MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Plaats hier een motorevenement dat de moeite waard is om te weten.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Baird »

Samen met de Europese zusterorganisaties organiseert de MAG een protestrit naar Brussel tegen de voorgenomen motor-APK op 22 september.

Graag zien we dat zoveel mogelijk motorrijders meedoen met de rit, daarnaast kunnen we hulp gebruiken bij het in goede banen leiden van deze rit. Wil je mee helpen of mee rijden hou dit item in de gaten of kijk op de site van de MAG.http://www.mag-nl.org/cms/index.php?mac ... eturnid=15

aanvulling 31 augustus 2012:
Afgelopen zondag is er een vergadering geweest van de MAG en daar is o.a. uitgekomen dat we verkeersregelaars en begeleiders zoeken om de groepen te begeleiden ter ondersteuning van de Belgische wegkapiteins. Ben je gecertificeerd verkeersregelaar en heb je zin om te assisteren om het geheel in goede banen te leiden stuur mij dan even een pb. Ook al gewone begeleider (denk aan de opvang op Hazeldonk en in Brussel) ben je welkom, laat even weten via een pb!

Het globale programma is verzamelen vanaf 8:30 bij Hazeldonk (onder Breda), vertrek vanaf 11:00 naar Brussel, meer details op de website en Facebook van de MAG.
_004
Laatst gewijzigd door Baird op 31 aug 2012, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
BeamerPol
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 mei 2010, 21:24
Type: Overig R-serie
Bijz: Garmin ZUMO 660,
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Hank
Locatie: Hank

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door BeamerPol »

Hallo Bert ik zou graag mee protesteren, maar 22 Sept. is de GPS cursus in Apeldoorn, waar ik naar toe ga.

Tot 'n volgende keer

[groet]

Paul
Driving on the safe side of the edge, is my thing.
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Ik ga zeker mee naar Brussel. Zo _003 ben ik over die APK.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door japachap »

Datum op het agenda geplaatst. Niks beloven, maar lijkt mij een goede doel...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Erteetje

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Erteetje »

APK voor motoren. Tis weer een gevalletje van pure geldklopperij. Op een motor ben je dusdanig kwetsbaar dat een ieder wel weet hoe belangrijk het is dat de tweewieler technisch in orde is en ook zo te houden.

Ik hoop dat er veel protesterenden komen opdagen.

Luc
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:28
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door FredM »

Met het risico dat ik het hele forum over me heen krijg, ben ik niet principieel tegen de APK voor motoren. Natuurlijk zal de (fiscale) opbrengstenkant een rol hebben bespeeld bij de argumentatie om APK door te voeren, ik verwacht dat er genoeg motoren zijn die een gevaar zijn voor berijder én de omgeving, zowel in Nederland als daarbuiten. In die zin was dat ook bij auto's het geval en we zien nu dat het aantal ongevallen met auto's in Nederland is afgenomen, óók omdat auto's veiliger geworden zijn. Het zou toch mooi zijn als we dat ook voor motoren kunnen bereiken?
Wat mij betreft mogen ze mijn motor keuren en heb ik daar best wel geld voor over als een onafhankelijke keurmeester de veiligheid van mijn motor en alle andere motoren beoordeelt. In zijn totaliteit wordt het veiliger en daar kan toch niemand op tegen zijn?!
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4369
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik ben er ook niet echt tegen hoor, als het maar een zinnige keuring wordt . . . troost je :$
FredM schreef:Met het risico dat ik het hele forum over me heen krijg, ben ik niet principieel tegen de APK voor motoren. Natuurlijk zal de (fiscale) opbrengstenkant een rol hebben bespeeld bij de argumentatie om APK door te voeren, ik verwacht dat er genoeg motoren zijn die een gevaar zijn voor berijder én de omgeving, zowel in Nederland als daarbuiten. In die zin was dat ook bij auto's het geval en we zien nu dat het aantal ongevallen met auto's in Nederland is afgenomen, óók omdat auto's veiliger geworden zijn. Het zou toch mooi zijn als we dat ook voor motoren kunnen bereiken?
Wat mij betreft mogen ze mijn motor keuren en heb ik daar best wel geld voor over als een onafhankelijke keurmeester de veiligheid van mijn motor en alle andere motoren beoordeelt. In zijn totaliteit wordt het veiliger en daar kan toch niemand op tegen zijn?!
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Dave

