Eerste Rit 2015 Zuid-Limburg

Je eigen RT video, gebruik hiervoor YouTube . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Erteetje

Eerste Rit 2015 Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door Erteetje »

Het weer was heerlijk, dus de R1200RT LC stond weer te trappelen in de garage _004

[youtube]tLjbd1VkRtA[/youtube]
Gebruikersavatar
Eric r1200rt
Berichten: 320
Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: Eerste Rit 2015 Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Leuk!

Heb gisteren gedeeltelijk zelfde rondje gereden, dacht zelfs je tegemoet gekomen te zijn (ik rode BMW EVO helm) ...?

Was gisteren lekker rustig, zal nu wel anders zijn ...

Groet,
Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
beckysmile

Re: Eerste Rit 2015 Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door beckysmile »

Mooie route Luc, grotendeels bekend, maar dat zal wel voor alle zuid-limburgse motorrijders zo zijn.
Lekker rustig op de weg ook, waardoor je behoorlijk op tempo kunt blijven rijden.

En als ik dan kijk naar de bewegingen van het voorspatbord t.o.v. de kuip, ben ik blij, dat we niet meer hoeven rond te rijden met een hardtail!

Groet, Aad
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: Eerste Rit 2015 Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door basplehn »

Mooi scherp beeld Luc _004
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Eerste Rit 2015 Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door Baird »

Mooi tochtje,zet de track maar in het begin draadje :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Baird op 08 mar 2015, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Eerste Rit 2015 Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door mikanos »

Leuk filmpje. Ik kan niet wachten tot ik dit ook kan doen met mijn nieuwe Gopro
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Erteetje

Re: Eerste Rit 2015 Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door Erteetje »

basplehn schreef:Mooi scherp beeld Luc _004
Om eerlijk te zijn krijg ik geen hoogte van het beeld qua kwaliteit.
Op mijn laptop vind ik het beeld tegenvallen. Op de iPad is het een stuk beter. Op de iphone is het beeld ook prima.
Misschien is het scherm van mijn laptop gewoon bagger :$
mikanos schreef:Leuk filmpje. Ik kan niet wachten tot ik dit ook kan doen met mijn nieuwe Gopro
Ik vind het ook heel erg leuk om te doen en na te genieten van een rit door het monteren van een filmpje! Bijna verslavend.
Waar ik nu ook heel erg blij mee ben is dat ik voor een paar tientjes USB poorten op de motor heb gemaakt waar ik de camera op aansluit. Na de rit was de accu van de GoPro nog helemaal vol. Ik hoef dus nooit meer op te letten hoe het met de interne accu gesteld is. Helemaal top!!
Eric r1200rt schreef:Leuk!

Heb gisteren gedeeltelijk zelfde rondje gereden, dacht zelfs je tegemoet gekomen te zijn (ik rode BMW EVO helm) ...?

Was gisteren lekker rustig, zal nu wel anders zijn ...

Groet,
Eric.
Hoi Eric,

Ik let tijdens het rijden altijd op collega BMW rijders maar kan me niet herinneren dat ik een rode Evo helm tegen ben gekomen. Misschien had ik het ook gewoon te druk met genieten en heb niet goed genoeg opgelet. :D

Luc
Inspector Gadget

Re: Eerste Rit 2015 Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Erteetje schreef: Om eerlijk te zijn krijg ik geen hoogte van het beeld qua kwaliteit.
Op mijn laptop vind ik het beeld tegenvallen. Op de iPad is het een stuk beter. Op de iphone is het beeld ook prima.
Misschien is het scherm van mijn laptop gewoon bagger :$
Vergeet niet a.u.b. dat het HD beelden zijn, het vergt nogal wat van de computer om ze af te spelen.

Om dat te verbeteren, adviseer ik;

- Speel de opnames bij voorkeur niet af vanaf het geheugenkaartje maar kopieer de data eerst naar je lokale harddisk
- Gebruik bij voorkeur VLC media player (http://www.videolan.org) om de video af te spelen, is een zonder-fratsen speler, dus maximale performance
- Kijk ff ook naar de specs van je computer, en dan met name de beeldresolutie (binnen windows, rechter muisklik op je achtergrond, vaak) of deze overeenkomen met HD (1024x768) beeldresolutie (of beter).
- Overweeg gebruik te maken van codecs, zoals K-Lite, als (!) je computer de specs heeft (CPU & RAM)
Erteetje

Re: Eerste Rit 2015 Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:
Erteetje schreef: Om eerlijk te zijn krijg ik geen hoogte van het beeld qua kwaliteit.
Op mijn laptop vind ik het beeld tegenvallen. Op de iPad is het een stuk beter. Op de iphone is het beeld ook prima.
Misschien is het scherm van mijn laptop gewoon bagger :$
Vergeet niet a.u.b. dat het HD beelden zijn, het vergt nogal wat van de computer om ze af te spelen.

