Zijn we ook fan van Max?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Ik ben fan van Max

Yep
65
79%
Nope
17
21%
 
Totaal aantal stemmen: 82

Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Max Verstappen is een hype aan het worden.
En eerlijk gezegd denk ik dat hij een zeer goed coureur is.
Hij maakt in ieder geval F1 wedstrijden weer spannend voor Nederlanders.
In de eerste training van de GP Monaco werd hij zelfs tweede.
Van vinden onze RT-ers?
Hoe is de stemming?
Hebben we een eerste Nederlandse F1 kampioen?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door Bert M »

ik vind het heel erg knap hoe Max zich in de kijker rijd. Met het juiste materiaal, goede begeleiding en ondersteuning door (bijvoorbeeld) de Nederlandse automotive sector, kan hij heel ver komen!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door HansD »

Ik volg Max al een tijdje, eerst in de karts en toen in de F3. Het is al heel bijzonder dat hij de Formule1 heeft gehaald. Maar de mensen die het weten kunnen, zeggen dat hij ook binnen de F1 een opvallend talent is. En dan ben je echt heel heel erg goed. Voorlopig doet hij het in zijn leerjaar bijzonder goed en heeft nog geen foutje gemaakt (helaas kun je dat niet zeggen van zijn auto). Monaco is wat dat betreft een soort lakmoesproef. Elk foutje wordt keihard afgestraft, want je zit meteen in de vangrail en je race is over. De race in Monaco wordt vaak gewonnen door de echte grote namen in de F1, zoals Senna en Schumacher. Eens kijken hoe Max het er af brengt....
Gebruikersavatar
zadkine
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Twente

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door zadkine »

Ik ben eigenlijk wel een fan van oa Max. Meer omdat ie ergens voor gaat dan dat dat een F1 coureur is. En omdat ie de ambitie heeft om voor de top te gaan...ambitie die je helaas maar zo weinig tegen komt, gaan voor de (je eigen ) top.
Zo stond ik dus ook al achter het zeilmeisje toen ze door alle Nederlandse bureaucraten maximaal tegen gewerkt werd...gelukkig had de rechter meermalen meer realiteitszin.
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door blackers »

voor de liefhebber van de Verstappens

http://www.dumpert.nl/mediabase/6657157 ... onaco.html
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

voor de echte liefhebbers is er de Verstappen fanpage
https://www.facebook.com/groups/1406010 ... 5/?fref=ts
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door Baird »

Ik volg de F1 als sinds ik een jaar of 6 was, zwart-wit foto's in de Autokampioen en huilen toe Jim Clark dood ging.

Max is een genetisch 'product' van een bloedsnel stel ouders, beiden echte kampioentjes! Vergeef hem de crash van gisteren, hoeveel heeft Villeneuve er niet plat gereden en niemand die hem dat aanrekende! Van je fouten moet je leren en gisteren was dus een dag niet geleerd is een dag niet geleefd.

Doorgaan Max en laat je niet gek maken door al die media-aandacht, zo als ze je nu ophemelen zo hard sabelen ze je neer als het minder gaat, kijk maar hoe je vader behandelt is!

Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door strik »

Zeker fan van Max. Een megatalent. De grote teams zouden gek zijn wanneer ze zo'n dergelijk talent laten schieten.
Even leuk om te zien hoe Max zijn pa over het circuit van Monaco meeneemt....
[youtube]2JT-LyzpONk[/youtube]
Let vooral op Jos zijn gezicht en de stiltes die vallen... _004
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Absoluut fan van Max, na jaren de F1 links gelaten te hebben heb ik tot nu toe weer iedere race gevolgd.
De crash in Monaco zat er al een ronde of 2 aan te komen als ik zag dat er bij dit soort snelheden een afstand was van vaak maar een paar meters aan tussenruimte..
Dan dat inhaalmoment en die crash.... hij moest iets proberen en als het hem wel gelukt was hadden we pas echt kunnen zien hoe goed hij was.
Ik denk dat de emoties van die mislukte pitstop hem parten gespeeld hebben.
Met wat meer ervaring/geduld in dit geval was hem dit niet overkomen, en als de bandenwissel goed gegaan was had deze crash niet bestaan.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
hv121456

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door hv121456 »

Fan van Max? Ik weet het niet. Ik denk het wel. En zoals vader Jos aangeeft; "Max doorloopt een hele steile leercurve".

