Hoe om te gaan met autorijders?

Rij-impressies en toelichtingen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
CCvW
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door CCvW »

Hallo mederijders,

Voor stage (Engels leraar) en mijn werk (motorfietsmonteur) en vriendin en vrienden, zit ik heel veel op de weg. Iets wat ik zelf erg moeilijk vind is het omgaan met autorijders. Autorijders rijden namelijk 60/70 als je 50 mag, en 90/100 als er 100 (06;00 t/m 19:00) terwijl het 21:00 is, staat aangegeven. Ook lijken ze bijna zonder uitzondering veel te dicht achter me te rijden. Zo erg dat beide spiegels helemaal gevuld zijn. Ik vind dit irritant. Ik krijg weinig bonnen (niet geen helaas), daarom houd ik de juiste snelheid aan. Maar binnen de bebouwde kom word ik dan opgeduwd en massaal ingehaald omdat iedereen te hard rijd. Op de snelweg knal ik er langs met 40km/u verschil. Om over lease-rijders met smartphones aan hun smoel die je afsnijden, zonder richting aan te geven maar te zwijgen.

Als je met een duw gebaar aangeeft dat je meer afstand wilt van achteren, lijken sommigen dit te snappen, maar soms (als ik door Den-Haag rijd) worden mensen agressief en beginnen ze te schreeuwen. Hints dmv knipperlicht als mensen links rijden met een snelheid van 90, terwijl er 130 toegestaan is, -'s nachts, met regen, worden sowieso niet begrepen.

Het klinkt nu misschien alsof ik alleen even mijn hart wil luchten, maar ik wil graag praktisch advies. Ik voel me onveilig, terwijl ik alleen maar de maximumsnelheid aanhoud.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
doov650

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door doov650 »

Nooit te langaam rijden en altijd sneller dan de rest van het verkeer. Geldt niet alleen op de fiets , maar ook met de 4 wieler. Op deze manier hou je zelf het overzicht en hoef je je niet opgejaagd te voelen. Werkt prima.
Gebruikersavatar
CCvW
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door CCvW »

Maar dan krijg ik boetes. Op de camera waar iedereen vreaulijck met 70 langs waggelt, staat echt 50. Maar dank je voor de tip! Ik snap wat je bedoelt.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
Inspector Gadget

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dat is ook het advies wat ik tijdens mijn rijopleiding kreeg;
Rij sneller dan het overige verkeer, uiteraard met de nodige inzicht.
Nooit "aansluiten" en tempo maken daar waar het veilig kan en verantwoord is.

Het is zeker niet zo dat een verkeerscamera gaat flitsen bij 51, wettelijk wordt er een marge aangehouden van 4km en als te hard gezien als een daadwerkelijke overschrijding.
Daarbij komt ook nog een meetcorrectie (3km/u onder de 100km, boven de 100km wordt 3% meetcorrectie aangehouden heb ik begrepen.
Je zult dus pas bij 57 km/u in de 50km zone, 87km/u en 108km/u in een 100km gebied geflitst worden.
Na aftrek van alle correcties krijg je dus post uit Leeuwarden dan met een overschrijding van 4km/u als je bovenstaande limieten rijdt. Tegenwoordig ook goed geld.
Lager dan 1km/u of 3km/u kan dus niet in Nederland qua overschrijding van de snelheid.

De tolerantie is tegenwoordig ver te zoeken, ook in het verkeer.
Gebaren, remlicht laten knipperen e.d kan al snel als provocerend gezien worden, dat kan je beter laten.

