Knipperlichten probleem
- allan64
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30 jun 2014, 09:09
- Type: R1100RT
- Land: Netherlands
- Woonplaats of omgeving: Arnhem
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Knipperlichten probleem
Beste forumleden
Ik heb, denk ik, een unieke storing als ik mijn knipperlichten gebruiken.( )
Voorbeeld: kom een verkeerslicht tegen en moet linksaf, linkerknipperlicht aan en afremmen.
Bij elke 4de flits van de linker knipperlicht doet de rechte knipperlicht ook vrolijk mee.(Gebeurt ook met de rechte knipperlicht in een omgekeerde situatie)
Gebeurt ook alleen als ik of de voet en/of handrem gebruikt. Zonder remmen geen probleem.
Heeft iemand hier een idee waar ik kan zoeken?
Bij voorbaat dank,
groeten
Allan
Ik heb, denk ik, een unieke storing als ik mijn knipperlichten gebruiken.( )
Voorbeeld: kom een verkeerslicht tegen en moet linksaf, linkerknipperlicht aan en afremmen.
Bij elke 4de flits van de linker knipperlicht doet de rechte knipperlicht ook vrolijk mee.(Gebeurt ook met de rechte knipperlicht in een omgekeerde situatie)
Gebeurt ook alleen als ik of de voet en/of handrem gebruikt. Zonder remmen geen probleem.
Heeft iemand hier een idee waar ik kan zoeken?
Bij voorbaat dank,
groeten
Allan
-
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: Knipperlichten probleem
De knipperlichten zijn volledig gescheiden van het remlicht. Het enige wat ze gemeenschappelijk hebben is de massa aansluiting. Als de massa aansluiting van je achterlichtunit geen echte massa is dan zou er een lekspanning op de knipperlicht aansluiting kunnen ontstaan die mogelijk deze unit van slag brengt.
Je zou eens kunnen kijken of dat het remlicht in sterkte varieert als het knipperlicht uit/aan gaat. Dan zou mijn theorie onderbouwd worden.
succes
Isaac
Je zou eens kunnen kijken of dat het remlicht in sterkte varieert als het knipperlicht uit/aan gaat. Dan zou mijn theorie onderbouwd worden.
succes
Isaac
- PaPinkelman
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: Knipperlichten probleem
Dat is inderdaad wel erg vreemd! Ik zou het in 1e instantie zoeken in slechte contacten. Alle stekkertjes van linker en rechter knipperlichten losnemen, goed opschuren. Idem voor de knipperlicht automaat in de zekering kast onder het zadel.
Als dat geen verbetering oplevert, zijn de contacten in de stuurschakelaars de volgende verdachten. Ik heb die zelf nooit losgemaakt, wellicht iemand anders.
Maar voordat je gaat sleutelen: je hebt toch geen knipperlicht module á la Kisan o.i.d., hé? Anders zou het daar ook nog in kunnen zitten.
*EDIT*: inderdaad kan het ook een slechte massa zijn in de achterlicht unit. Alle massa stekkers losmaken en zuiver maken.
Als dat geen verbetering oplevert, zijn de contacten in de stuurschakelaars de volgende verdachten. Ik heb die zelf nooit losgemaakt, wellicht iemand anders.
Maar voordat je gaat sleutelen: je hebt toch geen knipperlicht module á la Kisan o.i.d., hé? Anders zou het daar ook nog in kunnen zitten.
*EDIT*: inderdaad kan het ook een slechte massa zijn in de achterlicht unit. Alle massa stekkers losmaken en zuiver maken.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- allan64
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30 jun 2014, 09:09
- Type: R1100RT
- Land: Netherlands
- Woonplaats of omgeving: Arnhem
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Knipperlichten probleem
Bedankt alvast voor de reacties!
Ben vandaag even gaan kijken naar de bedrading van de achterlicht en knipperlichten en kom tot de ondekking dat deze gegoten zijn in een kleine grijze doos, wat denk ik, niet origineel is?
Heeft iemand ideeen?
Groeten
Allan
Ben vandaag even gaan kijken naar de bedrading van de achterlicht en knipperlichten en kom tot de ondekking dat deze gegoten zijn in een kleine grijze doos, wat denk ik, niet origineel is?
Heeft iemand ideeen?
Groeten
Allan
- Zwiety
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
- Type: R1200RT
- Land: Nld
- Woonplaats of omgeving: A'foort
Re: Knipperlichten probleem
Lijkt me dat BMW haar kabelbomen zo niet standaard aflevert.....
Ik vermoed dat het hier een aftermarket schakeling betreft die een combinatie van remlichtfunctie en richtingaanwijzerfunctie maakt.
Kun je de tyrap eens los knippen om te zien of er aan de andere kant van het witte blokje merktekens staan?
Kunnen we misschien gerichter zoeken.
