HVV en richtingaanwijzer werken niet

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
JC1150
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 sep 2014, 17:51
Type: Overig R-serie
Bijz: R1150RS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Arnhem

HVV en richtingaanwijzer werken niet

Ongelezen bericht door JC1150 »

Hallo!

Afgelopen dinsdag nam ik mijn R1150RS na een tijdje (3 weken stilstand) weer eens mee voor een flinke rit. Lekker 350 km gereden! Wat echter meteen bleek, was dat de rechter richtingaanwijzer niet meer werkte. Het knopje om de richtingaanwijzers uit te zetten functioneert wel nog, en de lampjes werken ook nog, want met alarmlichten branden ze allemaal. Verderop in de rit kwam ik erachter dat ook de handvatverwarming aan de rechterkant niet meer functioneert. Links dus wel. Vreemd aan het verhaal: zowel HVV als richtingaanwijzer werkte voordat de motor even stilstond wel nog zoals het hoort...

Gezien elektro niet mijn hobby is (en niet mijn sterkste vak op de HTS..) ben ik benieuwd of jullie mij op weg kunnen helpen met het oplossen van dit probleem! :)

Alvast bedankt,
Jeroen

ps. ik weet niet of dit goed staat bij elektrisch gedeelte.....ook daar mag ik bij geholpen worden indien nodig! ;)
beckysmile

Re: HVV en richtingaanwijzer werken niet

Ongelezen bericht door beckysmile »

Lijkt op een loszittende stekker...
even de kabelboom volgen vanaf de plaats waar deze uit de stuurhelft komt, stekker uit elkaar trekken, inspuiten, en monteren maar.
En als je dan toch bezig bent, doe alle andere stekkers die je onderweg tegenkomt dan ook meteen.

Succes, Aad
JC1150
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 sep 2014, 17:51
Type: Overig R-serie
Bijz: R1150RS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Re: HVV en richtingaanwijzer werken niet

Ongelezen bericht door JC1150 »

Slim, bedankt! Zal kijken of ik er zaterdag even de tijd voor vind, en houd je op de hoogte! :)
JC1150
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 sep 2014, 17:51
Type: Overig R-serie
Bijz: R1150RS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Re: HVV en richtingaanwijzer werken niet

Ongelezen bericht door JC1150 »

hmm..ik heb een poging gewaagd, maar ik vond het nogal ingewikkeld waar de draadjes precies heengingen....twee uur op blindgestaard, maar helaas...ik snapte er weinig van en geen resultaat...ik wijt dat vooral aan mijn onkunde, overigens... :neutral:
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”