Ook zou ik eens op je GPS de werkelijke snelheid vergelijken met je snelheidsmeter, mogelijk dat daarin iets meer afwijking zit dat jij meent op de teller 50 te rijden en volgens de GPS 44 of zo. _001
Gebruikersavatar
CCvW
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door CCvW »

Bedankt voor je advies. Ik ga geen gebaren meer maken. Dat lijkt me voor de toekomst inderdaad onverstandig.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door strik »

Mijn ervaring is inderdaad ook ongeveer een 5 a 10 km harder te rijden dan het gemiddelde verkeer. Hiermee zorg je voor actief overzicht voor jezelf en je valt gewoon meer op bij de rest van het verkeer. Als je je te netjes aan de snelheid houdt zien automobilisten je gewoon minder goed of gaan ze te dicht achter je kruipen. 5 a 10 km harder en je hebt daar geen last meer van.

Voor de rest op de snelweg ook zoveel mogelijk rechts proberen te rijden. De linker baan is vaak overvol en rijdt iedereen te dicht op elkaar. Door rechts te gaan rijden krijg je veel meer overzicht en zorgt ervoor dat linksrijdens ook eens de rechterbaan gaan pakken. Het is overigens niet de bedoeling om rechts in te halen.

Dat is mijn ervaring. Het is leuk om te horen hoe andere motorrijders dit ervaren en hier mee omgaan.
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Inspector Gadget

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Beroepsridders rijden ook altijd "inhalend", zonder gelijk altijd te hard te rijden. Ikzelf voel mij dan meer "in the zone", je valt inderdaad meer op.
Daarnaast, als ik inhaal, en gebruik altijd mijn knipperlichten, haal ik in met een flink snelheidsverschil. Ik "kruip" er nooit voorbij.
En zodra ik het ingehaalde voertuig weer in mijn rechter spiegel zie, ga ik weer naar rechts.

Op de snelweg de rechter baan gebruiken heeft nog een voordeel, je hebt, als het echt, echt nodig is, nog een extra veiligheid-marge mocht het echt, echt nodig zijn;
De vluchtstrook. Maar echt alleen voor nood-situaties, niet als veredelde rijstrook!
De rechter rijstrook is daarbij over het algemeen de meest veilige strook.

In Nederland wordt gemiddeld genomen op de linker rijstrook erg dicht op elkander gereden en als daar wat gebeurt, stroopt het verkeer op de linker strook vaak als een harmonica op, zakt de snelheid soms behoorlijk in elkaar, en wijken sommige links-rijders naar rechts uit. Soms heel plotseling, soms een ongeval of aanrijding veroorzakende.
Als je op de rechter rijstrook rijdt, heb je dus meer veiligheidsmarge;
Door niet rechts in te halen, heb je meer overzicht en kan je beter anticiperen als een linksrijder in bovengenoemde situatie opeens naar rechts komt "knallen" (en de vluchtstrook als veilige uitwijk als je echt, echt heel knijp komt te zitten).
Zou je op de linker rijstrook rijden en moeten uitwijken naar de rechter rijstrook (want waar kan je anders heen om een gevaarlijke situatie te ontlopen :$ ), zal je soms merken dat sommige rechts-rijders het gat proberen dicht te rijden. :(

Samenvattende;
Zorg altijd dat jij ruim voldoende veiligheidsmarges hebt, jij bent daarin de regisseur, jij moet & kan dat zelf regelen.
Als je een bumperklever achter je hebt rijden, los het zelf op. Jij hebt meer overzicht, wendbaarheid en meer motorvermogen om het goed en juist te kunnen oplossen, verwacht dat inzicht nooit van de overige verkeersdeelnemers, scheelt jou weer een teleurstelling.
Om dat op te lossen kan het noodzakelijk zijn dat je iets sneller moet gaan rijden dan het overige verkeer, het eerder aangegeven "inhalend" rijden.
Rij nooit "mee", en blijf altijd ver, heel ver van het verkeer vandaan die vele male groter zijn dan jij (vrachtwagens, bussen e.d) en zorg dat je meer "in de voorhoede" rijdt.
Rij altijd iets sneller dan het overige verkeer en ja, dat is vaak iets sneller dan aangegeven wettelijke snelheid maar het gaat om jou veiligheid, jij moet daarin de beslissingen nemen.
Kortom, wees de meer actieve & verstandige rijder en voorkom dergelijke mogelijk gevaarlijke en nijpende situaties, ben die voor door je inzicht en je vaardigheden.

