Ik weet niet of iemand die hier wel eens geplaatst heeft.
Maar hieronder is een handleiding te vinden om eenvoudig zelf een meetapparaat te maken om de Hallgever precies af te stellen op basis van het BDP.
Ook hier is een youtube filmpje te zien hoe een Hallgever zelf te vervangen.https://www.youtube.com/watch?v=0g5WD7C4K_0
Handleiding bouw meetapparaatje tbv afstellen Hallgever
- Rebel
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Breda
Handleiding bouw meetapparaatje tbv afstellen Hallgever
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 sep 2017, 08:42
- Type: R1100RT
- Bijz: 1996
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Harderwijk
- Contacteer:
Re: Handleiding bouw meetapparaatje tbv afstellen Hallgever
afgelopen week gebouwd en halgever vervangen. Loopt weer perfect.
met dank aan een halgever van FreekC
met dank aan een halgever van FreekC
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Handleiding bouw meetapparaatje tbv afstellen Hallgever
Het kan nog simpeler dan in het genoemde schema, vorige week nog gedaan bij het inbouwen van een nieuwe Hall-sensor. Ledje 20mA, weerstandje zodat hij niet doorfikt bij 12Volt. De min leg je aan massa, de plus op de oranje draad van de Hall-sensor (met een speld uit moeders naaimandje), contact van de motor aan en het ledje gaat aan/uit op het schakelmoment. Kind kan de was doen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 21 nov 2015, 20:14
- Type: R1100RT
- Bijz: 1999
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zeist
Re: Handleiding bouw meetapparaatje tbv afstellen Hallgever
Kan je het ook niet gewoon met een multimeter doen? Ofwel op de DC stand, ofwel op de 'weerstand' stand? Waarom zou je een ledje gaan maken?
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Handleiding bouw meetapparaatje tbv afstellen Hallgever
Omdat je een lampje/ledje wilt laten branden op 12V zodra er geschakeld wordt, ik heb gewoon het contact aan staan om die 12V te krijgen. Als er een lampje aan gaat zie je dat in je ooghoek i.p.v. dat je op een meter moet turen. Verder weet ik niet of je weerstandverschil kunt meten bij een schakelende Hall-sensor als daar het magnetisch veld verstoord wordt, er mag tenslotte geen spanning op staan als je een weerstandsmeting doet, zover gaat mijn kennis niet.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km