wind

Rij-impressies en toelichtingen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Shirkah

wind

Ongelezen bericht door Shirkah »

Gezien de mooie voorspellingen was ik van plan vandaag de dochter weg te brengen en terug te keren. Gisteren een "kronkelroute" ingesteld op de Ruder, 94km en 1u47 heen, leek me leuk. Dan terug, dat zou ik wel zien.

Alles ingeladen, en ineens die wind. Niks ergs, 4 bft met pieken tot 6. Ik voelde het aan alsof ik een bocht nam terwijl ik rechtdoor reed.Benauwd inees, raar gevoel. Dan maar naar huis, zonde. En de auto in.

Nu viel het mij wel op dat ik bitter weinig motorrijders tegen kwam. is rijden met veel wind nu echt zo onaangenaam/ moelijk ?

En toch zit het mss ook tussen de oren. Afgelopen zomer tijdens stormweer 250 km gereden. Maar toen "moest" het, no way back.
En voor mijn motorbreak van 10 jaar had ik enkel een motor, kan met niet voorstellen dan het toen nooit waaide ?

Tips iemand ?
Gebruikersavatar
white
Berichten: 267
Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:08
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Re: wind

Ongelezen bericht door white »

Genoeg motorrijders gezien vandaag.
Maar, ik vind de R1100RT ook erg windgevoelig.
De K1200LT waar ik ook mee rij is bij wind een stuk ongevoeliger, maar deze is ook een stuk zwaarder.

Wat misschien meespeelt is bandenspanning en instelling/staat van je vering.
Daarnaast is het natuurlijk ook gewenning.. meer rijden in die omstandigheden maakt het makkelijker.
Shirkah

Re: wind

Ongelezen bericht door Shirkah »

white schreef: Maar, ik vind de R1100RT ook erg windgevoelig.
Mss is dat een deel van de verklaring. Voelde me echt ongemakkelijk en dan stop je er beter mee denk ik. Vorige was K100LT en nooit zo'n benauwd gevoel gehad. Maar toen was ik wel wa jonger ook natuurlijk. En een andere machine.
white schreef: De K1200LT waar ik ook mee rij is bij wind een stuk ongevoeliger, maar deze is ook een stuk zwaarder.

Wat misschien meespeelt is bandenspanning en instelling/staat van je vering.
Daarnaast is het natuurlijk ook gewenning.. meer rijden in die omstandigheden maakt het makkelijker.
Bandenspsanning etc staat zoals het hoort maar mss is het idd een kwestie is van opnieuw meer rijden.
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: wind

Ongelezen bericht door bmwalter »

Ik ben bewust zaterdag gaan rijden omdat het de rest van de paasdagen nog slechter zou worden. Ik kwam er ook genoeg tegen. Scherm niet te hoog, beetje tegen de windvlagen in hangen, heerlijk zonnetje erbij, was goed te doen.
Wat meer recente ervaringen gaat vast helpen voor een zekerder gevoel. En wat je keuze voor het blik betreft: helemaal _005 _004 . Nooit opstappen met een onzeker gevoel!
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
Eric r1200rt
Berichten: 320
Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: wind

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Het is een teken van persoonlijk leiderschap als je durft te onderkennen dat je je niet competent voelt, en er dan ook naar de onderhandelen. Compliment.

De suggestie van vering aan de slappe kant is een interessante. Als het echt hard waait, en mijn ESA staat op comfort, dan is het niet prettig, je voelt je een speelbal van de wind worden. Zet ik dan de vering op normaal of sport, dan heb ik weer veel meer controle ...