En als het echt te gortig wordt, is er niets op tegen om, bijvoorbeeld, de snelweg te verlaten, die irritante bumperklever zo te ontlopen en de snelweg weer op te gaan.
Of binnen de bebouwde kom, een zijweg in te slaan.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Aan alle wijze (en soms wat minder wijze) woorden van alle schrijvers hierboven zou ik 1 belangrijk ding willen toevoegen en dat is;

Neem een dominante positie in op de weg, dat dwingt respect af.
Benut de voordelen van je motor en ga verstandig om met de nadelen!
Laat in principe niemand toe binnen je ruimtekussen (comfortzone) door je positie (je "breder" maken) en snelheid voortdurend aan te passen.
Soms wat vlotter en soms (bij een bumperklever) iets langzamer zodat, als jij moet afremmen, het tempo al wat lager is en het risico op een aanrijding van achteren wat kleiner. Om daarna als de gelegenheid zich voordoet het accelerende vermogen van de motor te gebruiken om weer een voorsprong te nemen.
Maar soms moet je ook gewoon eieren voor je geld kiezen door uiterst rechts te gaan rijden en de irritante bumperklever (vaak ook "echte" motorrijders met van die buikschuivers die je zo nodig vlak voor een bocht willen inhalen om vervolgens je in de weg te rijden bij diezelfde bocht) met een handgebaar aan te geven dat hij je kan inhalen. probleem ook opgelost en kun je daarna weer wat rustiger genieten van je toertochtje ;)
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door blackers »

WaltzingMatilda schreef: Maar soms moet je ook gewoon eieren voor je geld kiezen door uiterst rechts te gaan rijden en de irritante bumperklever (vaak ook "echte" motorrijders met van die buikschuivers die je zo nodig vlak voor een bocht willen inhalen om vervolgens je in de weg te rijden bij diezelfde bocht) met een handgebaar aan te geven dat hij je kan inhalen. probleem ook opgelost en kun je daarna weer wat rustiger genieten van je toertochtje ;)
Heel juist! Onder het motto: 'ze doen hun best maar' en 'we hebben allemaal gelijk oud en nieuw', maak ik voor eigen veiligheid graag ruimte voor de opgewonden standjes. Voordeel is dat meeste opgewonden standjes beschikken over standaard leasebakken met felle led-verlichting aan de voorkant (je kent ze wel: de Audi, de BMW). Reeds van verre zie je die in de spiegel naderen.
Als de tijdwinst door gejakker gering is, dan zal omgekeerd rustig aan doen weinig tijd kosten.

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door Bert M »

blackers schreef:
WaltzingMatilda schreef: Maar soms moet je ook gewoon eieren voor je geld kiezen door uiterst rechts te gaan rijden en de irritante bumperklever (vaak ook "echte" motorrijders met van die buikschuivers die je zo nodig vlak voor een bocht willen inhalen om vervolgens je in de weg te rijden bij diezelfde bocht) met een handgebaar aan te geven dat hij je kan inhalen. probleem ook opgelost en kun je daarna weer wat rustiger genieten van je toertochtje ;)
Heel juist! Onder het motto: 'ze doen hun best maar' en 'we hebben allemaal gelijk oud en nieuw', maak ik voor eigen veiligheid graag ruimte voor de opgewonden standjes. Voordeel is dat meeste opgewonden standjes beschikken over standaard leasebakken met felle led-verlichting aan de voorkant (je kent ze wel: de Audi, de BMW). Reeds van verre zie je die in de spiegel naderen.
Als de tijdwinst door gejakker gering is, dan zal omgekeerd rustig aan doen weinig tijd kosten.

