Keren op de weg.
Keren op de weg.
Vraagje aan de motorrijders met een full integraal remsysteem (R1150RT)
Mijn vorige motor was een r1200gsa die ik bij wijze van spreken op een deurmat kon keren. Dit ging ook goed op de r1200rt die ik een keer als vervangende motor mee had.
Echter met de huidige motor, de r1150rt, welke het full integraal remsysteem heeft vind ik dit wel een dingetje.
Bij keren is het even de achterrem er bij nemen en de motor wordt keurig afgeknepen om vervolgens je kunstje te doen. Doe ik dit met mijn huidige motor dan remt de voorrem wakker mee waardoor de motor naar binnen drijgt te vallen met alle risico's van dien.
Wie heeft de gouden tip?
Groet Hans.
Wie een schreifvoudt vint mag hem hauden.
Mijn vorige motor was een r1200gsa die ik bij wijze van spreken op een deurmat kon keren. Dit ging ook goed op de r1200rt die ik een keer als vervangende motor mee had.
Echter met de huidige motor, de r1150rt, welke het full integraal remsysteem heeft vind ik dit wel een dingetje.
Bij keren is het even de achterrem er bij nemen en de motor wordt keurig afgeknepen om vervolgens je kunstje te doen. Doe ik dit met mijn huidige motor dan remt de voorrem wakker mee waardoor de motor naar binnen drijgt te vallen met alle risico's van dien.
Wie heeft de gouden tip?
Groet Hans.
Wie een schreifvoudt vint mag hem hauden.
Re: Keren op de weg.
De politie uitvoering van de 1150 had dit systeem niet. Wellicht kun je de ombouwset ergens bemachtigen als je het echt een probleem blijft vinden. Ik heb er noot veel last mee ondervonden, maar ben wel teverden dat de 1200 dit systeem niet meer heeft.
Re: Keren op de weg.
ombouwen is een kostbare zaak maar is ook de enige optie voor mijn gevoel.
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Keren op de weg.
Nooit (echt) een probleem gehad met mijn
Het is wel gevoelig, maar ik begin het achterrem pedal licht te drukken voordat ik de bocht gaan maken. Konstant weerstand opwekken van het remsysteem en daarna alles doseeren bij het koppeling en gashandel.
In andere woorden- konstant druk op het remsysteem and gedoseerd motorkracht/koppeling.
Anders loop je het kans om te snel met het rem te reageeren waarvan het servo nogmaals harder gaat ingrijpen.
Het is wel gevoelig, maar ik begin het achterrem pedal licht te drukken voordat ik de bocht gaan maken. Konstant weerstand opwekken van het remsysteem en daarna alles doseeren bij het koppeling en gashandel.
In andere woorden- konstant druk op het remsysteem and gedoseerd motorkracht/koppeling.
Anders loop je het kans om te snel met het rem te reageeren waarvan het servo nogmaals harder gaat ingrijpen.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Re: Keren op de weg.
In mijn 1150RT tijd keerde ik meestal met de koppeling. Even trainen maar prima te doen.
- JoJothefirst
- 2024
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
- Type: R1200RT
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Re: Keren op de weg.
De enige tip die ik kan geven is: oefening baart kunst Ik ben niet echt bedreven in het keren op de weg, maar merk wel dat het na verloop van tijd steeds beter lukt
Suuk6 ermee
JoJo
Suuk6 ermee
JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Re: Keren op de weg.
Bedankt voor jullie reacties.
Aanpassen remsysteem is geen optie voor mij, dus de tijd maar even zijn werk laten doen. Ik krijg hem wel gekeerd, had stilletjes gehoopt op een bepaalde techniek met dit systeem.
Je kan hem met de achterrem iets afknijpen, maar wil je onverhoopt nog iets druk bijzetten dan gaat de voorrem wel bepalen.
Oefening baart kunst riep er al een.
Groet, Hans
Aanpassen remsysteem is geen optie voor mij, dus de tijd maar even zijn werk laten doen. Ik krijg hem wel gekeerd, had stilletjes gehoopt op een bepaalde techniek met dit systeem.
Je kan hem met de achterrem iets afknijpen, maar wil je onverhoopt nog iets druk bijzetten dan gaat de voorrem wel bepalen.
Oefening baart kunst riep er al een.
Groet, Hans
- Willem Rietveld
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 21:34
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: 2014
- Land: Ned
- Woonplaats of omgeving: Almere
- Locatie: Almere
Re: Keren op de weg.
Hans,
Ik zou als tip geven:
Zoek in je buurt een parkeerterrein op en ga het regelmatig oefenen !! Is de enige manier om het onder "controle" te krijgen. Beetje achterrem en slippende koppeling.
, Willem.
Ik zou als tip geven:
Zoek in je buurt een parkeerterrein op en ga het regelmatig oefenen !! Is de enige manier om het onder "controle" te krijgen. Beetje achterrem en slippende koppeling.
, Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC