extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Michaelmiata89
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:03
Type: R1200RT
Bijz: '09 ex 1200 RT-P van korps Doetinchem
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door Michaelmiata89 »

Een aantal zaken van mijn RT-P waren bij aanschaf al reeds verwijderd. Eén van die dingen die ik mis en heel graag zal willen hebben zijn de extra schakelaars op het stuur. Is er hier iemand die nog iets heeft liggen.
Ik zoek (een) vergelijkbare schakelaar als degeen op de afbeelding.

grt,
Michael
Afbeelding
Afbeelding
mx-man

Re: extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door mx-man »

Ik heb nog wel een enkele schakelaar behuizing voor rechts + en schakelaar van het oude model. Ik hoor wel of je daar iets aan hebt.

Thijs
Gebruikersavatar
Michaelmiata89
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:03
Type: R1200RT
Bijz: '09 ex 1200 RT-P van korps Doetinchem
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door Michaelmiata89 »

Hoi Thijs,

Is het mogelijk dat je een fotootje plaats of DM naar me?

Ik kijk uit naar je reactie.

Grt,
Michael
mx-man schreef:Ik heb nog wel een enkele schakelaar behuizing voor rechts + en schakelaar van het oude model. Ik hoor wel of je daar iets aan hebt.

Thijs
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door Wullum »

Misschien eens bij Boonstraparts proberen? Die slopen veel pliesiebRommeRTs.

Sent aan alle forumleden...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Inspector Gadget

Re: extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Boonstra parts heeft de (waterdichte) schakelaars sowieso, maar de behuizing waarin die schakelaars ingeschoven dienen te worden, heel wat minder vaak.
Let op: De zwarte schakelaars zijn de "oude" uitvoeringen maar vaak wel met indicatoren (gloeilampje, soms led) en de grijze schakelaars zijn de nieuwe(re) uitvoeringen maar volgens mij zonder indicatoren. _001

Op eBay zijn dergelijke schakelaars mét behuizingen wel vaak te vinden maar dan nog steeds redelijk hoge prijzen. :(
Let op: er zit verschil in de behuizingen voor links en rechts!

Voor de linker kant zijn overigens ook enkelvoudige schakelaars te vinden tegen redelijke(re) prijzen, bedoelt voor de optioneel achteraf in te bouwen ASC, ESA, radio etc;
http://www.boonstraparts.com/nl/onderde ... B10000H71D
(let wel op als je al reeds de radioschakelaar gemonteerd hebt zitten, dan zal deze niet meer passen)
De overheidsschakelaars bestaan altijd 2 gedeeltes;
Een onderbouw, net zoals bij de burger-uitvoering, en daar bovenop weer een opbouw voor een 2e set schakelaars. (waar je dus die 2x schroeven ziet zitten op de getoonde afbeelding)
De overheidsuitgave heeft dus de mogelijkheid van 2 t/m 4 schakelaars totaal.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door Wullum »

Ehh, Inspector, zou deze schakelaar ook op een R1150RT passen? Denk het wel, de knoppenwinkel op de linkerstuurhelft is gelijk aan die op de 1e generatie R1200RT...

Sent aan alle forumleden...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Inspector Gadget

Re: extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij mijn 1100RT had ik andere schakelaars in gebruik waarbij de knoppenpartij (altijd) naast de bestaande knoppen kwam te zitten met een speciale klem om de stuurpen, onafhankelijk van de bestaande knoppenpartij.
Ik weet niet of de 1200RT-P knoppen partij ook zou kunnen gaan passen op de 1150RT.
Want voor de overheidsschakelaars op de 1200RT-P wordt er gebruik gemaakt van het montage-punt onderop de bestaande knoppenpartij, reservoir-huizingen e.d.

Waarschijnlijk doel je op:

1150RT:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1585

1200RT:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1639
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_2150
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_2170
Gebruikersavatar
Michaelmiata89
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:03
Type: R1200RT
Bijz: '09 ex 1200 RT-P van korps Doetinchem
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door Michaelmiata89 »

Inspector Gadget, weet jij of deze ASC schakelaar alleen een aan/uit stand heeft of is het midden "uit", boven "aan" en onder "aan"?

Grt,
Michael
Inspector Gadget schreef:Boonstra parts heeft de (waterdichte) schakelaars sowieso, maar de behuizing waarin die schakelaars ingeschoven dienen te worden, heel wat minder vaak.
Let op: De zwarte schakelaars zijn de "oude" uitvoeringen maar vaak wel met indicatoren (gloeilampje, soms led) en de grijze schakelaars zijn de nieuwe(re) uitvoeringen maar volgens mij zonder indicatoren. _001

Op eBay zijn dergelijke schakelaars mét behuizingen wel vaak te vinden maar dan nog steeds redelijk hoge prijzen. :(
Let op: er zit verschil in de behuizingen voor links en rechts!

Voor de linker kant zijn overigens ook enkelvoudige schakelaars te vinden tegen redelijke(re) prijzen, bedoelt voor de optioneel achteraf in te bouwen ASC, ESA, radio etc;
http://www.boonstraparts.com/nl/onderde ... B10000H71D
(let wel op als je al reeds de radioschakelaar gemonteerd hebt zitten, dan zal deze niet meer passen)
De overheidsschakelaars bestaan altijd 2 gedeeltes;
Een onderbouw, net zoals bij de burger-uitvoering, en daar bovenop weer een opbouw voor een 2e set schakelaars. (waar je dus die 2x schroeven ziet zitten op de getoonde afbeelding)
De overheidsuitgave heeft dus de mogelijkheid van 2 t/m 4 schakelaars totaal.
Afbeelding
Inspector Gadget

Re: extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De ASC schakelaar is normaal gesproken een "momentary" knop, oftewel een drukknop-zonder-vergrendeling, geen aan-uit of aan-uit-aan schakelaar.
Zie het als een signaal-schakelaar;
Ingedrukt houden om de ZFE te vertellen dat je de ASC functie wilt uit (of in) schakelen.
Gebruikersavatar
Michaelmiata89
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:03
Type: R1200RT
Bijz: '09 ex 1200 RT-P van korps Doetinchem
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door Michaelmiata89 »

Hmmm, das jammer.

Ik wil buiten de ZFE om een en ander aan verlichting gaan schakelen.
Wat ik zoek is eigenlijk de officiele behuizing en of 1 of 2 schakelaars. Bij een enkele schakelaar is het vereist dat de middenstand de "uitstand" is naar boven en naar onder een "aanstand"
Inspector Gadget schreef:De ASC schakelaar is normaal gesproken een "momentary" knop, oftewel een drukknop-zonder-vergrendeling, geen aan-uit of aan-uit-aan schakelaar.
Zie het als een signaal-schakelaar;
Ingedrukt houden om de ZFE te vertellen dat je de ASC functie wilt uit (of in) schakelen.
Afbeelding
Inspector Gadget

Re: extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Die zijn er wel, maar niet de ASC (of ABS) schakelaar.
Dan moet je toch echt 1 van de overheidsschakelaars hebben, die heeft inderdaad een middenstand;
2015-07-15_18-27-49.jpg
Of het gaat passen weet ik niet _001 , maar je zou eventueel (!) kunnen proberen die behuizing (!) van de achter-af (OEM) ASC-schakelaar en daar dan in de juiste overheidsschakelaar plaatsen. Want die licht-grijze schakelaars komen volgens mij uit dezelfde "familie".
http://www.boonstraparts.com/nl/onderde ... B10000H71D

Of, ook een idee, met deze schakelaar via een puls (dus) een relais bekrachtigen welke dan weer die extra verlichting inschakelt. :idea:

Of, weer een ander idee, bij de elektronica-winkel een aan-uit-aan schakelaar (dus met middenstand) zoeken die qua vorm er redelijk in past én waterdicht te maken is.
Eventueel die bestaande ASC-schakelaar als "transplant" gebruiken om die "goede" schakelaar op te monteren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Michaelmiata89
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:03
Type: R1200RT
Bijz: '09 ex 1200 RT-P van korps Doetinchem
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door Michaelmiata89 »

Dat is idd DE schakelaar die ik moet hebben. Die overheids schakelaar dan...
Er moet toch iemand zijn die zijn RT-P heeft omgebouwd.... Er zijn zoveel overheidfietsen omgebouwd naar regulieren RT's. Ik heb genoeg verhalen gelezen van mensen die de hele draden spagetti hebben weggeknipt en de schakelaars hebben verwijderd. Wie o wie kan mij helpen?
Afbeelding
Inspector Gadget schreef:Die zijn er wel, maar niet de ASC (of ABS) schakelaar.
Dan moet je toch echt 1 van de overheidsschakelaars hebben, die heeft inderdaad een middenstand;
2015-07-15_18-27-49.jpg
Of het gaat passen weet ik niet _001 , maar je zou eventueel (!) kunnen proberen die behuizing (!) van de achter-af (OEM) ASC-schakelaar en daar dan in de juiste overheidsschakelaar plaatsen. Want die licht-grijze schakelaars komen volgens mij uit dezelfde "familie".
http://www.boonstraparts.com/nl/onderde ... B10000H71D

Of, ook een idee, met deze schakelaar via een puls (dus) een relais bekrachtigen welke dan weer die extra verlichting inschakelt. :idea:

Of, weer een ander idee, bij de elektronica-winkel een aan-uit-aan schakelaar (dus met middenstand) zoeken die qua vorm er redelijk in past én waterdicht te maken is.
Eventueel die bestaande ASC-schakelaar als "transplant" gebruiken om die "goede" schakelaar op te monteren.
Afbeelding
Inspector Gadget

Re: extra stuurschakelaar R1200RT-P gezocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Michaelmiata89 schreef:Wie o wie kan mij helpen?
Bij de 1200RT-P's die aan burgers verkocht worden, zijn vaak die schakelaars al verwijdert, het zijn maar ook een paar schroeven.
Door de slopeRT of overheidsdienst ter hergebruik, want ze zijn verschrikkelijk duur. :O
Je zou dus bij de bekende BMW slopeRTs kunnen informeren.
Maar op ebai staan ze ook regelmatig hoewel het daar soms ook slikken is vwbt de prijs.

En zeg nou zelf, ze zijn o zo handig voor elk elektronica-projectje, dus begrijpelijk dat er ietwat lastig aan te komen is. ;)
Er zitten hier op het forum al zo'n 2000+ creatievelingen. :lol:
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”