Hoi forumleden,
M'n RT wilde vorige week niet starten, sleutel omgedraaid, dashboard licht op, geen geluiden die je normaal hoort en enkel de groene N licht op in het controlelampen display, ook de gele of rode gevaarsdriehoek licht niet op. Diagnose van de dealer aan de telefoon was meteen de juiste, de noodstopschakelaar in het rechterhandvat is geactiveerd. Ondanks dat deze nog nooit door mezelf bediend was. Combischakelaar vervangen, OK.
Het blijkt een meer voorkomende fout te zijn, misschien heeft iemand er ooit iets aan.
Groeten Marc.
R1200RT start niet, noodstop actief! (Opgelost)
- Miky-Biky
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 18:49
- Type: R1200RT
- Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660 - Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Lommel B
R1200RT start niet, noodstop actief! (Opgelost)
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
- Jeroen1969
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche
Re: R1200RT start niet, noodstop actief! (Opgelost)
Heb met mijn 2010 DOHC exact hetzelfde gehad.
Nadat de knopperij rechts was vervangen, start de motor nu alleen nog in de N, die hele enkele keer dat het wegrijden bij de hellingproef mislukt, kon ik voorheen met koppeling ingetrokken nog wel starten in de 1, dat lukt nu niet meer... Maar goed, beter opletten dat ie niet afslaat dus..
Nadat de knopperij rechts was vervangen, start de motor nu alleen nog in de N, die hele enkele keer dat het wegrijden bij de hellingproef mislukt, kon ik voorheen met koppeling ingetrokken nog wel starten in de 1, dat lukt nu niet meer... Maar goed, beter opletten dat ie niet afslaat dus..
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: R1200RT start niet, noodstop actief! (Opgelost)
Dit staat voor zover ik weet los van de knoppen rechts....Jeroen1969 schreef: ↑29 jun 2017, 00:50
Nadat de knopperij rechts was vervangen, start de motor nu alleen nog in de N, die hele enkele keer dat het wegrijden bij de hellingproef mislukt, kon ik voorheen met koppeling ingetrokken nog wel starten in de 1, dat lukt nu niet meer... Maar goed, beter opletten dat ie niet afslaat dus..
In je koppelingshendel zit een switch....als deze niet goed werkt dan kan je de motor niet starten terwijl deze in de versnelling staat. Een paar keer het koppelingshendel achter elkaar bedienen kan nog wel eens helpen.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86