Ik vermoed dat het hier een aftermarket schakeling betreft die een combinatie van remlichtfunctie en richtingaanwijzerfunctie maakt.
Kun je de tyrap eens los knippen om te zien of er aan de andere kant van het witte blokje merktekens staan?
Kunnen we misschien gerichter zoeken.
Laatst gewijzigd door Zwiety op 06 apr 2015, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Knipperlichten probleem
Nee, inderdaad, zo zit het zeker niet standaard bij de BMW's.
De sleutel tot je probleem lijkt inderdaad dat grijze kastje te zijn, dat is inderdaad niet origineel.
Als we inderdaad de andere kant zien, kan er gezocht worden naar wat het exact doet en of je dat eventueel nog kunt instellen/programmeren.
Je zou eventueel ook kunnen overwegen het te (laten) verwijderen, moet er wel heel goed opgelet worden dat de kabelboom weer hersteld wordt met de juiste aansluitingen zonder deze "grijze doos".
De sleutel tot je probleem lijkt inderdaad dat grijze kastje te zijn, dat is inderdaad niet origineel.
Als we inderdaad de andere kant zien, kan er gezocht worden naar wat het exact doet en of je dat eventueel nog kunt instellen/programmeren.
Je zou eventueel ook kunnen overwegen het te (laten) verwijderen, moet er wel heel goed opgelet worden dat de kabelboom weer hersteld wordt met de juiste aansluitingen zonder deze "grijze doos".
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Knipperlichten probleem
En die kabels met dat goedkope elektra tape zijn ook zeker niet standaard. Ik denk dat het kastje met de kabels 1 geheel zijn. Volg de kabels en kijk waar deze met de originele bekabeling contact maken. Persoonlijk zou ik proberen om het geheel weer in originele staat te krijgen.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
- sacuL
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 21:27
- Type: R1150RT
- Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Re: Knipperlichten probleem
Een op een verkeerde plaats gekoppelde soort SM-5 misschien
Maar dan wel heel vreemd geschakeld.
Is deze storing pas opgetreden of deed hij dit al bij de aanschaf ?
Is de vorige eigenaar nog te achterhalen die dit heeft aangebracht ?
Zo maar wat handreikingen
sacuL.
Maar dan wel heel vreemd geschakeld.
Is deze storing pas opgetreden of deed hij dit al bij de aanschaf ?
Is de vorige eigenaar nog te achterhalen die dit heeft aangebracht ?
Zo maar wat handreikingen
sacuL.
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
Re: Knipperlichten probleem
De Kisan SM-5 heeft meerdere aansluitingen & heeft de ongeveer-vormgeving van de OEM clignoteur.
De Kisan SM-5 gebruikt 7 signalen, via de daartoe geëigende 12-polige connector.
Kisan Technologies Inc meerdere modellen van de Signal Minder voor de verschillende merken & modellen motoren, maar zover ik het zo ff kan zien, ziet dit er niet uit als een Kisan Technologies Inc module.
Vandaar ook dat de andere kant van dat "grijze kastje" mogelijk een aanwijzing geeft over fabrikant & eventueel model.
Van deze "grijze" oplossing vermoed ik dat erop is aangesloten;
- een massa
- de knipperlicht-signalen links en rechts
- het remlicht signaal
Dus een 5-tal signalen, schat ik zo in op basis van de afbeelding.
Inderdaad, de getoonde kabelboom is zeker niet des BMW's! :shock:
Het verwijderen van dit grijze kastje kán simpelweg het volgen van de draden uit deze "oplossing" terug naar de OEM kabelboom en ze daar, nadat je het gemarkeerd & opgeschreven hebt hoe het momenteel gemonteerd zit, loshalen zonder de OEM kabelboom verder te beschadigen e.d.
De Kisan SM-5 gebruikt 7 signalen, via de daartoe geëigende 12-polige connector.
Kisan Technologies Inc meerdere modellen van de Signal Minder voor de verschillende merken & modellen motoren, maar zover ik het zo ff kan zien, ziet dit er niet uit als een Kisan Technologies Inc module.
Vandaar ook dat de andere kant van dat "grijze kastje" mogelijk een aanwijzing geeft over fabrikant & eventueel model.
Van deze "grijze" oplossing vermoed ik dat erop is aangesloten;
- een massa
- de knipperlicht-signalen links en rechts
- het remlicht signaal
Dus een 5-tal signalen, schat ik zo in op basis van de afbeelding.
Inderdaad, de getoonde kabelboom is zeker niet des BMW's! :shock:
Het verwijderen van dit grijze kastje kán simpelweg het volgen van de draden uit deze "oplossing" terug naar de OEM kabelboom en ze daar, nadat je het gemarkeerd & opgeschreven hebt hoe het momenteel gemonteerd zit, loshalen zonder de OEM kabelboom verder te beschadigen e.d.