Groet,
Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: wind

Ongelezen bericht door HansD »

Ik rijd alweer 10 jaar RT ( -1100- -1200- en nu -1200- LC) en heb nergens last van. Ik rijd het hele jaar door, ook bij veel wind.
Ik zou als eerste controleren of er technisch niks mis is met je motor. Hoe is de bandenspanning, profiel, en hoe staat de veervoorspanning en demping achter?
Daarnaast is het een kwestie van ontspannen en meegeven met de wind. Als je eenmaal gespannen bent omdat je schrikt van de wind, wordt het er niet beter op. De kunst is juist om de motor mee te laten bewegen met de wind, en te vertrouwen dat de motor zijn koers houdt. Mits er technisch niets mis is, lukt dat prima.
Harro
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 sep 2014, 18:14
Type: R1200RT/LC
Bijz: linksrijder
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Locatie: Lelystad

Re: wind

Ongelezen bericht door Harro »

Tja, als je verkrampt gaat rijden kan je inderdaad beter niet rijden. Ik weet wel dat ik op de 1100 ook sneller iets spannend vond. Op de 1200 voelt het allemaal wat vertrouwder aan. De laatste maanden kon het af en toe flink waaien, maar heb daar niet echt last van gehad. De combinatie met slagregens vind ik dan weer wat minder prettig.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Inspector Gadget

Re: wind

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

+1

Ik heb met toentertijd op mijn 1100RT behoorlijke winden ervaren maar nog nooit dergelijke ervaringen zoals je beschrijft gehad.
Had wel een ander windscherm op de motor zitten, want de OEM windscherm is in mijn optiek een stukje schaamplastic.

Daarentegen ervaar ik heel veel meer windgevoeligheid op mijn 1200RT.
Daar zit je meer op de motor dan in de motor zoals op de 1100RT.

Maar alle voorgaande tips zijn goede suggesties.
Vering, banden-merk en druk, dat zijn zeker zaken die ik zou controleren.
Gebruikersavatar
jaapwess
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 sep 2015, 11:26
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Marknesse

Re: wind

Ongelezen bericht door jaapwess »

Op weeronline hadden ze het over 4Bf met pieken naar 6Bf. Maar zelf vond ik dat het behoorlijk bulkte, ook veel schuimkoppen op het water wat toch vaak op meer wind duidt. Over de dijk tussen Kampen en Ketelbrug (Flevoland) zat ik dwars op de wind, en dan moet je behoorlijk tegenhangen. Krijg je ook aardige klappen van tegenliggers. Toch heb ik niet de indruk dat het op de R1200RT nu erg vervelend of gevaarlijk wordt.
Op mijn K100 met scherm op het stuur is het een stuk onrustiger in ieder geval.

Ik denk dat je jezelf ook over moet geven aan het gevoel dat je niet zomaar de weg af kan waaien, en dat je ook klappen van de wind van tegenliggers kan krijgen. Je hoeft (moet?) je stuur niet krampachtig vasthouden. Wel heb ik het gevoel dat een streepje gas geven als die vrachtwagen van de andere kant komt een stuk rustiger is dan een streepje gas loslaten, maar dat ook tussen mijn oren zitten :-)

Maar met die wind denk ik ook vaak genoeg "nu even niet" en pak ik toch het koekblik... maar ik kijk uit naar het 'echte' voorjaar hoor :-)
---------------------------------------------------
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
Inspector Gadget

Re: wind

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik herken de beschreven plekken, mijn motorinstructeurs beleefde er een bepaald genoegen aan op dat soort dagen juist de winderige plekken op te zoeken om ook dat "spier-geheugen" op te bouwen. En ik maar denken dat we nooit zo ver zouden gaan rijden tijdens een training.
Maar ja, we trainde ook door in de winter, dus niets was te dol. Zolang het maar veilig kon & ging.
En dat op de bekende les-motoren dus vrijwel niets aan tupperware of windschermen.
Mijn hemel, ben ik dan toch een ze1kert geworden? :$

