12 én 13 okt. 2019: TankTasTocht vanaf de redactie van MOTOR.nl te Hilversum

Plaats hier een motorevenement dat de moeite waard is om te weten.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
fransgabler

12 én 13 okt. 2019: TankTasTocht vanaf de redactie van MOTOR.nl te Hilversum

Ongelezen bericht door fransgabler »

Tank-Tas-Tocht (TTT zo heette dat vroeger) vanuit Motor.nl   Vanaf .....en weer terug naar de redactie te Hilversum

De tocht wordt op za 12 én zo 13 oktober gereden en begint bij het hoofdkantoor van MotorNL in Hilversum. Daar eindigt de TTT ook weer. Op beide dagen staat tussen 12:00 en 15:00 uur de koffie/thee klaar. Inschrijving is niet nodig en deelname is gratis!  Je kunt dus tot het laatste moment (en het laatste weerbericht) besluiten al dan niet te gaan. Ik ken het gebied goed en zie dat er een aantrekkelijke route wordt geboden. 

Specs:
- Datum: 12 én 13 oktober
- Lengte: zo’n 120 km
- Duur: 3 uur en 7 min. (afhankelijk van rechterpols) 
- Start/aankomst: MotorNL, Korte Noorderweg 29, Hilversum

Zie het artikel op: https://www.motor.nl/motorroutes/tankta ... t-centrum/

De aangeboden track en route op motor.nl blijken echter te verschillen van elkaar op vijf punten. Om die reden maakte ik een gelijklopende route op de track van Motor.nl, in dit geval met 102 routepunten. De meeste navigatie apparaten kunnen immers niet direct een track inladen, maar wel een route. Van die route wordt dan door het apparaat weer een track gemaakt. In die transitie loopt bij een te gering aantal routepunten nog wel eens wat mis en dat zorgt voor verschillen - en hilariteit, ergernis, paniek en/of ruzie - onderweg.

Ook het onderliggende kaartmateriaal (TomTom- Garmin/Here/ OpenStreetmap en/of Google) en de instellingen op de navigatie (snelste, kortste, vermijd snelwegen/ponten/onverhard enz) zijn debet aan optredende verschillen.

Uiteraard is dit bijgewerkte gpx routebestand op voorhand al gelijkgetrokken voor het Tomtom en Garmin/Here kaartmateriaal. Die laatste twee onderliggende kaarten worden het meest toegepast in de navigatiesystemen. Het  gpx routebestand kan wel direct worden ingeladen in de navigatie en is te downloaden met een mra account.

Dit routebestand-  op basis van de track - staat dan ook op 'openbaar'.  Zie hiervoor: 
https://www.myrouteapp.com/nl/social/ro ... mode=share

(Nog) geen (gratis) mra account? Geen nood!
Stuur dan een mailtje naar flattire@ziggo.nl voor het gpx.routebestand

PS: Let in het bijzonder bij het binnen- en uitrijden van Hilversum op flitscamera's. Er staan er ongeveer net zoveel als in de rest van Nederland.
Berucht zijn de palen in beide richtingen op de 201 bij de afslag Loenen, het tankstation te Vreeland en bij het binnenrijden van Hilversum vanaf de A 27.
Ook op de route: zie routepunt 97 in rood.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 19 sep 2019, 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
fransgabler

Re: 12 én 13 oktober: tanktastocht vanaf de redactie van MOTOR.nl te Hilversum

Ongelezen bericht door fransgabler »

Vandaag heb ik de route van Motor.nl voor 12 en 13 oktober met de motor alvast voorgereden. Er kwamen wat verschillen voor in de aangeboden route en track en die werkte ik even bij. Dan is het altijd nog de vraag of de praktijk niet alsnog weerbarstig is.

Het blijkt een prachtige route te zijn, door bos, langs het water en tussen de weilanden. Er komen nauwelijks rotondes en stoplichten op de route voor en de route rijdt ook plezierig door. Rondom het Dudok gemeentehuis te Hilversum wordt aan de weg gewerkt en dat kan nog wel even duren. Prachtig klassiek gebouwd gemeentehuis overigens. Wellicht zijn die werkzaamheden tegen die tijd al afgerond en anders kunnen de borden met de omleiding gevolgd worden.

Het startpunt heb ik - alleen voor vandaag - in MRA veranderd naar Ouderkerk, anders wordt de route bijna dubbel zo lang. Dat is een handige tool in dat route programma.

Het oorspronkelijke startpunt is het nieuwe redactieadres van MOTOR.nl , wat aan de gevel nog niet direct te herkennen is als een typisch motorpand. Wel weer aan de blinkende testmachines op de stoep. Hoofdredacteur Eddy de Vries zag me vanaf de redactie klungelen met de zelfontspanner en bood aan een foto te maken. En die gevel? Die komt volgens Eddy echt wel in orde.

Mooie middag gehad met een fraaie en specifieke motorroute. De route kan ik iedereen aanraden, prachtige route!
Gesloten

Terug naar “Motorevenementen”