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Dave »

Nadat ik terug ben van vakantie vanmorgen het MAGazine door zitten lezen en wat inhoudelijke argumenten gelezen hierover. Zie ook de site van MAG zelf: KLIK. En hoewel ik het er mee eens ben dat je mensen best tegen zichzelf mag (misschien zelfs moet) beschermen, vind ik de APK voor motoren te ver gaan. Ik zou veiligheid eerder zoeken in andere oplossingen (bewustwording bij andere weggebruikers, inrichting infrastructuur en nog zo wat dingetjes).

In mijn bescheiden mening is het een optelsom van factoren (APK, gefaseerd rijbewijs, verhoging belastingen) waarbij het motorrijden tegengewerkt wordt. Ook weer een fraai staaltje statistiek van parlementariers om ons in een slachtofferrol te duwen, die volgens een wetenschappelijke studie domweg niet klopt (maar die studie wordt dan wel gewoon genegeerd). En zolang er kamerleden zijn die vinden dat we onze hobby niet op de openbare weg mogen uitoefenen is er sowieso nog veel winst te halen!!!

Wel moet ik tegen die tijd kijken hoe het in mijn agenda gaat passen (het valt net rondom een tweetal voor mij belangrijke verjaardagen) maar ik ga graag mee naar Brussel! Laten we maar eens tonen aan mensen daar dat we geen kleine en onbelangrijke groep Europeanen zijn die je zomaar kunt wegzetten!!!
doov650

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door doov650 »

FredM schreef:Met het risico dat ik het hele forum over me heen krijg, ben ik niet principieel tegen de APK voor motoren. Natuurlijk zal de (fiscale) opbrengstenkant een rol hebben bespeeld bij de argumentatie om APK door te voeren, ik verwacht dat er genoeg motoren zijn die een gevaar zijn voor berijder én de omgeving, zowel in Nederland als daarbuiten. In die zin was dat ook bij auto's het geval en we zien nu dat het aantal ongevallen met auto's in Nederland is afgenomen, óók omdat auto's veiliger geworden zijn. Het zou toch mooi zijn als we dat ook voor motoren kunnen bereiken?
Wat mij betreft mogen ze mijn motor keuren en heb ik daar best wel geld voor over als een onafhankelijke keurmeester de veiligheid van mijn motor en alle andere motoren beoordeelt. In zijn totaliteit wordt het veiliger en daar kan toch niemand op tegen zijn?!

Wat FredM zegt.
En demonstreren is zoooooooo jaren 80.
Er is vast wel een online actie te bedenken.
Fysieke demonstraties zijn toch meer iets voor anti-globalisten en occupy now gassies. En die hebben alle tijd van de wereld.
Dave

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Dave »

doov650 schreef:Fysieke demonstraties zijn toch meer iets voor anti-globalisten en occupy now gassies. En die hebben alle tijd van de wereld.
Ach, wat ik me kan herinneren van de demo-run (2000) van de MAG is het ook (en vooral) gezellig en indrukwekkend om met zoveel motoren op pad te zijn...
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Bert M »

doov650 schreef: Fysieke demonstraties zijn toch meer iets voor anti-globalisten en occupy now gassies. En die hebben alle tijd van de wereld.
:lol: :lol: :lol: _004

Humor!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Als die APK hier in Nederland een toegevoegde waarde had dan is het niet erg maar dat heeft het niet.
Het is gewoon weer geld in het laatje krijgen.

Accijns op sigaretten is de laatste jaren met 40 % gestegen om het roken te stoppen zeggen ze.
Helaas is het alleen maar om geld binnen te krijgen want als iedereen stopt met roken waar komen die miljarden inkomsten dan vandaan?
Elk normaal rekenend mens kan bedenken dat als je inkomsten te kort komt die ergens vandaan moeten komen en het liefst niet door geld te lenen maar te halen bij iemand.
Ik zou bijna zeggen door te stelen want daar lijkt het wel op maar dan legaal omdat je zelf een wet maakt.
Misselijk makend voor mij. Dus die APK kan daarbij in mijn rijtje.