En misschien is dat een idee;
Vragen of je voormalige instructeur ff een paar uurtjes (eventueel tegen nominale kosten) je begeleid naar dat soort situaties.
Hij heeft een getraind oog om heel goed te kunnen zien wat je kunt verbeteren qua techniek en je voorzien van de nodige tips.
Kijk naar de beroepsridders, je kunt vertrouwen en inzicht opbouwen, die rijden met vrijwel alle weertypes.
Kortom, je inzicht dat het nog niet jou volledige vertrouwen heeft, is stap 1.
Stap 2 is dat verbeteren, en dat kan absoluut, je hebt er misschien wat extra hulp bij nodig.
En dat is niets om je voor te schamen, goed dat je het geïdentificeerd hebt en er aan wilt werken om het te verbeteren,
Respect! -top-

Zouden meer motorrijders moeten doen.
Inclusief mijzelf!
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: wind

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het is inderdaad een kwestie van ervaring . Ik rijd alleen voor mijn plezier nu maar toen ik alleen de motor had reed ik het hele jaar door. Dus met wind sneeuw en regen. En aangezien ik dat al jaren niet meer hoef valt het mij nu tegen als ik het ineens wel moet. En wat ik nu doe met harde wind is gewoon de snelweg verlaten en binnendoor rijden. Ik heb geen haast en zo kom ik ook van A naar B. Als je 20 tot 30000km per jaar op de motor zit wen je aan alle weertypes maar als je net zoals ik hooguit 5000km per jaar op de motor zit verrast het weer je soms.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: wind

Ongelezen bericht door Baird »

Ik rij toch ook de laatste jaren 30-35k per jaar en vind mijn R1150RT erg onrustig rijden bij veel wind.Vering en demping staat mogelijk wat te soft, verder de grote Nedplex helemaal naar beneden en aan de Mac in topkoffer met de rest van de zooi kan ik weinig aan veranderen onderweg.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Shirkah

Re: wind

Ongelezen bericht door Shirkah »

HansD schreef: Daarnaast is het een kwestie van ontspannen en meegeven met de wind. Als je eenmaal gespannen bent omdat je schrikt van de wind, wordt het er niet beter op. De kunst is juist om de motor mee te laten bewegen met de wind, en te vertrouwen dat de motor zijn koers houdt. Mits er technisch niets mis is, lukt dat prima.
Dit herken ik zeker. De eerste 15 km was het "kronkelend" en had ik wind vanuit alle hoeken en lukte het aardig, het kwam toen ook nog helemaal niet in me op om terug te keren..
Dan was er een lang recht stuk langs het kanaal waar de wind pal op de zijkant van de motor (en mezelf) blies, open, tussen de velden, en ja, ik hield mijn stuur krampachtig vast en zweette ervan, angstig.

In alle geval ga ik aan de slag ermee. De tips gebruiken, alleen oefenen ipv met een passagier en desnoods inderdaad wat lessen nemen.

@Ton1959 denk dat dit inderdaad veel verklaart. Toen ik enkel een motor had reed ik ook altijd en nooit dat gevoel gehad zoals zaterdag.
Bedankt iedereen !
Markus
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 020

Re: wind

Ongelezen bericht door Markus »

Zelf rij ik tot ongeveer windkracht 8 als het moet.
Met de -1100- vond ik dit niet altijd een straf om te doen, deze lag stabiel genoeg op de weg om in de wind te hangen en toeren te maken voor het evenwicht.
Het vergt zoals eerder hier gezegd wel wat oefening en vaker rijden om met dat soort windvlagen te rijden. En bovenal vraagt het veel energie, omdat je 150% scherp moet zijn tijdens het rijden.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: wind

Ongelezen bericht door scan »

Meer rijden dan ontwikkel je vanzelf een soort 6e zintuig om met die harde wind om te gaan.
Daar kan mijnsinziens een motorrijschool je weinig bij assisteren behalve dan je portemonnee leeg trekken.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: wind

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Shirkah schreef:
HansD schreef: Daarnaast is het een kwestie van ontspannen en meegeven met de wind. Als je eenmaal gespannen bent omdat je schrikt van de wind, wordt het er niet beter op. De kunst is juist om de motor mee te laten bewegen met de wind, en te vertrouwen dat de motor zijn koers houdt. Mits er technisch niets mis is, lukt dat prima.
Dit herken ik zeker. De eerste 15 km was het "kronkelend" en had ik wind vanuit alle hoeken en lukte het aardig, het kwam toen ook nog helemaal niet in me op om terug te keren..
Dan was er een lang recht stuk langs het kanaal waar de wind pal op de zijkant van de motor (en mezelf) blies, open, tussen de velden, en ja, ik hield mijn stuur krampachtig vast en zweette ervan, angstig.

