pechhulp KNMV

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door wil51 »

Naar aanleiding van de TV uitzending Van Kassa gisteren over de ANWB wegenwacht ben ik gaan nadenken of ik misschien wel de ANWB kan opzeggen. Ik had de ANWB wegenwacht omdat die niet op kenteken werkt maar op naam. Zowel de auto als de motor hebben recht op pechhulp. Maar mijn auto heeft ook al via de importeur gratis pechhulp, mits de auto jaarlijks door de dealer wordt onderhouden. Mijn huidige verzekering van de motor heeft geen pechhulp.
Nu blijkt dat ik bij de KNMV een veel goedkopere verzekering kan afsluiten, alleen all-risk is niet meer mogelijk wat ik nu wel heb. Maar de premie is wel bijna de helft minder bij de KNMV.
Nu is mijn vraag als je lid bent van de KNMV (zonder verzekering bij hun) heb je dan al recht op pechhulp in Nederland? Of moet je ook de verzekering bij de KNMV afsluiten. IK zit namelijk nog een jaar vast aan mijn huidige veerzekering. Als je als lid KNMV al recht hebt op de pechhulp in Nederland, dan kan ik de ANWB wegenwacht nu al opzeggen.

edit Jos WRSM: link http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... t/speel/1/
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Volgens mij heb je recht op pechhulp als je lid bent, maar kijk en vergelijk eerst de voorwaarden van de verzekering eens goed voor je hem afsluit want KNMV stelt aardig wat eisen wat betreft op slot zetten b.v. voor mij is CB beter en in mijn geval met collectiviteit korting nog goedkoper ook maar goedkoop is niet altijd beter.

Hartelijke groeten van GT-I9195 aan alle forumleden
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik heb net de voorwaarden van de beveiliging gelezen. Die zijn absurd hoog. Thuis is geen probleem want motor staat in garage. Maar op mijn werk moet ik 2 sloten klasse 5 en stuurslot gebruiken en 1 slot moet aan een vast punt vastgemaakt worden. Dus op parkeerplaats op mijn werk is de motor niet meer verzekerd want er is geen vast punt waar ik de motor aan kan vast zetten.
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Ik bedoel maar, dat is wat mij ook tegen viel.

Hartelijke groeten van GT-I9195 aan alle forumleden
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Baird »

wil51 schreef:Ik heb net de voorwaarden van de beveiliging gelezen. Die zijn absurd hoog. Thuis is geen probleem want motor staat in garage. Maar op mijn werk moet ik 2 sloten klasse 5 en stuurslot gebruiken en 1 slot moet aan een vast punt vastgemaakt worden. Dus op parkeerplaats op mijn werk is de motor niet meer verzekerd want er is geen vast punt waar ik de motor aan kan vast zetten.
Hoe vaak is er al een auto of motor gestolen van het parkeerterrein van je werk? Als dat nou de enige plek is waar je moeite hebt om aan de verzekeringseisen te voldoen dan kun je ook een inschatting maken van het genomen risico! Wij Nederlanders willen graag voor iedere kromme sch :evil: :evil: t verzekerd zijn en betalen daar grif voor en dat weten de maatschappijen maar al te goed!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door wil51 »

Baird schreef:
wil51 schreef:Ik heb net de voorwaarden van de beveiliging gelezen. Die zijn absurd hoog. Thuis is geen probleem want motor staat in garage. Maar op mijn werk moet ik 2 sloten klasse 5 en stuurslot gebruiken en 1 slot moet aan een vast punt vastgemaakt worden. Dus op parkeerplaats op mijn werk is de motor niet meer verzekerd want er is geen vast punt waar ik de motor aan kan vast zetten.
Hoe vaak is er al een auto of motor gestolen van het parkeerterrein van je werk? Als dat nou de enige plek is waar je moeite hebt om aan de verzekeringseisen te voldoen dan kun je ook een inschatting maken van het genomen risico! Wij Nederlanders willen graag voor iedere kromme sch :evil: :evil: t verzekerd zijn en betalen daar grif voor en dat weten de maatschappijen maar al te goed!
Mag er nog een jaar over denken. :D