Begin maar een te kijken over de belasting.
Je koopt eten en betaald belasting daarover.
Je lichaam verbruikt dit en de resten poep je uit en spoel je door.
Belasting over water, de aanschaf van een WC, en milieubelasting.
Billen schoonmaken met WC papier waarover je belasting betaald.
Boodschappen halen voor de hele week met de auto, belasting over de auto, belasting voor de wegen, belasting over onderhoud en belasting over je brandstof.
Dan nog extra vragen met het kwartje van KOK tijdelijk wat ineens niet meer tijdelijk is.
En al met al betaal je belasting over je salaris.
Dus lijkt mij dat wat je overhoud al belasting over betaald is. Waarom dan voor al die bovenstaande zaken dan weer belasting betalen?
Het is goed om belasting te betalen maar soms is het echt overdone.
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Jekihero »

Richard daar komt ie....................

Een opzetje vooor je bezwaarschrift.

Geachte Inspecteur der Belastingen

Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik mijn belasting voor 2012 nog wel kan betalen.
Mijn financiële positie is door de crisis en de bezuinigingsdrift zeer onoverzichtelijk geworden.
Door de vele verschillende wetten en belastingen ben ik inmiddels zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewoond, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben. Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:

Milieubelasting,
Inkomstenbelasting,
Vennootschapsbelasting,
BTW,
BPM,
Precariobelasting,
Loonbelasting,
Onroerendgoedbelasting,
Overdrachtsbelasting,
Staatsbelasting,
Straatbelasting,
Rioolbelasting,
Grondbelasting,
Wegenbelasting,
Verzekerings-belasting,
Beursbelasting,
Weelde-belasting,
Gemeentebelastingen,
Dividendbelasting,
Successie-belasting,
Hondenbelasting,
Vermakelijkheidsbelasting,
OZB,
Toeristenbelasting,
Parkeer-belasting,
Forensenbelasting,
Reclame-belasting,
Baatbelasting,
Roerendezaakbelasting
en begraafplaatsrechten.

En verder voor:
Tabaksaccijns,
Benzineaccijns,
Kwartje van Kok,
Gedistilleerd-accijns,
Zegelrecht,
Registratierecht,
Invoerrecht,
Statistiekrecht,
Reinigingsrecht
en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan:
verplichte pensioenregelingen,
WAO, AOW, AWW, WW, WWV,
en tal van andere 'weeën';
Alsook aan Ziektegeldverzekering en Zorgverzekering.

Ik betaal ook netjes:
Liggeld,
Staangeld,
Parkeergeld,
Tolgeld,
Sluisgeld,
Schoolgeld,
Inschrijfgeld,
Lesgeld.

Ik ben ook aangezocht of zelfs verplicht bij te dragen voor:
Dierenbescherming,
Vrijheidsbond,
Kankerbestrijding,
Astmafonds,Nierfonds,
Leprafonds,
Kinderbescherming,
Geheelonthoudersbond,
Rampenfonds
en het Begrafenisfonds enz.

Tevens is de druk groot om als steun te dienen voor:
het Rode Kruis,
het Groene Kruis,
Het Wit-Gele Kruis,
Het Oranje Kruis
en een regenboog van andere Kruizen.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd,
dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.

Ik ben verplicht,
verdacht, verhoord, ondervraagd,
berispt, beboet, bekeurd,
bestraft, bekeken, onderzocht,
nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd,
ingesloten, uitgesloten, verwisseld,
ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven,
uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht,
voorgelicht, opgelicht
en heen en weer geschoven.

Ik heb tot nu toe een groot deel van mijn leven doorgebracht met het invullen,
uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.
Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waar en wanneer.
Maar men schijnt mij slecht te geloven.
Ook voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten,
organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen
voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en
behoeften. Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen.

Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid:

WAT KOMT ER NOG MEER?

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk?
Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.

Dan voel ik door mijn klompen heen, wat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis.
Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.