In alle geval ga ik aan de slag ermee. De tips gebruiken, alleen oefenen ipv met een passagier en desnoods inderdaad wat lessen nemen.

@Ton1959 denk dat dit inderdaad veel verklaart. Toen ik enkel een motor had reed ik ook altijd en nooit dat gevoel gehad zoals zaterdag.
Bedankt iedereen !
Vergeet één ding niet overigens. Ik heb veel motoren gehad maar met sommige was het echt erg om te rijden als het waaide. Bij de Honda CB400N met de comstarwielen had ik het het gevoel dat het propellors waren. Maar die motor was licht en het was alsof de wielen onder je uit waaide. En met mijn F650 was ook niks als er koffers op zaten. Als het dan hard waaide was het vreselijk. Maar zo'n motor is licht en hoog. Hoe zwaarder de motor hoe fijner het rijden is als het waait .
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: wind

Ongelezen bericht door EileRT »

Ton1959 schreef:Hoe zwaarder de motor hoe fijner het rijden is als het waait .
Kan je hieruit concluderen dat de voorgangers van de -1200- een betere wegligging hebben bij veel wind juist vanwege het feit dat ze een flink aantal kilo's zwaarder zijn? _001

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: wind

Ongelezen bericht door Ton1959 »

EileRT schreef:
Ton1959 schreef:Hoe zwaarder de motor hoe fijner het rijden is als het waait .
Kan je hieruit concluderen dat de voorgangers van de -1200- een betere wegligging hebben bij veel wind juist vanwege het feit dat ze een flink aantal kilo's zwaarder zijn? _001

[groet] Eilert

Ik weet niet of het altijd zo is. Mijn GS850 was 50 kg zwaarder als mijn GS550 en die lag als een blok op de weg. Maar het zal ook met de gewichtsverdeling te maken hebben misschien. Ik denk dat het er ook aan ligt hoeveel wind je vangt. Ik heb wel eens motoren gezien met nagenoeg dichte wielen ook en dat lijkt me niks als het waait. Maar mijn GS850 met 255 kg droog was minder gevoelig voor de wind als mijn R1100R. De BMW is ongeveer 20kg lichter. En dan heb je nog te maken met de verschillen van de kuip van de R1200 en de oudere modellen. De één kan gunstiger zijn als het puur op de rijwind van voor komt maar qua zijoppervlak weer ongunstiger zijn. _001
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: wind

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik was zelf nooit echt onder de indruk van de R1100RT qua stabiliteit bij zijwind. Daarmee had ik het gevoel dat ik alle kanten op stuiterde. De K1600 was volkomen immuun voor wind. En de F650GS geeft ook geen enkele krimp bij wind van opzij.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
JC1150
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 sep 2014, 17:51
Type: Overig R-serie
Bijz: R1150RS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Re: wind

Ongelezen bericht door JC1150 »

Hoewel de 1150RS best wat wind vangt met het topkoffer, kan ik er best goed mee rijden. Lekker ontspannen op de motor zitten en het stuur losjes vast, dan gaat het prima tot flinke windsnelheden. De enige keer dat ik écht schrik had, was toen ik met de XJ600S Diversion met windkracht 8-10 reed tussen Arnhem en Aalten op de A12 en A18...dat was iets te veel van het goede!