Heb me wel al aangemeld als lid KNMV en morgen ANWB wegenwacht opzeggen. Dit kan niet eens online, moet je voor bellen. :$ Bespaard me al 35 euro per jaar.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik ben ook bij de KNMV verzekerd maar inderdaad die eisen die ze bij de KNMV stellen met betrekking tot sloten is zo dat je vaak gewoon niet verzekerd bent tegen diefstal. Er is vaak niks om je motor aan vast te leggen. Misschien dat het verzekeren bij de KNMV daarom zo goedkoop is. Maar het is met al die verzekeringen wel iets.
Gebruikersavatar
Ronald K
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jun 2013, 17:20
Type: R1100RT
Bijz: Zumo 350,
Xenon,
Laseruitlaat,
Corbin seat
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Spijkenisse

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Ronald K »

Ik ben ook al jaren lid van de KNMV voor de pechhulp en ben er zeer tevreden over. Tegenwoordig slepen ze je niet direct weg maar proberen ze de storing eerst te verhelpen.
Voor mijn verzekering ben ik tot nu toe altijd het goedkoopste uit op http://www.bikerpolis.nl
Ik ben voor mijn -1100- iets meer dan € 20,00 kwijt voor de all-risk verzekering.

[groet] Ronald
BMW R1100RT - Honda VFR750 - Honda CX500 - Kawasaki GTR1000 - BMW R1100RT
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door mikanos »

Ik ben ook lid van de KNMV. Heb mijn verzekering van de auto en motor bij hun lopen.
Pechservice voor de motor is gratis.
Had laatst een lekker band. Nadat ik had gebeld kreeg ik een sms met de verwachte aankomsttijd.
Na 50 min kwam de anwb aan rijden.
Zij sturen die kennelijk aan.
Heb op mijn RT een alarm maar hier konden zij niks mee, ik moest een art4 slot hebben, die ik gelukkig al had.
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Jekihero »

Ben vorig jaar overgestapt van de KNMV naar de FBTO.
Voor mij was hier de motor als tweede voertuig te verzekeren incl, pechhulp voor binnen- en buitenland het meest aantrekkelijk.
Door de uitermate slechte communicatie met de KNMV en verzekeraar AON had ik na 6 weken 3 polissen en die waren qua dekking en premie alle drie fout.

Ronald
doov650

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik heb juist dit jaar mijn lidmaatschap van de knmv opgezegd. De pechhulp is door de jaren heen steeds verder uitgekleed.
Werd je eerst nog geholpen met een lekke band thuis, dat is er af. En best essentieel met een motor hee. Eerst hulp aan motor en auto. Tegenwoordig moet je voor de auto extra betalen. En ga zo maar door. Kortom knmv is tegenwoordig niet langer voordelig en zeker niet op het lijf van de motorrijder geschreven. Wegenwacht is tegenwoordig voordeliger voor een compleet pakket
Laatst gewijzigd door doov650 op 05 okt 2014, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door wil51 »

steefp schreef:Ik heb best vaak de hulp van de ANWB ingeroepen. Vaak moet je wel lang wachten. Maar de mannen van de ANWB zijn zeer capabel, en helpen je meestal toch weer op weg. Ook in het buitenland. In plaats van aan die paar tientjes te denken, zou ik zeggen hou die mannen aan het werk. Ze verdienen het.
Ik ben vanaf 1973 lid van de ANWB wegenwacht. Ik heb ze in al die jaren 4 x nodig gehad. Om daar nu 95 euro per jaar voor te blijven betalen als mijn auto dealer hetzelfde biedt en dan gratis. En dan blijkt dat de dealer waarschijnlijk ook de ANWB inschakelt als ze zelf niet kunnen komen. En ik neem aan dat die niet voor niets werkt en wel door de importeur van mijn auto wordt betaalt.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ronald K schreef:Ik ben ook al jaren lid van de KNMV voor de pechhulp en ben er zeer tevreden over. Tegenwoordig slepen ze je niet direct weg maar proberen ze de storing eerst te verhelpen.
Voor mijn verzekering ben ik tot nu toe altijd het goedkoopste uit op http://www.bikerpolis.nl
Ik ben voor mijn -1100- iets meer dan € 20,00 kwijt voor de all-risk verzekering.