Meneer de Inspecteur, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,

een uitgeputte belastingbetaler
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

En dan nog een parkeervergunning betalen en niet kunnen parkeren omdat de straat vol staat.
En als ik naar Belgie ga mag ik de motor niet meer op de stoep zetten.

Ben voor mijn werk bezig met SEPA en daarbij nu de SDD (de oude incasso)
Wat een werk en wat dat allemaal kost wil je niet weten en waarom?
Omdat de hogere regionen het willen en bedrijfstechnisch handig is.
En wie betaald dat, ja Jan met de kleine achternaam.
De belastingdienst moet ook over op SEPA en SDD en dat kost miljoenen.
Dat betalen ze echt niet zelf.

Dus laat de motorrijder met de APK met rust.


Ronald je hebt het mooi verwoord.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 762
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door siebke »

Ronald,

En dan nog ook de kosten voor:
A4-envelop,
inkt/toner,
tenminste 2 A4-tjes,
een zg. 2-postzegel,
afschrijving/onderhoud pc+printer

en de belastingen/accijnzen/heffingen hier weer op _001

Want een bezwaar kun je niet mailen of naar een antwoordnummer van de inspecteur sturen _002
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Baird »

doov650 schreef:..........
Wat FredM zegt.
En demonstreren is zoooooooo jaren 80.
Er is vast wel een online actie te bedenken.
Fysieke demonstraties zijn toch meer iets voor anti-globalisten en occupy now gassies. En die hebben alle tijd van de wereld.
Demonstreren deden we in de jaren 60, 70 en ook in de jaren 80 en 90 en daar gaan we in de jaren 10 gewoon mee door.

Onze parlementariërs en regeerders zijn zo gewend aan grote getallen dat ze het verschil niet meer weten tussen een miljoen of een miljard, dus of je nou 60.000 of 60.000.000 handtekeningen digitaal aanlevert, ze snappen het toch niet en volgen met hun beslissingen de lobbyisten van de industrie( = hun volgende werkgevers). Maar als we met 60.000 motoren Brussel binnentrekken maakt dat misschien wel indruk. Ik heb er eens in de vorige eeuw 25.000 op het Maliveld zien staan in een poging het rekeningrijden tegen te houden en dat maakt indruk! Dus als jij nou je eigen parlementslid digitaal aanschrijft dat je het er niet mee eens bent gaan wij gewoon in het weekend naar Brussel ( want maandags moeten we weer werken en heb ik geen tijd om te demonstreren :D )
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:28
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door FredM »

@siebke: kijk eens op de site www.antwoordnummer.nl (wel een beetje off-topic, maar wel handig...)
hv121456

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door hv121456 »

En niet te vergeten de "crisitax" die de voetbalclubs/KNVB moet betalen op salarissen boven de Euro 150.000 van spelers. Dit gaat de club en/of de KNVB op de leden verhalen.
Jekihero schreef:Richard daar komt ie....................

Een opzetje vooor je bezwaarschrift.

Geachte Inspecteur der Belastingen

Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik mijn belasting voor 2012 nog wel kan betalen.
Mijn financiële positie is door de crisis en de bezuinigingsdrift zeer onoverzichtelijk geworden.
Door de vele verschillende wetten en belastingen ben ik inmiddels zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewoond, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben. Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:

Milieubelasting,
Inkomstenbelasting,
Vennootschapsbelasting,
BTW,
BPM,
Precariobelasting,
Loonbelasting,
Onroerendgoedbelasting,
Overdrachtsbelasting,
Staatsbelasting,
Straatbelasting,
Rioolbelasting,
Grondbelasting,
Wegenbelasting,
Verzekerings-belasting,
Beursbelasting,
Weelde-belasting,
Gemeentebelastingen,
Dividendbelasting,
Successie-belasting,
Hondenbelasting,
Vermakelijkheidsbelasting,
OZB,
Toeristenbelasting,
Parkeer-belasting,
Forensenbelasting,
Reclame-belasting,
Baatbelasting,
Roerendezaakbelasting
en begraafplaatsrechten.

En verder voor:
Tabaksaccijns,
Benzineaccijns,
Kwartje van Kok,
Gedistilleerd-accijns,
Zegelrecht,
Registratierecht,
Invoerrecht,
Statistiekrecht,
Reinigingsrecht
en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan:
verplichte pensioenregelingen,
WAO, AOW, AWW, WW, WWV,
en tal van andere 'weeën';
Alsook aan Ziektegeldverzekering en Zorgverzekering.