Om dat te verbeteren, adviseer ik;

- Speel de opnames bij voorkeur niet af vanaf het geheugenkaartje maar kopieer de data eerst naar je lokale harddisk
- Gebruik bij voorkeur VLC media player (http://www.videolan.org) om de video af te spelen, is een zonder-fratsen speler, dus maximale performance
- Kijk ff ook naar de specs van je computer, en dan met name de beeldresolutie (binnen windows, rechter muisklik op je achtergrond, vaak) of deze overeenkomen met HD (1024x768) beeldresolutie (of beter).
- Overweeg gebruik te maken van codecs, zoals K-Lite, als (!) je computer de specs heeft (CPU & RAM)
Hey Rob.

Goed dat je er weer bent!!

FF voor alle duidelijkheid. De originele filmpjes die op mijn laptop staan zijn prima. De kwaliteit via YouTube op de laptop valt tegen. Ik weet dat dat komt door het comprimeren dat YouTube doet bij uploaden. Vreemd vond ik dat als ik hetzelfde filmpje op youtube bekeek via de iPad en iPhone het beeld vele malen beter was.

Groeten
Luc
Inspector Gadget

Re: Eerste Rit 2015 Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Big RT Smile dank je wel, its good to be back! _004

Via de pc kijk je YT middels je webbrowser en de Adobe Flash Player.
Via de Control Panel van Windows kan je controleren of je de meest recente versie van de Adobe Flash Player gebruikt, dat zou versie 16.0.0.305 moeten zijn.

Ik weet niet of je toevallig ook een x64 Windows versie gebruikt, maar vooralsnog is er geen Adobe Flash Player voor x64 Windows, alleen x32.
En dat gaat ten koste van de performance, dus ook kwaliteit die je ziet, op een x64 OS zal een x32 programma een lagere performance kunnen bieden.

Daarnaast moet je natuurlijk ook niet vergeten dat de afmetingen van het scherm (iPAD & iPhone versus je PC, bijvoorbeeld) bij een kleiner(e) scherm de kwaliteit enigszins verhullen.

Naast het feit dat op de iPAD & iPhone niet Adobe Flash gebruikt wordt om YT content te bekijken.
Daar wordt, volgens mijn informatie, gebruik gemaakt van een HTML5 media formaat. (versus Adobe Flash)

Meer leesvoer is te vinden via G00gle, waaronder;
http://www.idownloadblog.com/2015/01/27 ... eo-player/

To blow your socks off;
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... _and_Flash
Erteetje

Re: Eerste Rit 2015 Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:Big RT Smile dank je wel, its good to be back! _004

Via de pc kijk je YT middels je webbrowser en de Adobe Flash Player.
Via de Control Panel van Windows kan je controleren of je de meest recente versie van de Adobe Flash Player gebruikt, dat zou versie 16.0.0.305 moeten zijn.

Ik weet niet of je toevallig ook een x64 Windows versie gebruikt, maar vooralsnog is er geen Adobe Flash Player voor x64 Windows, alleen x32.
En dat gaat ten koste van de performance, dus ook kwaliteit die je ziet, op een x64 OS zal een x32 programma een lagere performance kunnen bieden.

Daarnaast moet je natuurlijk ook niet vergeten dat de afmetingen van het scherm (iPAD & iPhone versus je PC, bijvoorbeeld) bij een kleiner(e) scherm de kwaliteit enigszins verhullen.

Naast het feit dat op de iPAD & iPhone niet Adobe Flash gebruikt wordt om YT content te bekijken.
Daar wordt, volgens mijn informatie, gebruik gemaakt van een HTML5 media formaat. (versus Adobe Flash)

Meer leesvoer is te vinden via G00gle, waaronder;
http://www.idownloadblog.com/2015/01/27 ... eo-player/

To blow your socks off;
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... _and_Flash
Thx voor (zoals gewend _004 ) je uitgebreide info Rob!
IK gebruik geen 64 bits versie van Windows. Als ik op de laptop in een klein scherm kijk en op de iPad full screen is de iPad vele malen scherper qua beeld.
In ieder geval ben ik nog uitermate tevreden met mijn GoPro hero 3+ Silver edition!!

Ik zal je bovengenoemde links eens gaan bekijken _004
En nog ff off topic: ik heb dan ook maar snel de domeinnaam R1200RT.NL geregistreerd voordat ie weg is :D _004
Luc
Gesloten

Terug naar “Stuur je RT filmpje in”