[groet] Ronald
Hoe kan dat 20 Euro en all risk verzekering. Lijkt me bijna onmogelijk _001
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door wil51 »

Ook even gevraagd naar mede Kia rijders hoe de gratis pechhulp van Kia werkt. Iemand met vermoedelijk lege accu op parkeerterrein Schiphol. 2,5 uur moeten wachten en toen kwam er een berger en geen monteur. Berger had wel starthulp voor de accu. Maar als het wat anders was dan is het alleen afslepen naar dealer. Terwijl op Schiphol een ANWB wegenwachtstation is. Van zulke pechhulp wordt je ook niet vrolijk.
Lijkt erop dat al die gratis pechhulp van dealers etc. alleen maar bestaat uit bergers inhuren.
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door mikanos »

wil51 schreef:Ook even gevraagd naar mede Kia rijders hoe de gratis pechhulp van Kia werkt. Iemand met vermoedelijk lege accu op parkeerterrein Schiphol. 2,5 uur moeten wachten en toen kwam er een berger en geen monteur. Berger had wel starthulp voor de accu. Maar als het wat anders was dan is het alleen afslepen naar dealer. Terwijl op Schiphol een ANWB wegenwachtstation is. Van zulke pechhulp wordt je ook niet vrolijk.
Lijkt erop dat al die gratis pechhulp van dealers etc. alleen maar bestaat uit bergers inhuren.
En vaak moet je auto dan bij de dealer worden onderhouden tegen de hoofdprijs.
Ik zou dan voor een goede bovag garage en het geld dat je daarmee uitspaart gebruiken voor een pechhulp service van de anwb oid.
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door wil51 »

De mensen op de administratie van de KNMV zijn ook niet erg slim. Ik heb nu meerdere emails met steeds een ander relatienummer. Met het ene nummer lukt het om in te loggen op de website. Maar als ik wil inloggen met de app op de iPhone lukt dat alleen met het andere nummer. Mail gestuurd dat er toch iets niet is goed gegaan in hun administratie. Krijg automatisch antwoord, dat als ik over 10 dagen nog niets heb gehoord het nog maar eens moet proberen te mailen of bellen. :evil:

Als ik inlog om mijn gegevens te zien, staat er ook een factuur voor een verzekering van 211 euro met een datum uit 2006. En een factuur voor lidmaatschap tot eind dit jaar die wel klopt. Toch vreemd als je 2 dagen geleden je aanmeld als lid en nooit eerder iets bij de KNMV hebt afgesloten.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door wil51 »

wil51 schreef:Ook even gevraagd naar mede Kia rijders hoe de gratis pechhulp van Kia werkt. Iemand met vermoedelijk lege accu op parkeerterrein Schiphol. 2,5 uur moeten wachten en toen kwam er een berger en geen monteur. Berger had wel starthulp voor de accu. Maar als het wat anders was dan is het alleen afslepen naar dealer. Terwijl op Schiphol een ANWB wegenwachtstation is. Van zulke pechhulp wordt je ook niet vrolijk.
Lijkt erop dat al die gratis pechhulp van dealers etc. alleen maar bestaat uit bergers inhuren.
Krijg nu meerdere reactie's van Kia rijders dat bij hun wel de ANWB wegenwacht kwam, opgeroepen door de Kia pechhulp. Zijn waren zeer tevreden over de Kia service. Wat ik ook ben over mijn Kia dealer waar ik niet weg wil.