Ik betaal ook netjes:
Liggeld,
Staangeld,
Parkeergeld,
Tolgeld,
Sluisgeld,
Schoolgeld,
Inschrijfgeld,
Lesgeld.

Ik ben ook aangezocht of zelfs verplicht bij te dragen voor:
Dierenbescherming,
Vrijheidsbond,
Kankerbestrijding,
Astmafonds,Nierfonds,
Leprafonds,
Kinderbescherming,
Geheelonthoudersbond,
Rampenfonds
en het Begrafenisfonds enz.

Tevens is de druk groot om als steun te dienen voor:
het Rode Kruis,
het Groene Kruis,
Het Wit-Gele Kruis,
Het Oranje Kruis
en een regenboog van andere Kruizen.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd,
dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.

Ik ben verplicht,
verdacht, verhoord, ondervraagd,
berispt, beboet, bekeurd,
bestraft, bekeken, onderzocht,
nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd,
ingesloten, uitgesloten, verwisseld,
ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven,
uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht,
voorgelicht, opgelicht
en heen en weer geschoven.

Ik heb tot nu toe een groot deel van mijn leven doorgebracht met het invullen,
uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.
Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waar en wanneer.
Maar men schijnt mij slecht te geloven.
Ook voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten,
organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen
voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en
behoeften. Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen.

Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid:

WAT KOMT ER NOG MEER?

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk?
Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.

Dan voel ik door mijn klompen heen, wat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis.
Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.

Meneer de Inspecteur, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,

een uitgeputte belastingbetaler
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik hoop dat ik zowel privé als zakelijk heel veel belasting mag betalen... Want dat betekent dan in ieder geval dat het mij financieel goed gaat... :lol:

En mopperen over extra belasting betalen als je boven de 150.000 verdient met voetbal... tja... laat ik maar zeggen dat mijn reactie te veel off topic gaat als ik die hier hardop uit...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Pepper

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Pepper »

Mailtje hierover van MAG gehad. Datum voorlopig even in mijn agenda gezet. Ik zie het als een leuk tochtje naar Brussel en ondertussen een beetje motoren kijken. Ik ben alleen niet echt zo'n groepsrijder. Maar het lijkt mij best leuk om met een paar BMW RT's van hier de boel te versterken.

Normaal ben ik best voor wat regelgeving, echter dit moet dan wel altijd doelmatig zijn. Een APK ansich dan ook best. Echter, vorig jaar ben ik eens in de statistieken gedoken van het SWOV en ik kwam toen op een zeer laag percentage ongevallen (ik dacht zelfs onder de 1%) waarbij de staat van de motor de boosdoener was. Kortom, waarbij een APK wellicht zou hebben geholpen. Het doelmatigheidsbeginsel is hier dus ver te zoeken. Een ander punt waarbij een APK zou kunnen helpen is de geluidsoverlast te beperken. Helaas zie ik de personen met een andere demper deze gemakkelijk na de APK weer terugplaatsen. Voor de uitstoot dan misschien? Of is dat geen APK onderdeel?
Dave

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Dave »

Maar nu ga je al zoeken naar een validatie voor de APK. Dus is het eigenlijk heel simpel: gewoon niet invoeren...
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door japachap »

Geluidsoverlast is makkelijk te bewijzen, en net zo als een verkeersregelsovertreding moet op het weg gezien, gemeten en gereageerd zijn door het politie...

controle van uitstoot en het corrigeeren hiervan is zeer lastig omdat alle nieuwe motoren hebben een ECU met een brandstofmengselmap om dit te regelen...

Maar sommige aanpassingen (bijv. mijn lucht-temperatuur modificatie) zijn makkelijk te verwijderen voor een APK en daarna opnieuw te plaatsen- dus wat levert een APK..?

