Om een aansluiting voor een navigatie te zoeken zag ik op de plus aansluiting van de accu een dikke metalen strip met een rubberkap over het eind.
Is dit soms voor een startmogelijkheid met externe accu??
Wie het weet mag het zeggen
Waar kan ik het beste de voeding voor navigatie weghalen zonder al te veel rompslomp
Vriendelijke groet
karelh
strip op plus v/d accu
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 14 aug 2014, 21:06
- Type: R1150RT
- Bijz: ooit:BSA ,Honda,Bmw,Suzuki,Ducati
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: enschede
- Locatie: enschede
Re: strip op plus v/d accu
Je avatar geeft nog steeds aan dat je een "BMW...RT" zoekt, terwijl je volgens mij al gevonden hebt?
Want je hebt ondertussen een 1150RT twinspark?
Anyhoe, terug naar het onderwerp;
Over het algemeen zou ik niet willen adviseren dingen direct aan de accu te hangen zonder tussenkomst van "schakelkastjes".
Omdat sommige apparaten dan aangesloten aan de accu, constant stroom blijven trekken, de zogenoemde actieve houders (vaak met spanningsomzetters ingebouwd)
Je kunt beter een geschakelde 12 volt gebruiken, zoals dimlicht of van de radio-aansluiting links-onderin.
Want je hebt ondertussen een 1150RT twinspark?
Anyhoe, terug naar het onderwerp;
Over het algemeen zou ik niet willen adviseren dingen direct aan de accu te hangen zonder tussenkomst van "schakelkastjes".
Omdat sommige apparaten dan aangesloten aan de accu, constant stroom blijven trekken, de zogenoemde actieve houders (vaak met spanningsomzetters ingebouwd)
Je kunt beter een geschakelde 12 volt gebruiken, zoals dimlicht of van de radio-aansluiting links-onderin.
- PaPinkelman
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: strip op plus v/d accu
Deze aansluiting is ideaal, heb ik ook gebruikt om mijn 1100RT. Gaat uit als je het contact uit zet.Inspector Gadget schreef:Je kunt beter een geschakelde 12 volt gebruiken, zoals .... van de radio-aansluiting links-onderin.
Let wel op, ik had zowel een geschakelde plus als een 'permanente' plus in die kabelboom zitten (voeding van radio geheugen?). Maar het is natuurlijk eenvoudig met een multimeter na te gaan welke de juiste/geschakelde is...
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Re: strip op plus v/d accu
Op de 1100RT is het helemaal gemakkelijk;
Je kunt daar heel eenvoudig het stadslichtje die met een rubberen houder onderin (van buitenaf ) in de koplamp geschoven is, de geschakelde 12 volt vandaan halen.
Die paar ampère van een navigatie zal daar weinig problemen moeten geven (= zekering #2, 4 ampère)
Als ik het mij goed herinner is het in de radio-connector de violet/zwarte draad welke naar zekering #8 (4 ampère) gaat.
Je kunt daar heel eenvoudig het stadslichtje die met een rubberen houder onderin (van buitenaf ) in de koplamp geschoven is, de geschakelde 12 volt vandaan halen.
Die paar ampère van een navigatie zal daar weinig problemen moeten geven (= zekering #2, 4 ampère)
Als ik het mij goed herinner is het in de radio-connector de violet/zwarte draad welke naar zekering #8 (4 ampère) gaat.
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: strip op plus v/d accu
Kijk hier-
http://65.38.186.184/forums/showthread. ... 861&page=2
Post #21 zie je de blauw stekker waarvan je een geschakeld aansluiting kunt maken (en hoe je een passende plug kunt maken).
http://65.38.186.184/forums/showthread. ... 861&page=2
Post #21 zie je de blauw stekker waarvan je een geschakeld aansluiting kunt maken (en hoe je een passende plug kunt maken).
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003