[groet]
Daar ben ik het helemaal mee eens!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

WaltzingMatilda schreef:Aan alle wijze (en soms wat minder wijze) woorden van alle schrijvers hierboven zou ik 1 belangrijk ding willen toevoegen en dat is;
Ik verwoord het zoals ik erover denk, geleerd en verteld is, maar lees natuurlijk ook graag wat in jou visie dan minder wijs is? _001
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door HansD »

Als iemand te dicht achter me kleeft, kijk ik vaak even duidelijk om. Dat werkt meestal al. Werkt het niet dan geef ik even flink gas, creeer flink wat afstand en ga dan weer de toegestane snelheid rijden. Blijven ze dan nog kleven dan stop ik desnoods of laat ze er langs waar dat kan.

Op de snelweg ga ik altijd eventjes vrij dicht achter langzame voorgangers zitten om aan te geven dat ik er ben, en laat me dan weer zakken om een veilige afstand te creeeren. Wordt ik dan niet bij de volgende mogelijkheid er langs gelaten, dan ga ik iets dichter op rijden en laat mijn motor lichtjes slalommen, ten teken dat ik me erg verveel. De meeste mensen begrijpen dan meteen wat ik bedoel. Ik draag ook een gele helm en jas, en dat doet bij veel mensen ook wonderen. Snellere rijders mogen van mij er altijd langs, die zie je inderdaad van verre aankomen. Als het verkeer het niet toe staat, en ze plakken gevaarlijk dicht op je, kijk ik duidelijk om.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door Wullum »

HansD schreef:Ik draag ook een gele helm en jas, en dat doet bij veel mensen ook wonderen.
Je mag je niet voordoen als pliesie agent, maar het helpt wèl, zeker omdat we op pliesiebRommeRTs-in-burger rijden 8)_
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door HansD »

Wullum schreef:
HansD schreef:Ik draag ook een gele helm en jas, en dat doet bij veel mensen ook wonderen.
Je mag je niet voordoen als pliesie agent, maar het helpt wèl, zeker omdat we op pliesiebRommeRTs-in-burger rijden 8)_
Ik doe me niet voor als politie, die jassen en helmen zijn volkomen legaal. Als ik dat wilde had ik wel een zwaailicht gemonteerd, hoewel dat ook bij sommige weggebruikers niet helpt...
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door Wullum »

HansD schreef: Ik doe me niet voor als politie, die jassen en helmen zijn volkomen legaal.
Legaal is het zeker, daar gaat het niet om. De gemiddelde automobilist ziet het verschil niet tussen een motoragent en iemand van dit forum in een gele jas en dito helm, zeker niet in een flits in zijn achteruitkijkspiegel, als hij daar al in kijkt... Perceptie is realiteit, je wordt toch wel voor agent aangezien ook al wil je het niet.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
hv121456

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door hv121456 »

Op de snelweg rij ik als het kan 20 km/u sneller dan voor dat deel van de snelweg is toegestaan. Weinig last van achterwiel klevers.

Verder rij, als ik links rij, relatief dicht tegen de linker ononderbroken streep aan zodat ik duidelijk zichtbaar ben in de li buitenspiegel.

Net als HansD loop ik eerst in op de auto/verkeersdeelnemer voor mij om daarna meer afstand te nemen. Even aanbellen noem ik dat. Regelmatig verander ik mijn positie als ik op veilige afstand een verkeersdeelnemer volg. Op deze wijze ben ik in li en re buitenspiegel zichtbaar en ook in de binnenspiegel schuif ik dan regelmatig voorbij.

Bij notoire links rijders ga ik zelf demonstratief naar de rechter rijstrook. Soms helpt het. Meestal niet :cry: . Ze snappen het niet. Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat het mij soms te gortig wordt dat links rijden. Dan laat ik mij verleiden er rechts voorbij te gaan :oops: -naughty- . Als het gebeurt dan is het bij spitsstroken. Dan fenomeen wordt echt niet begrepen door de doorsnee weggebruiker.