Er is een duidelijk verschil en een goede reden waarom autos en grote 4+wielen voertuigen een APK krijgen. Een foutieve remklauw op een motor is merkbaar omdat er minder vertraging is- maar op een auto is dat minder opmerkelijk en nog erger kan tot een ongebalanceerd remgedrag leiden met als gevolg verlies van controle op het voertuig...
Auto's zijn terminste 2x zo ingewikkeld als een motor (ik hoef dat niet uit te leggen...?) en alles is verborgen en steeds minder makkelijk voor de gemiddelde bestuurder te controleren of zelf repareren.

Ik zei niet dat er geen motoren rondslingeren met defecten - maar het procent met serieuze en gevaarlijk problemen zijn fors minder dan bij alle andere voertuigen...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Baird »

Leuk alle off-topic opmerkingen maar in het startbericht van dit item is wat meer serieuze nieuws te lezen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door japachap »

Gaan leden van het RTForum gewoon bij Hazeldonk met de andere rijders verzamelen- of heeft iemand een idee om RTers eerste op een apart lokatie te laten verzamlen en daarna en-massa naar het Hazeldonk?
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Baird »

japachap schreef:Gaan leden van het RTForum gewoon bij Hazeldonk met de andere rijders verzamelen- of heeft iemand een idee om RTers eerste op een apart lokatie te laten verzamlen en daarna en-massa naar het Hazeldonk?
Bescheiden schattingen geven aan dat we met 3000 motorrijders rekening houden, dus als je als RTForum met elkaar wilt rijden kun je beter elders afspreken en dan als groep bij Hazeldonk aankomen. Ik zelf heb die dag de 'MAG-pet' op dus ik zwaai wel naar jullie, stel me niet teleur!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door japachap »

Mag ik een RTers verzamellokatie voorstellen?
5km noord-noord-oest van Hazeldonk ligt 'Fort Oranje" op het Bredaseweg/N263, met erbij een Bowlingcentrum- mooie genaamd- "The Happening"!
Vertrek vanaf The Happening om 0945 om bij Hazeldonk om 1000u te komen?

Wat vinden jullie? Iemand een beter voorstel? Of gewoon rechtstreeks naar HAzeldonk?

Hoeveel Rters hebben er zin in dit protest actie?
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
Ares
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe
Locatie: Westerbork

MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Ares »

Wel zin, maar heb andere verplichtingen die dag, helaas
Mike Philippens

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

doov650 schreef:Wat FredM zegt.
En demonstreren is zoooooooo jaren 80.
Er is vast wel een online actie te bedenken.
Fysieke demonstraties zijn toch meer iets voor anti-globalisten en occupy now gassies. En die hebben alle tijd van de wereld.
Online acties zijn a)voor gemakzuchtigen en b)niet indrukwekkend.
Als er een stoet van enkele duizenden motoren door de straten van Brussel trekt, zien politici ineens een heleboel potentiele stemmers. En dat kan ze ineens heel fanatiek maken. Niet veel politici maken zich nl druk om motorrijders. Het raakt niet veel mensen, dus is het niet zo erg denken ze. Maar als ze ineens geconfronteerd worden met zo'n rij ontevreden mensen, kan een opportunistisch ingestelde politicus ineens het heilige vuur krijgen en zich sterk maken om zo'n regeling weg te krijgen of af te zwakken.

In principe is er ook niets op een APK tegen, als het zin zou hebben. Ik weet niet hoe het met de auto's staat of stond, maar ongevallen door achterstallig onderhoud maken in het gunstigste geval 0,2% uit van het totaal. Het is dus niet alsof er een probleem mee wordt opgelost. Bovendien liggen er allerlei enge regeltjes zoals ze in Duitsland hebben op de loer. Dat betekent dat als jij geen gecertificeerde ventieldopjes hebt, je motor wordt afgekeurd.

