Gopro bevestiging gemaakt

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door mikanos »

Ik zat al enige tijd te denken hoe ik het beste mijn Gopro camera kon bevestigen. Ik had bij mijn laatste tourrit zo'n gopro 'jaws flex clamp' gebruikt maar tijdens het rijden beweegt hij soms een beetje. Vooral op hobbelige wegen.

Ik heb nu mijn gopro fiets bevestiging op mijn gps steun geplaatst. Zit erg stevig. Binnenkort ga ik het uitproberen. Wil hem ook als dashcam op de motor gebruiken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hartelijke groeten van GT-I9505 aan alle forumleden
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Strak. _004
Hou er wel rekening mee dat lichtbrekingen van het daglicht en met name met de (vooral bij felle) zon in het windscherm, heel vervelende effecten kan hebben op je opnames.
Ook kan je camera soms behoorlijk gefopt worden qua belichting waardoor schier normale omstandigheden de opnames niet goed (meer) zijn.

De dikte van het windscherm is namelijk dusdanig dat deze als een prisma werkt en invloed heeft op de licht- en beeldsensor van de camera.

Ook de eventueel minuscule krasjes op je windscherm kunnen soms vrij storend in de opname te zien zijn, afhankelijk van de stand van het windscherm en de zon.
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door mikanos »

Inspector Gadget schreef:Strak. _004
Hou er wel rekening mee dat lichtbrekingen van het daglicht en met name met de (vooral bij felle) zon in het windscherm, heel vervelende effecten kan hebben op je opnames.
Ook kan je camera soms behoorlijk gefopt worden qua belichting waardoor schier normale omstandigheden de opnames niet goed (meer) zijn.

De dikte van het windscherm is namelijk dusdanig dat deze als een prisma werkt en invloed heeft op de licht- en beeldsensor van de camera.

Ook de eventueel minuscule krasjes op je windscherm kunnen soms vrij storend in de opname te zien zijn, afhankelijk van de stand van het windscherm en de zon.
Ja dat had ik inderdaad ook al bedacht. Het scherm moet ook goed schoon zijn. Heb ik gelukkig een goed spulletje voor. De vorige keer had de camera er geen last van. Als ik het getest heb zal ik het resultaat hier neerzetten.

Hartelijke groeten van GT-I9505 aan alle forumleden
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, alle oneffenheden & vuil zou je eventueel kunnen terugzien in de opnames.
Maar inderdaad, als je het windscherm onderhanden neemt en vuil-vrij zal het redelijke opnames moeten opleveren.
Alleen de prisma-werking, afhankelijk van je windscherm en de stand daarvan, is wel iets waar je voor moet oppassen.
Zeker bij heldere lucht, veel zonlicht e.d
Ook nachtopnames waar je eventueel onder lantaarnpalen rondwaard kan hele aparte gevolgen voor de opnames veroorzaken.


Je kunt overigens, afhankelijk welke camera je hebt, bezien of een polarizing filter helpt;
https://www.polarprofilters.com
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ga dit draadje volgen..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door mikanos »

Afbeelding

Dit is het beeld vanaf de Gopro. Waarbij de ruit nog niet schoongemaakt was.

Hartelijke groeten van GT-I9505 aan alle forumleden
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Het lijkt alsof het beeld Is vervormd. Komt dat door de ruit?

Of is die deur zo krom ;)
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Klopt!
Ligt aan hoe de camera staat ingesteld;
In de Wide & Ultra Wide mode krijg je inderdaad dergelijke "kromme" vertekeningen.
Het zogenoemde fish-eye effect, oftewel krom perspectief.
http://gopro.com/support/articles/curve ... res-videos

Meestal is Normal/Medium de stand die aan te raden is maar dan is het blikveld van de camera(opnames) minder breed.
Of, afhankelijk van het model, moet je de opname-resolutie reduceren.
Maar de meeste moderne GoPro's kan je (ook) de FOV (Field Of View) instellen om dit effect tegen te gaan.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Weer wat geleerd. Ben een redelijke noob op dit gebied :geek:
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

_004
Dat fish-eye effect ontstaat, althans zo heb ik dat begrepen, omdat het lenzenpakket (te?) dicht op elkaar zit in combinatie met een opname-hoek welke behoorlijk groot is (meer dan 125 graden kijk-hoek)
Anders krijg je een toeteRT zoals je bij de reguliere (foto & film) camera's ziet.

