Instelling bij de on-route kaart !

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Patjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2015, 01:19
Type: R1200RT/LC
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: België.

Instelling bij de on-route kaart !

Ongelezen bericht door Patjes »

Ergens heb ik gelezen dat bij het selecteren van de on-route kaart (andere kaarten uitvinken), het best het toestel (navigator 5) opnieuw op te starten!
Dit is best vervelend en wat gebeurt er als dit niet word gedaan ?

Maar moet er bij het selecteren van de on-route kaart een voorkeurinstelling geselecteerd worden ?
Ergens dacht ik gelezen te hebben dat snelwegen vermijden niet mag aangevinkt worden.
Kan men de functie bochtige wegen selecteren of best niet.
Moet er nog ergens op gelet worden ?
Grtz. 
Afbeelding __ Patrick
Gebruikersavatar
pheufk
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 okt 2014, 12:19
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Re: Instelling bij de on-route kaart !

Ongelezen bericht door pheufk »

Er mag maar een kaart actief zijn (aangevinkt) ,het zij de on-route of de CN Europa NT kaart.
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT Zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT / Zumo 396MLT-S 2024.20 NTU Sena SRL-2
Inspector Gadget

Re: Instelling bij de on-route kaart !

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als je niet herstart kán het gebeuren dat je eindpunt van je route "opeens" niet meer klopt, route-berekenen niet geheel feilloos meer werkt of heel traag.

En inderdaad ten alle tijden mag maar 1 kaart geselecteerd staan en actief zijn.
Anders zijn de resultaten onvoorspelbaar en zal het ook ten koste gaan van de performance van je GPS.

Of Bochtige Wegen werkt met de OnRoute motorkaart weet ik niet, mogelijk afhankelijk van welke motorkaart je gebruikt.
Ik kan mij vergissen maar Bochtige Wegen is een functie van de NTU (= nieuwere soort) kaarten, niet van de (oudere) NT-kaarten.
En de OnRoute motorkaarten zijn gebaseerd op NT kaarten, zover mij bekend.

Maar je kunt het altijd proberen en aanzetten, we lezen dan hier graag je avonturen! ;)
Gebruikersavatar
Patjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2015, 01:19
Type: R1200RT/LC
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: België.

Re: Instelling bij de on-route kaart !

Ongelezen bericht door Patjes »

Soms worden we echt van dorp naar dorp gestuurd en een collega met de garmin kaart en bochtige wegen kiest een mooier route (ook een nav. 5)
Andere malen geeft onroute echt zeer mooie wegen.

Mijn instelling is;
MOTO; Bochtige wegen. Vermijd; U bocht, snelwegen, verkeersinformatie, carpoolstroken, onverharde wegen, seizoen-afsluitingen
AUTO; Snellere route. Vermijd; U bocht, carpoolstroken, onverharde wegen, seizoen-afsluitingen

Het gaat mij om deze instellingen bij onroute.



Want op het forum las ik het volgende;
Hans Vaessen schreef:
doov650 schreef: Leidt ie je dwars door Hilversum en Bussum. Echt nix aan. Te veel woonwijken gezien.
Instellen op 'vermijd tolwegen' dat vergroot de weerstand van de bebouwde kom en N-wegen.
Bij de navigator 5 is er een apart menu tolwegen
Als ik het goed begrijp zetten we deze best niet op 'vraag altijd' maar op 'vermijden'., zo worden dorpskernen vermeden ?
Grtz. 
Afbeelding __ Patrick
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”