Dus wat mij betreft prima als ze mijn remmen, verlichting, uitstoot/geluid en banden controleren, maar verder hoeft het niet te gaan. Maar in principe kan dat ook heel goed door eens wat vaker een controlefuik op te zetten. Dat doen ze echt heel erg weinig (of steeds op dezelfde plekken waar ik nooit kom). Ik ben in mijn autorijcarrière (sinds 1984) welgeteld 1x in een algemene controle gelopen. En ik geloof 2x in een alcoholcontrole en een handvol keren omdat ik nog geen hardrijbijdrage had betaald... En met de motor precies 1x vanwege mijn politiestrepen. Ze doen daar dus veel te weinig aan. Doe eens een keer zo'n fuik net als ze met caravans doen. Dan krijg je tenminste een beeld van de situatie. Maar daar heeft de pliesie zeker geen tijd/mensen/geld voor vanwege de bezuinigingen. Wel geld voor bonnenschrijven, maar niet voor belangrijke dingen.

btw: ik rij persoonlijk liever gelijk door naar Hazeldonk. Ik probeer er een beetje bijtijds te zijn, want ik denk dat het wel druk wordt.
Mike Philippens

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Hmmm...het leeft wel enorm hier, zeg...
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Baird »

Mike Philippens schreef:Hmmm...het leeft wel enorm hier, zeg...
ik lees en ben er bij, van begeleiden vanaf Hazeldonk tot aan het Atomium,
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door japachap »

Dan, als goed is zie ik jullie misschien bij Hazeldonk...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
EuropeRider
Berichten: 255
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Locatie: Umbria
Contacteer:

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Ik kom er speciaal eerder voor uit Frankrijk terug !!!! Ben tegen ALLE inmenging van Brussel EN Den Haag... die politici hangen mij na 60 jaar mijlenver de keel uit en kosten ons alleen maar ONS zuurverdiende geld !

Ik zie jullie in Brussel ! _004 _004 _004
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Dave

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Dave »

En omdat het een beetje stil was op dit onderwerp maar een paar fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat mij betreft een hele geslaagde dag, ondanks de wat lage opkomst. Nu maar zien of er in Europa de prioriteiten (schuldenlasten en zo) weer goed komen te staan...
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Baird »

Blij dat jij camera bij had, mooie foto's. Totaal bij het Atomium ongeveer 6000 motorrijders, in de stad was er blijkbaar nog een happening die ik volledig gemist heb, zie filmpjes op Youtube. Iedereen bedankt voor het meedoen en ook die in gedachten meereden maar helaas niet konden komen!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
EuropeRider
Berichten: 255
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Locatie: Umbria
Contacteer:

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Heb dezelfde foto's. En nog geen tijd gehad om te plaatsen. Hoeft nu dus niet meer :D

De dag was een beetje moeizaam voor mij. Begone met een zachte voorband.... geen idee hoe dat kon ! Vervolgense liet ik de motor omvallen bij de benzinepomp (zijstandaard klapte terug zonder dt ik het zag!). Ach ja, voor alles een eerste keer.
Door al dat gedoe was ik laat, maar moest toch halverwege óók nog voor een sanitaire stop !

Ik kwam om 11:-2 op Hazeldonk, gelukkig waren er nog een stel rijders over..... de tocht naar Brussel bezorgde me hoofdpijn door de uitlaatgassen....... eigenlijk geen goede reclame voor de Niet-APK tocht .... :lol: :lol:

De rij motoren was imposant en de parkeerplaats bij het Atomium ook ! Het zal wel niet helpen, maar leuk geprobeerd van ons, tóch !!??

Toespraken van Nico en de Engelse meneer waren prima, de rest.... hmmmm.... van der Camp; niet dus. Lijkt meer op een meeloper om stemmetjes te krijgen. Van mij mogen ALLE dure politici uit Brussel en Straatsburg. Van dat geld kunnen alle motorrijders de rest van hun leven benzine kopen !


Leuke happening en mooi weer ! _004
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Baird »

@Francois: Dus toch een indrukwekkende dag voor jou geworden, hopelijk niet te veel krassen op de motor en het ego, goed dat je er toch was!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Dave

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Dave »

@Francois, hopelijk kun je wel terugkijken op een fijne dag, ondanks alles... En inderdaad, niet alle toespraken waren geweldig, maar het gaat er om dat een signaal is afgegeven. Ben jij overigens meegereden met een kleine groep achterblijvers of was je toch nog met een grote meute mee? Zelf reed ik in een kleine groep (met ANWB WegenWachter) tussen de files door, en inderdaad, de hoeveelheid uitlaatgassen rond Antwerpen waren echt niet grappig. De vraag is of dat ligt aan auto's (die al APK plichtig zijn) of motoren...

