Handschoenen en touchscreen

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door fschuurman »

Ik heb vorige zomer nieuwe Rev’it Sand 3 zomer handschoenen gekocht en deze laten omruilen (2 weken wachten) omdat men zei dat ze top waren met touchscreen. Inmiddels werkt geen vinger meer. Wat zijn jullie ervaringen en zijn er handschoenen die bevallen?

Het doel is om tijdens het rijden ENKEL een single touch te geven op een iPhone op een melding of verzoek tot andere route te bevestigen ivm file bv. Telefoon opnemen gaat gewoon op de helm of door spraak commando.

Mijn ervaring is dat ik 30x moet vegen, drukken of persen en de kans op reactie is dan nog discutabel, en ook gevaarlijker dat ik het opgegeven heb.

Ik wil in 2022 de IBA 1500km rijden en wil hier dan geen gezeur hebben.
Laatst gewijzigd door fschuurman op 18 feb 2021, 18:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik rij al vele jaren met de zomer handschoenen van BMW en gebruik deze ook voor mijn navi met touchscreen. Ze werken hiervoor perfect.

Inmiddels is er hiervan een opvolger:

https://www.bmw-motorrad.nl/nl/kleding/ ... loves.html

Ik heb echter niet een actief ventilerende uitvoering. In die van mij zit ook geen nylon-stretch. Wel van geiten-nappaleer. En dubbel (dun) gevoerd. Ook GORE-TEX dus (tot op zekere hoogte) wind- en waterdicht. Bij een zware regenval laten ze op een gegeven moment wel water door.

De zomer handschoenen van BMW zijn uiterst comfortabel en kun je ook in het voor- en naseizoen dragen. Voor de winter heb ik meer gevoerde winterhandschoenen. Ook met (het membraan van) GORE-TEX. Maar dat zit eigenlijk overal wel in. Denk daarbij aan kleding en laarzen.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
fransgabler

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door fransgabler »

fschuurman schreef: 18 feb 2021, 18:25 Mijn ervaring is dat ik 30x moet vegen, drukken of persen en de kans op reactie is dan nog discutabel, en ook gevaarlijker dat ik het opgegeven heb.
Misschien goed om even aan te geven om welke apparatuur dat gaat. Behalve de handschoen is er ook nog zoiets als het contactoppervlak van een smartphone en/of navi en wellicht nog iets anders.

Als voorbeeld: m'n TomTom kan ik instellen, maar met een handschoen wordt het al heel moeilijk om precies het goede regeltje uit bijvoorbeeld een reeks routes aan te klikken. Met m'n zomerse geitenleren handschoen op de TomTom 550 herken ik de werkwoorden die je hierboven gebruikt en die je eerder bij een bevalling dan bij het kiezen van een route zou verwachten.
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door fschuurman »

De apparatuur betreft een iPhone. Hier gebruik ik de scenic Navi en Flitsmeister voor melding van situaties op de snelweg. Ik kan dan beter anticiperen op afwijkend weg gedragen van mijn medeweggebruikers.

Ik zal eens kijken naar de BMW handschoenen.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik heb een Garmin navi. Geen iPhone. Je kunt uiteraard bij de BMW dealer (wanneer deze na de lockdown weer open gaat of kun je hier ook afhalen?) eerst even gaan proefrijden met de zomer handschoen. Nogmaals ze zijn echt zacht en (relatief) dun. Een eigenschap van geiten-nappaleer.

Ik denk dat de zomer handschoen een betere touch heeft op het screen dan een dik gevoerde winter handschoen. Dat is bij mij met de Garmin wel het geval. Waarbij wel aangemerkt dient te worden dat ik een ouder type Garmin heb.
fschuurman schreef: 18 feb 2021, 20:28 De apparatuur betreft een iPhone. Hier gebruik ik de scenic Navi en Flitsmeister voor melding van situaties op de snelweg. Ik kan dan beter anticiperen op afwijkend weg gedragen van mijn medeweggebruikers.

Ik zal eens kijken naar de BMW handschoenen.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door fschuurman »

Ik denk dat ze wel open zijn, omdat het een auto en motor dealer is. ik weet niet hoe strikt ze zijn met dit soort artikelen.