Poging gedaan om de ANWB op te zeggen. Krijg ik een bandje te horen met mededeling dat door de grote drukte het niet mogelijk was wegenwacht op te zeggen. Moest het op een andere dag proberen. De uitzending van Kassa over de nieuwe abonnementen wegenwacht heeft toch wat teweeg gebracht denk ik voor de ANWB.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Geef mijn maar de WW van de ANWB. Al 41 jaar trouw lid (Platina Card) zonder klachten . . . . _004 Sinds kort uitgebreid met bromfietsservice voor de scooter van eega. Al die andere diensten moeten DAT nog uitvinden.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik heb voor mijn auto ook het ANWB lidmaatschap terwijl ik toch de service van Hyundai al heb. Maar omdat het met de motor handig is om gewoon bij de ANWB te zijn. Dus eigenlijk alleen lid voor als ik met pech sta met de motor.
Heb er tot nu toe twee keer gebruik van gemaakt. Waarvan één keer de motor naar huis brengen omdat ik in Engeland stond met pech. De ANWB is wel goed maar toen ik door de RAC of was het de AA in Engeland geholpen werd was ik minder gelukkig. De motor slepen achter een auto met een sleepkabel van nog geen 2 meter lang en die aan de voorvork vastgemaakt. Daar trap ik nu niet meer in. Het was dat of mijn 255kg zware GS850 op zijn kant in zijn stationwagen leggen. De monteur had duidelijk een schroefje los.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ton1959 schreef:Ik heb voor mijn auto ook het ANWB lidmaatschap
:shock: Kom op Ton, je weet ook wel dat je niet alleen voor je auto een Wegenwacht abonnement hebt. (pas Lid zeker?)

Je hebt een abonnement OP NAAM.
Dus ongeacht met welk motorrijtuig je rijdt heb je recht op hulp . . . .
een auto of een motorfiets of een huurauto of een leenauto of een gejatte auto :O . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Klopt Jos.
Ik weet dat het voor beide geld maar ik heb het speciaal voor de auto genomen al die jaren terug . Ik weet dat ik het voor de motor ook gebruik dat deed ik jaren terug ook al. Ik ben al zo'n 31 jaar lid. Maar dat was te lezen in mijn bericht dat ik het voor de motor ook al gebruikt had. Als ik nu de auto niet had zou ik het zelfs voor de motor alleen misschien niet eens nemen. Ik heb de verhogingen net eens bekeken. Misschien ga ik wel naar de basisdekking. Als ik de beurten laat doen bij de dealer heb ik het voor de auto niet persee nodig.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik ben zeer tevreden met de ANWB wegenwacht. Een paar maanden geleden schoot de Range Rover midden in de nacht in noodloopprogramma en wilde niet harder dan 70 km/h en dat op een snelweg waar het licht uit was en 130 als limiet geldt. De wegenwachter kon het complexe probleem niet oplossen, maar is voor ieders veiligheid met de gele pitten op vanaf tankstation Maarsbergen achter mij aangereden tot afslag IJsselstein. En dat vind ik vallen onder de categorie 'meedenken' _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door wil51 »

Net medewerker ANWB gesproken toen ik wilde opzeggen. Deze waarschuwde voor de vele negatieve ervaringen bij zogenaamde gratis pechhulp. Als de auto/motor niet gerepareerd kan worden en moet worden afgevoerd naar dealer krijg je daar een rekening van 150 euro voor van de berger, ook als die gratis pechhulp de ANWB heeft laten komen. Bij lidmaatschap wegenwacht ANWB krijg je geen extra kosten Toch nog maar even nadenken of ik echt wel de ANWB opzeg. Hoewel deze medewerker van de ANWB natuurlijk niet objectief is. Hij heeft ook opdracht leden te behouden. Eerst even uitzoeken of zijn verhaal klopt.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door wil51 »

Nu met KNMV gesproken. Zij werken sinds dit jaar samen met de ANWB. Dus als je met de motor pech hebt komt de ANWB wegenwacht, ook op je woonadres. Er komt nooit een rekening achteraf voor afvoeren motor naar garage of huisadres.
Dus als je lid bent van de KNMV is 95 euro per jaar betalen aan de ANWB zinloos voor hulp in Nederland. Voor Europa dekking betaal je nu 143 bij de ANWB en bij de KNMV kan je voor 32,81 euro daarvoor verzekeren.
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Jos WRSM schreef:
Ton1959 schreef:Ik heb voor mijn auto ook het ANWB lidmaatschap
:shock: Kom op Ton, je weet ook wel dat je niet alleen voor je auto een Wegenwacht abonnement hebt. (pas Lid zeker?)