Overigens, vind ik in een slipstream rijden vervelender wellicht..
peterwas
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 jul 2015, 22:58
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: wind

Ongelezen bericht door peterwas »

Ik rijd ook het hele jaar door en ook geregeld met harde wind. In de polder is het altijd erg leuk met de zijwaartse wind, vraag me soms af of mijn banden niet scheef afslijten hierdoor. Ik rijd op een R850RT uit 2000 en met het windscherm laag kom ik redelijk op mijn gemak door het weer heen. Wat voor mij vooral geholpen heeft is het leren ontspannen zitten op je motor en niet gaan tegen hangen. De motor houd zichzelf wel recht, het is de rijder die vaak het balans eruit haalt.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: wind

Ongelezen bericht door EileRT »

peterwas schreef:Ik rijd op een R850RT uit 2000 en met het windscherm laag kom ik redelijk op mijn gemak door het weer heen. Wat voor mij vooral geholpen heeft is het leren ontspannen zitten op je motor en niet gaan tegen hangen. De motor houd zichzelf wel recht, het is de rijder die vaak het balans eruit haalt.
Ik rijd op een R1100RT uit 2000 en heb dezelfde ervaring en advies.

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: wind

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Denk dat het een kwestie is van meer oefenen.
Ik geniet juist als het aan het waaien is, voegt toch weer een (soms spannend) element aan het rijden toe.
Heb het dus niet over een flinke storm met omwaaiende bomen. Ik denk dat de meesten dit wel snappen :$ :D
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: wind

Ongelezen bericht door Ton1959 »

WaltzingMatilda schreef:Denk dat het een kwestie is van meer oefenen.
Ik geniet juist als het aan het waaien is, voegt toch weer een (soms spannend) element aan het rijden toe.
Heb het dus niet over een flinke storm met omwaaiende bomen. Ik denk dat de meesten dit wel snappen :$ :D
Ik zat al te wachten op je antwoord al had ik wel wat meer verwacht hoor. Ik denk WaltzingMatilda rijd vast altijd met dit muziekje op de motor.

https://www.youtube.com/watch?v=DED812HKWyM
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: wind

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ton1959 schreef:
WaltzingMatilda schreef:Denk dat het een kwestie is van meer oefenen.
Ik geniet juist als het aan het waaien is, voegt toch weer een (soms spannend) element aan het rijden toe.
Heb het dus niet over een flinke storm met omwaaiende bomen. Ik denk dat de meesten dit wel snappen :$ :D
Ik zat al te wachten op je antwoord al had ik wel wat meer verwacht hoor. Ik denk WaltzingMatilda rijd vast altijd met dit muziekje op de motor.

https://www.youtube.com/watch?v=DED812HKWyM
Hahaha, nee Ton geen muziekje voor mij onder het rijden. En zelfs geen stemmetje van mijn Garmin, ik hou het lekker rustig onderweg..

Maar genieten van flinke wind het liefst in combinatie met maartse buien...
Het ene moment een zwarte lucht met een flinke regen- of hagelbui, dan een wolkendek dat helemaal opentrekt met een felle zon die nu in april al zo warm is dat je het water op de weg voor je ogen ziet verdampen. De lucht die daarna zo helder is dat je kilometers verder kunt kijken..
Mooi man, hier kan ik toch echt enorm van genieten...

Ps. Ik hoopte trouwens wel op een leuk filmpje bij de muziek van de Doors, motorgerelateerd uiteraard ;)
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
IvoPs
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2014, 00:27
Type: R1100RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: gouda

Re: wind

Ongelezen bericht door IvoPs »

Maar genieten van flinke wind het liefst in combinatie met maartse buien...
Het ene moment een zwarte lucht met een flinke regen- of hagelbui, dan een wolkendek dat helemaal opentrekt met een felle zon die nu in april al zo warm is dat je het water op de weg voor je ogen ziet verdampen. De lucht die daarna zo helder is dat je kilometers verder kunt kijken..
Mooi man, hier kan ik toch echt enorm van genieten...
_004 Helemaal mee eens!
Gesloten

Terug naar “Praktische rijtechnieken”