Verder zijn er nog meer foto's te vinden op deze site.

Dave
Gebruikersavatar
EuropeRider
Berichten: 255
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Locatie: Umbria
Contacteer:

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Mooie plaatjes Dave, dank voor de link. Ik had eens een keer geen camera mee... moet nog eens terug. Dat Atomium is fotogeniek !

Ik reed in de laatste grote groep, maar tamelijk achterin.
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door japachap »

Zo...
Leuk maar zeer vermoeiend weekend gehad (en behoorlijk druk sinds- dus geen bericht eerder geplaatst).
Was op het Hazeldonk ongeveer 10u. Al druk. Een paar kleine buien vanuit Enschede, maar redelijk goede weer. Door vergissing veroorzaakt door mijn fel gele regenjas was ik naar de parkeerhoek van de ritbegeleiders aangeleden. Geen zorg, zegt iemand, ga gewoon rijden met de anderen...
Half elf en de eerste groep willen weg. Ik kwam het parkeerplaats uit en vond mezelf helemaal voor van het groep. Leuk- een van de eerste 4 rijders die op het verlaten snelweg op maar 75km/u mag rijden! Een uurtje rijen naar Brussels. Gaat beste traag- zeker met een sportmotor met een behoorlijk kort en lawaii-verorzakkend uitlaat. Had ik mijn oordopjes weer binnen gestoken...
Antwerpen ring helemaal afgesloten voor het ritje- ongelooflijk!
Indrukwekkende komst bij het Atomium. Eventjes naar het viewpoint en een rondje van de motoren. Open uitlaten hou ik niet van...
Na de speaches vertok ik richting Ardennen- een paar mooie uuren gelegd op kleine, heuvelachtig weggetjes voordat ik terug draait richting Liege en een volgebookt F1 hotel. Volgende keer vooruit plannen en boeken... Het laatste budget kamer in het hele stad gevonden om 2000uur. Wat een dump- maar wel schoon dekens, gelukkig. Wakker 0600, koud en gehongerd. Ontbijd waardelose- kleine stuk baguette, boter en jem. Was weer op pad bij 0730. Weer richting Ardennen heuvels, het Duitse grens over en het A1 pakken om bij het lunchpause thuis te kommen.
Leuk, maar zwaar. bijna precies 1000kms gemaakt.

En een paar RTs van het RT-forum gezien!

Ok- een paar fotos van mij dus...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat sommige mensen zetten op hin motoren...

Afbeelding
Geen reden, maar ik vind het gaaf..

Afbeelding
Toerist...

Afbeelding
Elke Ardennen dorpje heeft er een...

Afbeelding
Een van de mooie steden verborgen tussen de heuvels.

Leuk. Big RT Smile
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
peijsj
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
Type: R1100RT
Locatie: Asten Heusden

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door peijsj »

Kamer geeft gele kaart voor Europees APK-plan
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil niks weten van een plan van de Europese Commissie om de APK-controles voor motorvoertuigen uit te breiden.
De Kamer heeft de Commissie daarom een 'negatief oordeel' gestuurd. Als genoeg nationale parlementen dat doen, moet de Commissie het plan heroverwegen.

De Kamer vindt aanvullende Europese regels bovenop de Nederlandse APK onnodig. Brussel heeft onvoldoende onderbouwd waarom dat wel zou moeten. Eerder keerde ook minister Melanie Schultz (Infrastructuur en Milieu) zich al tegen het voorstel.

In het Brusselse plan wordt de APK-plicht uitgebreid naar meer categorieën voertuigen (zoals motoren, bromfietsen en aanhangwagens) en de frequentie van keuring wordt opgehoogd.

Eerder trok de Franse Senaat al een gele kaart voor het plan. Andere nationale parlementen, waaronder in Zweden en Cyprus, hebben het voorstel nog in onderzoek.

(bron: NU.NL)
Dave

Re: MAG protest actie tegen motor APK 22 september

Ongelezen bericht door Dave »

Dat klinkt bemoedigend... en nu doorhalen!
Gesloten

Terug naar “Motorevenementen”