Toegegeven, door zijn deelname leeft de F1 weer in Nederland. Ik denk dat Sport1 veel meer abonnementen heeft verkocht toen bekend werd dat Max Verstappen in de F1 stapte.

Wel ben ik een fan van F1. Een fan van met name de innovativiteit en het technisch kunnen van de ontwerpers binnen de F1. De Williams uit de jaren '90 die met de actieve vering, wat een wagen en wat een (onderhuidse) techniek.

Zo ook nu. Een motor met een beperkte cilinder inhoud en dan zoveel PK's er uit weten te krijgen. Dit alles aangevuld met hybride systemen.

Zo zou in mijn ogen de F1 moeten zijn. De kraamkamer van automotive technieken. Technieken die je terug ziet in de auto's die je dagelijks op de snelweg tegenkomt en/of waar jezelf in rijdt.
Gebruikersavatar
zadkine
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Twente

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door zadkine »

Schopje van bijna een jaar....

Voor de fans:
Max naar hoofdteam Red Bull
vanaf race in Spanje....feitelijk per direct dus (15 mei).

Ik mag hopen dat de site de juiste info verstrekt.....refbullracing.com
Kvyat gaat bij Toro Rosso verder volgens het bericht.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Zal hem goed doen, kan hij eindelijk serieus meedoen voor een podiumplek _004
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door HansD »

Ik ben benieuwd hoelang hij nodig heeft om aan de Redbull te wennen, en hoelang het duurt voordat hij Daniel Riciardo eruit rijdt :)
beckysmile

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik vrees voor Ricciardo, dat de gewenningstijd van Max heel erg kort zal zijn, ben ook benieuwd naar de reactie van Kvyat op het circuit...

Groet, Aad
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door HansD »

Voorlopig is het opvallend stil van de kant van Kvyat. Iedereen heeft zo'n beetje wel gereageerd maar hij niet.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door Bert M »

HansD schreef:Voorlopig is het opvallend stil van de kant van Kvyat. Iedereen heeft zo'n beetje wel gereageerd maar hij niet.
Tja, dat kan ik me wel voorstellen: als je van uit de 'directie' van een bedrijf naar 'de postkamer' wordt overgeplaatst is het meestal beter om je mond dicht te houden (en te gaan nadenken op wat wat voor soort baan je in de nabije toekomst gaat solliciteren...)

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door blackers »

Bert M schreef:
HansD schreef:Voorlopig is het opvallend stil van de kant van Kvyat. Iedereen heeft zo'n beetje wel gereageerd maar hij niet.
Tja, dat kan ik me wel voorstellen: als je van uit de 'directie' van een bedrijf naar 'de postkamer' wordt overgeplaatst is het meestal beter om je mond dicht te houden (en te gaan nadenken op wat wat voor soort baan je in de nabije toekomst gaat solliciteren...)

[groet]

Bert M
Een ietwat merkwaardige vergelijking en misschien ook wel een beetje pijnlijk voor diegene op dit forum die op een postkamer werkzaam zijn.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door Baird »

blackers schreef:
Bert M schreef:
HansD schreef:Voorlopig is het opvallend stil van de kant van Kvyat. Iedereen heeft zo'n beetje wel gereageerd maar hij niet.
Tja, dat kan ik me wel voorstellen: als je van uit de 'directie' van een bedrijf naar 'de postkamer' wordt overgeplaatst is het meestal beter om je mond dicht te houden (en te gaan nadenken op wat wat voor soort baan je in de nabije toekomst gaat solliciteren...)

[groet]

Bert M
Een ietwat merkwaardige vergelijking en misschien ook wel een beetje pijnlijk voor diegene op dit forum die op een postkamer werkzaam zijn.
Is alleen pijnlijk als ze vroeger de CEO o.i.d. waren, verder zitten de meeste postkamers tegenwoordig in een I7 of AMD.
(Heb zelf vroeger op een postkamer gewerkt dus heb recht van spreken :D )

Kvyat mag nog van 17 F1 races genieten voordat er een nieuwe rooki in zijn auto gaat rijden.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door HansD »

beckysmile schreef:Ik vrees voor Ricciardo, dat de gewenningstijd van Max heel erg kort zal zijn, ben ook benieuwd naar de reactie van Kvyat op het circuit...

Groet, Aad
Wat een race van Max! Met dank aan de heren Hamilton en Rosberg.
Het is allemaal moeilijk te bevatten: 1e race in een Red Bull, pas 18, 1e Nederlander die een F1 wint, jongste podium ooit, jongste winnaar ooit. Het zijn stuk voor stuk bijzondere wapenfeiten, maar Max doet ze gewoon allemaal in 1 keer ! En ik moest erg wennen aan het Wilhelmus bij een F1 podium :D
Waar moet dat naar toe?
Over 2 weken Monaco: zeer geschikt voor Red Bull en .... Met een motor upgrade!
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door blackers »

HansD schreef: Wat een race van Max! Met dank aan de heren Hamilton en Rosberg.
Het is allemaal moeilijk te bevatten: 1e race in een Red Bull, pas 18, 1e Nederlander die een F1 wint, jongste podium ooit, jongste winnaar ooit. Het zijn stuk voor stuk bijzondere wapenfeiten, maar Max doet ze gewoon allemaal in 1 keer ! En ik moest erg wennen aan het Wilhelmus bij een F1 podium :D
Waar moet dat naar toe?
Over 2 weken Monaco: zeer geschikt voor Red Bull en .... Met een motor upgrade!
Het zou mooi zijn als Max deze race opdraagt aan één van de belangrijke - weliswaar overleden - inwoners van Barcelona, te weten: Johan Cruyff. Over beide Mercedessen zou Johan ongetwijfeld gezegd hebben: 'elk nadeel, heb zijn voordeel'. Qua sportmensen van Nederlandse afkomst, hoort Max inmiddels in het rijtje Cruyff, Zoetemelk, Hoogenband, Schippers, Geesink (en Ruska), Schenk en ik vergeet er vast een paar.
Hoe dan ook, een enorme prestatie.

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Gisteren op het puntje van mijn stoel (ok, eigenlijk de bank) zitten kijken
- eerst de Mercedessen die zichzelf uitschakelen :shock:
- dan de verschillen in bandentaktiek :roll:
- met een ronde of 12 te gaan lijkt het Max te gaan lukken :O
- Raikkonen die toch wel heel dichtbij komt :$
- Olav Mol die zowat :cry: bij de finish
- en bij de victory-lap Afbeelding van de marshalls langs de baan.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door strik »

Nu pas gaat iedereen beseffen wat voor giga talent Max is. En wat een super vader die heeft gehad om deze kanjer hierna toe te begeleiden en daarvoor ook zijn eigen leven even opzij heeft geschoven. Waanzinnig...en dit is nog maar het begin...
Genieten maar met z'n allen. F1 wordt weer leuk.
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Inspector Gadget

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik ben geen fan van F1 of van welke race dan ook, heb niets met hoge snelheid, de risico's & gevaarzetting, en zo voort.
Sommige races ben ik zelfs uit principes tegen. (ik noem er verder geen om geen off-topic reacties uit te lokken).

Ook ben ik nooit een fan van iemand, dat soort "verafgoding" verafschuw ik, sorry.
Heb uiteraard wel respect voor de getoonde prestaties, indrukwekkend.

Maar het moet gezegd worden dat Max, net als zijn vader toentertijd, het maximale uit het beschikbare materiaal haalt.
Vader Jos heeft in zijn races al menig keren door "inferieure" materialen vroegtijdig moeten stoppen, dat was echt zonde en erg jammerlijk.
Had Jos de goede materialen gehad, zou het niet onwaarschijnlijk geweest zijn dat ook hij meerdere keren in de schijnwerpers gestaan zou hebben, gok ik zo.

Geef die vader & zoon top-materiaal en de goeie "rug-massage" & Tender Loving Care, en ze zetten top-prestaties neer.
En dat is indrukwekkend, zondermeer.

Zowel vader Jos als zoon Max zijn top-talenten, en gelukkig krijg Max wel de kansen die zijn vader helaas nooit echt gekregen heeft.
En daar mag je heel erg trots op zijn, absoluut!

Dus ook al heb ik er verder totaal niets mee, Respect!

En voor de rest ieder zijn ding, natuurlijk!
Gebruikersavatar
zadkine
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Twente

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door zadkine »

Inspector Gadget schreef:Ik ben geen fan van F1 of van welke race dan ook, heb niets met hoge snelheid, de risico's & gevaarzetting, en zo voort.
Sommige races ben ik zelfs uit principes tegen. (ik noem er verder geen om geen off-topic reacties uit te lokken).
Als vader van een kind die meegedaan heeft aan een 3010 km lange , ruim 4 dagen durende race mat de zon als energie bron kan ik onmogelijk zeggen dat ik tegen racen ben.
Al helemaal niet als een nevendoel is om ontwikkelingen te stimuleren die ons in staat stelt om op betere manier met de aarde om te gaan.
Per slot is het veelzeggend dat je 90 km/h kan rijden., constant, met 1,5Kw....een stofzuiger verbruikt tegenwoordig vaak al meer.

Maar ook de F1 waarin max rijdt heeft de aarde grote diensten bewezen, ook al lijkt het een energie verspillend evenement te zijn.
Per slot staat de F1 aan de bakermat van de turbo motoren en intercoolers....daarmee de initiators van de technieken waarmee bv vrachtwagens nu ca half zoveel verbruiken als 40 jaar geleden (en ook nog eens meer lading aankunnen per rit), en ook ruime personenwagens met turbo diesel 1 op 24 rijden waar de mercedes 240d van vroeger 1 op 12 tot 1 op 14 reed.

En zonder risico's nemen staat de ontwikkeling stil.
Inspector Gadget

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

zadkine schreef:Als vader van een kind die meegedaan heeft aan een 3010 km lange , ruim 4 dagen durende race mat de zon als energie bron kan ik onmogelijk zeggen dat ik tegen racen ben...
Dat is in mijn optiek geen race maar een challenge, oftewel uitdaging.
Want iedere deelnemer is in principe een winnaar.
Bij een race is er altijd maar 1x winnaar en de rest worden vaak als verliezers beschouwt.
zadkine schreef:Maar ook de F1 waarin max rijdt heeft de aarde grote diensten bewezen, ook al lijkt het een energie verspillend evenement te zijn.
Per slot staat de F1 aan de bakermat van de turbo motoren en intercoolers....
Waar, toentertijd, ver voor de tijd van Max, maar datzelfde geldt ook voor de ruimtevaart, solar-challenge, en heel wat andere uitdagingen.

Bij F1 gaat het ondertussen zo'n beetje om "de laatste vierkante micrometer" lijkt het wel.
Echte innovaties zullen tegenwoordig enorm lastig zijn met alle geldende regels.

Het is een miljarden-business, waar menigeen het leven gelaten heeft, en pas dan maatregelen genomen worden.
Zoals het verbod op turbo's sinds 1989, omdat het allemaal te snel en te krachtig werd.
Of het reduceren van de cilinderinhoud naar 1,6 liter.
Of de restricties dat er in de avond voor de race niet meer aan de wagen gewerkt mag worden anders dan regulier onderhoud (Parc fermé).
Of dat men allemaal dezelfde banden moet gebruiken, het gewicht van de brandstof voor de totale race.
Ik bedoel maar, waar gaat dit dan over? _001
Innovaties? Lijkt mij heel moeilijk met dergelijke verstikkende regelgevingen.
Maar dat is mijn mening natuurlijk.
zadkine schreef:En zonder risico's nemen staat de ontwikkeling stil.
Dat is mij wat kort door de bocht.
Want dan kan je wel meer aanhalen, zoals nucleaire techniek, chemie, luchtvaart, militaire technieken, ruimtevaart.
Daar valt dus altijd wel wat aan af te dingen, me dunkt.

Maar genoeg erover, ik heb er dus verder niets mee.
Behalve dat het natuurlijk een top-prestaties is en indrukwekkend.
Maar fan of 60+ rondjes naar gaan kijken? Nee, bedankt.
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door Walter »

Absoluut! Goede ambassadeur voor de Nederlandse autosport!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Wederom genoten van de F1 met Verstappen en hoe moeilijk hij het maakt voor de toprijders in de koningsklasse van autosport.
Op de foto rekent Max met de leider in het wereldkampioenschap, Rosberg, af door hem in de fout te dwingen.

Afbeelding
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
r1100_1996
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2016, 08:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: NL
Woonplaats of omgeving: culemborg

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door r1100_1996 »

Ik volg het ook, geweldig hoe hij inhaalt waar het niet kan en bolides die sneller zijn voor blijft!


Groeten Andre
groeten, andre
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

En dan daarna voor de camera het nuchtere commentaar van de Limburger:

'Jammer dat we niet op het podium eindigen, maar ik heb het beste eruit gehaald', zei hij.
En wat hij dacht toen hij Rosberg zag spinnen? 'Ik zat al op de limiet wat betreft remmen in die bocht, en zag hem veertig meter later remmen. Ik dacht: dat kan niet goed gaan.'

Big RT Smile Big RT Smile
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

BYE BYE ZWAAI ZWAAI ROSBERG
moet Max gedacht hebben tijdens de GP van Canada. Heel benieuwd hoe het allemaal in Baku gaat verlopen.

Afbeelding
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Bocht nummer 8 in Baku is wel heel erg krap. Af en toe duiken de heren coureurs even een zijstraatje in, zoals Vettel tijdens de 2e vrije training.

Afbeelding
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door HansD »

Als je dat zo ziet, dan is de Gp van Amsterdam (of Delft?) ook niet meer ver weg - kwestie van geld.

Trouwens, geen motor meer ? Hoe ga je dan dit jaar op vakantie ? _001
Gebruikersavatar
zadkine
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Twente

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door zadkine »

En weer een race voorbij, nu P2 voor Max, na Lewis Hamilton, wederom voor Kimi (dlechts 0,3 s) en Rosberg....die in de laatse ronde zijn voorvleugel verloor en daardoor van P2 naar P4 terug viel.

En als commentaar van de F1 site:
A word for Verstappen too, who stretched his tyres beyond belief to take second at his team's home race. He jumps into his waiting crew, who celebrate wildly. What a finish to that race!
omdat ie in deze , voor de meesten een 2 pitstop race, met maar 1 bandenwissel finishte met 56 ronden op bandenset 2....
beckysmile

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door beckysmile »

En is "vertieft" echt een limburgs woord? :mrgreen:

Groet, Aad
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door blackers »

Wat een baas. _004 _004 _004 _004
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
jfruiter
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
Type: R1100RT
Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
Locatie: Ens

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door jfruiter »

blackers schreef:Wat een baas. _004 _004 _004 _004
+1 Big RT Smile
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Nou ben ik overtuigd hij is echt goed.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ton1959 schreef:Nou ben ik overtuigd hij is echt goed.
Nu pas? Na alles wat hij heeft laten zien afgelopen tijd?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door RendeRT »

Hij ging weer als een speer. Geweldig! Big RT Smile
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
PieterHJ
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jun 2014, 20:03
Type: R1200RT/LC
Bijz: Water gekoeld
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door PieterHJ »

Zelfs Niki Lada is helemaal om. :lol: Big RT Smile :mrgreen: En Sebastiaan Vettel durfde niet te klagen. :lol:
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik ben niet zo snel "fan" van iemand . . . nou ja, oké dan, mijn vrouw! ;) :D Maar wat Max gisteren in Brazilië liet zien was werkelijk schitterend. Door een verkeerde bandenkeuze belandde hij op een gegeven moment op plaats 14 en eindigde in de race op plaats 3. Zoals hij zijn Formule 1 raceauto corrigeerde in een spin, op volle snelheid, is écht onvoorstelbaar en fenomenaal! Hij deed dat op een wijze zoals wij onze schoenen veteren. Voor velen was hij terecht "the man of the match"! _004

Wij gaan ongetwijfeld nog heel veel van Max horen en zien! -top-

[groet] Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 14 nov 2016, 23:27, 6 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

WaltzingMatilda schreef:
Ton1959 schreef:Nou ben ik overtuigd hij is echt goed.
Nu pas? Na alles wat hij heeft laten zien afgelopen tijd?
Het zit erin dat is zeker. Maar hij heeft wat eigenschappen die hij beter achter zich kan laten. Wat ik raar vond dat Lauda daar vorige keer een opmerking over maakte. Lauda deed zelf ook nog veel van die dingen waardoor je dacht dat hij levensmoe was. Alles draait om winnen maar wat wel belangrijk is dat iedereen heel over de eindstreep komt.
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Hij heeft zeker talent. Hij brengt ook weer wat spanning in de race. Alle maatregelen van de FIA (standaard motoren,DRS) hebben in mijn optiek de sport niet aantrekkelijker gemaakt.
Echte race vaardigheden wel.
Vroeger keek ik elke race omdat er iets gebeurde. Op enig moment werd het kijken naar auto's die twee uur lang achter elkaaf aanreden. Of, zoals de Speld het verwoordde: https://speld.nl/2016/10/22/coureurs-li ... rijd-ziet/
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door EileRT »

Ton1959 schreef:Alles draait om winnen maar wat wel belangrijk is dat iedereen heel over de eindstreep komt.
Daar heb je helemaal gelijk in Ton. De mannen van de Formule 1 nemen risico's, calculeren deze in en sommige zijn niet geheel te voorspellen. Dan komt het aan op bijzondere talenten en vaardigheden onder verschillende (weers)omstandigheden én de factor geluk. De échte toppers en daar is Max één van, behoren tot de buitencategorie. Ze spelen hoog spel en rijden, zoals in de F1, op hun gevoel. Ze maken beslissingen in een fractie van een seconde en willen tot het uiterste gaan. Ze hebben een winnaarsmentaliteit. Het heelhuids bereiken van de eindstreep is natuurlijk voor hen letterlijk van levensbelang. Al kan er uiteindelijk maar één de winnaar zijn . . .

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door HansD »

mkoskamp schreef:Hij heeft zeker talent.
Understatement van de week!
Als je al je F1 collega's in haalt, inclusief diverse wereldkampioenen, dan heb je meer dan talent. Dit heb ik nog niet eerder gezien en was een historische race van Max. Alle F1 kenners in binnen- en buitenland zijn het daar mee eens en vinden dit van het nivo Senna of Schumacher.

Geloof me, hier gaan we over jaren nog met weemoed naar terugkijken: "Weet je nog die regenrace van Max in Brazilië in 2016?"
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

HansD schreef:
mkoskamp schreef:Hij heeft zeker talent.
Understatement van de week!
Als je al je F1 collega's in haalt, inclusief diverse wereldkampioenen, dan heb je meer dan talent. Dit heb ik nog niet eerder gezien en was een historische race van Max. Alle F1 kenners in binnen- en buitenland zijn het daar mee eens en vinden dit van het nivo Senna of Schumacher.

Geloof me, hier gaan we over jaren nog met weemoed naar terugkijken: "Weet je nog die regenrace van Max in Brazilië in 2016?"
Het was fantastisch _004
Gebruikersavatar
bazz
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 mei 2017, 15:29
Type: R850RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: leopoldsburg

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door bazz »

nivo Senna of Schumacher ? Sorry maar hij geraakt bij deze twee nog niet in hun schaduw :roll: _001
ook kale mensen vliegen soms in elkaars haren
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door HansD »

bazz schreef:nivo Senna of Schumacher ? Sorry maar hij geraakt bij deze twee nog niet in hun schaduw :roll: _001
Dat is wat andere F1 kampioenen over hem zeggen. Ben jij ook F1 kampioen?
En...Hij is pas 19.
Hadden Senna of Schumacher al een race gewonnen toen ze 19 waren?
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door EileRT »

Het is ook voor Max een leerproces (op top niveau) en hij heeft inmiddels al overtuigend laten zien dat hij top kan rijden. Het gevaar is echter dat als je op zo'n jonge leeftijd een race wint, mensen torenhoge verwachtingen hebben. Bepalende factoren zijn leeftijd, ervaring, intuïtie, materiaal en het team. Belangrijk is dat hij goed begeleid wordt in dat leerproces. En reken maar dat dat gebeurt.

[groet]

Eilert
HansD schreef:
bazz schreef:nivo Senna of Schumacher ? Sorry maar hij geraakt bij deze twee nog niet in hun schaduw :roll: _001
Dat is wat andere F1 kampioenen over hem zeggen. Ben jij ook F1 kampioen?
En...Hij is pas 19.
Hadden Senna of Schumacher al een race gewonnen toen ze 19 waren?
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
bazz
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 mei 2017, 15:29
Type: R850RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: leopoldsburg

Re: Zijn we ook fan van Max?

Ongelezen bericht door bazz »

HansD schreef:
bazz schreef:nivo Senna of Schumacher ? Sorry maar hij geraakt bij deze twee nog niet in hun schaduw :roll: _001
Dat is wat andere F1 kampioenen over hem zeggen. Ben jij ook F1 kampioen?
En...Hij is pas 19.
Hadden Senna of Schumacher al een race gewonnen toen ze 19 waren?
Nee dat ben ik niet maar ik neem aan dat jij dat ook niet bent ?
Het gaat er gewoon om dat hij nog lang niet zo goed is als die twee die jij vernoemd , het zou mischien nog kunnen maar daar vrees ik een beetje voor wan deze waren de kampioenen onder de kampioenen en als we eerlijk zijn of nuchter dan zie je dat wel in. ;)
ook kale mensen vliegen soms in elkaars haren
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”