Je moet ze zeker even testen. Daar ben ik nu wel achter. Mijn winter handschoenen werken uitstekend en mijn 6 euro Ali handdoekjes (perfect voor warm weer en een boodschapje op de rug naar de buurt supert) ook. Zal zaterdag eens kijken of ze open zijn.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door EileRT »

Ben benieuwd naar je ervaring . . . _004
fschuurman schreef: 18 feb 2021, 21:23 Ik denk dat ze wel open zijn, omdat het een auto en motor dealer is. ik weet niet hoe strikt ze zijn met dit soort artikelen.

Je moet ze zeker even testen. Daar ben ik nu wel achter. Mijn winter handschoenen werken uitstekend en mijn 6 euro Ali handdoekjes (perfect voor warm weer en een boodschapje op de rug naar de buurt supert) ook. Zal zaterdag eens kijken of ze open zijn.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door fschuurman »

Ik zal de ervaring delen. Dit laat nochtans onverlet dat als er anderen zijn met goede ervaringen met andere handschoenen ik dat graag verneem.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door EileRT »

Vanzelfsprekend . . .
fschuurman schreef: 18 feb 2021, 21:39Dit laat nochtans onverlet dat als er anderen zijn met goede ervaringen met andere handschoenen ik dat graag verneem.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
fransgabler

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door fransgabler »

Op het dash heb ik de TomTom 550 en in de Xram een moderne Iphone.

Het is me nog nooit gelukt - ongeacht welke handschoen - om daarmee het scherm van de Iphone te besturen. In mijn beleving is het scherm daar ook ook niet voor gemaakt, tenzij m'n SE uit 2020 alweer een generatie achterloopt. Ik moet dan echt de handschoen uitdoen om het scherm te kunnen besturen. Dat is best wel lastig als ik met Myrouteapp Navigation rijd en op het scherm gevraagd wordt te bevestigen een gemist routepunt over te slaan.
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door mikanos »

Ik heb in mijn handschoenen van ijzergaren een paar steekjes gezet. Kan zo prima mijn telefoon bedienen met mijn handschoenen.
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door fschuurman »

Dat is ook wel een idee, echter heb ik nog niet een concreet product van ijzergaren gekregen dat werkte zonder dat daar de hoofdprijs voor werd gevraagd in de tientallen euro’s.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door fschuurman »

fransgabler schreef:Dat is best wel lastig als ik met Myrouteapp Navigation rijd en op het scherm gevraagd wordt te bevestigen een gemist routepunt over te slaan.
Nu ja, precies dat. Mijn winterhandschoenen gaat het 80% uitstekend. Echter altijd net bij een flits melding niet, maar ala....
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door mikanos »

fschuurman schreef:Dat is ook wel een idee, echter heb ik nog niet een concreet product van ijzergaren gekregen dat werkte zonder dat daar de hoofdprijs voor werd gevraagd in de tientallen euro’s.
Ik gebruik het garen wat in zo'n goedkoop naai setje zit. Dat kostte zeker niet de hoofdprijs. Heb het inmiddels op 3 handschoenen zitten.

Hartelijke groeten van RMX1931 aan alle forumleden

2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Ik gebruik de Rev’it Summit 3, die werken uitstekend. Met dit weer heb ik daar, ook van Rev’it binnenhandschoenen in. Met de Rev’it Livengood Winterkolenschoppen is het wat minder subtiel, maar een melding wegklikken lukt wel. Ik gebruik dezelfde combinatie als jij op de iPhone Xr.
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
skull
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 jul 2015, 19:44
Type: Ik heb een andere motor
Land: Belgium
Woonplaats of omgeving: Buggenhout

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door skull »

REV'IT H2O, ben ik wel tevreden over.
20210220_222249.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
beckysmile

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik gebruik de BMW winterhandschoenen in combinatie met Iphone 11, knap waardeloos. Ik heb altijd het idee dat ik het scherm zo ongeveer door de telefoon heen druk, en nog gebeurt er niets, daarbij wordt het contactoppervlak dan zo groot dat ik het halve toetsenbord tegelijk bedien.
Gelukkig kun je bij Scenic de tijd instellen dat meldingen in beeld blijven, dat scheelt alweer.
Alle zomerhandschoenen die ik heb leveren overigens hetzelfde resultaat.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Handschoenen en touchscreen

Ongelezen bericht door fschuurman »

Dank voor deze feedback, dat heb ik ook zo. Met mijn rev’it sand van de week met de pink vlot resultaat gehad. Beetje tegennatuurlijk maar enfin...
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gesloten

Terug naar “Over: Motorkleding”