Je hebt een abonnement OP NAAM.
Dus ongeacht met welk motorrijtuig je rijdt heb je recht op hulp . . . .
een auto of een motorfiets of een huurauto of een leenauto of een gejatte auto :O . . . .
Ben ik het niet helemaal mee eens want ook bij de ANWB houd het een keer op, mijn dochter kreeg na 3 keer pech in 1 jaar (2x Motor 1x auto) te horen dat het de laatste keer was. Dus de ANWB heeft ook z'n beperkingen.
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

In de alg. voorwaarden van de ANWB staat:
(**) In Nederland heeft u 7 keer per kalenderjaar recht op sleutelhulp. Vanaf de 5e keer vragen wij daarvoor de volgende eigen bijdragen:
- 5e keer € 50,=
- 6e keer € 75,=
- 7e keer € 100,= (**)

en:
(**) Wij helpen u met 2 verschillende kentekens per kalenderjaar (**)

Je dochter had dus nog recht op 1x sleutelhulp in dat kalenderjaar voor een van de 2 kentekens. :O
HenkvanR schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens want ook bij de ANWB houd het een keer op, mijn dochter kreeg na 3 keer pech in 1 jaar (2x Motor 1x auto) te horen dat het de laatste keer was. Dus de ANWB heeft ook z'n beperkingen.
Bijlage: Alg. voorwaarden 2014 ANWB
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Erteetje

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Erteetje »

wil51 schreef:Ik heb net de voorwaarden van de beveiliging gelezen. Die zijn absurd hoog. Thuis is geen probleem want motor staat in garage. Maar op mijn werk moet ik 2 sloten klasse 5 en stuurslot gebruiken en 1 slot moet aan een vast punt vastgemaakt worden. Dus op parkeerplaats op mijn werk is de motor niet meer verzekerd want er is geen vast punt waar ik de motor aan kan vast zetten.
En zo las ik een verhaal van iemand die niet volledig aan deze eisen voldeed en geen cent uitgekeerd kreeg nadat zijn GS gestolen werd. De KNMV is niet goedkoop en de voorwaarden zijn inderdaad op sommige punten absurd te noemen. Vandaar dat ik over 20 dagen weg ben bij de knmv.
Gebruikersavatar
MofkaP
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 mei 2013, 08:08
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS + F850GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amstelland
Locatie: Juynen aan den Aemstel
Contacteer:

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door MofkaP »

Ton1959 schreef:
Ronald K schreef:Ik ben ook al jaren lid van de KNMV voor de pechhulp en ben er zeer tevreden over. Tegenwoordig slepen ze je niet direct weg maar proberen ze de storing eerst te verhelpen.
Voor mijn verzekering ben ik tot nu toe altijd het goedkoopste uit op http://www.bikerpolis.nl
Ik ben voor mijn -1100- iets meer dan € 20,00 kwijt voor de all-risk verzekering.

[groet] Ronald
Hoe kan dat 20 Euro en all risk verzekering. Lijkt me bijna onmogelijk _001
Het kan best, lees artikel 14 (preventie-eisen) van de polisvoorwaarden maar eens door.
Jij moet aantonen (= bewijzen) dat aan de preventie-eisen is voldaan, anders heeft geen uitkering plaats.
Dat is een omkering van de bewijslast, de risicodrager (Delta Lloyd) gaat er voorshands van uit dat je niet aan de voorwaarden hebt voldaan, tenzij jij dat kunt aantonen.
O ja, na het tanken afrekenen betekent op slot zetten, ART slot aanleggen en vastleggen aan de benzinepomp.
Zo niet dat heb je je motor onbeheerd achtergelaten, is er dus sprake van onvoldoende zorg (volgens de polisvoorwaarden), en heeft geen uitkering plaats.
Erteetje

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Erteetje »

MofkaP schreef:
Ton1959 schreef:
Ronald K schreef:Ik ben ook al jaren lid van de KNMV voor de pechhulp en ben er zeer tevreden over. Tegenwoordig slepen ze je niet direct weg maar proberen ze de storing eerst te verhelpen.
Voor mijn verzekering ben ik tot nu toe altijd het goedkoopste uit op http://www.bikerpolis.nl
Ik ben voor mijn -1100- iets meer dan € 20,00 kwijt voor de all-risk verzekering.

[groet] Ronald
Hoe kan dat 20 Euro en all risk verzekering. Lijkt me bijna onmogelijk _001
Het kan best, lees artikel 14 (preventie-eisen) van de polisvoorwaarden maar eens door.
Jij moet aantonen (= bewijzen) dat aan de preventie-eisen is voldaan, anders heeft geen uitkering plaats.
Dat is een omkering van de bewijslast, de risicodrager (Delta Lloyd) gaat er voorshands van uit dat je niet aan de voorwaarden hebt voldaan, tenzij jij dat kunt aantonen.
O ja, na het tanken afrekenen betekent op slot zetten, ART slot aanleggen en vastleggen aan de benzinepomp.
Zo niet dat heb je je motor onbeheerd achtergelaten, is er dus sprake van onvoldoende zorg (volgens de polisvoorwaarden), en heeft geen uitkering plaats.
Dat klinkt mij ontzettend belachelijk in de oren. Hoe kun je bewijzen dat je je alarm ingeschakeld had? Hoe kun je bewijzen dat je je RT met een ART op slot had? Je kunt wel de sleutels inleveren maar je kunt eindeloos discussiëren, maar echt bewijzen dat je hem op slot had, kun je het nooit. IK zou deze verzekering dus NOOIT nemen met mijn R1200RT LC 24000 euro vind ik teveel geld om deze gok te nemen.

Luc
Gebruikersavatar
MofkaP
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 mei 2013, 08:08
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS + F850GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amstelland
Locatie: Juynen aan den Aemstel
Contacteer:

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door MofkaP »

Het staat er toch echt.

Artikel 14 preventie eisen.
U bent uitsluitend verzekerd voor diefstal, joyriding of
vermissing van de motor, als aangetoond kan worden
dat voldaan is aan de volgende preventie eisen.

En dan aan het eind van het artikel deze,
het venijn zit altijd in de staart:
Onvoldoende zorg is in ieder geval als de
motor onbeheerd is achtergelaten:
- het standaardslot en het goedgekeurde ART slot of
SCM beveiliging niet worden gebruikt.

Wanneer laat je de motor onbeheerd achter?
Is dat bij afrekenen na het tanken?
Bij het posten van een brief?
Bij het neerzetten van de motor om te voet op te treden als verkeersregelaar?
Als je onderweg gaat koffiedrinken, met de motor in het zicht?
Als je wat rondloopt wanneer je wacht op een pontje?

Andere verzekeraars hebben het in zo'n geval over stallen of parkeren.
Of er staat een billijkheidsclausule in de polisvoorwaarden.

Deze niet. Een dergelijke voorwaarde leidt alleen maar tot discussie en vaak zonder uitkering.
Erteetje

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Erteetje »

MofkaP schreef:Het staat er toch echt.

Artikel 14 preventie eisen.
U bent uitsluitend verzekerd voor diefstal, joyriding of
vermissing van de motor, als aangetoond kan worden
dat voldaan is aan de volgende preventie eisen.

En dan aan het eind van het artikel deze,
het venijn zit altijd in de staart:
Onvoldoende zorg is in ieder geval als de
motor onbeheerd is achtergelaten:
- het standaardslot en het goedgekeurde ART slot of
SCM beveiliging niet worden gebruikt.

Wanneer laat je de motor onbeheerd achter?
Is dat bij afrekenen na het tanken?
Bij het posten van een brief?
Bij het neerzetten van de motor om te voet op te treden als verkeersregelaar?
Als je onderweg gaat koffiedrinken, met de motor in het zicht?
Als je wat rondloopt wanneer je wacht op een pontje?

Andere verzekeraars hebben het in zo'n geval over stallen of parkeren.
Of er staat een billijkheidsclausule in de polisvoorwaarden.

Deze niet. Een dergelijke voorwaarde leidt alleen maar tot discussie en vaak zonder uitkering.
En door die laatste zin van jou (niet uitkeren) kun je de prijs voor je verzekering wel heeeeeeel erg laag houden :$
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Draadje verplaatst naar: RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Siebe
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 sep 2014, 21:50
Type: Overig R-serie
Bijz: 2012 R1200R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haaften

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Siebe »

Vorig jaar had ik pech met de motor, bovenop een alp, in de buurt van Lech. (koppelingscilinder, bij de handgreep) Geweldig geholpen door de ANWB en OAMTC.
Niet opzeggen hoor, de ANWB. Geweldige club. Kan echt niet beter. _004
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Mariecke »

Ik ben lid van de AMWB, met tegenzin. Ik heb het eigenlijk alleen voor de buitenland dekking.
Ik heb bij anderen meerdere keren meegemaakt dat zij pech hadden in het buitenland en dat de motor door de ANWB naar Nederland is teruggebracht toen reparatie niet mogelijk bleek.
Zelf betalen weegt dan niet op tegen het lidmaatschap.

Echter, mijn ervaring is dat pechhulp bij motoren nihil is, de kennis ontbreekt over het algemeen. Dus is het afslepen naar een veilige plek/garage en succes ermee.
Ook stoor ik mij aan het feit dat het blaadje wat je maandelijk van hen krijgt altijd alleen maar over auto's en fietsers gaat terwijl volgens mij de motorrijders ook wel een aanzienlijk deel van het klantenbestand in neemt.

Daarnaast heb ik dit jaar helaas de slechtste kant van hun "klantenservice" van dichtbij mogen meemaken en dat was geen pretje. Ze hebben een monopolie-positie en dat weten/gebruiken ze.
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Mariecke »

Vandaag leuke mail van Centraal beheer gehad, die bieden ook pechhulp aan, zowel binnenland als buitenland.
1 pakket met alles erin en veel goedkoper dan de Amwb.

Ook de mogelijkheid om alleen buitenlandhulp af te sluiten, wat ik eigenlijk wil maar niet kan bij de ANWB, dus gelijk gedaan.
Van 143 euro naar 21 euro....kijk, dat zijn nog eens bezuinigingen.
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Franky »

de kostprijs is daar ook naargelang de leeftijd van het voertuig zag ik, daar ben je dan bij een leeftijd vanaf 11 jaar en pechhulp Nl + buitenland wel meteen 208,73 Euro kwijt. goed rondkijken en vergelijken kan wel een verschil maken :-)
Grts Franky
kevpau
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2011, 21:47
Type: R1150RT
Bijz: Blauw, Zumo 550, Cardo Solo
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heinkenszand
Locatie: Heinkenszand
Contacteer:

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door kevpau »

Ik ben al > 25 jaar lid en sportofficial van de KNMV (=bond), en heb mijn motor ook verzekerd bij KNMV verzekeringen (=AON)
Ik merk dat er in de discussie 2 zaken door elkaar gehaald worden, nl de pechhulp voor de motor en de motorverzekeringen.

Op grond van je KNMV lidmaatschap heb je PERSOONLIJK recht op pechhulp met je MOTOR. Het doet er niet toe met hoeveel motoren, ja kan er maar op één tegelijk rijden. De pechhulp heeft de KNMV (bond) herverzekerd bij AGA (=Allianz) en wordt nu uitgevoerd door de ANWB wegenwacht. Voorheen zat er (bij een andere pechhulpverlener) ook auto bij maar dit werd te duur en is er daarom uitgehaald. KNMV is tenslotte een Motorbond. Pechhulp voor je auto kan je bij de KNMV (bond) apart verzekeren (of elders)

KNMV verzekeringen staat los van de bond wordt uitgevoerd door AON, een toonaangevende adviseur in risicomanagement, employee benefits en verzekeringen. AON (KNMV verzekeringen) verzekert o.m. de KNMV licentiehouders (sporters), officials, en motor(sport)evenementen. De KNMV(bond) heeft zijn naam aan AON "verkocht" voor een jaarlijkse bijdrage.
(In de jaren 70 van de vorige eeuw kon je je motor alleen op een "autopolis" verzekeren. Wegens de schades ("motorboom") hadden de verzekeraars er geen trek meer in en kwamen met belachelijke voorwaarden en premies waardoor een motor onverzekerbaar werd. De KNMV is toen voor haar leden opgekomen en is in overleg met haar verzekeraar met een goede motorpolis gekomen)