Op N wegen rij ik ook iets sneller maar is het verschil minder groot. Tot maximaal 10 km/u sneller dan is toegestaan.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Koen,

Uit je posting lees ik eigenlijk alleen maar frustratie. Met frustratie de weg op gaan is niet verstandig.
Ik kan je aanraden om wellicht iets offensiever te gaan rijden en vooral om je minder op te winden over die andere weggebruikers waartoe ook automobilisten, lease-rijders en bellers behoren.
We leven nu eenmaal in een landje met een hoge verkeersdichtheid, zeker als het om de randstad gaat.
Laat zien dat je er bent en blijf anticiperen.

sterkte
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Inspector Gadget schreef:
WaltzingMatilda schreef:Aan alle wijze (en soms wat minder wijze) woorden van alle schrijvers hierboven zou ik 1 belangrijk ding willen toevoegen en dat is;
Ik verwoord het zoals ik erover denk, geleerd en verteld is, maar lees natuurlijk ook graag wat in jou visie dan minder wijs is? _001
Minder wijs vind ik om je wel te ergeren als mensen kort op je rijden (die rijden dus waarschijnlijk te snel?) om er vervolgens op de snelweg met 40km verschil "er langs te knallen".
Verder zie mijn onderschrift regel 3
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Misschien iets om over na te denken....

Niet alle autorijders zijn ook motorrijders.
Maar (bijna) alle motorrijders zijn ook autorijders... :O
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

WaltzingMatilda schreef:
Inspector Gadget schreef:
WaltzingMatilda schreef:Aan alle wijze (en soms wat minder wijze) woorden van alle schrijvers hierboven zou ik 1 belangrijk ding willen toevoegen en dat is;
Ik verwoord het zoals ik erover denk, geleerd en verteld is, maar lees natuurlijk ook graag wat in jou visie dan minder wijs is? _001
Minder wijs vind ik om je wel te ergeren als mensen kort op je rijden (die rijden dus waarschijnlijk te snel?) om er vervolgens op de snelweg met 40km verschil "er langs te knallen".
Verder zie mijn onderschrift regel 3
Voor alle duidelijkheid, ik knal zelf er nooit langs (en heb het ook niet hierboven aangegeven noch gezien dat iemand dat duid) met een dergelijk groot snelheidsverschil.
Dat is echt levensgevaarlijk met een dergelijk groot verschil omdat je dan veel minder tijd hebt te anticiperen op je eigen handelingen alsook eventuele handelingen van de andere verkeersdeelnemers.

"Ride in the Zone and go with the flow, maar wel tempo houden pannenkoek" staat mij nog heel duidelijk bij.

Inhalen doe ik met (circa) 10 ~ 15 km/uur verschil (max) omdat mij dat zo is aangeleerd;
Je moet nooit gaan inhalen met (vrijwel) dezelfde snelheid als degene die je gaat inhalen.
Inhalen doe je door, na de nodige handelingen (zoals life-saver zijnde de over-de-schouder-check etc), knipperlicht uit, en dan versnellen, daadwerkelijk inhalen, weer life-saver, knipperlicht, de inhaal-manoeuvre af te ronden en je snelheid weer reduceren.

Vooralsnog kan ik nog steeds je aanmerking van soms wat minder wijze woorden niet plaatsen? _001
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door Baird »

Met het gros van bovenstaand ben ik het helemaal eens. Zelf rij ik iedere dag van Breda naar Westbroek, 85km op de A27,ik heb altijd de GPS er bij voor mijn eigen snelheid en ik check altijd met Flitsmeister of er straatrovers langs de kant van de weg staan: op deze manier weet ik hoe hard ik echt rij en hoe groot de kans op boetes is, samen bepaald dat mijn marge om bumperklevers en ander ongemak te ontlopen zonder extra bijdragen aan DenHaag.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
CCvW
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Hoe om te gaan met autorijders?

Ongelezen bericht door CCvW »

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik echt wat mee. Met jullie ervaring in mijn achterhoofd pas ik mijn rijden aan.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
Gesloten

Terug naar “Praktische rijtechnieken”