zich daar per jaar, in verhouding tot het totaalaantal motorrijders, dood rijden verbaast het me niets. Zoals de Duitse automobilist zich vaak pijnlijk en irritant aan de regels en beperkingen houdt, is de Duitse motorrijder vaak een volledig losgeslagen imbeciel .....
Deze methode is perfect, vergelijkbaar met "Hoe verstop je een olifant?"
Deze methode is perfect, vergelijkbaar met "Hoe verstop je een olifant?"
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: Radarcontrole in Duitsland
+1
bovendien zijn snelheidsovertredingen in Duistland niet zo idioot duur als in Nederland. Een normale overtreding betekent daar niet meteen dat je de schnitzel moet laten voor wat het is.
Het puntensysteem schijnt in Duitsland voor buitenlanders te worden bijgehouden. Te veel punten zou betekenen dat je een bepaalde tijd niet meer in Duitsland mag rijden.
Ronald
bovendien zijn snelheidsovertredingen in Duistland niet zo idioot duur als in Nederland. Een normale overtreding betekent daar niet meteen dat je de schnitzel moet laten voor wat het is.
Het puntensysteem schijnt in Duitsland voor buitenlanders te worden bijgehouden. Te veel punten zou betekenen dat je een bepaalde tijd niet meer in Duitsland mag rijden.
Ronald
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: Radarcontrole in Duitsland
Was vorige week met de motor nabij de Moezel. Nabij Cochem ligt de B259 van Cochem naar Faid. Een wel heel erg mooie weg (zeker voor motoren). Degenen die er met de motor zijn geweest, kennen deze weg vast en zeker.Van voorgaande jaren weet ik dat er geen verboden golden.
Vorige week was ik er met de motor. En wat moest ik zien, twee verboden/geboden die ALEEN golden voor motoren.
1. Maximum snelheid van 50 km/u, ALLEEN voor motoren; (duidelijk gemaakt middels een onderbord onder het gebodsbord)
2. Inhaalverbod voor motorvoertuigen, ALLEEN voor motoren; (duideljk gemaakt middels een onderbord onder het verbodsbord)
Werd "links en rechts" ingehaald door personenauto's, vrachtauto,s en autobussen.
Kan het nog gekker.
Vorige week was ik er met de motor. En wat moest ik zien, twee verboden/geboden die ALEEN golden voor motoren.
1. Maximum snelheid van 50 km/u, ALLEEN voor motoren; (duidelijk gemaakt middels een onderbord onder het gebodsbord)
2. Inhaalverbod voor motorvoertuigen, ALLEEN voor motoren; (duideljk gemaakt middels een onderbord onder het verbodsbord)
Werd "links en rechts" ingehaald door personenauto's, vrachtauto,s en autobussen.
Kan het nog gekker.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Radarcontrole in Duitsland
Je kunt natuurlijk ook overdrijven ............Dingeman schreef:Was vorige week met de motor nabij de Moezel. Nabij Cochem ligt de B259 van Cochem naar Faid. Een wel heel erg mooie weg (zeker voor motoren). Degenen die er met de motor zijn geweest, kennen deze weg vast en zeker.Van voorgaande jaren weet ik dat er geen verboden golden.
Vorige week was ik er met de motor. En wat moest ik zien, twee verboden/geboden die ALEEN golden voor motoren.
1. Maximum snelheid van 50 km/u, ALLEEN voor motoren; (duidelijk gemaakt middels een onderbord onder het gebodsbord)
2. Inhaalverbod voor motorvoertuigen, ALLEEN voor motoren; (duideljk gemaakt middels een onderbord onder het verbodsbord)
Werd "links en rechts" ingehaald door personenauto's, vrachtauto,s en autobussen.
Kan het nog gekker.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: Radarcontrole in Duitsland
Oke, je hebt wel een beetje gelijk.Baird schreef:Je kunt natuurlijk ook overdrijven ............Dingeman schreef:Was vorige week met de motor nabij de Moezel. Nabij Cochem ligt de B259 van Cochem naar Faid. Een wel heel erg mooie weg (zeker voor motoren). Degenen die er met de motor zijn geweest, kennen deze weg vast en zeker.Van voorgaande jaren weet ik dat er geen verboden golden.
Vorige week was ik er met de motor. En wat moest ik zien, twee verboden/geboden die ALEEN golden voor motoren.
1. Maximum snelheid van 50 km/u, ALLEEN voor motoren; (duidelijk gemaakt middels een onderbord onder het gebodsbord)
2. Inhaalverbod voor motorvoertuigen, ALLEEN voor motoren; (duideljk gemaakt middels een onderbord onder het verbodsbord)
Werd "links en rechts" ingehaald door personenauto's, vrachtauto,s en autobussen.
Kan het nog gekker.
1. Ik werd in het geheel niet rechts ingehaald.
2. Ik werd links niet ingehaald door vrachtauto,s.
3. Ik werd links niet ingehaald door autobussen.
Maar de twee door mij aangehaalde en omschreven verkeerverboden/geboden is wel waar.
Binnenkort ga (moet) ik nog een keertje terug en dan maak ik er foto van.
Alleen om jou dan te overtuigen.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Radarcontrole in Duitsland
Ik bedoelde eigenlijk dat die Duitsers overdrijven met hun discriminerende borden, ben benieuwd hoe dat juridisch gaat als een LKW met 80 over een Krat heenrijdt die 50 gaat.
Hartelijke groeten van D6503 aan alle forumleden
Hartelijke groeten van D6503 aan alle forumleden
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Radarcontrole in Duitsland
Ik ben langzamerhand benieuwd wie D6503 is?
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Radarcontrole in Duitsland
Dat is een automatisch onderschrift dat bij gebruik van Tapatalk door mijn Sony Xperia Z2 aan een boodschap toegevoegd wordt, uit desinteresse heb geen poging gedaan om dat er uit te krijgen ......HansD schreef:Ik ben langzamerhand benieuwd wie D6503 is?
addendum:
Ben toch nog te prikkelen ...... aangepast in Tapatalk, nu heet hij gewoon Xperia. Misschien haal ik het wel helemaal weg, geeft rust ......
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Eric r1200rt
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
- Type: R1200RT
- Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Re: Radarcontrole in Duitsland
Ik heb ze vorige week gezien! Vond het een raar gezicht, picknicken aan de kant van de weg, nam toch iets gas terug, maar reed natuurlijk al erg netjes
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
- JOS WRSM
- Forumoprichter en -beheerder
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: momenteel motorloos
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Radarcontrole in Duitsland
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Duiker
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 19:18
- Type: R1100RT
- Land: Frankrijk
- Woonplaats of omgeving: Correze
- Locatie: Correze
Re: Radarcontrole in Duitsland
Staat twee berichtjes hoger uitgelegd Jos.
Sit Mare Securum
In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM