Alleen rechter remblok versleten voor?

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
**AC**

Alleen rechter remblok versleten voor?

Ongelezen bericht door **AC** »

Hallo,

Iemand hier die mij misschien kan vertellen hoe het kan dat van de remblokken voor, de meest binnenste remblok rechts voor totaal versleten is. Terwijl de andere remblokken eigenlijk nog wel mee zouden kunnen.
Tijdens het plaatsen van nieuwe banden hierachter gekomen en gelijk ook maar allemaal laten vervangen voor nieuwe. De monteur, Nico, zag er verder ook niets geks aan verder. Ik heb geen happende remmen of zo?

Gr. Milan
vioma

Re: Alleen rechter remblok versleten voor?

Ongelezen bericht door vioma »

Ik kan je helaas niet vertellen hoe het kan ,maar bij mij is het precies hetzelfde. Km stand 22500.
Wel zit er de rechter schijf iets meer slingering (niet merkbaar)dan de andere .
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Alleen rechter remblok versleten voor?

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Milan, bij mijn 1200RT zijn de blokken juist heel gelijkmatig versleten en heb ze vervangen naar 22.000km. Mogelijk een gebrek aan onderhoud waardoor 1 kant is blijven hangen? Ik rij het jaar rond en spuit in de winter de motor wekelijks af en spoel ook de remklauwen van bovenuit door.
Ik zou na 10.000 km nog eens checken als ik jouw was.

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
PK
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 apr 2008, 22:24
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Schalkhaar
Locatie: Schalkhaar

Re: Alleen rechter remblok versleten voor?

Ongelezen bericht door PK »

Hallo Milan,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met 1 hangend remblokje.
Dit werd bij mij veroorzaakt doordat het veertje (stukje ijzerdraad) dat op het remblokje zit, er voor zorgde dat het blokje niet soepel over het asje in de remklauw kon bewegen. (Het asje dat je door de remblokken drukt bij het monteren)
Ik heb zoals iedere serieuze motorrijder behoord te doen :$ natuurlijk voor iedere rit mijn remmen (en banden en verlichting) gecontroleerd, maar moet tot mijn grote schande bekennen dat 1 blokje tot op het metaal versleten was voordat ik door had dat dat blokje bleef hangen tegen de remschijf :oops:
Ik heb nu een paar Nissin remblokjes gemonteerd, zonder zo'n veertje aan de achterkant. Overigens rijd ik een R1100RT, maar ik neem aan dat de remklauw van een 1200 niet zo veel anders zal zijn.

Groet,
Peter
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
**AC**

Re: Alleen rechter remblok versleten voor?

Ongelezen bericht door **AC** »

Hoi bedankt voor de reacties tot dusver. Ik ga het inderdaad even beter in de gaten houden. Vond het erg apart!
frederik

Re: Alleen rechter remblok versleten voor?

Ongelezen bericht door frederik »

De rechterremblok slijt veel sneller dan de linkerrembloksetje. Dat is bij allen 1200rt's zo. Dat was een conclusie op de bmw workshops vorige jaar. Verschillende rt rijders wisselen nu dan ook hun remblokset rond 10.000 km om. Zo gaan die sets veel langer mee.

Frederik
simmesim

Re: Alleen rechter remblok versleten voor?

Ongelezen bericht door simmesim »

Ik heb het zelfde probleem gehad na 10.000 km was 1 remblok compleet versleten en de andere 3 nog voor minimaal 60% goed. Met mijn oude 1150 deed ik 30.000 met een complete set blokken en nu 10.000 met 1 blok. :twisted:
**AC**

Re: Alleen rechter remblok versleten voor?

Ongelezen bericht door **AC** »

Oke goed om te weten dat het een "algemeen en vaker voorkomend" probleem is bij de 1200RT's.

Dank!
Paul

Re: Alleen rechter remblok versleten voor?

Ongelezen bericht door Paul »

Kan het niet zijn dat de remblokjes niet soepel kunnen bewegen?
Vuil of zoals eerder gezegt een veertje wat niet lekker zit.
Vaak slijten je blokken het hartst van het slepen (niet goed terug komen) en niet van het remmen zelf.
Beamietoo

Re: Alleen rechter remblok versleten voor?

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Paul schreef:Kan het niet zijn dat de remblokjes niet soepel kunnen bewegen?
Vuil of zoals eerder gezegt een veertje wat niet lekker zit.
Vaak slijten je blokken het hartst van het slepen (niet goed terug komen) en niet van het remmen zelf.
+1 _004

Gr,
Kenny
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”