Startmotor

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Remco63
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:16
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Startmotor

Ongelezen bericht door Remco63 »

Mijn startmotor is kapot gegaan dus er moet een nieuwe komen. Ik kwam op de site terecht van http://www.startenladen.nl en zag dat je daar voor €85,00 een nieuwe kon kopen. Viel mij niet tegen maar heeft een van jullie ervaring met deze site en de aldaar verkochte startmotoren?.

Vr.gr.

Remco
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Startmotor

Ongelezen bericht door Lemoi »

lijkt mij wel goed.

Maar eerst een vraagje. Wat is er kapot of hoe is ie kapot gegaan? Mijne zit er al 170K km op en nog nooit een probleem. Niet dat je een nieuwe installeerd en die gaat dan ook snel kapot of doet het gewoon ook niet

Een schot voor open deur natuurlijk maar had je al gekeken of het contacten of draadjes zijn?
Remco63
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:16
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Re: Startmotor

Ongelezen bericht door Remco63 »

Wat er precies kapot is weet ik niet. De startmotor begon steeds meer stroom te trekken en zwaarder te draaien. Op een gegeven moment horrde ik alleen maar geratel en gebeurde er niets meer. Wegenwacht erbij en met een klap op de startmotor met een hamer draaide hij weer moeizaam rond. Accu is goed, voldoende spanning, maar bij het starten zakte de spanning naar 5 volt. Hierdoor kwam ook mijn abs pomp niet meer bij. Ik heb nu de startmotor uit elkaar gehaald en gekeken naar een mogelijke oorzaak maar kan eigenlijk niets vreemds ondekken. Koolborstels zien er ook nog goed uit. Eerst de boel maar even goed schoonmaken met remmenreiniger en weer in elkaar zetten. Wellicht doet hij het dan weer.
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Startmotor

Ongelezen bericht door japachap »

Zorg bij de schoonmaak dat de tandwiel vrij langs de as kunt verschuiven. Hoeft maar beetje vies om grote invloed aan de prestaties te hebben.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
DickL

Re: Startmotor

Ongelezen bericht door DickL »

Goedemorgen,

Ik heb hier nog een 1100 RT startmotor liggen waarvan alleen het voordeksel kapot is en moet worden vervangen - dit is gemakkelijk zelf te doen. Wanneer je interesse hebt, kun je deze na afspraak gratis in Steenwijkerwold komen ophalen. Kijk wel even naar het juiste typenummer- de mijne is een Valeo D6RA75 - nummer 1817 0111 CG V 2.
Laat maar weten of je interesse hebt.

gr. Dick
Remco63
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:16
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Re: Startmotor

Ongelezen bericht door Remco63 »

Dick,

Ik heb je een pb gestuurd.

Remco
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Startmotor

Ongelezen bericht door BertL »

Hoi Remco,
Via eBay heb ik een startmotor in Berlijn gekocht voor mijn 1150rt. Heb er nu 10k km mee gereden en starten lopen. Prijs was rond de 60 euries incl verzenden.


Hartelijk groeten van iPhone met behulp van Tapatalk
GrTz
BertL
Remco63
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:16
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Re: Startmotor

Ongelezen bericht door Remco63 »

BertL,

Ik heb ondertussen op de site startenenladen.nl een nieuwe startmotor gekocht. De oude was niet meer te repareren. De nieuwe kostte mij € 92,00 incl verzendkosten. Morgen er maar even inzetten.

Vr.gr

Remco
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Startmotor

Ongelezen bericht door japachap »

De mijne gisteren demonteerd, schoongemaakt en ingevet (ook de startmotor 'flywheel' doorgespoeld met remreiniger en laten inwekken met een molybdenum kruipolie). Ondertussen de schakellinkage van de versnellings bak met nieuw vet ingesmeed. Startmotor was net weer beginnen aan het piepen- nu loopt alles bijna geruislos! Total werktijd kuip af tot kuip weer terug- 2.5 uren.
Onderhoud op de startmotor elke 30,000km of zo is de moeite waarde.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”