Maar, degene met een Action-camera krijgen dit effect "gratis", bij de foto- & film-camera's moet je vaak dan (vrij dure) groothoeklenzen gebruiken. ;)
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door mikanos »

Hij stond inderdaad op wide ingesteld. Bij bewegend beeld valt het minder op dan bij foto's . In principe maak ik ook bijna geen foto's ermee. Dus heb ik meestal de nornale camerastand.

Hartelijke groeten van GT-I9505 aan alle forumleden
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door mikanos »

Vandaag een ritje gereden. Ben er tevreden over. Jammer dat YouTube de kwaliteit ernstig omlaag haalt.
[youtube]a0Qp7DrW5Aw[/youtube]

Hartelijke groeten van GT-I9505 aan alle forumleden
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door mhovens »

Prima opnamen, rustig beeld prima. Ik heb een van mijn actioncams op die plek gemonteerd en geeft over het algemeen goed beeld. Moet wel zeggen dat je de ruit goed schoon moet houden en dat kan best een uitdaging zijn. Bepaalde stand van de zon is ook niet prettig met reflecties in de ruit. Voor wat betreft YouTube, volgens mij is er iets niet goed gegaan vanuit je videobewerkingssoftware (3x woordwaarde). -top-
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door mikanos »

mhovens schreef:Prima opnamen, rustig beeld prima. Ik heb een van mijn actioncams op die plek gemonteerd en geeft over het algemeen goed beeld. Moet wel zeggen dat je de ruit goed schoon moet houden en dat kan best een uitdaging zijn. Bepaalde stand van de zon is ook niet prettig met reflecties in de ruit. Voor wat betreft YouTube, volgens mij is er iets niet goed gegaan vanuit je videobewerkingssoftware (3x woordwaarde). -top-
Haha ja de ruit is een uitdaging.
Op de computer is het gewoon HD beeld. Heb het vaker met filmpjes op YouTube.

Hartelijke groeten van GT-I9505 aan alle forumleden
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is maar wat je er van verwacht, natuurlijk.
Moet het "Hollywood" zijn of is recht-op-en-neer (woordspeling) ook goed genoeg.
Dat maak jij zelf uit, natuurlijk!

Hopelijk begrijp je het navolgende goed en wat ik er mee bedoel, om je te helpen te beoordelen wat beter kan en mogelijk is.

Daarom geef ik mijn eerlijke mening omdat op de RT's weldegelijk hele goede en zelfs perfecte opnames te maken zijn.
En moet je het navolgende constructief zien, omdat mee-praten altijd nog kan.

Een kritische blik op zijn tijd, zeker nu je aan de vooravond staat het vaker te gaan gebruiken, kan geen kwaad.
Nu zijn het nog opnames van mogelijk weinig persoonlijke waarde voor jou. Die je zo weer kunt maken. En weer, en weer.
Maar op het moment dat jij een opname maakt die voor jou heel waardevol zal zijn, wil je niet achteraf bemerken dat ze eigenlijk veel beter hadden kunnen zijn.
Omdat je niet altijd de mogelijkheid hebt om het nog een keer over te doen.

Ik zet daarom ff verschillende kritische brillen op;
Misschien ben ik dan te kritisch maar bij mij komt het over als een bijzonder onrustig beeld. Sorry!
Het een rustig beeld noemen, dan raad ik je aan opnames op YT te bekijken van andere 1200RT rijders.
(overigens, degene van inderdaad mhovens hebben last van hetzelfde fenomeen, omdat dezelfde vergelijkbare plek gekozen is, en ik moet zeggen, een niet al te beste plek om de camera te monteren in mijn optiek)

Bij een vrijwel "vlakke weg" wat de snelweg toch redelijk is, staat de camera behoorlijk te dansen. (ik overdrijf ietwat)
De opname neemt overmatig veel trillingen op, en dat op de snelweg, nu al. (kijk ook ff naar je veerinstellingen, als je ESA hebt, probeer Comfort stand)
Want nu is het een snelweg opname, en het is al behoorlijk veel trillingen (meer dan dat ik gewend ben te zien bij mijn eigen opnames), laat staan als jij straks ook B- & N-wegen opnames maakt, die zijn veel minder vlak!

De ruit was behoorlijk "smerig" en dat was goed te zien, soms.
Naast de, op sommige momenten, de reflectie van jezelf, je vizier.
Later in het nieuwe jaar, als de zonnestand verandert versus de winterperiode, ga je dat soort effecten nog veel meer terugzien in je opnames.

Maar goed, ik probeer constructief te zijn en je zeker niet af te kraken!