Ik heb kortgeleden uittekende ervaring opgedaan met de KNMV Pechservice motor in NL. (zie heftafel gevraagd)
Zaterdagavond (ca 19:00) pech in Musselkanaal (stroom olie uit cardan), KNMV Pechservice gebeld, ANWB wegenwacht is gekomen. Niet ter plekke te herstellen, Motor achtergelaten voor transport naar MOFRA. WW heeft mij naar Meppel gebracht voor trein naar Goes. Helaas te laat, ik strandde met de laatste trein in Roosendaal. Gelukkig had ik volgens de NS Hoofdconducteur vertraging ondervonden tussen Den Haag en Rotterdam wegens werkzaamheden in Delft. Per NS taxi van Roosendaal naar Goes. Op eigen kosten met taxi van Goes naar huis. Alle kosten (trein en taxi) door ANWB vergoed. Motor dinsdagnamiddag laat door een autoberger in correcte staat afgeleverd bij MOFRA. (later geschrokken van prijsopgave MOFRA. Motor staat nu thuis. Ga het zelf doen, vandaar heftafel gevraagd)
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik ben ook lid van de ANWB en de kosten verdien je wel in één keer terug als je motor van Engeland naar je huis gebracht moet worden. En als ik kijk hoeveel toeristische routekaarten ik altijd al kon meenemen omdat ik lid ben. Maar ik moet wel zeggen met de vernieuwing van de abonnementen zijn de prijzen wel schandalig veel gestegen. Voor hetzelfde pakket ben ik nu iets van 45 Euro per jaar duurder uit. Ik moet ook toegeven dat de kampioen wel echt een saai blad is waar wel heel vaak appels met peren worden vergeleken.
Ik ben ook bij de KNMV voor mijn motorverzekering maar hoop dat mijn motor nooit gestolen word als hij een keer niet vastligt met mijn ART4 slot. Dan hb je dus gewoon pech bij de KNMV. Wel goedkoop maar bij een diefstal heb je er niet veel aan. Centraal Beheer stelde al die eisen niet en die betalen wel uit tenminste als er iets is.
Gebruikersavatar
MofkaP
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 mei 2013, 08:08
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS + F850GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amstelland
Locatie: Juynen aan den Aemstel
Contacteer:

Re: pechhulp KNMV

Ongelezen bericht door MofkaP »

Ben ook tevreden over de ANWB pechservice.
Weliswaar geen motorpech, maar caravanpech in Noorwegen.
De omvormer klapte eruit waardoor ik zonder stroom (licht, verwarming, water) kwam te zitten. Die specifieke omvormer was in Noorwegen niet te krijgen. De ANWB haalde er eentje bij de dealer op en stuurde die naar mijn campingadres in Noorwegen.
Helaas ging er in eerste instantie iets fout.
In zuid Frankrijk had iemand nieuwe koppelingsplaten en drukgroep voor zijn auto nodig. Door een verwisseling bij verzending kreeg ik de koppelingsplaten en degene in zuid Frankrijk mijn omvormer.
ANWB heeft toen een nieuwe omvormer bij de dealer opgehaald en opgestuurd; dat kostte een aantal dagen extra.
Als compensatie voor het ongemak, mocht ik op kosten van de ANWB met mijn gezin lekker uit eten.

Het KNMV lidmaatschap heb ik al jaren geleden opgezegd, het voegt voor mij niets toe.
De KNMV verzekering heb ik nog wel. Niet omdat ze de goedkoopste zijn of de meest gunstige of beste voorwaarden hebben, maar louter omdat de ene keer dat ik schade aan de motor had (eigen schuld), de verzekering vlot uitbetaalde en niet lastig deed over de hoogte van de schade.
Gesloten

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”