Dan YT;
Het is heel eenvoudig;
YT doet een recoding van jou HD opname, en daarmee comprimeren ze tot ongeveer een 25% van jou opname, dus ook de kwaliteit gaat flink verloren.
Daarop heb je geen enkele invloed, YT zal dat meer en meer gaan doen, want bandbreedte en opslagcapaciteit is duur, heel duur.
Je betaalt tenslotte ook niet voor YT, het is "gratis" (ten koste van je privacy)
Als je toch de kwaliteit & definitie wilt behouden, moet je geen YT gebruiken.
Alternatieven zijn er wel, al dan niet betaald, zoals Vimeo.
Maar er zijn zeker ook nog meer alternatieven, zoek maar eens via g00gle naar "youtube alternatives".
Andere mogelijkheden die ik niet onvermeld wil laten zijn je provider (je eigen pagina hosten), een NAS (afhankelijk van je internet-snelheid) of andere cloud-diensten.
Bijvoorbeeld dr0pb0x.

Maar nogmaals, het is maar wat je er van verwacht en mee wilt bereiken;
Als het gewoon voor de leuk is, en gemakkelijk om ff iets te delen, prima, dan is het bovenstaande niet interessant noch boeiend.

Hopelijk krijg je niet het gevoel dat je ondankbaar werk & wel de moeite genomen hebt, en dat is zeker niet mijn bedoeling!
Maar het kan geen kwaad ook de meer kritische noot te lezen als je er wel meer van gaat verwachten en mee wilt gaan doen.

En daarmee heb ik alles gezegd wat ik zo ff met een kritische blik gezien heb & je probeer mee te helpen.
Niets meer en niets minder.
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door mikanos »

Bedankt voor je feedback! Het is inderdaad voor de leuk. Blijf er mee spelen en neem je punten mee [THUMBS UP SIGN]

Hartelijke groeten van GT-I9505 aan alle forumleden
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Prima, inderdaad gewoon er mee blijven spelen.
En veel opnemen en terugkijken.
Blijft een leuke aanvulling op het motorrijden, wat dat betreft.
De kritische blik ligt weer in de la. ;)
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 13 jan 2016, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door HansD »

Interessante discussie. Ik kan de kritische blik wel waarderen.

Zijn er mensen die een gimbal gebruiken op de motor? Zoja, welke en hoe zijn de ervaringen?
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb een Gimbal maar nog niet kunnen testen op de motor.
Maar wat ik er zoal van gezien heb en zelf al teen-en-tander van getest heb, ziet het er veelbelovend uit.

Maar een andere mogelijkheid, ook niet echt goedkoop;
http://idea-vision.de/en/run-fx
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door HansD »

Ik ga even lezen hoe zo'n run-fx werkt...
Gimbals zijn ook niet goedkoop, zeker de goeie. Ik had deze gezien, die zeer geschikt lijkt voor op de motor:

http://www.infinity-hobby.com/main/prod ... s_id=12603
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb deze aangeschaft;
http://www.cameranu.nl/nl/p620935/feiyu ... or-gopro-4

Samen met:
http://www.sailvideosystem.com/p/svs-fe ... amp-178681

(en grotere batterijen via Amazon)
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door mikanos »

Van de week kwam ik erachter dat het schokkende beeld mede word veroorzaakt door het scherm wat beweegt tijdens het rijden.
Helaas is daar geen oplossing voor.
Ik gebruik hem nu dagelijks als dashcamcen al genoeg op de film staan.
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik neem aan dat je de ruitsteunen, zowel degene onderaan alsook bovenaan bekeken hebt? _001
Voor het geval ze gebroken of gescheurd zijn, helaas ook een gekende issue. :(
Of er onnodig veel speling op zit. _001

Er zit wel wat beweging in de ruit maar meer dan 1 centimeter mag dat echt niet zijn. (bovenaan het windscherm, met twee vingers heen-en-weer bewogen).
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door mikanos »

Ik kwam onderstaande foto's tegen. 1 is de bevestiging op de ruit en de ander is een zelfgemaakte beugel met daarop de bevestiging voor de Gopro.
Nadeel is dat je hem niet kan bedienen tijden het rijden dus evt gebonden bent aan een afstandsbediening.

Afbeelding

Afbeelding



Hartelijke groeten van GT-I9505 aan alle forumleden
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Of je gebruikt de GoPro App, daarmee kan je ook de meeste GoPro's bedienen en zelfs instellen.
(GoPro HERO4, HERO+ LCD, HERO+, HERO3+, HERO3, HD HERO2 met Wi-Fi BacPac)
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: RE: Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door mikanos »

Inspector Gadget schreef:Of je gebruikt de GoPro App, daarmee kan je ook de meeste GoPro's bedienen en zelfs instellen.
(GoPro HERO4, HERO+ LCD, HERO+, HERO3+, HERO3, HD HERO2 met Wi-Fi BacPac)
Ja die heb ik, maar is ook lastig tijdens het rijden haha

Hartelijke groeten van GT-I9505 aan alle forumleden
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Big RT Smile

Ik zou dan de RAM Mount X-Grip willen adviseren, eventueel met de sinds kort beschikbare tether;
http://www.ram-mount.be/nl/product/ram-hol-un7bu/
en
http://www.ram-mount.be/nl/product/ram-hol-un7tu/

Zit echt als een huis en je kunt dan de camera-beelden zien.

Of je moet de GoPro Remote overwegen, die bevat diverse montage-mogelijkheden en is ook te bedienen met de handschoenen aan.
Ikzelf gebruik die veel liever & vaker, gemonteerd met de bijgeleverde velcro op mijn linker stuurspiegel.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Bert M »

Kleine kritische kanttekening: moet je een camera kunnen bedienen tijdens het rijden? Is dat niet net zoiets als een tekstbericht schrijven, scheren, opmaken, de krant lezen etc tijdens het rijden? Het haalt toch je aandacht van je primaire activiteit: het rijden.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Daarin is het ieder's z'n verantwoordelijkheden en maakt eigen keuzes & overwegingen.

Door (bijvoorbeeld) de Rij Veilig App te gebruiken of automatische blokkering in te schakelen.
Een dergelijke discussie kan je ook voeren over het gebruik van de radio of navigatie op een motor.
Ik noem ook maar ff wat.

Het beste alternatief in mijn optiek & gebruik zelf (alleen maar), is de mogelijkheid van het gemakkelijk(er) c.q beperkt bedienen, zoals de afstandsbediening van de Action Camera waardoor de gestelde "afleiding" tot het minimum beperkt blijft.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik wil met mijn kritische kanttekening niemand veroordelen, maar wel bewust maken en wellicht zich zelf de vraag laten beantwoorden of het actief bedienen van camera's (en inderdaad navigatie apparatuur e.d.) tijdens het deelnemen aan het verkeer echt wel binnen de veiligheidskaders van het motorrijden past.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door HansD »

Bert M schreef:Ik wil met mijn kritische kanttekening niemand veroordelen, maar wel bewust maken en wellicht zich zelf de vraag laten beantwoorden of het actief bedienen van camera's (en inderdaad navigatie apparatuur e.d.) tijdens het deelnemen aan het verkeer echt wel binnen de veiligheidskaders van het motorrijden past.

[groet]

Bert M
+1
Gewoon even stoppen als je de camera of navigatie moet instellen.
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: RE: Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door mikanos »

Bert M schreef:Kleine kritische kanttekening: moet je een camera kunnen bedienen tijdens het rijden? Is dat niet net zoiets als een tekstbericht schrijven, scheren, opmaken, de krant lezen etc tijdens het rijden? Het haalt toch je aandacht van je primaire activiteit: het rijden.

[groet]

Bert M
Het gaat enkel om het aan en uit zetten. Soms denk ik, hee dat is is een leuk stukje... Klik en filmen maar. Anders is het stoppen, afstappen en aanzetten. Ik film steeds korte stukjes van max een paar minuten. Vind ik makkelijker met bewerken.

Maar ben van mening dat je tijdens het rijden in principe niets anders moet doen. [emoji6]

Hartelijke groeten van GT-I9505 aan alle forumleden
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Inspector Gadget

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Een stilstaande motor wordt veel gemakkelijker over het hoofd gezien dan een motor die in beweging is.
Naast het feit dat het stoppen, afstappen en weer opstappen ook niet altijd vrij is van de nodige uitdagingen, problemen & dergelijke. :$

Het bedienen (lees: aan & uit zetten) via een AB is in mijn optiek een stuk veiliger dan de handeling van stoppen, afstappen en weer opstappen.
Een ervaren motorrijder weet dat in mijn optiek prima in te schatten en de afleiding tot het absoluut minimum te beperken.
Zeker de gemiddelde motorrijders hier op het forum. _004
Maar inderdaad op de motor hoor je (ook) niets anders te doen dan veilige verkeersdeelneming.

Waarmee zo'n beetje dat onderdeel van deze discussie a wee bit overdone is. ;)

On-topic;
Vandaag de RUN-FX mount besteld.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gopro bevestiging gemaakt

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ja, laten we maar weer on-topic gaan . . . :O
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”